Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
1ste keer Amerika - Orlando
1ste keer Amerika - Orlando
Dag allen,
In augustus 2014 ga ik met mijn vriendin & mijn schoonzus voor 14 dagen naar Orlando. We zijn nu al bezig met plannen & kijken wat we daar ter plaatse gaan doen. Ik heb al een aantal zaken gevonden op het forum omtrent een aantal praktische zaken maar sommige zaken zijn me nog altijd onduidelijk (na al veel opzoekwerk hebben te verricht). Daarmee wou ik nog even aantal vragen hier stellen voor mensen met ervaring:
* We gaan zeker & vast een wagen huren ter plekke (na boeking op internet). Maar omdat het mijn eerste maal vliegen is & ik de enige chauffeur ben wil ik het zekere voor het onzekere nemen en dus pas een dag na aankomst de wagen gaan ophalen (in een onbekende wagen kruipen in een onbekende stad na een lange vlucht... ik weet niet zeker of ik nog wakker genoeg ga zijn na 11u vliegen). Vraag hier is dan wat aan te raden is om van vliegveld naar hotel te gaan, taxi of shuttle of openbaar vervoer? PS: we zouden landen rond 18u,tegen dat alle gedoe op het vliegveld dan nog achter de rug is...
* In sommige staten is het niet toegestaan om de GPS op de voorruit te monteren maar in Florida zou dit volgens een aantal websites wel zo zijn? Kan er iemand dit 100% bevestigen die dit reeds heeft gedaan? Ik zou dan de kaarten kopen voor mijn bestaande TomTom & deze gewoon meenemen, spaart uit op de huurwagen.
* Qua GSM gebruik in de States, SIM-kaart van thuisland gebruiken of ter plaatse een prepaid SIM kopen? En indien ter plaatse, welke is daar de beste voor SMS / Mobile Internet ? (bellen zullen we vnl doen via Skype met Wifi)
* Momenteel hebben we al volgende zaken in de planning: Disney, Universal Studios, Busch Gardsens Tampa Bay, SeaWorld, Daytona Beach, Canaveral National Seashore, ... Nog tips wat we zeker moeten gezien hebben in onze 14 dagen?
Dit zijn al veelgestelde vragen maar soms ziet men de bomen door het bos niet meer door de overvloed aan informatie. Bedankt alvast voor jullie antwoorden.
In augustus 2014 ga ik met mijn vriendin & mijn schoonzus voor 14 dagen naar Orlando. We zijn nu al bezig met plannen & kijken wat we daar ter plaatse gaan doen. Ik heb al een aantal zaken gevonden op het forum omtrent een aantal praktische zaken maar sommige zaken zijn me nog altijd onduidelijk (na al veel opzoekwerk hebben te verricht). Daarmee wou ik nog even aantal vragen hier stellen voor mensen met ervaring:
* We gaan zeker & vast een wagen huren ter plekke (na boeking op internet). Maar omdat het mijn eerste maal vliegen is & ik de enige chauffeur ben wil ik het zekere voor het onzekere nemen en dus pas een dag na aankomst de wagen gaan ophalen (in een onbekende wagen kruipen in een onbekende stad na een lange vlucht... ik weet niet zeker of ik nog wakker genoeg ga zijn na 11u vliegen). Vraag hier is dan wat aan te raden is om van vliegveld naar hotel te gaan, taxi of shuttle of openbaar vervoer? PS: we zouden landen rond 18u,tegen dat alle gedoe op het vliegveld dan nog achter de rug is...
* In sommige staten is het niet toegestaan om de GPS op de voorruit te monteren maar in Florida zou dit volgens een aantal websites wel zo zijn? Kan er iemand dit 100% bevestigen die dit reeds heeft gedaan? Ik zou dan de kaarten kopen voor mijn bestaande TomTom & deze gewoon meenemen, spaart uit op de huurwagen.
* Qua GSM gebruik in de States, SIM-kaart van thuisland gebruiken of ter plaatse een prepaid SIM kopen? En indien ter plaatse, welke is daar de beste voor SMS / Mobile Internet ? (bellen zullen we vnl doen via Skype met Wifi)
* Momenteel hebben we al volgende zaken in de planning: Disney, Universal Studios, Busch Gardsens Tampa Bay, SeaWorld, Daytona Beach, Canaveral National Seashore, ... Nog tips wat we zeker moeten gezien hebben in onze 14 dagen?
Dit zijn al veelgestelde vragen maar soms ziet men de bomen door het bos niet meer door de overvloed aan informatie. Bedankt alvast voor jullie antwoorden.
Laatst gewijzigd door Kev D op 16 aug 2013, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: 1ste keer Amerika - Orlando
- Wij halen de auto eigenlijk altijd direct na aankomst op. Orlando is wat dat betreft ook wel relaxed rijden. Waar je wel aan zult moeten wennen is het rijden met een automaat en dat de stoplichten áchter het kruispunt hangen.
- Wij bevestigen de TomTom gewoon op de voorruit. Zolang je deze zo laag mogelijk hangt zal niemand je ervoor aanhouden.
- GSM gebruiken we eigenlijk nooit. Hoogstens voor een SMS. Skype werkt met de gratis Wifi die je overal kunt vinden net zo handig.
- Naast de pretparken niet vergeten te shoppen in de vele Malls/Outlets.
- Wij bevestigen de TomTom gewoon op de voorruit. Zolang je deze zo laag mogelijk hangt zal niemand je ervoor aanhouden.
- GSM gebruiken we eigenlijk nooit. Hoogstens voor een SMS. Skype werkt met de gratis Wifi die je overal kunt vinden net zo handig.
- Naast de pretparken niet vergeten te shoppen in de vele Malls/Outlets.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Haal ook eigenlijk altijd de auto meteen op, je voelt je na zo'n lange vlucht wel een beetje gedesoriënteerd, maar autorijden gaat prima. In de US rijdt het toch allemaal een stuk meer relaxed en die automaat went snel genoeg. Je hoeft die dag tenslotte alleen een stukje richting hotel te rijden. Bovendien scheelt dit de volgende dag weer tijd, want anders moet je dan nog eerst richting autoverhuurbedrijf en bovendien zijn die op de luchthavens vaak groter met meer keus. Ben één keer helemaal zonder auto (toen ik nog geen rijbewijs had) 10 dagen in Orlando geweest en had toen een shuttle richting hotel geboekt. Ging ook prima en goedkoper dan taxi (maar dat is misschien een beetje afhankelijk van waar je hotel staat en met hoeveel mensen je reist).
- In Florida gewoon de TomTom op de vooruit geplakt (in een hoekje linksonder), geen enkel probleem gehad.
- Gebruik altijd de GSM van mijn werk, dus heb daar geen ervaring mee
- Naast pretparken idd shoppen! Een waterpark is ook leuk....
- In Florida gewoon de TomTom op de vooruit geplakt (in een hoekje linksonder), geen enkel probleem gehad.
- Gebruik altijd de GSM van mijn werk, dus heb daar geen ervaring mee
- Naast pretparken idd shoppen! Een waterpark is ook leuk....
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Voor augustus 2014 is het nog te vroeg voor de vluchten, er nu al vanuit gaan dat je zal landen om 18u is heel voorbarig.Kev D schreef: * We gaan zeker & vast een wagen huren ter plekke (na boeking op internet). Maar omdat het mijn eerste maal vliegen is & ik de enige chauffeur ben wil ik het zekere voor het onzekere nemen en dus pas een dag na aankomst de wagen gaan ophalen (in een onbekende wagen kruipen in een onbekende stad na een lange vlucht... ik weet niet zeker of ik nog wakker genoeg ga zijn na 11u vliegen). Vraag hier is dan wat aan te raden is om van vliegveld naar hotel te gaan, taxi of shuttle of openbaar vervoer? PS: we zouden landen rond 18u,tegen dat alle gedoe op het vliegveld dan nog achter de rug is...
Dat zou zo kunnen zijn, maar ook lijnvluchten worden soms gewijzigd maar bovenal, niks zegt dat voor die vlucht een goede prijs zal tevoorschijn komen.
Dit gezegd zijnde, treed ik de anderen bij dat ik ook de wagen onmiddellijk ophaal.
MAAR wij zijn allen al enkele malen geweest en kennen het klappen van de zweep al voor een groot stuk.
