Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis arj80: Atlanta > Miami route info gevraagd.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
arj80
Amerika-ontdekker

Reis arj80: Atlanta > Miami route info gevraagd.

Bericht door arj80 »

We (mijn wederhelft en ik) gaan in november/december weer naar de USA!
En we hebben er zin in.

Op 19 november vliegen we naar Atlanta, op 5 december vliegen we vanuit Miami weer terug.
Als vervoer hebben we een campervan gehuurd (escape).
Dit hebben we een paar jaar terug ook gedaan in Californië en is ons toen erg goed bevallen.
Route moeten we nog exact invullen, mogelijk kunnen mensen mij hier helpen met tips/bezienswaardigheden.
Op de zondag houden we rustdag, we reizen dan liever niet als het niet noodzakelijk is.

Dinsdag 19-11 vlucht AMS - Atlanta, aankomst Atlanta eind van de middag lokale tijd.
Het begin en eind van de reis zijn bekend, het tussenstuk kunnen we naar eigen inzicht invullen, ik heb de gok genomen om naar de GSM te gaan, misschien is het weer niet zo best, maar dan sturen we snel richting het zuiden.
In de GSM wil ik nog wel het Wheels Trough Time Museum bezoeken (in Maggie Valley). Deze is dinsdag en woensdag gesloten, dus ik moet zo uitkomen dat ik niet voor een dichte deur kom te staan.

Gezien de afstand zal er ongetwijfeld een paar keer een dag tussen zitten waar we veel kms moeten maken, maar dat is niet erg.

Schema tot nu toe:
19-11 Hotelovernachting vlakbij camperverhuurder
20-11 camper ophalen en richting great smokey mountains onderweg maarten luther king memorial bezoeken
21-11 GSM (gatlinburg?)
22-11 GSM (en wheels trough time > maggie Valley)
23-11 richting savannah
24-11 rustdag
25-11 richting het zuiden,Jacksonville
26-11
27-11
28-11
29-11 key west
30-11 Everglades, leuke plek zoeken voor t weekend
1-12 rustdag
2-12 everglades
3-12 everglades eind vd dag al een stuk richting Miami rijden, camping in de buurt van inleverlocatie zoeken
4-12 camper inleveren in Miami beach, 10 uur > overdag en avond kunnen we Miami beach bekijken, hotel voor de nacht is geboekt
5-12 vliegen Miami - Amsterdam (vlucht om 12 uur)
6-12 aankomst Amsterdam in de ochtend

We zijn niet echt stadsmensen en vinden Miami voor een middag/avond voldoende, mocht er toch nog iets zijn wat we moeten zien kunnen we ook een dag eerder richting Miami gaan.

De hotelovernachtingen kan ik nog wijzigen omdat ik gratis kan annuleren.
Graag hoor ik jullie input en tips voor de reis.

Nog een vraag: met de camper mag je ook staan in bepaalde state parks, is er ergens een kaart of overzicht te krijgen met alle campings in de USA ? (zoiets als de ANWB campinggids voor Europa?)

Opmerking moderator

Volgens de forumregels houden wij het bij 1 routetopic, het andere is verwijderd.
Mies2301
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis arj80: Atlanta > Miami route info gevraagd.

Bericht door Mies2301 »

Ik denk als ik je route zo zie dat ik Key West eruit zou laten. Ik vind het best een ambitieuze rit in de 13/14 dagen dat je de camper hebt.
Van de camperophaal plek naar Gatlinburg is 4 uur rijden, ik weet niet hoe laat je de camper kan ophalen, maar als je dan ook nog het Martin Luther King museum wilt bezoeken, zal je pas in de avond in Gatlinburg aankomen.

Van wheels through time naar Savannah is zo'n 5 uur + rijden, ook daar zal je dan laat in Savannah aankomen.

24/11 zal je dan Savannah bezoeken denk ik.

25/11 richting Jacksonville (waarom daar?) Onderweg kom je dingen tegen als Cumberland Island National Seashore, Devil's Millhopper Geological Park, Paynes Prairie Preserve State Park en bij Orlando in de buurt heb je dan nog Kelly park (Rock Springs Run) en Wekiwa River State Park.
Dan heb je onderweg ook nog Daytona Beach.

Het is op zich zonde om zo snel door Florida heen te racen, er valt zoveel te zien.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Wij deden een one way Miami Atlanta in 2 weken tijd, april vorig jaar.
Het was een fantastische afwisselende reis. en niet te gehaast naar onze mening (wij vinden afwisseling belangrijk en de GSM en de steden Savannah en Charleston waren een mooie afwisseling vs Florida)
Ons reisverslag vind je hier
https://leenvanginckel.wixsite.com/reisverhalen

De Keys vonden wij het minste van onze route, alhoewel onze dolfijnentrip daar op zich wel echt een van de highlights was.

onze route was als volgt
19 april: heenvlucht naar Miami – Miami South Beach
20 april: Miami – Biscayne NP – Middle Keys
21 april: Middle Keys – Key West
22 april: Key West – Everglades (Flamingo) – Florida City
23 april: Florida City – Everglades – Naples
24 april: Naples – Lover’s Key – Sanibel
25 april: Sanibel – Myakka River SP – Treasure Island
26 april: Treasure Island – St Petersburg – Clearwater – Tarpon Springs- Dunedin
27 april: Dunedin – Weeki Wachi – Crystal River
28 april: Crystal River – Rainbow Springs SP – St Augustine
29 april: St Augustine – Fort George island – Jekyll island – Savannah
30 april: Savannah – Charleston
1 mei: Charleston – Congaree NP – Columbia
2 mei: Columbia – Blue Ridge Parkway – Little Switzerland
3 mei: Little Switzerland – Blue Ridge Parkway – Townsend
4 mei: Townsend – Great Smoky Mountains NP – Townsend
5 mei: Townsend – Atlanta – terugvlucht
6 mei: terug thuis
arj80
Amerika-ontdekker

Bericht door arj80 »

Bedankt! Hier kunnen we wel wat mee !
Wij gaan de route dan andersom doen.
Laatst gewijzigd door markro op 18 okt 2019, 04:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
arj80
Amerika-ontdekker

Bericht door arj80 »

Mies2301 schreef:
16 okt 2019, 07:51
Ik denk als ik je route zo zie dat ik Key West eruit zou laten. Ik vind het best een ambitieuze rit in de 13/14 dagen dat je de camper hebt.
Van de camperophaal plek naar Gatlinburg is 4 uur rijden, ik weet niet hoe laat je de camper kan ophalen, maar als je dan ook nog het Martin Luther King museum wilt bezoeken, zal je pas in de avond in Gatlinburg aankomen.

Van wheels through time naar Savannah is zo'n 5 uur + rijden, ook daar zal je dan laat in Savannah aankomen.

24/11 zal je dan Savannah bezoeken denk ik.

25/11 richting Jacksonville (waarom daar?) Onderweg kom je dingen tegen als Cumberland Island National Seashore, Devil's Millhopper Geological Park, Paynes Prairie Preserve State Park en bij Orlando in de buurt heb je dan nog Kelly park (Rock Springs Run) en Wekiwa River State Park.
Dan heb je onderweg ook nog Daytona Beach.

Het is op zich zonde om zo snel door Florida heen te racen, er valt zoveel te zien.
Camper halen we in de middag op.
Het is idd een beste afstand maar met n campervan kun je vlotter doorrijden dan met een grote 25 feet camper, dat scheelt.
en de route is nog niet definitief, kan nog volledig aangepast worden, ik heb geen idee wat er langs deze route allemaal te zien is en daarom vraag ik hier ook tips/advies

Savannah en Jasonville had ik genoemd om dat we naar t zuiden rijden en dit dan een beetje de plaatsen zijn die op de route liggen, we zouden ook via Tallahassee kunnen gaan.
arj80
Amerika-ontdekker

Bericht door arj80 »

Kleine update vanaf deze kant, de reis is door omstandigheden gewijzigd.
We vliegen nu heen en terug van Miami.

Smokey mountains staat nog wel op de wensenlijst maar een rondje Miami > smokey Mountains> Miami wordt nu wel lastig.
Ook als we Key West erbij doen.
We vinden t niet erg om een keer een lang stuk te rijden, wie kan mij vertellen of dit uberhaupt haalbaar is ?
Charlene
Amerikafan

Bericht door Charlene »

Eerlijk? Ik zou kiezen voor een rondje Florida.
Neem een bijkomdagje in Miami om de highlights te zien en ga dan via de oostkust omhoog. Je kunt een nachtje cocoa beach doen en daar kayakken tussen de dolfijnen en manatees, ga naar St. Augustine en buig dan af naar het westen. Daar heb je nog weeki wachee waar je kunt kayakken en zeemeeeminnen kunt zien. Honeymoon Island is een prachtig strand. Tarpon springs is altijd leuk voor een dagje. Misschien vinden jullie Busch gardens leuk of anders het Dali museum? St Pete heeft ook een prachtige botanische tuin.
En ga wandelen bij Lettuce Lake park waar je alligators kunt zien en kunt kanoën.
Verder naar het zuiden heb je Myakka river State park, Sarasota, Sanibel Island. En dan vanaf Naples over de 41 weer richting Miami. Als je dan nog tijd over hebt kun je altijd nog de keys bezoeken. Echt, er is meer dan genoeg te doen in Florida
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Als je terug moet vanaf Miami zou ik ook niet naar de GSM rijden, maar dat lekker voor een volgende reis bewaren.
arj80
Amerika-ontdekker

Bericht door arj80 »

We zitten nog te kijken naar de state parks, je kunt een Annual pass krijgen, maar is die geldig voor alle staatsparken in Florida ? Of zijn er uitzonderingen ?
Kost 60 dollar pp en als ie voor meerdere parken geldig is kan het snel uit.
Nils
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Nils »

Hierbij wel van te voren even opletten of het een State of National Park is. De pas voor de nationale parken (America the Beautiful) is alleen in nationale parken te gebruiken. Ik gok dat de pas voor State parken alleen ook voor State parken te gebruiken is. Voor bijvoorbeeld Everglades moet je dan toch nog gewoon entree betalen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer