Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis sheppie: vragen over korte rondreis Florida.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
sheppie
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis sheppie: vragen over korte rondreis Florida.

Bericht door sheppie »

Beste Forumleden,

Ik heb gisteren een vliegticket geboekt naar Miami. We willen met 2 personen een kleine rondreis gaan maken. En zou graag wat tips willen. :wink:

Het plan is als volgt:
24 Mei Aankomst Miami 17.05
25 Mei Miami
26 Mei Miami
27 Mei Miami
28 Mei Auto huren in Miami en naar Key West rijden (tussenstop snorkelen Key Largo http://pennekamppark.com/snorkeling-tours/)
Overnachten in Key West
29 Mei Key West naar Locatie Everglades (halverwege de route)
30 Mei Boot Tour everglades doorrijden naar Naples
31 Mei Naples (en omgeving)
1 Juni Naples (en omgeving)
2 Juni Naples (en omgeving)
3 Juni Auto terug brengen Miami vliegen 18:35

Nu heb ik de volgende vragen:
* Welke wijk is aan te raden om te verblijven als we Miami willen verkennen (openbaar vervoer / veiligheid ed.). Misschien hotel / appartement tips ?
We hebben een budget van +/- € 100,- per nacht.
* Is 1 nacht op Key West voldoende om een indruk te krijgen van het stadje ?
* Tips over een verblijfplaats in de Everglades ?
* Het idee is om vanuit Naples de omgeving daar te verkennen (leuke strandjes / eilanden en kustplaatsjes).
Ik had bijvoorbeeld gelezen dat Fort Myers nogal druk is en vanuit Naples kunnen we daar altijd een keer heen rijden.

Alle tips zijn welkom !
Alvast bedankt. :thumbup:
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vragen of korte rondreis Florida

Bericht door KW1984 »

Leuk vooruitzicht! Zelf zou ik een dagje Miami inleveren voor een extra dag op de Keys, bijvoorbeeld Key Largo of een extra dag Key West. De route heen en terug naar/van Key West duurt toch vrij lang, zeker met een aantal leuke stops onderweg. Voor Miami hou je dan alsnog (ruim) voldoende tijd over.

In Miami is een hotel in Miami Beach veelal het leukst. Ik zou niet teveel van het OV uitgaan, een auto is daar praktischer (maar hoge parkeerkosten). Wellicht is af en toe een uber een goed alternatief. Zelf goede ervaring met de Hop On Hop Off aldaar, je komt overal en in een korte tijd kun je toch heel veel van de stad zien.

Naples is een mooie omgeving. Deftige badplaats met kleinschalige en niet te drukke stranden. Van daaruit kun je inderdaad prima een dagje naar Fort Myers (Beach). Daarentegen zit je in FMB wel iets centraler. En stel je niet te veel voor van de drukte, de stranden zijn zo lang gerekt, dat je altijd wel genamakkelijk een heerlijk rustig plekje kunt vinden!
Laatst gewijzigd door KW1984 op 20 feb 2019, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
sheppie
Amerika-newbie

Bericht door sheppie »

KW1984 schreef:
20 feb 2019, 21:34
Zelf goede ervaring met de Hop On Hop Off aldaar, je komt overal en in een korte tijd kun je toch heel veel van de stad zien.
Bedankt voor de tip, hier had ik nog niet over nagedacht. Erg toeristisch maar dat zijn we immers ook :wink: .
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Ik zou ook absoluut een dagje extra in Key West doen en een dagje minder Miami.
Qua wijk ligt aan het budget natuurlijk, maar als hier voldoende voor is zou ik op South Beach een hotel nemen.
Naples is een goede keus voor heerlijk relax strand en wat de omgeving verkennen. Zoek je alleen strand en een uitstapje naar bv Naples is Marco Island ook een aanrader. Hele rustige plaats met 3 luxe hotels ( Marriott, Hilton en Marco beach resort ) direct aan het witte zandstrand.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
sheppie
Amerika-newbie

Bericht door sheppie »

ronenivonne schreef:
21 feb 2019, 06:48
Ik zou ook absoluut een dagje extra in Key West doen en een dagje minder Miami.
Qua wijk ligt aan het budget natuurlijk, maar als hier voldoende voor is zou ik op South Beach een hotel nemen.
Naples is een goede keus voor heerlijk relax strand en wat de omgeving verkennen. Zoek je alleen strand en een uitstapje naar bv Naples is Marco Island ook een aanrader. Hele rustige plaats met 3 luxe hotels ( Marriott, Hilton en Marco beach resort ) direct aan het witte zandstrand.
Bedankt voor de tips. Als ik het goed begrijp heb ik aan 2 volle dagen genoeg om op een relaxte manier de highlights van Miami te verkennen ?
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis sheppie: vragen over korte rondreis Florida.

Bericht door ronenivonne »

Alles krijg je waarschijnlijk niet gezien, maar de verdeling is beter met een dag extra in Key West. Maar dat is mijn mening. :)
South Beach, Art Deco district, Holocaust Memorial, Little Havana en bv bezoekje Venetian pool of de American Airlines Arena ( Miami Heat ) moet goed te doen zijn in 2 dagen Miami. Wat krap als je er nog bijvoorbeeld de Miami Zoo erbij zou willen doen.
Laatst gewijzigd door markro op 22 feb 2019, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende quote is niet nodig, is verwijderd.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
sheppie
Amerika-newbie

Bericht door sheppie »

Top wij gaan dit advies opvolgen. We hebben inmiddels al 2 nachten geboekt in Marathon (Florida Keys). Kunnen we van Miami op het gemak naar Marathon rijden met wat leuke stops onderweg (snorkelen eten en strandjes :thumbup: ) en de 2e dag rijden we naar Key West. Ik zit er aan te denken om vanuit Marathon naar Naples te rijden en dan onderweg een Airboat te doen in de Everglades (of de dag erna al de reis te vermoeiend is). Zou het een goed idee zijn om eerst een paar dagen naar Naples te gaan om de omgeving te verkennen en daarna een paar dagen Fort Myers ? Hebben jullie nog tips voor deze periode ?
Laatst gewijzigd door markro op 22 feb 2019, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende quote is niet nodig, is verwijderd.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Als je reageert op het vorige bericht hoef je dat niet te quoten ;) (en het mag hier niet) @ronenivonne

Hoi @sheppie: 2 dagen is meer dan genoeg voor Miami.
Ik zou zoals in andere topics al gezegd juist niet langer in Key West gaan zitten, maar dit hangt vooral af van wat je zelf leuk vindt. Je hebt het op zich in een paar uur wel gezien vind ik en lang rijden, als je niet veel tijd hebt iets om rekening mee te houden. Lees een paar reisverslagen? Er zijn hier op het forum mensen die Key West geweldig vinden en anderen juist niet - voor je zelf bepalen is mijn advies.
Zou iets langer naar Fort Myers gaan dan Naples; dagje Sanibel zou ik zeker op jullie planning zetten.
xThara
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door xThara »

EDIT: excuus, te enthousiast geweest met reageren, zonder eerst jouw laatste reactie te lezen. Zie dat je inmiddels 2 nachten hebt geboekt bij de Keys. Misschien heb je evengoed nog iets aan mijn verhaal :D
sheppie schreef:
20 feb 2019, 21:05
Nu heb ik de volgende vragen:
* Welke wijk is aan te raden om te verblijven als we Miami willen verkennen (openbaar vervoer / veiligheid ed.). Misschien hotel / appartement tips ?
We hebben een budget van +/- € 100,- per nacht.
Wij zijn afgelopen jaar naar Florida op vakantie geweest en hebben ongeveer dezelfde route gedaan, alleen nog doorgereden naar Sarasota en Orlando na Naples :wink: .

In Miami hebben wij echt een SUPER hotel gehad, wel op Miami Beach, maar niet in het drukke South Beach. Dit hotel was Het was welliswaar een heel klein hotel met volgens mij maar 4 kamers, maar je kon hier wel gratis de auto neerzetten (!!!). De eigenaar heeft ons zelfs nog geholpen met het parkeren van de auto. Hij zet zelf auto's neer op de parkeerplaatsen die voor zijn gasten bedoeld zijn zodat hier geen andere mensen de auto neerzetten. Wanneer je dan arriveert verplaatst hij de auto en kan de gast hem daar neerzetten. Verder zijn de receptionistes ook super behulpzaam met het bedenken van leuke activiteiten om te doen. Ik denk dat dit het beste hotel is wat we hebben gehad in de hele vakantie.

Direct voor het hotel stopt de gratis (!) trolly die je naar het drukke South Beach brengt. Voor ons ideaal, konden we de auto bij het hotel laten staan. Wanneer je 's avonds terug naar het hotel wilt moet je er alleen rekening mee houden dat de trolly's erg vol kunnen zijn. Doordat wij toen niet op het beginpunt van de lijn wilden opstappen zijn we door 3/4 trolly's voorbij gereden omdat ze gewoonweg vol zaten. Zorg dan dus dat je altijd bij het beginpunt van de lijn opstapt, dit is volgensmij Lincoln Rd.
We hebben één keer een uitstapje met de auto gemaakt naar Miami downtown. Zo lang je niet al te laat in de avond terugkomt heb je nog gewoon een parkeerplaats voor het hotel.
In tegenstelling tot de vele dure hotels in South Beach was dit een super alternatief!

Hotel in Miami --> https://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review ... orida.html
sheppie schreef:
* Is 1 nacht op Key West voldoende om een indruk te krijgen van het stadje ?
Wij vonden 1 nacht voldoene op Key West. Op de heenweg optijd vertrokken vanuit Miami, de hele weg afgelegd en rond 15.00u kwamen we al aan bij ons hotel in Key West als ik het me goed herinner. Toen zijn we direct naar het zuidelijkste puntje van Key West gegaan, en hebben daar wat rondgelopen. Nog een snorkeltocht voor de volgende ochtend geboekt. En toen hadden we het wel gezien. (wij vonden Key West enigszins tegenvallen). Na de overnachtig 's ochtends vroeg gesnorkeld en rond 13.00u weer teruggereden naar het 'vaste land'.
sheppie schreef:
* Tips over een verblijfplaats in de Everglades ?
Ons hotel bij de Everglades was na de nacht in Key West, echt prima te combineren dus. Wij zaten in het plaatsje Florida City in het Best Western Gateway to the Keys. Ook een SUPER hotel. En toen wij het hebben geboekt SPOT goedkoop. Volgensmij was dit 15EUR p.p.p.n. incl. een goed ontbijt. Ook zit er een heerlijk zwembad bij om na het lange rijden vanuit de Keys even lekker in uit te rusten. Genoeg lekkere restaurantjes in de buurt (bijv. Apple Bee's onze favoriet!). Wij zijn na de overnachting in het Best Western doorgereden naar de Everglades, 's ochtends enkele wandelpaden gedaan, 's middags een Airboat tour en daarna doorgereden naar het hotel in Naples.

Hotel in Florida City --> https://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review ... orida.html

Al met al lijkt het best wel op jouw plan dus, hopelijk heb je hier iets aan! :thumbup:
sheppie
Amerika-newbie

Bericht door sheppie »

xThara schreef:
22 feb 2019, 15:06
Misschien heb je evengoed nog iets aan mijn verhaal
s
Jazeker. Bedankt voor je uitgebreide reactie ! We gaan hier zeker naar kijken.
Heb je nog tips voor Naples en omgeving ?
xThara
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door xThara »

In Naples hebben wij in het 'Inn of Naples' geslapen. Ook een degelijk hotel, heeft zeker mijn verwachtingen overtroffen betreffende de foto's die ik op booking.com gevonden had. Ook een goed lowbudget hotel. Al hadden wij wel het idee dat dit hotel net niet goed lag om Naples te ontdekken. Aan een drukke weg en best ver buiten het centrum van Naples. Mochten we nog een keer gaan zouden we zeker wat dichterbij het centrum gaan zitten met het hotel.

