Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?
@Terpies Ik vind het jammer om te lezen dat jij je genoodzaakt voelt om zo te reageren. Ik zaai geen paniek, dat is enkel hoe jij het opvat. Dit is een openbaar forum dat ik gebruik om info in te winnen in de situatie en mijn mening deel.
Fijn om te horen dat jij al vaker je reis hebt moeten omgooien en daar geen probleem mee hebt gehad, ik hoop dat je alsnog een mooie reis hebt gehad. Het is niet te ontkennen dat de situatie in het Caribisch gebied verre van ideaal is. Wanneer ik betaal voor een 12-daagse vakantie in Miami Beach, dan verwacht ik dat te krijgen. TUI biedt een service aan en als ze die service niet kunnen uitvoeren ben ik teleurgesteld, onmacht of niet.
Fijn om te horen dat jij al vaker je reis hebt moeten omgooien en daar geen probleem mee hebt gehad, ik hoop dat je alsnog een mooie reis hebt gehad. Het is niet te ontkennen dat de situatie in het Caribisch gebied verre van ideaal is. Wanneer ik betaal voor een 12-daagse vakantie in Miami Beach, dan verwacht ik dat te krijgen. TUI biedt een service aan en als ze die service niet kunnen uitvoeren ben ik teleurgesteld, onmacht of niet.
@roelb: Thanks! Exactly my point.
@mrvanilla: ik zal me inhouden... het valt me wel op dat er ineens mensen nieuw op het forum komen (wat op zich prima is, want hoe meer zielen, hoe meer vreugd), die òf vier keer dezelfde vraag stellen, en niet lezen wat er al gezegd wordt, òf geruchten als feiten posten, zonder bronvermelding, en voor paniek zorgen onder mensen die serieus op zoek zijn naar informatie en advies. Misschien kan hier ook wat aan gemodereerd worden, want Niemand zit te wachten op paniek reacties....

@mrvanilla: ik zal me inhouden... het valt me wel op dat er ineens mensen nieuw op het forum komen (wat op zich prima is, want hoe meer zielen, hoe meer vreugd), die òf vier keer dezelfde vraag stellen, en niet lezen wat er al gezegd wordt, òf geruchten als feiten posten, zonder bronvermelding, en voor paniek zorgen onder mensen die serieus op zoek zijn naar informatie en advies. Misschien kan hier ook wat aan gemodereerd worden, want Niemand zit te wachten op paniek reacties....
Wat je nu typt zeg je niet in je eerdere post. Je zaait paniek door te spreken over de algemene situatie, je schetst je onvrede over de aan jouw geboden oplossing, en je zoekt (zoals je zelf zegt) alle mogelijke media om je onvrede over jouw persoonlijke situatie te ventileren als een algemeen feit en daarna kom je met links aan die niet eens bevestigen wat je zegt (Florida moet evacueren?, alle instanties die afraden om naar het ‘rampgebied te reizen’?).Mariska1989 schreef:@Terpies Ik vind het jammer om te lezen dat jij je genoodzaakt voelt om zo te reageren. Ik zaai geen paniek, dat is enkel hoe jij het opvat. Dit is een openbaar forum dat ik gebruik om info in te winnen in de situatie en mijn mening deel.
Daarmee zaai je paniek op dit forum, waar geen reden voor is, want er is nog niets aan de hand in Florida, anders dan dat iedereen alert moet zijn op wat er gebeurt, de officiële informatie sites in de gaten moet houden en op de hoogte moet blijven van de status van de door hun geboekte vluchten.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
[tweet][/tweet]
Ben benieuwd of er nog wat van dit mooie eiland over is
Ben benieuwd of er nog wat van dit mooie eiland over is

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Wij zijn gisteren aangekomen in Florida ,we zitten in Kissemmee en houden ook de tv in de gaten wat orkaan Irma gaat doen.
Gisteren gelijk na aankomst naar de winkels maar er,is nergens water te krijgen,wat wij nu,doen is water koken en alles in flesje en grote kannen doen,we kregen vandaag een telefoontje van het management dat als elektra uitvalt we de bbq aan moeten doen die is op gas en daar evenuteel het water op kunnen koken, ook moeten we alles van het pooldeck binnen halen, een weldenkend mens weet dat zelf ook wel.
Of er reden tot paniek is durf ik niet te zeggen weather channel vreest wel dat,er iets aan komt, op het moment zijn ze op de keys aan het evacueren omdat als Irma aan komt alles vast loopt en je de keys niet meer kunt verlaten.
Het komt er op neer dat ze nu denken dat Irma zaterdag gaat aankomen in Florida ,wij houden de,tv in de gaten dat is het enige wat we kunnen doen en verder afwachten we zitten hier nu toch.
Ik denk persoonlijk dat als het heftig wordt de vliegtuigmaatschappijen echt niet gaan vertrekken, ik zou zeggen hou je luchtvaartmaatschappij in de gaten die,zullen toch zeker contact opnemen met hun passagiers .
Gisteren gelijk na aankomst naar de winkels maar er,is nergens water te krijgen,wat wij nu,doen is water koken en alles in flesje en grote kannen doen,we kregen vandaag een telefoontje van het management dat als elektra uitvalt we de bbq aan moeten doen die is op gas en daar evenuteel het water op kunnen koken, ook moeten we alles van het pooldeck binnen halen, een weldenkend mens weet dat zelf ook wel.
Of er reden tot paniek is durf ik niet te zeggen weather channel vreest wel dat,er iets aan komt, op het moment zijn ze op de keys aan het evacueren omdat als Irma aan komt alles vast loopt en je de keys niet meer kunt verlaten.
Het komt er op neer dat ze nu denken dat Irma zaterdag gaat aankomen in Florida ,wij houden de,tv in de gaten dat is het enige wat we kunnen doen en verder afwachten we zitten hier nu toch.
Ik denk persoonlijk dat als het heftig wordt de vliegtuigmaatschappijen echt niet gaan vertrekken, ik zou zeggen hou je luchtvaartmaatschappij in de gaten die,zullen toch zeker contact opnemen met hun passagiers .
Maar je weet toch dat deze kans er in deze periode van het jaar aanwezig is? Het is nu wel extreem natuurlijk maar toch. Ik hoop echt dat het voor iedereen die er is mee gaat vallen.Mariska1989 schreef:Wanneer ik betaal voor een 12-daagse vakantie in Miami Beach, dan verwacht ik dat te krijgen. TUI biedt een service aan en als ze die service niet kunnen uitvoeren ben ik teleurgesteld, onmacht of niet.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Het is een kwestie van toeval, pech,...
In 2004 werd Florida geraakt door 4 orkanen (categorie 4, 2, 3 en 3) op 13 augustus, 5, 16 en 26 september.
In de periode 2005 - 2015 geen enkele.
Maar het is en blijft orkaanseizoen, en elk jaar bereikt er wel minstens eentje de VS.
In 2004 werd Florida geraakt door 4 orkanen (categorie 4, 2, 3 en 3) op 13 augustus, 5, 16 en 26 september.
In de periode 2005 - 2015 geen enkele.
Maar het is en blijft orkaanseizoen, en elk jaar bereikt er wel minstens eentje de VS.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Delta heeft nu ook extra vluchten ingezet vanuit steden in Florida om mensen uit het voorspelde orkaangebied weg te vliegen.
http://news.delta.com/update-delta-adds ... approaches
http://news.delta.com/update-delta-adds ... approaches
New flights will transport customers from Miami, Palm Beach, Fort Lauderdale and Key West to Atlanta, Delta's largest hub.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Wij denken eraan om onze vlucht naar Miami zaterdag toch door te laten gaan.
We zouden dan in Miami een nieuwe vlucht boeken naar Las Vegas die daar vertrekt om 20u30. Hebben natuurlijk wel bang dat Irma tegen zaterdagavond lokale tijd daar aanwezig zal zijn en we dus ook niet meer zullen kunnen vliegen naar Las Vegas
Wat denken jullie? Risico nemen of niet?
We zouden dan in Miami een nieuwe vlucht boeken naar Las Vegas die daar vertrekt om 20u30. Hebben natuurlijk wel bang dat Irma tegen zaterdagavond lokale tijd daar aanwezig zal zijn en we dus ook niet meer zullen kunnen vliegen naar Las Vegas

Vliegveld Miami sluit morgen schrijven her en der dus ik zou het even goed nagaan.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- Kelly*
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Op de website van Orlando International Airport staat dat ze zaterdag om 5pm sluiten ter voorbereiding van de orkaan.
Tot dan lijken alle vluchten gewoon door te gaan.
Tot dan lijken alle vluchten gewoon door te gaan.
Ik zou niet ergens heenvliegen en er dan vanuit gaan dat je aan de balie een nieuwe vlucht kunt boeken. Regel dat in ieder geval vooraf. Maar waarom via Miami vliegen als je naar Las Vegas wilt? Als je vliegt met een reguliere, legacy carrier, bel ze dan even. Vermoedelijk mag je je plannen gewoon kostenloos wijzigen en kun je dat ticket zonder problemen wijzigen naar een retour Las Vegas.DeborahVH schreef:Wij denken eraan om onze vlucht naar Miami zaterdag toch door te laten gaan.
Delta (of KLM of AF): 1-800-241-4141
American: 1-800-433-7300
United: 1-800-864-8331 optie 3
Southwest: 1-800-435-9792
Vaak kun je het ook online doen, probeer dat eerst.
Het lijstje van luchthavens waar Delta de change fees waived is nu uitgebreid tot zowat heel Florida, inclusief MCO (Orlando), TPA (Tampa) en zelfs Tallahassee (TLH).
roelb schreef:Ik zou niet ergens heenvliegen en er dan vanuit gaan dat je aan de balie een nieuwe vlucht kunt boeken. Regel dat in ieder geval vooraf. Maar waarom via Miami vliegen als je naar Las Vegas wilt? Als je vliegt met een reguliere, legacy carrier, bel ze dan even. Vermoedelijk mag je je plannen gewoon kostenloos wijzigen en kun je dat ticket zonder problemen wijzigen naar een retour Las Vegas.DeborahVH schreef:Wij denken eraan om onze vlucht naar Miami zaterdag toch door te laten gaan.
Delta (of KLM of AF): 1-800-241-4141
American: 1-800-433-7300
United: 1-800-864-8331 optie 3
Southwest: 1-800-435-9792
Vaak kun je het ook online doen, probeer dat eerst.
Het lijstje van luchthavens waar Delta de change fees waived is nu uitgebreid tot zowat heel Florida, inclusief MCO (Orlando), TPA (Tampa) en zelfs Tallahassee (TLH).
Wij zitten met het grote probleem dat we met Tui zaterdag vliegen naar Miami. Zij vliegen enkel op Miami of Orlando, geen andere bestemmingen in USA. Als we geen tijd van onze vakantie willen verliezen, leek het ons het meest logische om zaterdag effectief naar Miami te vliegen en van daaruit naar Las Vegas.
We zouden de vlucht dan inderdaad wel op voorhand boeken, hebben gunstige tarieven gevonden. Daar zit het probleem niet. Ik ben gewoon bang da als we daar toekomen de luchthaven gesloten zal zijn en er niet meer gevlogen wordt voor enkele dagen... dan zitten we natuurlijk met een groter probleem...
Bij Tui kunnen we wel omboeken, de enige oplossing hier zou dan zijn om onze huidige vlucht te verlaten naar volgende week wanneer Irma gepasseerd is.
Maar dan is wel onze vakantie voor de helft voorbij

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als TUI zaterdag vliegt, en Miami is open, heb je goeie kans dat je vlucht naar Vehas ook gewoon gaat.
Het blijft een gok natuurlijk.
Het blijft een gok natuurlijk.
Goedemorgen,Sarahblancke schreef:Ik ga in hetzelfde vliegtuig als jou zitten.. gelukkig zijn we nu al met een stuk of 5 op dit forum die op dezelfde vlucht zitten.. de vlucht van vrijdag is normaal via NL de vlucht van zaterdag is via tui België, deze zijn afzonderlijk van elkaar heb gisteren naar alle 2 gebeld en belgie kan geen dossiers van nl inkijken en omgekeerd.. ik heb al 10x gebeld als het niet meer is haha.. ben eens benieuwd wat hun antwoord nu gaat zijn. Zouden degene die op het vliegtuig gaan vrijdag richting orlando/miami dat we elkaar op facebook toevoegen en elkaar op de hoogte kunnen houden indien iemand wat meer weet? Alvast bedanktRoning schreef:Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum. Na 2x New York, rondreis Pensilvania en Washington en een rondreis Florida wilde we deze maand een korte reis terug naar Florida doen.
Ik lees veel herkenbare verhalen en zorgen. Vrijdagochtend vertrekt ons vliegtuig met Tui fly naar Orlando (OR317 zoals een aantal van jullie).
Veel maatschappijen annuleren vluchten of boeken om maar Tui wacht af. Ik begrijp dat niet. Zelfs als aanvliegen op Orlando relatief veilig is drop je mensen toch niet op een plek waar supermarkten leeg zijn en een normale vakantie vieren niet mogelijk is zoals iemand hier ook al zei. Bovendien zie je in alle modellen dat de orkaan zeer waarschijnlijk naar het noorden afbuigt over heel Florida. Daar breng je dan toch een paar dagen van te voren geen mensen naartoe. Wij vliegen een week later weer terug vanaf Miami. Misschien kunnen we daar niet eens komen of zijn we daar een week mee kwijt, lekkere vakantie heb je dan. Bovendien hebben we allemaal hotels geboekt in het zuiden van Florida omdat we toch die kant op moeten. En je huurauto kun je ook beter niet gebruiken met dat weer.
Ik hoop dat Tui snel bijdraait. Of Irma natuurlijk![]()
Vind het overigens ook heel vreemd dat Tui in dit bericht alleen spreekt over de vlucht van zaterdag en niet die van vrijdag.
Ook wij vertrekken morgen met vlucht or 317 naar Orlando. Dus zitten in hetzelfde vliegtuig. Zou t fijn vinden om me ook aan te sluiten via fb om zo elkaar op de hoogte te houden over de gang van zaken.....spannend allemaal hoor pfff
Onze vlucht zou morgenochtend vertrekken. Omdat er nu nog niet duidelijk is welk pad Irma gaat volgen hebben wij besloten het niet te gokken. We hebben immers maar een week dus weing ruimte om de plannen om te gooien. Via tui hebben we omgeboekt naar Los Angeles.
Voor degene die wel vertrekken morgen, veel succes en plezier.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
@roning kun je misschien aangeven wat je oorspronkelijk had? via tui geboekt? een pakket? met welke vliegmaatschappij vloog je naar Florida?
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Vliegt Tui dan ook naar Los Angeles?Roning schreef:Onze vlucht zou morgenochtend vertrekken. Omdat er nu nog niet duidelijk is welk pad Irma gaat volgen hebben wij besloten het niet te gokken. We hebben immers maar een week dus weing ruimte om de plannen om te gooien. Via tui hebben we omgeboekt naar Los Angeles.
Ik dacht dat zij enkel vlogen op Miami en Orlando?
Wij hebben het zekere voor het onzekere gedaan en omgeboekt naar Cyprus ipv morgen naar Orlando met Tui.
Heel anders en jammer maar het risico vonden we te groot.
We konden bij Tui alles kiezen dat ze op de site hadden op korte en lange termijn.
Prima opgelost dus. Natuurlijk was kostenloos annuleren mooier geweest maar ik snap wel dat ze dat niet meteen doen.
Voor diegenen die wel gaan hopelijk valt t mee, fijne en veilige vakantie!
Heel anders en jammer maar het risico vonden we te groot.
We konden bij Tui alles kiezen dat ze op de site hadden op korte en lange termijn.
Prima opgelost dus. Natuurlijk was kostenloos annuleren mooier geweest maar ik snap wel dat ze dat niet meteen doen.
Voor diegenen die wel gaan hopelijk valt t mee, fijne en veilige vakantie!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 3182 Weergaves
-
Laatste bericht door amersfow
-
- 0 Reacties