Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?
Universal Orlando Resort:
Our thoughts go out to all those impacted by Hurricane Irma and we stand ready to help our community recover.
Our destination saw relatively minor damage overnight involving fences, trees, signage and building facades. We are hard at work inside our parks and we can confirm an on-time opening for Tuesday at 9am for Universal Studios, Universal’s Islands of Adventure and Universal’s Volcano Bay. In addition, we can confirm that our Halloween Horror Nights event will begin as scheduled this Friday.
For more details, visit us at http://bit.ly/2eZPTNm
Seaworld Orlando:
SeaWorld Orlando will remain closed on Tuesday, September 12 to allow for additional debris clean-up from Hurricane Irma.
We expect to reopen on Wednesday, September 13. The park will be open from 10 a.m. to 6 p.m.
Guests are encouraged to check our website for more updates.
https://seaworld.com/orlando/blog/hurricane-irma/
Disney World Orlando:
Walt Disney World’s Theme Parks and Disney Springs will reopen tomorrow, Tuesday, Sept. 12 with normal, advertised operating hours.
Special events, such as Mickey’s Not So Scary Halloween Party, will also take place. Water Parks will remain closed tomorrow and will reopen later this week.
https://disneyworld.disney.go.com/hurricane-irma-info/
Our thoughts go out to all those impacted by Hurricane Irma and we stand ready to help our community recover.
Our destination saw relatively minor damage overnight involving fences, trees, signage and building facades. We are hard at work inside our parks and we can confirm an on-time opening for Tuesday at 9am for Universal Studios, Universal’s Islands of Adventure and Universal’s Volcano Bay. In addition, we can confirm that our Halloween Horror Nights event will begin as scheduled this Friday.
For more details, visit us at http://bit.ly/2eZPTNm
Seaworld Orlando:
SeaWorld Orlando will remain closed on Tuesday, September 12 to allow for additional debris clean-up from Hurricane Irma.
We expect to reopen on Wednesday, September 13. The park will be open from 10 a.m. to 6 p.m.
Guests are encouraged to check our website for more updates.
https://seaworld.com/orlando/blog/hurricane-irma/
Disney World Orlando:
Walt Disney World’s Theme Parks and Disney Springs will reopen tomorrow, Tuesday, Sept. 12 with normal, advertised operating hours.
Special events, such as Mickey’s Not So Scary Halloween Party, will also take place. Water Parks will remain closed tomorrow and will reopen later this week.
https://disneyworld.disney.go.com/hurricane-irma-info/
Dank je wel voor de tip! Ons hotel in lauderdale by the sea lijkt ok te zijn. Ze hebben contact gelegd momenteel hebben ze geen stroom maar verwachten dat snel terug.ashley28 schreef:Dank je, Eefke! Wij maken het prima! Het was een heftige nacht en we zijn doodop, maar maken het goed. Het is niet de vakantie waar je op hoopt, maar we zijn weer een ervaring rijker. Aangezien we nu toch moeten blijven en we nog tickets hebben, gaan we morgen maar weer eens kijken in Universal.
Als je nog een hotel zoekt: wij zitten in het Avanti resort aan de international drive. Prima hotel en heeft goed voor ons gezorgd de afgelopen dagen. Ook gratis shuttles naar alle parken!Naar Orlando gaan is een goede optie!
Nu nog wachten hoe onze gehuurde villa in Davenport de storm heeft doorstaan. De eigenaar kon gisteren geen duidelijkheid geven vanwege het curfew.
We gaan er het beste van maken met onze kleine meid.
Hopelijk vinden de locals toeristen ok. Want wij willen niet in de weg lopen...
Wij vertrekken ook de 18e naar Orlando.
Het plan was om daar een poosje te blijven en dan door te rijden naar Tampa, Miami, Keys en weer terug naar Orlando. Ben bang dat dat rondje niet meer te doen is.
Het plan was om daar een poosje te blijven en dan door te rijden naar Tampa, Miami, Keys en weer terug naar Orlando. Ben bang dat dat rondje niet meer te doen is.
Ashley: hebben jullie nog een fijne dag gehad?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Gelukkig hebben wij orkaan Irma doorstaan mag zeggen het was een lange heftige nacht in Kissemmee, paar dagen zonder stroom gezeten maar nu hier alles weer in orde,ze zijn volop bezig alles te maken,bomen en takken op te ruimen,sommige winkels waren vandaag nog niet open maar ik denk dat morgen alles wel weer zo'n beetje gaat draaien.
Wij zijn in deze regio nog "goed" weggekomen denk ik,de keys zijn totaal verwoest als we dat op tv zien.
Maar kan zeggen het was niet fijn om dit te moeten meemaken.
Gaan nu proberen te genieten van de vakantie.
Vandaag zijn ze langs ze geweest van het management van de villa die we huren of alles in orde was, morgen komen ze screen maken waarvan er een stuk is uitgewaaid.
Wij zijn in deze regio nog "goed" weggekomen denk ik,de keys zijn totaal verwoest als we dat op tv zien.
Maar kan zeggen het was niet fijn om dit te moeten meemaken.
Gaan nu proberen te genieten van de vakantie.
Vandaag zijn ze langs ze geweest van het management van de villa die we huren of alles in orde was, morgen komen ze screen maken waarvan er een stuk is uitgewaaid.
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Denk ook dat je je route moet gaan aanpassen.Linda:) schreef:Wij vertrekken ook de 18e naar Orlando.
Hier wat meer info over de Keys:
http://www.fla-keys.com/news/article/10133/
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Wij komen zelf de 24e aan in Miami. We hebben eerst 2 dagen dagen Miami en dan 3 nachten naar de keys. Ik heb voor de zekerheid ze net maar even gemaild met wat de mogelijkheden zijn. We hebben de overnachtingen op Islamorada.
We trekken daarna richting Napels, Siesta key en Crystel River. Daar verwacht ik dat het in oktober toch wel weer alles back to normal is (voor toeristen althans).
We trekken daarna richting Napels, Siesta key en Crystel River. Daar verwacht ik dat het in oktober toch wel weer alles back to normal is (voor toeristen althans).
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Wij zouden op 26/9 naar Naples gaan. Ons hotel is tm 20/9 gesloten, wij hebben besloten om in Orlando te blijven. Richting Clearwater is ook mss een optie maar ik weet niet hoe het er daar nu is..
Ik denk dat een verblijf op de Keys nog niet snel zal mogelijk zijn. Ik heb daarstraks een filmpje op YouTube gezien van iemand uit de Keys, hij zei dat ze hopen om alles terug in orde te krijgen tegen dat de Kerstperiode ingaat. Nu is het lowseason daar, en de eerste drukke periode is pas met Kerst...
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Is het voor degene die hier hun route moeten omgooien ook geen optie om meer richting Georgia te trekken? Dat je er een rondje Deep South van maakt ipv Florida.
Kijk ik snap dat als je nog maar een dagen daar bent het niet de moeite is, maar al heb je 2 weken... Regio Atlanta, Chattanooga, Smokies; Charleston en Savannah is echt enorm de moeite waard. Je bent even heen bezig er te komen, maar Savannah - Orlando is bijv prima in 1 dag te doen...
Kijk ik snap dat als je nog maar een dagen daar bent het niet de moeite is, maar al heb je 2 weken... Regio Atlanta, Chattanooga, Smokies; Charleston en Savannah is echt enorm de moeite waard. Je bent even heen bezig er te komen, maar Savannah - Orlando is bijv prima in 1 dag te doen...
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
En met een paar dagen kun je nog overwegen om bijv. Gainesville/St. Augustine te zien?
We hebben al tickets van disney/universal en halloween vastliggen, plus wat andere tours. Dus de reis volledig omgooien is geen optie.Ing schreef:Is het voor degene die hier hun route moeten omgooien ook geen optie om meer richting Georgia te trekken? Dat je er een rondje Deep South van maakt ipv Florida.
Keys zijn eventueel wel om te boeken (even afwachten wat t doet met de boekingskosten, omdat dit hotel niet meer te annuleren is via booking), we gaan daar wel een paar andere mooie dagen voor zoeken indien nodig. Ik heb de accomodatie gemaild voor informatie.
Het liefste ga ik "gewoon" naar de keys, daarmee helpen we de locale economie ook het beste mee.
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
St Augustine...daar zijn we nog niet geweest. Is het de moeite om dat te bezoeken vanuit Orlando (1 nacht)?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Wendy, ik zou zeggen van wel. Je zou kunnen kiezen om via Daytona Beach de kustroute te pakken. Leuk stadje hoor, St. Augustine, nachtje daar is voldoende. En mocht je op zoek zijn naar een strandbestemming, dichtbij Orlando, dan zou je eens kunnen kijken naar New Smyrna Beach. Moet het weer natuurlijk wel meewerken 

Winterpark; ik ga het eens bekijken.
We gaan in totaal 8 nachten naar Florida. Eerdt 3 nachten Orlando en dan ??? (Naples was de bedoeling, maar dat gaat niet meer door). We vliegen weer naar huis vanaf Fort Meyers.
We gaan in totaal 8 nachten naar Florida. Eerdt 3 nachten Orlando en dan ??? (Naples was de bedoeling, maar dat gaat niet meer door). We vliegen weer naar huis vanaf Fort Meyers.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Nou na een spannende week vertrekken we toch morgen naar Miami! Yay! Ik vond het fijn om met jullie mee te lezen en tips te delen. Ons Miami hotel is weer open, hotel op de keys zal wel niet doorgaan maar we passen dan wel de route aan. Voor iedereen die de komende dagen vertrekt goede reis!
2012 New York
2012 West Coast
2013 Deep South
2014 New York
2017 Florida
2012 West Coast
2013 Deep South
2014 New York
2017 Florida
fijne reis MissInga,
Wij hebben nog geen reactie gehad vanuit ons hotel op Miami, maar op de site staat geen melding van dat het dicht is.
We hebben gisteren wel bericht gelezen op Facebook dat het hotel in Naples tot nader bericht gesloten is en alles gratis te annuleren is.
Het hotel in de Keys heeft verder ook nog niet gereageerd. Op de site staat de melding dat boekingen tot en met de 12e geannuleerd kunnen worden. Dit is nog niet aangepast met nieuwe informatie.
We hebben voor de zekerheid nu 3 nachten in fort Lauderdale geboekt met optie tot annuleren, omdat we hopen op de keys. Het hotel dat we boekte op Fort lauderdale stuurde mij vandaag dat iig de stroom weer werkt daar.
Wij hebben nog geen reactie gehad vanuit ons hotel op Miami, maar op de site staat geen melding van dat het dicht is.
We hebben gisteren wel bericht gelezen op Facebook dat het hotel in Naples tot nader bericht gesloten is en alles gratis te annuleren is.
Het hotel in de Keys heeft verder ook nog niet gereageerd. Op de site staat de melding dat boekingen tot en met de 12e geannuleerd kunnen worden. Dit is nog niet aangepast met nieuwe informatie.
We hebben voor de zekerheid nu 3 nachten in fort Lauderdale geboekt met optie tot annuleren, omdat we hopen op de keys. Het hotel dat we boekte op Fort lauderdale stuurde mij vandaag dat iig de stroom weer werkt daar.
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Hoor graag hoe het staat in Florida. Dan kan ik eventueel de route nog aanpakken...
Succes iedereen en toch veel plezier!
Succes iedereen en toch veel plezier!
-
- Amerika-ontdekker
Ik hoor ook graag hoe het in Florida is. Wij vertrekken half oktober voor een weekje, naar eigenlijk, the Keys.
Maart 2012 New York
Zomer 2013 New-York en westkust
Zomer 2014 Oostkust
December 2015 Miami en Key Largo
December 2016/januari 2017 Florida
Maart 2017 New York
Zomer 2013 New-York en westkust
Zomer 2014 Oostkust
December 2015 Miami en Key Largo
December 2016/januari 2017 Florida
Maart 2017 New York
-