Als je niet zeker bent om met een automaat te moeten rijden, een huurwagen tout court, eventueel in het donker al meteen op stap te moeten, en dan nog de eerste vliegreis achter de kiezen enz
Ik zou niet afgaan op ons oordeel maar naar jezelf kijken en doen waar je je goed bij voelt.
Tenslotte, eerlijk is eerlijk, de eerste keren ging ik in de USA mee met een kleine groepsreis, daar reden we ook niet zelf, maar gaf gedurende de reis wel de mogelijkheid al die andere indrukken verschillende keren te zien. Zoals al opgesomd, de verkeerslichten die voorbij het kruispunt hangen, de mogelijkheid bij rood toch rechtsaf te slaan, een volledige stilstand bij een stop bord, de 4 way stop, de U turn, ( juist wel doen aan de volgende verkeerslichten ipv meteen de andere richting op te gaan, of kruispunten waar dit net verboden is)... En zo zijn er wel nog zaken.
Laat je hierdoor echter niet afschrikken, alles went zeer snel, want het verkeer is er echt zo veel relaxer dan hier.
Zoek even op internet of je daar te plaatse niet goedkoper een nieuw toestel mét kaarten van de USA op kan kopen ipv hier de kaarten aan te schaffen.Kev D schreef: * Ik zou dan de kaarten kopen voor mijn bestaande TomTom & deze gewoon meenemen, spaart uit op de huurwagen.
Zeker niet bij de huurwagen de gps huren, met dat huurgeld heb je al een toestel gekocht!
Heb je een quad band gsm? Anders stopt het verhaal hier al. De USA gebruikt andere frequenties voor het gsm netwerk.Kev D schreef: * Qua GSM gebruik in de States, SIM-kaart van thuisland gebruiken of ter plaatse een prepaid SIM kopen? En indien ter plaatse, welke is daar de beste voor SMS / Mobile Internet ? (bellen zullen we vnl doen via Skype met Wifi)
Op enorm veel plaatsen heb je inmiddels gratis WiFi. En voor een paar sms'en kan je gewoon je toestel van thuis gebruiken, indien het kan. Ik denk dat je momenteel iets van €0,45 voor eentje betaalt.
Kennedy Space Center?Kev D schreef: * Momenteel hebben we al volgende zaken in de planning: Disney, Universal Studios, Busch Gardsens Tampa Bay, SeaWorld, Daytona Beach, Canaveral National Seashore, ... Nog tips wat we zeker moeten gezien hebben in onze 14 dagen?
Ga je al die parken in één vakantie stoppen? Niet alles ineens doen is een excuus om nog eens te gaan

Verkijk je ook niet op de entree gelden hoor.
4 Disney parken zonder hopper via American Estates = €217 pp
2 parken van Universal, 1 park daags =€95 pp zonder taks
Busch & Seaworld = €140 pp
en bv Kennedy €38 pp
€ 500 pp zonder de parking bv Disney $ 15 per dag
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Ik zou de auto ook ophalen bij aankomst en me niet al teveel zorgen maken over hoe je je voelt. Als je in Orlando verblijft zat het ook niet al te ver rijden zijn. Mocht je toch liever de volgende dag de auto pas willen ophalen, dan zou je naar een hotel met een airport shuttle kunnen kijken. Vanaf het vliegveld kan je dan vaak weer de shuttle naar het rental car center pakken.
Voor een eerste keer is het wel interessant om je even te verdiepen in de Amerikaanse verkeersregels. Op het forum is hier genoeg over terug te vinden.
- Afhankelijk van je belgedrag kun je besluiten om een aparte simkaart of extra toestel aan te schaffen. Persoonlijk doe ik dit niet en neem ik de paar tientjes dat mijn telefoonrekening duurder uitvalt voor lief. Het bevalt me wel om even niet de hele dag met mijn telefoon bezig te zijn. In de hotels maak ik gebruik van wifi om wat te Whatsappen, Facetimen en te Facebooken.
- Als je al een navigatiesysteem hebt, dan zou ik die lekker updaten voor 40 euro. Amerika is goedkoop, maar niet zo goedkoop dat je voor dat geld een nieuw navigatiesysteem kunt aanschaffen (denk ik;))!
Veel plezier met plannen!!
Voor een eerste keer is het wel interessant om je even te verdiepen in de Amerikaanse verkeersregels. Op het forum is hier genoeg over terug te vinden.
- Afhankelijk van je belgedrag kun je besluiten om een aparte simkaart of extra toestel aan te schaffen. Persoonlijk doe ik dit niet en neem ik de paar tientjes dat mijn telefoonrekening duurder uitvalt voor lief. Het bevalt me wel om even niet de hele dag met mijn telefoon bezig te zijn. In de hotels maak ik gebruik van wifi om wat te Whatsappen, Facetimen en te Facebooken.
- Als je al een navigatiesysteem hebt, dan zou ik die lekker updaten voor 40 euro. Amerika is goedkoop, maar niet zo goedkoop dat je voor dat geld een nieuw navigatiesysteem kunt aanschaffen (denk ik;))!
Veel plezier met plannen!!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Mijn 1e lange reis naar Amerika was een vlucht via Newark naar Miami, waarbij ik meer dan 3u tussenstop op Newark had ofzo. Dus een hele lange dag en ik kwam net nog in het licht aan in Miami. Maar op het moment dat ik met de huurauto wegreed was het al flink aan het schemeren. Nu waren er toen (2010) veel bouwprojecten/wegwerkzaamheden, waardoor de gps het zelf allemaal niet meer wist. Door dat gedoe vergat ik bijna de stopstreep voor een stoplicht, want die lampen hangen over de kruising. In eerste instantie deed mijn auto ook nogal direct reageren als ik de rem aanraakte wat heel irritant was. Een tikje leek wel gelijk een noodstop. Tel daarbij de 7baans freeway die ik daarna opreed waar ik gewoon helemaal vast stond en zo was mijn 1e 1,5u rijden in de USA geen pretje vond ik. Vermoeid, de weg niet weten, geen goed werkend gps, het keep your lane en andere weggebruikersregelingen die anders zijn dan hier, kortom irritatie bij mezelf.Dit gezegd zijnde, treed ik de anderen bij dat ik ook de wagen onmiddellijk ophaal.
MAAR wij zijn allen al enkele malen geweest en kennen het klappen van de zweep al voor een groot stuk.
Als je niet zeker bent om met een automaat te moeten rijden, een huurwagen tout court, eventueel in het donker al meteen op stap te moeten, en dan nog de eerste vliegreis achter de kiezen enz
Ik zou niet afgaan op ons oordeel maar naar jezelf kijken en doen waar je je goed bij voelt.
De dag erna direct 's ochtend even een stukje gaan rijden (naar een supermarkt) en binnen 10min was het of ik in m'n eigen auto thuis zat en niets meer aan het handje.
Moraal. Wat ik toen niet gedaan had was even een paar rondjes parkeergarage doen om een beetje aan de auto te wennen. Doe dat ook als je voor de 1e keer een drukke freeway zoals bv bij orlando de 408 en de 4. Even een keer kijken hoe of wat en de volgende keer dat je daar voorbij komt is het gewoon geen issue meer.
Nu stap ik na een lange vlucht ook zonder problemen een auto in, maar zoals hierboven al gezegd..ik ken de klappen van de zweep wat eigenlijk inhoud, dat ik weet hoe mijn lichaam (vooralhoofd) reageert op lange vluchten en dat ik daarna best nog wel een uurtje kan rijden.
Ik zou het wel of niet ophalen pas bekijken als je (ongeveer) je vluchttijden weet
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Tri band is genoeg voor de VS.Pascal schreef: Heb je een quad band gsm? Anders stopt het verhaal hier al. De USA gebruikt andere frequenties voor het gsm netwerk.
Op enorm veel plaatsen heb je inmiddels gratis WiFi. En voor een paar sms'en kan je gewoon je toestel van thuis gebruiken, indien het kan. Ik denk dat je momenteel iets van €0,45 voor eentje betaalt.
Autorijden na een vlucht is heel persoonlijk en ligt er vooral ook aan hoever je nog moet. Rond Orlando zou ik er niet zoveel moeite mee hebben maar ik heb in LA wel eens huilend in de auto gezeten omdat ik na een hele lange dag (moest al om 5 uur 's morgens richting Schiphol vertrekken en had een lastige klant aan boord waardoor ik niet geslapen heb) eerst enorm in de file gestaan had en toen met geen mogelijkheid mijn hotel kon vinden. Zo moe wil ik nooit meer hoeven reizen dan neem ik wel een hotel bij het vliegveld.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
ik ben toch wel een andere mening toegedaan . De eerste keer inde USA (New York) zijn we ook gelijk onze auto gaan ophalen . We hadden een fikse vertraging ( kwamen net voor middernacht aan ,voorziene tijd was rond 16 u). Alamo verhuur was nog net open . Vreemde auto ,vreemde stad ,nacht ,moe,honger .....nooit meer .
Hebben dus voor onszelf zoiets van ...als we te laat aankomen ,dan maar 1 nachtje op de luchthaven slapen ( hotel), en dan de volgende ochtend fris en uitgerust weer verder .
De eerste keer in de USA rijden is toch wel een beetje wennen . Tip ...zorg voor een goede GPS>.
Dus alles is afhankelijk van tijdstip van aankomst. Reken hierbij ook de tijd van immigrations mee . Kan soms ook lang duren .
Makkelijkste is toch wel om bij daglicht en uitgerust ( min of meer) aan je eerste rijervaring te beginnen .
Hebben dus voor onszelf zoiets van ...als we te laat aankomen ,dan maar 1 nachtje op de luchthaven slapen ( hotel), en dan de volgende ochtend fris en uitgerust weer verder .
De eerste keer in de USA rijden is toch wel een beetje wennen . Tip ...zorg voor een goede GPS>.
Dus alles is afhankelijk van tijdstip van aankomst. Reken hierbij ook de tijd van immigrations mee . Kan soms ook lang duren .
Makkelijkste is toch wel om bij daglicht en uitgerust ( min of meer) aan je eerste rijervaring te beginnen .
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Hoi Kev,
Als je het de eerste keer niet vertrouwd dan zou ik zeker voor een hotel gaan bij het vliegveld die ook een shuttle hebben.
Kun je lekker in de shuttle stappen en eerst goed uitrusten om de volgende dag op je gemak de auto op te halen, de tomtom te installeren en je bagage erin te gooien en heb je ook de tijd om de auto een beetje te leren kennen. Voor de eerste keer naar de VS is gewoon een beetje overweldigend ondanks dat het heel gemakkelijk rijden is in de VS en een automaat binnen een half uur helemaal eigen is!
Als je het de eerste keer niet vertrouwd dan zou ik zeker voor een hotel gaan bij het vliegveld die ook een shuttle hebben.
Kun je lekker in de shuttle stappen en eerst goed uitrusten om de volgende dag op je gemak de auto op te halen, de tomtom te installeren en je bagage erin te gooien en heb je ook de tijd om de auto een beetje te leren kennen. Voor de eerste keer naar de VS is gewoon een beetje overweldigend ondanks dat het heel gemakkelijk rijden is in de VS en een automaat binnen een half uur helemaal eigen is!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hallo iedereen
mijn derde keer Orlando, maar 25 jaar geleden bestond Wi-fi nog niet echt.
Mijn vraag houdt dus daar mee verband.
Volstaat de Wi-fi in de plaatselijke pretparken (Disney,..) om pakweg Fastpasses en wachttijden na te kijken of nog, een reservatie te doen in een restaurant,
of raden jullie aan om toch een prepaid SIM te kopen in de VS, of anders nog een extra abonnement (500 mb bijvoorbeeld) voor de VS te nemen bij mijn provider?
Dank voor jullie antwoord
mijn derde keer Orlando, maar 25 jaar geleden bestond Wi-fi nog niet echt.
Mijn vraag houdt dus daar mee verband.
Volstaat de Wi-fi in de plaatselijke pretparken (Disney,..) om pakweg Fastpasses en wachttijden na te kijken of nog, een reservatie te doen in een restaurant,
of raden jullie aan om toch een prepaid SIM te kopen in de VS, of anders nog een extra abonnement (500 mb bijvoorbeeld) voor de VS te nemen bij mijn provider?
Dank voor jullie antwoord
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wifi is prima in de parken en winkels enz. Ik zou het enkel doen voor bijv. navigatie of wanneer je niet zonder kunt.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1098 Weergaves
-