Verder hebben wij Naples niet heel goed kunnen ontdekken. Wij hebben twee nachten in Naples geslapen. De eerste dag laat aangekomen vanwege de tocht door de Everglades. En daarna op dag twee richting Sanibel Island gegaan. Hier hadden we heel veel verwachtingen van, maar helaas hebben we niet gezien wat we graag wilden zien. Misschien net op het verkeerde strand geweest om de 'mooie' schelpen te zien? :sadcry: Overigens hebben we daar ook de Indigo trail gelopen, ook een enorme teleurstelling. Wanneer hier geen alligators aanwezig zijn is het een vrij 'dood' pad, op een konijn en enkele kleine krabbetjes na hebben we hier geen andere dieren gezien. 1 uur heen en 1 uur terug in de brandende hitte is dan niet wat je wil. Deze zou ik dan ook zeker niet aanraden wanneer het personeel bij de 'post' al zegt dat er de afgelopen dagen geen alligators meer gezien zijn.

Wanneer je ook naar Sannibel Island wil gaan zou ik van tevoren even goed informeren welke stranden je het beste kunt bezoeken. Daarnaast is het parkeren er wel erg prijzig. Wat wij wel heel leuk vonden op dit eiland was de lange weg met allemaal hele dikke, dure huizen eraan. Hier hebben we wel even onze ogen uitgekeken.

Nog een leuke outlet bezocht in Naples, maar van de stad zelf hebben we helaas maar weinig gezien. Misschien toch te weinig tijd hier gehad? Of de verkeerde keuzes gemaakt? We kunnen het helaas niet meer omdraaien.
sheppie
Amerika-newbie

Bericht door sheppie »

Nogmaals bedankt voor de tips en hulp.
Ik heb het schema redelijk af na mijn idee:

24 Mei Aankomst Miami 17.05
25 Mei Miami
26 Mei Miami
27 Mei Auto ophalen en rijden naar Marathon Florida Keys onderweg snorkelen pennekamppark en wat stops maken
28 Mei Marathon dagtrip naar Key west
29 Mei Rijden van Marathon naar Naples onderweg Everglades Boat Tour
30 Mei Naples (en omgeving)
31 Mei Naples (en omgeving)
1 Juni Fort Myers (en omgeving)
2 Juni Fort Myers (en omgeving) (einde van de middag naar Miami rijden en auto terug brengen)
3 Juni Miami (misschien nog wat van de stad zien anders relaxen bij het zwembad) 18:50 vlucht terug

Nog tips/op en aanvullingen ? De en auto en hotels in Miami en Marathon heb ik al geboekt.
sunshine state
Amerikakenner

Bericht door sunshine state »

Wat je zou kunnen doen is:
28 Mei Marathon dagtrip naar Key west zie ons Blog 2018 : https://www.oldersom.nl/blog/dag-2-miami-beach/
29 Mei Rijden van Marathon naar Naples onderweg Everglades Boat Tour Zie deze dag Blog 2014 : https://www.oldersom.nl/blog/dag-3-miami-south-beach/

Wellicht haal je er wat tips uit!
Florida oktober 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
sheppie
Amerika-newbie

Bericht door sheppie »

sunshine state schreef:
25 feb 2019, 16:08
Wat je zou kunnen doen is:
28 Mei Marathon dagtrip naar Key west zie ons Blog 2018 : https://www.oldersom.nl/blog/dag-2-miami-beach/
29 Mei Rijden van Marathon naar Naples onderweg Everglades Boat Tour Zie deze dag Blog 2014 : https://www.oldersom.nl/blog/dag-3-miami-south-beach/

Wellicht haal je er wat tips uit!
Wat een mooie foto's ! Ziet er goed uit.
Het gedeelte Miami / Keys / Everglades ben ik wel over uit. Wat vind u van de dagen Naples / Fort Myers ? Is dat kwa tijd een beetje logisch ingedeeld ? Voordat ik de hotels daar ga boeken :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer