Na jaren dromen over de USA heb ik dan eindelijk besloten dat nu het moment is om deze droom waar te gaan maken. Na maanden lezen (vooral op dit forum) toch besloten me eens aan te melden en jullie wat vragen te stellen waar ik eigenlijk niet helemaal uitkom.
Ik twijfelde een tijdje welke reis we dan toch als eerste moesten gaan maken. En nog ben ik er niet altijd 100% van overtuigd

Inmiddels ben ik getrouwd en hebben we samen twee kinderen. Een zoon van 7 en dochter van 4,5. Omdat mijn zoon over een paar jaar 9 zal worden heb ik besloten dat Orlando de eerste keus word om voor te gaan sparen. Zodat we hopelijk volgend jaar onze trip voor 2021 kunnen gaan plannen. Daarbij is onze dochter nog steeds erg gevoelig wat autorijden betreft en hoop ik tegen de tijd dat ze een tiener/puber zal zijn dit al wat meer te doen is voor haar.
Nu vraag ik me alleen af aan wat voor budget ik moet gaan denken? In de mei vakantie kom je op z'n 12/13 dagen overnachten uit. Zelf dacht ik aan een budget tussen de €8000/€9000. Goedkoper is altijd leuker natuurlijk. Maar duurder zou me ook niet verbazen. Is dit dus wel een realistisch bedrag?
Ik weet ook niet wat nou het verstandigste is. In één van de hotels verblijven met de voordelen ervan. Of een huis/auto huren en nog wat omgeving gaan bekijken?
Mijn hoofddoel is namelijk alle disney parken te bezoeken en daar alles goed gezien te kunnen hebben. Op de waterparken na dan. We zijn geen dare devils. Dus achtbanen die over de kop gaan zullen we niet doen. En daardoor vind ik het heel lastig in te schatten hoeveel tijd we nodig hebben voor de parken. In de verdere toekomst hopen we dan rondreizen te kunnen gaan maken.
Verder zijn alle tips en trucs van harte welkom. Hopelijk kunnen jullie me meer inzicht geven of dit allemaal haalbaar is of dat ik mijn droom wellicht een extra jaar moet geven. Alvast bedankt!