Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?
-
- Amerika-ontdekker
- Partner van: Ghanzel
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?
Hebben maandag de vlucht naar Orlando staan. Kunnen nu bij Tui kostenloos omboeken. Maar dat is alleen de tickets. Autohuur en verblijf hebben we apart geboekt. Dat gaan we niet terugkrijgen, want geen negatief reisadvies, dus (vooralsnog) niet terug te vragen aan verzekering. Wordt nog door Tui teruggebeld hierover.
2011 Rondreis Noord-Oost Amerika 2012 Rondreis Diepe Zuiden Amerika
2014 Rondreis Zuid-West Amerika 2015 Rondreis NYC en New England
2015 Orlando2017 Rondreis Florida
2014 Rondreis Zuid-West Amerika 2015 Rondreis NYC en New England
2015 Orlando2017 Rondreis Florida
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Heb je het verblijf zelf of ook via tui geboekt?
Wij gaan pas 13 november, ga er vanuit dat dan alles weer redelijk opgebouwd is mocht het ernstig beschadigd zijn?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Daartegen zijn er mss al 5 andere orkanen....
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij vliegen volgende week vrijdag de 15e naar Orlando.
Opzich heb ik er best vertrouwen in dat het dan grotendeels alweer business as usual is, maar spannend blijft het wel...
Het is toch maar afwachten hoe we het daar allemaal aan gaan treffen!
We volgen het nieuws dan ook op de voet, volgens huidige berichten lijkt het "nog maar" een categorie 1 hurricane te zijn op het moment dat deze bij Orlando is.
Opzich heb ik er best vertrouwen in dat het dan grotendeels alweer business as usual is, maar spannend blijft het wel...
Het is toch maar afwachten hoe we het daar allemaal aan gaan treffen!
We volgen het nieuws dan ook op de voet, volgens huidige berichten lijkt het "nog maar" een categorie 1 hurricane te zijn op het moment dat deze bij Orlando is.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan kan het bij Orlando al wel afgezwakt zijn, toch gaat DisneyWorld een paar dagen dicht
https://disneyworld.disney.go.com/hurricane-irma-info/
https://disneyworld.disney.go.com/hurricane-irma-info/
Autohuur is toch geen issue? Zelfs als je dat prepaid via brokers hebt geboekt is het gewoon annuleerbaar. Hooguit een kleine fee bij sommige prepaid rates, maar over het algemeen gewoon 100% refundable. En als je een reguliere postpaid rate hebt is er helemaal niets aan de hand.talla84 schreef:Hebben maandag de vlucht naar Orlando staan. Kunnen nu bij Tui kostenloos omboeken. Maar dat is alleen de tickets. Autohuur en verblijf hebben we apart geboekt. Dat gaan we niet terugkrijgen, want geen negatief reisadvies, dus (vooralsnog) niet terug te vragen aan verzekering. Wordt nog door Tui teruggebeld hierover.
Ik weet niet wat je aan accomodaties hebt, maar ook daar geldt dat in 99% van de gevallen dat gewoon annuleerbaar is. Heb je wel non-refundable zaken geboekt, tja, dat is altijd een risico.
Wij gaan woensdag naar Orlando.. tenminste, als het er nog een beetje begaanbaar is. We gaan op eigen houtje, alles los geboekt, waaronder de auto en Tampa Buccaneers kaarten. Of de game doorgaat is de vraag natuurlijk.
United biedt de mogelijkheid de ticketdatum te wijzigen, mits je tussen dezelfde steden vliegt. Wij zouden na een week doorvliegen naar Denver, wellicht dat we de binnenlandse vlucht dan pogen te vervroegen. Of dat zomaar kan.. geen idee? Het is met Frontier.
*wij hebben de tickets drie weken geleden geboekt, "Doen we een annuleringsverzekering erbij? Wel nee, we gaan gewoon!"
Klopt het dat je via Alamo/brits kostenloos je reservering aan kan passen? We hebben ook wat hotels al geboekt en kregen van in elk geval 1 nu een mail dat ze de privacy policy hebben aangepast en je kostenloos kan annuleren. Wij hebben nog niet alle dagen een hotel geboekt in Fl, maar ik vraag me af of dat straks met dakloze inwoners nog wel te doen is ook. Al met al, vind het behoorlijk stressvol aan het worden, met name omdat je alleen maar eerst moet afwachten hoe de situatie wordt.
United biedt de mogelijkheid de ticketdatum te wijzigen, mits je tussen dezelfde steden vliegt. Wij zouden na een week doorvliegen naar Denver, wellicht dat we de binnenlandse vlucht dan pogen te vervroegen. Of dat zomaar kan.. geen idee? Het is met Frontier.
*wij hebben de tickets drie weken geleden geboekt, "Doen we een annuleringsverzekering erbij? Wel nee, we gaan gewoon!"
Klopt het dat je via Alamo/brits kostenloos je reservering aan kan passen? We hebben ook wat hotels al geboekt en kregen van in elk geval 1 nu een mail dat ze de privacy policy hebben aangepast en je kostenloos kan annuleren. Wij hebben nog niet alle dagen een hotel geboekt in Fl, maar ik vraag me af of dat straks met dakloze inwoners nog wel te doen is ook. Al met al, vind het behoorlijk stressvol aan het worden, met name omdat je alleen maar eerst moet afwachten hoe de situatie wordt.
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hou er rekening mee dat na Irma, José al op komst is...... 

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Zoals ik het lees mag je bij United ook je vlucht aanpassen naar een andere bestemming zonder daarvoor de change fee te betalen. Het verschil in ticketprijs moet wel voldaan worden. Misschien is er een mogelijkheid om op Denver te vliegen en daar je vakantie te beginnen? Of in de omgeving?Lizzle schreef:
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Volgens het national hurricane center komt Jose niet naar Florida.LeenG schreef:Hou er rekening mee dat na Irma, José al op komst is......
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe verhuurders hier mee omgaan. Een "evacuation order" voor 6 miljoen mensen en dan auto's vasthouden voor toeristen die misschien niet eens komen of anderen met hun auto een veilig heenkomen hebben gezocht en de auto later inleveren
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ik mag toch hopen dat nu er een evacuation order is dat er ook geen toeristen meer afgeleverd zullen worden. Lijkt me niet dat toeristen zich nu nog melden om een huurauto op te halen?
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
De meeste Amerikanen hebben een zelf een auto (die ze ook in veiligheid willen brengen).
Ik ben gistermiddag teruggevlogen vanaf Orlando. Het was redelijk druk maar niet uitzonderlijk. De car return garage van Alamo stond goed vol en omdat het vliegveld vandaag om 17u (lokale tijd) sluit, verwacht ik juist het tegenovergestelde: volle garages bij de autoverhuurders de komende dagen. Wellicht ook de meest veilige plek.
Ik ben gistermiddag teruggevlogen vanaf Orlando. Het was redelijk druk maar niet uitzonderlijk. De car return garage van Alamo stond goed vol en omdat het vliegveld vandaag om 17u (lokale tijd) sluit, verwacht ik juist het tegenovergestelde: volle garages bij de autoverhuurders de komende dagen. Wellicht ook de meest veilige plek.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het oog schijnt nu Miami wat te sparen en meer richting Napels/Fort Meyers/Tampa te gaan. Ook aan die kant nu volle bak evacuaties
Lieve mensen, wij wonen net ten zuiden van Orlando... Paniek is een slechte raadgever! Stay alert, but don't panic! MCO (kijk even op de website) is enkele dagen gesloten; vrienden van ons hun vluchten zijn volledig gecancelled. Disney World is zondag en maandag gesloten en ook bv Publix is 2 dagen dicht. Alle winkels hebben hun uiterste best gedaan om ons te voorzien van water en voedsel. De solidariteit met de Amerikanen is enorm; hartverwarmend!! Politie is overal om te helpen en toe te kijken op de orde... een veilig gevoel. Irma komt hier morgen aan... We zien wel, maar het belangrijkste is dat we er niet alleen voorstaan.
Voor iedereen die de komende dagen naar hiertoe afreist, zou ik vooral Amerikaanse (lokale) nieuwsbronnen raadplegen om juiste info te krijgen. Het nieuws dat jullie over de plas krijgen, is vaak té algemeen en geeft een vertekend beeld.
Voor iedereen die de komende dagen naar hiertoe afreist, zou ik vooral Amerikaanse (lokale) nieuwsbronnen raadplegen om juiste info te krijgen. Het nieuws dat jullie over de plas krijgen, is vaak té algemeen en geeft een vertekend beeld.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
CNN geeft dus geen goed beeld?Het nieuws dat jullie over de plas krijgen, is vaak té algemeen en geeft een vertekend beeld.
CNN focust zich op de gebieden waar waarschijnlijk de meeste schade zal zijn, de kust dus, en vooral de grote steden daar. Daardoor zou je kunnen denken dat het overal in Florida zo is, maar dat hoeft niet het geval te zijn. Maar van de gebieden waar minder schade (te verwachten) is zullen ze minder laten zien.
Terug in Texas!
Zit al enige tijd naar een aantal webcams in Key West te kijken (https://zeryl.github.io/irma.html). Irma is nog ruim 100 mijl verwijderd van de Keys, maar wat een enorme kracht heeft die wind al zeg. Het maakt natuurlijk altijd meer indruk wanneer je plekken ziet die je herkent, maar ik kan mij niet inbeelden hoe het moet zijn voor hen die huis en haard op het pad van deze orkaan hebben. Succes allen!
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
[tweet][/tweet]
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 3861 Weergaves
-
Laatste bericht door amersfow
-
- 18 Reacties