Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Black gospel koor in Orlando?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Kletskous
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Black gospel koor in Orlando?

Bericht door Kletskous »

Ik zou het zo leuk vinden om eens zo'n swingende kerkdienst in Amerika mee te maken, met zo'n Black gospelkoor á la Sister Act :)

Weet iemand of dat in omgeving Davenport/Kissimmee te vinden is? En zijn zulke diensten dan alleen op zondag of ook andere dagen?
Als we zoiets mee kunnen pakken tijdens ons verblijf hier, zou ik dat wel erg leuk vinden!

Ik weet dat er het House of Blues zit, die gospelbrunch, maar die zijn geannuleerd voor volgende week zondag, en dat is de laatste zondag in de villa. Dus die lukt niet.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gast

Re: Black gospel koor in Orlando?

Bericht door Gast »

Ik weet niet of je als toerist zo maar even een kerk kunt inlopen omdat je dat "leuk" lijkt.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Hangt er van af. Als je daar als toerist binnenkomt en je ook zo gedraagt dan zitten ze er niet op te wachten. Respectvol gedrag en fatsoenlijk gekleed zijn kan helpen. Zoek op google eens naar Black gospel choir Orlando.
Gast

Bericht door Gast »

Dat staat buiten kijf. En als je gaat, zorg er dan ook voor dat je de collectebus goed spekt. Veel van dat geld gaat vaak naar buurtactiviteiten.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Als je gewoon meezingt lijkt het mij toch geen probleem?
Kletskous
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Kletskous »

Natuurlijk gedragen we ons respectvol.
Maar een poosje stilletjes in een bankje toekijken lijkt me toch niet zo'n probleem?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Edekees
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Edekees »

Wij hebben het gedaan in New York een paar jaar geleden, het was mijn wens ook en ik vond het ge-wel-dig!
De mensen gaan er zo in op, niks is raar of gek ze gingen letterlijk los.
Men was daar erg behulpzaam en we konden zelfs een koptelefoon krijgen zodat alles vertaald werd. ( dit hebben we niet aangenomen )
Het mee te maken en te beleven en wat mee te zingen was gewoon mee doen. Zou het zo weer mee willen maken!
Fellow2012

Bericht door Fellow2012 »

Je kunt ook de kerk emailen/bellen van tevoren. Ze zullen je zeker verwolkomen als je zomaar binnenloopt. Ik zou niet in korte broeken verschijnen. De wat grotere kerken hebben een schema online waar je kunt zien welke gospelgroepen gepland staan. Ik zou iets eerder verschijnen en een praatje maken voordat je aanschuift.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

De meeste kerken hebben mensen bij de deur staan die programma's voor de dienst uitdelen. Als je aangeeft dat je nieuw bent is de kans groot dat ze je met open armen verwelkomen. Sommige kerken hebben zelfs vrijwilligers die nieuwkomers onder hun hoede nemen en ze alles uitleggen.
Maar zorg wel dat je een beetje nette kleding aanhebt en dat je je niet als een toerist gedraagt. Geen foto's nemen tenzij je van te voren hebt gevraagd of het mag.

Of je wel of niet meezingt verschilt per kerk, en soms per dienst. Bij onze kerk hebben we een moderne dienst en zingen we allemaal mee, en dan ook nog een traditionele dienst en dat is een beetje anders. Het ene lied zing je wel mee en het andere niet. Vind ik een beetje verwarrend. En ik vind de traditionele muziek niet zo leuk als de moderne.

Of je mee mag doen met communion verschilt ook. Catholic willen meestal niet dat je meedoet tenzij je gedoopt bent. United Methodist nodigt juist wel iedereen uit om mee te doen.

En als het potluck is na de dienst is het niet zo netjes om mee te doen als je niets meegebracht hebt. Je zal er waarschijnlijk niet op aangesproken worden, maar de kans is groot dat ze aannemen dat je erg arm bent en voor een gratis maaltijd bent gekomen. Gebeurt helaas heel veel.
Gast

Bericht door Gast »

:offtopic: Toch blijf ik het vreemd (bij gebrek aan een ander woord) vinden om een "place of worship" tijdens een mis binnen te lopen om naar de muziek te luisteren alsof het een attractie en "leuk" is. Hetzelfde gevoel heb ik met het bezoeken van Amish dorpjes.

Maar goed, dat is mijn mening, iedereen moet dat natuurlijk zelf weten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer