Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Florida Voorjaar

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
iluvatoq
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Florida Voorjaar

Bericht door iluvatoq »

Na 2x New York ( 2014 en 2016) en het westen (2015) te zijn bezoeken willen we graag eens naar Miami.

We zouden voor een weekje willen gaan (werk) - bedoel dan 7-9 dagen ofzo.

Graag willen we vooral genieten van het weer eens in de states te zijn met de nodige dingen om te bezoeken.
Van Miami heb ik nu bitter weinig kennis. We bezoeken graag leuke dingen ook pretparken maar dat is echt geen prioriteit.

Als dingen die ik toch wel eens wil zien en verblijven is ergens rond Miami Beach. Key west spreekt me ook erg aan maar zag al wat prijzen en wil daar wel eens overnachten ofzo maar ook niet te lang zo blijkt :)
Is is Key West niet de moeite om aan te doen voor korte tijd? Of door te een kort verblijf mss niet echt haalbaar?

Wat we wel niet voor zijn is om op het moeras te gaan met bootje ofzo. Daar hebben we niet zo interesse in.

Zijn er mensen met wat voorstellen?
Ook mss een goed tijdstip om te vertrekken tussen maart-april-mei ergens.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Florida Voorjaar

Bericht door Tipsy_1 »

Is het idee een korte roadtrip te maken? Je kan ook op bvb Tampa vliegen.
Misschien met zo'n korte tijd dat je eerder de Everglades, een aantal state parks, en misschien wat zaken aan de westkust van Florida prioritseert boven de Keys.
Wij gingen april 2018 2 weken naar Florida + de GSM/Carolina's. Dus een dikke 10 dagen Florida, vanaf Miami.
Misschien heb je iets aan ons reisverslag. Wij vonden de keys wel het minste.

Florida is een erg fijne bestemming in het voorjaar, veel wildlife, goed weer! Maar aangezien je niet zo houdt van boottochtjes op moerassen ;-) hou je misschien meer van steden?
Beste tip is wat reisverslagen te lezen en zo een beeld te krijgen van wat je het meest aanspreekt.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Onze planning is misschien ook wat om tips uit te halen?

De Keys slaan wij over, omdat we die al eerder gedaan hebben. Wel leuk hoor! Zeker twee nachten op Key West, maar wel prijzig.

www.tijmesflorida2020.com
iluvatoq
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door iluvatoq »

Tipsy_1 schreef:
17 dec 2019, 18:01
Is het idee een korte roadtrip te maken? Je kan ook op bvb Tampa vliegen.
Misschien met zo'n korte tijd dat je eerder de Everglades, een aantal state parks, en misschien wat zaken aan de westkust van Florida prioritseert boven de Keys.
Wij gingen april 2018 2 weken naar Florida + de GSM/Carolina's. Dus een dikke 10 dagen Florida, vanaf Miami.
Misschien heb je iets aan ons reisverslag. Wij vonden de keys wel het minste.

Florida is een erg fijne bestemming in het voorjaar, veel wildlife, goed weer! Maar aangezien je niet zo houdt van boottochtjes op moerassen ;-) hou je misschien meer van steden?
Beste tip is wat reisverslagen te lezen en zo een beeld te krijgen van wat je het meest aanspreekt.
Ja een wagen erbij zal wel het geval zijn.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

@iluvatoq, door de "@" te gebruiken zoals ik nu doe (mention) hoef je niet het hele bericht te quoten wat er vlak onder staat ;)
Bryan K
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Bryan K »

iluvatoq schreef:
17 dec 2019, 16:36
Ook mss een goed tijdstip om te vertrekken tussen maart-april-mei ergens.
Ik zou als ik de mogelijkheid had in maart gaan, hoe dichter je bij het regenseizoen komt hoe meer het zal gaan regenen. In maart is het gewoon al 25 graden in Miami en dus absoluut al fantastisch om dan te gaan.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Niet helemaal mee eens @Bryan K, ik kom er al jaren in de periode maart-mei. Vanaf half april is er inderdaad meer kans op het begin van het regenseizoen, maar dat is soms ook pas mei. In maart inderdaad minder kans. Maar... je moet het afzetten tegen wat je er gaat doen, het gaat niet alleen om het weer. In maart en begin april (tot Pasen) is het veel drukker vanwege spring break en de snow birds. Dus ga je veel hikes enz doen en niet naar de grote parken, steden en stranden dan is maart prima; Wil je naar Miami, St Pete, Orlando enz dan zou ik half april gaan als je kunt kiezen.
Bryan K
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Bryan K »

Daar heb je dan wel weer gelijk in @harryh. Ik ga zelf vaak naar Miami toe en heb dan nooit zin in regen, maar dit hangt inderdaad af wat iemand wil/verwacht. Ik zelf vind het qua drukte nog steeds meevallen, maar dat zal absoluut afhangen met betrekking tot verwachtingen die je hebt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer