Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Virginia: Florida rondreis 2 weken.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Virginia
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Virginia: Florida rondreis 2 weken.

Bericht door Virginia »

Goedemorgen,

In de zomer gaan wij 2 weken naar Florida en heb de volgende route gepland. Kunnen de liefhebbers even meekijken en wat tips en trics geven? Florida is ons bekend, wij zijn daar 3 x eerder geweest. We reizen met 2 kinderen, 1 van 5 en 1 van 10 jaar.

27 juli aankomst Tampa
28 juli Tampa - Destin
29 juli Destin
30 juli Destin
31 juli Destin - St Augustine
1 aug St. Augustine
2 aug St. Augustine - Orlando
3 aug Orlando
4 aug Orlando - Ft Meyers
5 aug Ft Meyers
6 aug Ft Meyers - Miami
7 aug Miami
8 aug Miami - Clearwater Beach
9 aug Clearwater Beach, vertrek laat in de middag via Tampa naar Amsterdam.

Miami kan eventueel vervallen, is voor ons geen echte must. Zijn er nog tips met leuke bezienswaardigheden onderweg of op de bestemming zelf. Florida is voor ons lang geleden. Ook willen we graag met de kinderen naar de Everglades voor een tour met een airboot. Vanaf welke locatie kunnen we deze het beste inplannen? In Orlando gaan we niet naar een pretpark, maar alleen naar een waterpark (welke is leuk en aan te raden?)
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Florida rondreis 2 weken

Bericht door winterpark »

Wil je nou in één keer van Tampa naar Destin rijden? Dat is echt een uur of 7 rijden, op zijn optimaalst. Ook Destin - St Augustine is een uur of 6. Dat is voor twee volwassenen al een flinke hap, laat staan voor kinderen.

Als ik jullie was zou ik het toch anders aanpakken. Bijvoorbeeld van Tampa naar Orlando, naar St Augustine, dan de kust volgen naar Miami (met een tussenstop), dan Sanibel/Captiva (Ft Myers) en vervolgens weer terug naar Tampa.
Virginia
Amerika-ontdekker

Bericht door Virginia »

Ja het is idd een behoorlijke rit, maar wij willen zo graag terug naar Destin. Wij zijn daar 10 jaar geleden geweest met onze huwelijksreis dus vandaar. Ik verwacht dat we vroeg wakker zullen zijn ivm jetlag. Dus we zullen vroeg vertrekken.
Eventueel kan St Augustine vervallen, is geen hele grote must.
Timb
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Timb »

Wij gaan naar Volcano Bay. Nieuwe waterpark van Universal in Orlando. Misschien dat jullie dat ook leuk vinden?
Virginia
Amerika-ontdekker

Bericht door Virginia »

Tim die ga ik even googlen. Thanks.
Virginia
Amerika-ontdekker

Bericht door Virginia »

Ik zie wel dat de hotel prijzen in Destin behoorlijk hoog zijn op onze data (vanaf 27 juli).
Heeft iemand nog een aanrader voor een leuk en betaalbaar hotel?
winterpark
Amerikakenner

Als je heel graag naar Destin wilt, zou je ook dat stukje in tweeën kunnen splitsen, en dan via bijv Apalachicola terug naar Orlando, daar wat dagen verblijven, dan nog een tijdje op Sanibel/Captiva en dan weer naar huis. Breng je iets meer rust erin.
Virginia
Amerika-ontdekker

Bericht door Virginia »

Dat is zeker een optie. Ik las ook goede verhalen over Tallahassee. Dat zou ik eventueel ook nog kunnen doen. Heb jij daar ervaring mee?
winterpark
Amerikakenner

Nee, zelf nooit geweest! Maar ik lees er ook goede verhalen over :-)
Ik kan je het boekje Best Trips Florida & The South van Lonely Planet aanraden trouwens qua routeplanning.

Je zou dan bijvoorbeeld zoiets kunnen doen, zeker als jullie nog naar pretparken willen zou ik iets langer in Orlando blijven dan twee nachten.

27 juli aankomst Tampa
28 juli Tampa - Apalachicola
29 juli Apalachicola (bezoek eilanden langs de kust)
30 juli Apalachicola - Destin
31 juli Destin
1 aug Destin (eventueel nog uitstapje naar bijv. Pensacola?)
2 aug Destin - Tallahassee (zelf uitzoeken of een volle dag hier nodig is)
3 aug Tallahassee
4 aug Tallahassee - Orlando
5 aug Orlando
6 aug Orlando
7 aug Orlando - Clearwater
8 aug Clearwater
9 aug Clearwater, vertrek laat in de middag via Tampa naar Amsterdam.
Virginia
Amerika-ontdekker

Re: Reis Virginia: Florida rondreis 2 weken.

Bericht door Virginia »

Dank voor het meedenken. De route ziet er goed uit, maar mijn oudste zoon wil persee naar de Everglades. Orlando zou voor ons 1 volle dag voldoende zijn (1 dag waterpark). Dan zou ik 1 of 2 dagen nog kunnen reserveren voor de Everglades.
winterpark
Amerikakenner

Kun je dan niet kijken of je in de Panhandle (dus bij Destin etc) naar een waterpark kan? Dan kan je Orlando helemaal overslaan en die dagen elders gebruiken, en langs de kust van Tampa nog afzakken naar Sanibel/Captiva en de Everglades.
Virginia
Amerika-ontdekker

Bericht door Virginia »

Dat is zeker een optie, ga ik nog eens bekijken.
In Destin zijn de hotelprijzen behoorlijk aan de prijs. Heeft iemand tips voor de omgeving van Destin? wat zijn de leuke plaatsjes rondom?
winterpark
Amerikakenner

Pensacola, Fort Walton Beach en Panama City Beach. Zou in die drie zoeken. In PCB zaten wij in een heerlijke Hampton Inn direct aan het strand, 100 euro per nacht begin november (25 graden). Maar zal nu wel duurder zijn denk ik?
Virginia
Amerika-ontdekker

Bericht door Virginia »

Ik ken alleen Destin. Hoe zijn die andere plaatsen? druk of minder druk? ik ben niet zo van de hele drukte (denk aan Benidorm) maar vind het wel leuk als er wat te doen is.
winterpark
Amerikakenner

Ze zijn ontzettend vergelijkbaar. Wat ik leuk vind aan Pensacola, is dat het echt een leuk schattig stadje is met New Orleans achtige architectuur en daaraan vast een brug naar het mooie strand (Pensacola Beach). Fort Walton Beach ligt vlakbij Destin, dat is echt een steenworp. En Panama City Beach is denk ik iets meer toeristisch, maar ook leuk vonden wij. Maar goed, wij waren er dus eind oktober / begin november, met heerlijk weer maar geen kip te bekennen. Dus dat is lastig te vergelijken. Je kunt ook nog kijken of je een huisje kan vinden via verhuur websites.
Virginia
Amerika-ontdekker

Bericht door Virginia »

Duidelijk, ik zie wel dat Pensacola nog een stuk verder ligt dan Destin. Ik ga eens kijken of ik een huisje kan vinden, lijkt mij voor 3 dagen wel lekker.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Pensacola ligt wel wat uit de buurt bij Destin (> 60 km), maar als dat geen probleem is zou je ook aan Navarre kunnen denken, ligt tussen Destin en Pensacola in. Niet heel toeristisch, ook niet heel veel te doen (wel een pier), niet schokkend dus maar wel redelijk goedkope hotels.
Virginia
Amerika-ontdekker

Bericht door Virginia »

Waar boeken jullie de hotels? ik altijd via Booking. Ik heb nu een reservering gemaakt voor Days Inn in Destin voor 190 per nacht. Mocht ik wat beters tegenkomen dan kan ik deze kosteloos cancelen.

Edit ik zit nu te kijken naar Navarre en dat is idd een stuk goedkoper. Maar goed ik ken het niet en weet niet of het wel leuk is voor de jongens.
Virginia
Amerika-ontdekker

Bericht door Virginia »

Ik zou ook graag tips willen voor mooie stateparks in de regio waar wij heen gaan en andere leuke tips. Alles is welkom.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Check voor de hotels die je geboekt hebt/interesse in hebt ook altijd bij trivago.nl en hotelscombined.nl. Die willen nog wel eens goedkopere aanbieders hebben. Let er wel op of je gratis kunt annuleren. Ook kun je trivago.de nog proberen zodat je ook specifieke duitse aanbieders vindt. (hier vond ik goedkope aanbiedingen (voor Thailand was dat) die niet voorkwamen op de .nl site)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer