Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis mira74: New York- Miami (via Keys) juni 2018.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
mira74
Amerika-ontdekker

Reis mira74: New York- Miami (via Keys) juni 2018.

Bericht door mira74 »

In juni 2018 willen we met ons gezin weer een mooie reis in Amerika gaan maken. In 2015 hebben we een rondje in ZuidWest gemaakt en we hebben toen veel gehad aan de info op dit forum. Nu ga ik dus weer proberen een mooie route te maken met behulp van de expertise van jullie. Aangezien we wat meer input nodig hebben voor de route in Florida heb ik hem hier neergezet, maar als het ergens anders gepost moet worden merk ik dat wel.
De route heb ik grotendeels van de site van Tioga Tours gehaald, maar het spreekt ons zeker aan. Alleen de route in Florida heb ik zelf in elkaar gezet, daar hoor ik ook graag op- en aanmerkingen op.
We houden van natuur, wildlife en mooie uitzichten. Ook willen we graag wel wat stranden bezoeken, hoewel onze dochter de zee vaak te zout vindt, dus een zwembad wordt gewaardeerd. :D Maar die zullen we op de campgrounds moeten zoeken.
Onderstaand ons voorlopige reisschema:

1 juni: AMS-JFK
2 juni: New York
3 juni: New York
4 juni: camper ophalen en onderweg naar Washington DC
5 juni: Washington
6 juni: Washington - Shenandoah NP
7 juni: Shenandoah NP
8 juni: Shenandoah NP - Charlottesville
9 juni: Charlottesville - Linville Falls
10 juni: Linville Falls - Great Smokey Mountains NP
11 juni: GSMNP
12 juni: GSMNP - Charleston
13 juni: Charleston (plantage bezoeken)
14 juni: Charleston - Savannah
15 juni: Savannah - Saint Augustine
16 juni: Saint Augustine - Orlando
17 juni: Orlando (pretpark)
18 juni: Orlando (pretpark)
19 juni: Orlando - Weeki Wachee Springs
20 juni: Weeki Wachee Springs - Clearwater Beach
21 juni: Clearwater Beach (dolfijnen spotten op Little Toot)
22 juni: Clearwater Beach - Myakka River SP
23 juni: Myakka River SP - Sanibel
24 juni: Sanibel
25 juni: Sanibel - Everglades NP
26 juni: Everglades NP ('s avonds onderweg naar Miami)
27 juni: Camper inleveren in Miami, huurauto halen en onderweg richting de Keys
28 juni: Key West
29 juni: Terug naar Miami en 's avonds vliegen naar AMS.
Mademoiselle
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis New York- Miami (via Keys) juni 2018

Bericht door Mademoiselle »

Op zich denk ik een mooie reis. Ik heb zelf niet zo'n ervaring met het noordoosten maar wel met Florida. Maar dan nemen jullie voor alles zo de tijd en op het eind raffelen jullie de Keys af. Is dit met een bepaalde reden gedaan?

De Keys zijn veel meer dan alleen maar Key West en ook in Key West is ontzettend veel te zien en te doen. Bovendien wordt het rijden van de overseas highway vaak onderschat. Je kan hier niet zo hard rijden als op de andere highways(snelheid varieert hier tussen de 35-55 mijl, en het is een baan heen, een baan terug) en dus doe je er langer over. Ik kan me zo voorstellen dat je ook hier en daar uit wil stappen. Dus daar wil je misschien nog een nacht aan vast plakken of bijv. een overnachting erbij op een andere Key(bijv. Islamorada of Marathon). Beetje afhankelijk van wat je wilt gaan doen.
2025: St. Louis, MO en ???
2020: Minneapolis, NYC & Miami
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Je kunt overwegen om terug te vliegen vanuit Key West. Scheelt weer terug rijden naar Miami en geeft je iets meer tijd voor de keys.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Voor de natuur in Florida kun je deze sites eens bekijken:
https://www.floridastateparks.org/
http://floridahikes.com/

Wat je niet moet doen is de natuur daar vergelijken met het zuidwesten. Niet spectaculair maar zeer zeker heel mooi.
Wij houden van het wandelen in Florida en raken toch eigenlijk nooit uitgekeken op de natuur daar (alhoewel we nu Tucson als bestemming hebben ontdekt) en we zullen er vast nog eens heen gaan.
Ing
Amerikakenner

Bericht door Ing »

Welke plantage wil je in Charleston gaan bezoeken?
Ik ben vorige maand naar Boone Hall geweest. Deze is fotografisch top, de bomenrij is indrukwekkend, maar de tour vond ik inhoudelijk tegenvallen. Die vrouw had een kostuum aan en had het met name over hoe rijk en geweldig die familie het daar had en dan had ze het over 'de Africans' als het over de slaven ging. Bezoekje waard voor de bomenrij, maar als je ook wat inhoud wilt, zou ik een andere uitzoeken!
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hke »

Hallo

wij hebben dit jaar jullie reis ongeveer gemaakt. (Alleen omgekeerd en we hadden helaas geen 28 dagen).
Je zou ons blog eens kunnen bekijken om een indruk te krijgen.

persoonlijk vonden we dit jaar wederom fantastisch maar toch net niet zo mooi als het zuidwesten.

Aanrader is de cades cove fietstocht in de GSM.
Weeki wachee vonden we ook erg mooi.

succes met de voorbereidingen.

Hans
mira74
Amerika-ontdekker

Bericht door mira74 »

Dank voor jullie reacties tot nu toe!
@Mademoiselle: We hebben eigenlijk nog niet echt een beeld van de Keys, behalve dat we "er eens geweest willen zijn". Dus vandaar dat we dachten dat 2 nachten wel voldoende zou zijn.
@Kokopelli: De vluchten en de camper zijn al geboekt, dus daar kunnen we niets meer aan veranderen. Misschien dat we de camper een dagje eerder in zouden kunnen leveren om zo een dag op de Keys te winnen, maar geen idee of dat nog mogelijk is.
@Ing: We hebben nog geen specifieke plantages in ons hoofd, dus jouw ervaring horen vinden we heel fijn. Dat is dan niet de beste keus om naar toe te gaan. We gaan ons er nog in verdiepen!
@Trails: Bedankt voor de links, we gaan ze eens goed bekijken. We hadden idd al begrepen dat het Zuidwesten totaal anders is dan Florida, we gaan dus ook niet vergelijken. We vinden het juist bijzonder om de verschillen te kunnen zien van het mooie land.
Mademoiselle
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Mademoiselle »

mira74 schreef:@Mademoiselle: We hebben eigenlijk nog niet echt een beeld van de Keys, behalve dat we "er eens geweest willen zijn". Dus vandaar dat we dachten dat 2 nachten wel voldoende zou zijn.
In dat geval en ook met het oog op de vlucht en camper die vastliggen, zou ik me dan concentreren op Key West. Tuurlijk kun je dan alsnog hier en daar uitstappen op de andere eilandjes, maar zorg dat je lekker op tijd vertrekt vanuit Miami zodat je echt de tijd kan nemen om Key West te verkennen.
2025: St. Louis, MO en ???
2020: Minneapolis, NYC & Miami
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Ing
Amerikakenner

Bericht door Ing »

mira74 schreef: @Ing: We hebben nog geen specifieke plantages in ons hoofd, dus jouw ervaring horen vinden we heel fijn. Dat is dan niet de beste keus om naar toe te gaan. We gaan ons er nog in verdiepen!
Haha, mooi zo :)

Ik heb zelf het stuk Great Smokey Mountains t/m Savannah gedaan deze zomer. Ik heb er genoten, prachtige regio.

Nog wat tips:
- Probeer een nachtje Asheville in te plannen tussen GSM en Charleston. Zo kun je op die dag een stuk Blue Ridge Parkway rijden (zeg maar, nadat je er bij Linville Falls bent afgegaan) en kun je Asheville bezoeken. Super leuk stadje, heel sfeervol.Je maakt op die manier ook je route GSM - Charleston korter, want is dat best een flinke rit.
- In GSM wandelingen: Clingmans Dome is een mustsee, verder vonden wij de wandeling naar Laurell Falls leuk. Onderweg zagen we beren :)
- Waar wil je slapen in de GSM? Wij sliepen in Gatlinburg, wat een enorme kermis is, maar qua ligging wel erg gunstig ligt. Je kunt ook kiezen voor Cherokee, dan zit je aan de andere kant van het park. Dan kun je bijvoorbeeld laatste stuk Blue Ridge Parkway en Asheville doen op de weg naar GSM. Ik zou hoe dan ook dagje extra inplannen daar!
- Charleston: ga eerst even naar het visitor center. Daar kun je de auto goedkoop parkeren en kun je verder lopen of met een gratis bus verder de stad in. Daar heb je ook allerlei foldertjes over plantages en kunnen ze je leuke tips geven over wat te zien in de stad. Niet overslaan: Market Street (leuk marktje in de stad), Rainbow Row, snuffelen in winkels op King Street en 'the Battery'.
- Savannah: prachtige stad, wat kleiner en wat 'ruwer' dan Charleston. Ook daar: ga even langs bij Visitor Center voor leuke tips en een kaart en bezoek de stad per voet of rijd een stukje met gratis busje. Alle leuke parkjes met bomen met spaans mos zijn top en het gebied langs het water is wat toeristisch maar wel erg mooi.
- Na Savannah kun je onderweg naar St Augustine overwegen om een detour te maken via Jekyll Island. Mooi vakantie eiland met driftwood beach, heel erg mooi daar.

Have fun met de voorbereidingen en de reis. Leuke trip, zou hem zo willen doen. Tuurlijk is de regio heeeel anders dan het Zuidwesten, maar het heeft ook zo enorm veel charme, historie, leuke en interessante mensen en een lekker tempo. Veel afwisseling en ook veel steden die een stuk interessanter zijn dan steden in het zuidwesten (naar mijn bescheiden mening). Iets minder imposante natuur, maar meer cultuur en historie.
mira74
Amerika-ontdekker

Bericht door mira74 »

@Ing: Bedankt voor je toevoeging! Dit gaat allemaal op mijn lijstje.

We weten nog nergens waar we slapen, we zijn met een camper, dus we moeten de campings nog allemaal gaan uitzoeken.
Nu we het daar toch over hebben: als er mensen zijn die tips hebben voor campings op onze route, dan hoor ik dat ook graag!
mira74
Amerika-ontdekker

Re: Reis mira74: New York- Miami (via Keys) juni 2018.

Bericht door mira74 »

Onze reisplanning begint steeds definitievere vormen aan te nemen.
Maar toch vind ik het fijn om nog op- en aanmerkingen te krijgen!

1 juni: AMS-NYC
2 juni: New York
3 juni: New York
4 juni: camper halen en rijden naar Washington
5 juni: Washington
6 juni: Washington
7 juni: Washington - Shenandoah NP (Stoney Man)
8 juni: Shenandoah NP - Claytor Lake SP (Lewis Falls, Charlottesville)
9 juni: Claytor Lake SP - Linville Falls
10 juni: Linville Falls - Cades Cove (GSMNP) (Cades Cove Loop)
11 juni: Cades Cove - Cherokee (Laurel Falls, Clingmans Dome)
12 juni: Cherokee - Asheville (Blue Ridge Parkway)
13 juni: Asheville - Charleston
14 juni: Charleston (plantage bezoeken)
15 juni: Charleston - Savannah
16 juni: Savannah - Saint Augustine (onderweg naar Jekyll Island)
17 juni: Saint Augustine - Orlando
18 juni: Orlando (pretpark)
19 juni: Orlando (pretpark)
20 juni: Orlando - Crystal River SP (zwemmen of kajakken met manatees)
21 juni: Crystal River SP - Clearwater Beach
22 juni: Clearwater Beach (dolfijnen spotten)
23 juni: Clearwater Beach - Myakka River SP (Deep Hole, Canope Walkway)
24 juni: Myakka River SP - Fort Myers
25 juni: Fort Myers (naar Sanibel)
26 juni: Fort Myers - Miami (RV Resort) (met onderweg airboattour en fietsen in Shark Valley)
27 juni: Camper inleveren en huurauto halen, daarna naar Key West
28 juni: Key West
29 juni: Key West - Miami ('s avonds vertrek naar Europa)
Ing
Amerikakenner

Re: Reis mira74: New York- Miami (via Keys) juni 2018.

Bericht door Ing »

Mooie route naar mijn idee! Ik zie veel van mijn tips terug, leuk om te zien.

Prachtige reis, ik zou hem zo willen maken. Veel plezier!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer