Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wel of niet naar Florida?
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wel of niet naar Florida?
Goeiemiddag,
Ik en mijn gezin gaan 09-10-2017 als het goed is naar Amerika voor een fly drive 16 dagen vanaf orlando door naar miami.
We zitten alleen nu in grote twijfel er grote delen verwoest zullen zijn, en we het vreselijk vinden delen zo zijn verwoest maar niet echt trek hebben om naar een rampgebied te gaan ipv onze droomvakantie, mischien valt het allemaal reuze mee maar kan weinig vinden hoe erg het er aan toe is, heeft iemand deze informatie of zijn er mensen nu die meer info kunnen geven?
Alvast hartelijk dank!
Mvg Denise
Ik en mijn gezin gaan 09-10-2017 als het goed is naar Amerika voor een fly drive 16 dagen vanaf orlando door naar miami.
We zitten alleen nu in grote twijfel er grote delen verwoest zullen zijn, en we het vreselijk vinden delen zo zijn verwoest maar niet echt trek hebben om naar een rampgebied te gaan ipv onze droomvakantie, mischien valt het allemaal reuze mee maar kan weinig vinden hoe erg het er aan toe is, heeft iemand deze informatie of zijn er mensen nu die meer info kunnen geven?
Alvast hartelijk dank!
Mvg Denise
Re: Wel of niet naar florida?
Ga er maar van uit dat je volgende maand nog steeds duidelijke sporen zult zien van wat Irma gedaan heeft. Je zou bijv. contact kunnen opnemen met de accomodaties waar jullie gaan verblijven. Natuurlijk kunnen jullie beslissen om niet te gaan maar of je dan alle geld terug krijgt?
-
- Amerika-newbie
Dankjewel voor u reactie, wij hebben nog geen hotels geboekt , alleen de tickets en auto.
Mischien is het beter het om te boeken nu het nog kan...
Mischien is het beter het om te boeken nu het nog kan...
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Als je nog niks aan hotels hebt zou ik het juist lekker laten staan. Er komen vast nog ervaringsdeskundigen maar ik heb links en rechts gelezen dat Orlando redelijk gespaard is gebleven, daar zijn bv de parken zowat allemaal weer open en later deze week zijn die volledig up and running. Over een maand is daar dus echt zo goed als niks aan de hand. De west kust is mogelijk nog niet the place to be en wellicht Miami ook niet maar doordat je nog niets geboekt hebt kun je nog alle kanten op en het laten afhangen van de situatie.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Re: Wel of niet naar Florida?
Volgens mij is midden- en noord- Florida niet zo'n probleem, daar is de schade beperkt en zul je volgende maand er denk ik weinig van merken. Behalve dan kustplaatsen in het oosten zoals Jacksonville die grote schade hebben opgelopen door het water, dus kijk dat even goed na. De Keys en het zuidwesten kun je waarschijnlijk beter vermijden, Miami is denk ik even afwachten. Maar ik denk dat je een prima vakantie kunt plannen in de rest van Florida.
Terug in Texas!
-
- Amerika-newbie
Dankjulliewel voor de reacties , we gaan gewoon!! En passen de route wat aan, er is genoeg te beleven lijkt ons!!
Mochten jullie nog handige tips hebben voor een fly drive met een dochter van tien , alles is welkom!
Groetjes
Mochten jullie nog handige tips hebben voor een fly drive met een dochter van tien , alles is welkom!
Groetjes
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Onderzoek eens of Savannah en Charleston een optie zijn. Twee super leuke steden die vanuit Florida goed aan te rijden zijn. Ik weet niet of ze veel last hebben gehad van de orkaan. Ook kun je nog uitwijken naar de prachtige stranden van de Florida Panhandle. Heel laidback omgeving waar je weinig massale hotels aantreft.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
In Orlando is alles inderdaad ok. Sommige winkels en restaurants moeten het nog steeds doen met beperkte voorraad en menus ivm beperkte leveringen, maar verder is alles zo goed als mogelijk business as usual en zijn de parken weer open. Er is wel schade hier en daar aan woningen, maar niets wat niet op de korte duur op te lossen is. In de meeste gevallen in orkaan seizoen is het midden van Florida goed te doen omdat we meer landsinwaarts zitten. De kusten (oost, zuid en west) hebben veelal vaak de meeste schade en daar zal het ook het langst zichtbaar blijven.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)
Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Weet iemand hoe miami er nu bij ligt? Veel schade of is dit allemaal snel opgelost?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik las dat er 3 dagen geleden nog geen stroom was in Little Havana. Daar wonen toch ook 10.000den mensen.
In miami en Miami Beach zijn wel enkele musea inmiddels weer (deels) open.
Dit was een aantal dagen geleden:
http://www.nbcmiami.com/news/local/What ... 78043.html
In miami en Miami Beach zijn wel enkele musea inmiddels weer (deels) open.
Dit was een aantal dagen geleden:
http://www.nbcmiami.com/news/local/What ... 78043.html
-
- Amerika-ontdekker
Wij zitten nu in Miami en hebben het prima naar onze zin! Wel veel bomen en takken langs de weg, niet alle stoplichten werken en een aantal winkels en restaurants zijn nog dicht. Aanbod qua eten is iets beperkt. Maar voor mijn gevoel draait 80% van de stad weer, en de toll is even free
Ik ben blij dat we toch gegaan zijn! Morgen zouden we naar de keys vertrekken maar dat zit er niet in, gaan nu even een ander plan bedenken. En idd wat eerder gezegd is, Savannah en Charleston zijn prachtig! Succes!

2012 New York
2012 West Coast
2013 Deep South
2014 New York
2017 Florida
2012 West Coast
2013 Deep South
2014 New York
2017 Florida
Dus over een goede week, twee weken zal denk ik alles wel weer up and running zijn?
Nu meen ik ergens te hebben gelezen dat oa Jacksonville veel te leiden heeft gehad door hoog water? Is dat bij Savannah dan ook niet het geval?
Nu meen ik ergens te hebben gelezen dat oa Jacksonville veel te leiden heeft gehad door hoog water? Is dat bij Savannah dan ook niet het geval?
Zijn in heel florida de tolwegen nog kostenvrij? Tot wanneer?
Wij willen nog 1 dag naar st augustine rijden vanuit Orlando...weet iemand hoe de schde daar is?
Wij willen nog 1 dag naar st augustine rijden vanuit Orlando...weet iemand hoe de schde daar is?
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Door wat te googlen kreeg ik de indruk dat Savannah het ook zwaar te verduren heeft gehad tijdens Irma, maar ik kwam geen recente berichten tegen over de situatie daar. Misschien even google naar een lokale nieuwszender en kijken wat ze er recent over hebben bericht?
-
- Amerika-ontdekker
Wij zijn vandaag van Miami naar Orlando gereden en hoefden nog geen tol te betalen.
Hoorde net op het nieuws dat er vanaf donderdag weer tol betaald moet worden.
Hoorde net op het nieuws dat er vanaf donderdag weer tol betaald moet worden.
En hoe was Miami eo?
Veel schade te zien aan gebouwen ect?
Veel schade te zien aan gebouwen ect?
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Op de Keys is er veel schade, dat is wel duidelijk als je naar de foto's kijkt....
Is er enig zicht op (ik heb niet veel info gevonden) vanaf wanneer hier terug enigszins normaal toerisme op gang kan komen?
de Keys was voor ons een van de hoofddoelen van een trip volgend voorjaar maar misschien stel ik Florida beter wat uit dan?
Is er enig zicht op (ik heb niet veel info gevonden) vanaf wanneer hier terug enigszins normaal toerisme op gang kan komen?
de Keys was voor ons een van de hoofddoelen van een trip volgend voorjaar maar misschien stel ik Florida beter wat uit dan?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Zeker gaan, Miami is redelijk op orde en in de regio Orlando merk je amper iets. Hier en daar ligt er een omgewaaide palmboom langs de kant van de weg, maar dat is alles.
Wij gaan gelukkig pas 13 november heen, dus ga er vanuit dat alles dan weer redelijk opgeruimd is. Hoop dat de omgeving Crystal River enz weinig ondervonden heft als mede St Augustine. We gaan ipv de Keys maar iets naar het noorden.
Hallo, wij zijn de afgelopen week door florida gereisd. Om een beeld te geven:
Savannah en charleston merkte je niet veel. Alleen wat omgevallen bomen. Maar qua toerisme niets bijzonders.
St augustine en Orlando zelfde verhaal.
Fort meyers en Naples. Vielen ons ook reuze mee. Redelijk veel omgevallen bomen maar verder hebben we er niet veel van gemerkt.
Everglades was een ander verhaal. Everglades city was een slagveld en alles is gesloten. Overal zijn ze bezig met herstelwerkzaamheden.
Aan de miami zijde aan de everglades was er niets te zien. Hier waren alle airboat tours ook open.
De Keys hebben wij moeten skippen omdat het daar fors beschadigd is. Wij kregen van de hotels bericht dat ze vanaf de 1e week oktober weer verwachten te openen.
Miami en miami beach geen bijzonderheden. Af en toe een omgevallen boom.
Even een indruk wat wij hebben gezien. Kan me voorstellen dat er veel vragen naar zijn omdat we zelf ook druk aan het zoeken waren omdat we er al waren tijdens irma en iedereen graag wil weten waar je aan toe bent.
Het enige wat ons opvalt, maar geen idee of dat aan het opgestuwde water van irma lag is dat er overal gigantische veel muggen zijn. En dan bedoel ik echt veel.
Groeten en succes met plannen en reizen.
Savannah en charleston merkte je niet veel. Alleen wat omgevallen bomen. Maar qua toerisme niets bijzonders.
St augustine en Orlando zelfde verhaal.
Fort meyers en Naples. Vielen ons ook reuze mee. Redelijk veel omgevallen bomen maar verder hebben we er niet veel van gemerkt.
Everglades was een ander verhaal. Everglades city was een slagveld en alles is gesloten. Overal zijn ze bezig met herstelwerkzaamheden.
Aan de miami zijde aan de everglades was er niets te zien. Hier waren alle airboat tours ook open.
De Keys hebben wij moeten skippen omdat het daar fors beschadigd is. Wij kregen van de hotels bericht dat ze vanaf de 1e week oktober weer verwachten te openen.
Miami en miami beach geen bijzonderheden. Af en toe een omgevallen boom.
Even een indruk wat wij hebben gezien. Kan me voorstellen dat er veel vragen naar zijn omdat we zelf ook druk aan het zoeken waren omdat we er al waren tijdens irma en iedereen graag wil weten waar je aan toe bent.
Het enige wat ons opvalt, maar geen idee of dat aan het opgestuwde water van irma lag is dat er overal gigantische veel muggen zijn. En dan bedoel ik echt veel.
Groeten en succes met plannen en reizen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 3864 Weergaves
-
Laatste bericht door amersfow
-
- 18 Reacties