Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Airboat tour Everglades
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Airboat tour Everglades
Ik ben wel nieuwsgierig naar jullie ervaringen met een Airboat tour door de Everglades..
In december/januari zijn wij (2pers.) daar en willen we graag een tour doen, echter zijn er meerdere bedrijven die zo'n tocht hebben en ik lees wat verschillende verhalen..
Op dit moment heb ik op m'n lijstje "The Original" Everglades City Airboat Tours staan; is dat een 'goede' of raden jullie een andere aan??
In december/januari zijn wij (2pers.) daar en willen we graag een tour doen, echter zijn er meerdere bedrijven die zo'n tocht hebben en ik lees wat verschillende verhalen..
Op dit moment heb ik op m'n lijstje "The Original" Everglades City Airboat Tours staan; is dat een 'goede' of raden jullie een andere aan??
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Airboat tour Everglades
Via de search functie kun je al een hoop info vinden:
search.php?keywords=airboat+everglades
Wij zijn zelf met Captain Jack geweest (ook Everglades City) en waren daar tevreden mee. Aan de westkant van de Everglades ga je over het algemeen in kleinere boten dan aan de oostkant. Ook is de omgeving wat anders: oostkant vnl grasgebieden, westkant meer mangrove.
search.php?keywords=airboat+everglades
Wij zijn zelf met Captain Jack geweest (ook Everglades City) en waren daar tevreden mee. Aan de westkant van de Everglades ga je over het algemeen in kleinere boten dan aan de oostkant. Ook is de omgeving wat anders: oostkant vnl grasgebieden, westkant meer mangrove.
Captain Jack, mangrove tour gedaan incl gator hugs
!
Echt geweldige ervaring!!

Echt geweldige ervaring!!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Wij vonden Captain Jack veel te veel lopende band werk en zijn met het door topicstarter genoemde bedrijf geweest. Echt super, heel persoonlijk.
Je krijgt een koptelefoon met microfoon op zodat je ook tijdens de tour volop de gelegenheid hebt tot vragen stellen.
Ik zou het mooi daar laten.

Wij hebben de tocht bij Corey Billie gedaan, aan de Tamiami Trail.
Dit zijn kleine boten op een Tour op eigen terrein, wij vonden het erg leuk, vooral de snelheid op het water afgewisseld met dichte begroeiing.
https://cbairboatrides.com/
Filmpjes van onze Tour staan op YouTube
[youtube]ygQ1LnAU3PA[/youtube]
[youtube]fHop6W2EgOM[/youtube]
Dit zijn kleine boten op een Tour op eigen terrein, wij vonden het erg leuk, vooral de snelheid op het water afgewisseld met dichte begroeiing.
https://cbairboatrides.com/
Filmpjes van onze Tour staan op YouTube
[youtube]ygQ1LnAU3PA[/youtube]
[youtube]fHop6W2EgOM[/youtube]
- sanook
- Amerika-expert
Waar baseer je dat op van captain Jack ? Hearsay of eigen ervaring ?Vito schreef:Wij vonden Captain Jack veel te veel lopende band werk en zijn met het door topicstarter genoemde bedrijf geweest. Echt super, heel persoonlijk.Je krijgt een koptelefoon met microfoon op zodat je ook tijdens de tour volop de gelegenheid hebt tot vragen stellen.
-
- Amerika-expert
Drukte op de parkeerplaats en de hoeveelheid airboats die tegelijkertijd op het water waren bij hen. De manier waarop de gidsen met hun klanten omgingen. Dus op basis van observatie.
Vandaag toevallig een tour gedaan aan de oostkust bij gator park. Omdat we geen zin hadden om helemaal door te rijden naar de westkant hebben we deze gekozen. We hadden al voor niks naar aningha trail gereden, deze is nog enkele dagen afgesloten door irma.
Westkant lijkt me ook mooier ivm dichtere begroeing.
Ik vond deze niet heel bijzonder, t was maar een kort ritje en t gebied door t grasland was niet erg indrukwekkend. Had er meer van verwacht.
Westkant lijkt me ook mooier ivm dichtere begroeing.
Ik vond deze niet heel bijzonder, t was maar een kort ritje en t gebied door t grasland was niet erg indrukwekkend. Had er meer van verwacht.
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
- sanook
- Amerika-expert
Vito schreef:Drukte op de parkeerplaats en de hoeveelheid airboats die tegelijkertijd op het water waren bij hen. De manier waarop de gidsen met hun klanten omgingen. Dus op basis van observatie.
Het een sluit het ander niet uiteoms schreef:Blijkbaar erg populair door dit forum.

TS zal de meerdere positieve ervaringen met Captain Jack moeten afwegen tegen de mening aan de hand van een observatie. Dit zegt natuurlijk niks over de kwaliteit van 'The Original' of andere aanbieders.
Wij hebben wegens tijdsgebrek gekozen voor een Miami combo tour. Dit is een tochtje met een open dubbeldekker bus door Miami, een tocht met de boot door Biscayne Bay, en een tocht naar de Everglades, naar Gator Park.
Dit is ons goed bevallen. We hadden een leuke gids, tocht met de airboot was inderdaad niet lang +- 20min. Hebben maar 2 aligators gezien, maar deze kwamen wel heeeel dicht bij de boot
En nadien nog een demonstratie met aligators met hoog showgehalte.
Er zijn inderdaad betere tours (hebben we 20 jaar geleden gedaan, maar weet de naam niet meer...)
Maar Gator Park was leuk en voor ons voldoende...
Dit is ons goed bevallen. We hadden een leuke gids, tocht met de airboot was inderdaad niet lang +- 20min. Hebben maar 2 aligators gezien, maar deze kwamen wel heeeel dicht bij de boot

Er zijn inderdaad betere tours (hebben we 20 jaar geleden gedaan, maar weet de naam niet meer...)
Maar Gator Park was leuk en voor ons voldoende...
-
- Amerika-expert
Voor beoordelingen bestaat Tripadvisor met heel wat meer beoordelingen dan een forum
En op basis van Tripadvisor kwam ik uit op de door ons gekozen aanbieder, toen wij er waren als beste gewaardeerd van alle Airboattours.
Dus TS kan het gewoon allemaal nalezen op TA.
Op basis van onze eigen bevindingen konden wij ons er alleen maar bij aansluiten.

Dus TS kan het gewoon allemaal nalezen op TA.
Op basis van onze eigen bevindingen konden wij ons er alleen maar bij aansluiten.
-
- Amerika-ontdekker
Gaat t specifiek om een airboat tour in de Everglades? Of een airboat ride meer in zijn algemeenheid? Mocht je namelijk in de buurt van Orlando/Kissimmee een mooie zoeken is Spirit of the Swamp ook een goeie:
https://spiritoftheswamp.com/
Wij zijn 2x geweest met deze tour van 90 minuten. Kleine 6-persoons boten en een koptelefoon met microfoon. Op die manier kon je goed contact houden met de piloot/kaptein. Deze mannen kwamen uit de buurt en kenden het meer en moeras op hun duimpje.
Vooral het gevoel dat het geen lopende band werk was, vonden wij erg prettig. Er werd tijd genomen en geen standaard tour afgelegd met ingestudeerd verhaal.
Wij zijn 2x geweest met deze tour van 90 minuten. Kleine 6-persoons boten en een koptelefoon met microfoon. Op die manier kon je goed contact houden met de piloot/kaptein. Deze mannen kwamen uit de buurt en kenden het meer en moeras op hun duimpje.
Vooral het gevoel dat het geen lopende band werk was, vonden wij erg prettig. Er werd tijd genomen en geen standaard tour afgelegd met ingestudeerd verhaal.
-
- Amerikafan
Wij waren afgelopen februari met Captain Mitch's Airboat Tours aan de Tamiami Trail. Dit waren kleine boten, maximaal 6 mensen en een hele relaxte kapitein met veel kennis over zowel de dieren als het land. Vier alligators gezien, waarvan twee echt HEEL erg dichtbij. Het was voor mijn moeder de eerste keer dat ze deze tour deed en de gator lag precies aan haar kant van de boot onder een mangrovestruik. Ze had 'm bij wijze van spreken kunnen aaien maar eerlijk gezegd zat ze zo ongeveer bij ons op schoot omdat ze het wel heel erg dichtbij vond
Bij het visitors center in de Everglades vind je veel coupons met korting op diverse aanbieders, dus zeker even de moeite waard om te kijken.

Bij het visitors center in de Everglades vind je veel coupons met korting op diverse aanbieders, dus zeker even de moeite waard om te kijken.
2025: St. Louis, MO en ???
2020: Minneapolis, NYC & Miami
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
2020: Minneapolis, NYC & Miami
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Aha, vooral dat laatste... verklaard mijn ervaring!sanook schreef:Aan de westkant van de Everglades ga je over het algemeen in kleinere boten dan aan de oostkant. Ook is de omgeving wat anders: oostkant vnl grasgebieden, westkant meer mangrove.
In 2007 een airboattour gedaan bij "Everglades Island Boattour & Totch’s Island" in Everglades City (dus west) en in 2011 bij "Everglades Safari Park" in Miami (dus oost). Wat was deze tweede ervaring een teleurstelling zeg. Weinig 'racen' in de mangrove, ook een minder lange tocht. De boten wat massaler, en het leek ook allemaal wat commerciëler.
Maar dat de westkant ook écht meer mangrove heeft, wist ik dus niet. Vooral dáár lag mijn teleurstelling...
Goed, next time: gewoon weer lekker naar het westen

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
-
- Amerika-newbie
Dank voor alle reacties, ik merk dat het per persoon heel verschillend is hoe een tour bevalt.. we gaan het zien.. 

Dank voor de Tip, het gaat voor ons echt om de Everglades, maar wij hebben een huisje rond Orlando/Kissimmee ( in Davenport) dus mogelijk is dat ook nog een optie in die buurt!Gaat t specifiek om een airboat tour in de Everglades? Of een airboat ride meer in zijn algemeenheid? Mocht je namelijk in de buurt van Orlando/Kissimmee een mooie zoeken is Spirit of the Swamp ook een goeie:
Wij hebben 2 jaar geleden deze bezocht: https://www.evergladesholidaypark.com/
Met name omdat wij naar de serie Gator boys keken op Animal Planet, en dat gaat over dat betreffende park. De tour en show is ons erg goed bevallen
Met name omdat wij naar de serie Gator boys keken op Animal Planet, en dat gaat over dat betreffende park. De tour en show is ons erg goed bevallen

Paar dagen geleden hier een airboat tour gedaan:
http://www.buffalotigersflevergladesairboattours.com/
Goede uitleg en geen ‘gespeel’ met alligators.
http://www.buffalotigersflevergladesairboattours.com/
Goede uitleg en geen ‘gespeel’ met alligators.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 5756 Weergaves
-
Laatste bericht door Renate71
-
- 9 Reacties