Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waar verblijven in buurt van stateparks?
Waar verblijven in buurt van stateparks?
Hoi allemaal,
lang geleden van dit forum gebruik gemaakt toen we het klassieke rondje zuidwest deden en nu dus goede hoop op tips voor de reis naar Florida.
19 t/m 21 maart verblijven we in Titusville om o.a het Kennedy Space Center te bezoeken,
1 t/m 6 april verblijven we aan de Siesta Key, Sarasotta,
en 6 t/m 7 april omgeving vliegveld Orlando.
Maar nu de grote vraag: waar gaan we tussen 21 maart en 1 april verblijven?
Details:
- 2 volw en 1 kind van bijna 4 jr.
- we houden niet van pretparken, wel van een dierenpark en natuur.
- we beschikken over een huurauto.
- liever niet te veel losse overnachtingen ivm kind.
Ik heb het topic over behind the themeparks al gelezen (handig!) maar ik weet niet zo goed in welke omgeving we op relatief korte afstand van stateparks zitten.
Iemand ideeën?
lang geleden van dit forum gebruik gemaakt toen we het klassieke rondje zuidwest deden en nu dus goede hoop op tips voor de reis naar Florida.
19 t/m 21 maart verblijven we in Titusville om o.a het Kennedy Space Center te bezoeken,
1 t/m 6 april verblijven we aan de Siesta Key, Sarasotta,
en 6 t/m 7 april omgeving vliegveld Orlando.
Maar nu de grote vraag: waar gaan we tussen 21 maart en 1 april verblijven?
Details:
- 2 volw en 1 kind van bijna 4 jr.
- we houden niet van pretparken, wel van een dierenpark en natuur.
- we beschikken over een huurauto.
- liever niet te veel losse overnachtingen ivm kind.
Ik heb het topic over behind the themeparks al gelezen (handig!) maar ik weet niet zo goed in welke omgeving we op relatief korte afstand van stateparks zitten.
Iemand ideeën?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Re: Waar verblijven in buurt van stateparks?
Kijk eens op deze site:
https://www.floridastateparks.org/statewide-map
Florida heeft 177 (!) state parks en daarbuiten zijn er nog veel meer andere natuurgebieden te vinden.
Eigenlijk zit je overal wel goed om de natuur in te gaan.
Je kunt ook nog filteren op de activiteiten die je aanspreken.
Tip:
vergelijk Florida NIET met het zuid-westen! Die 2 gebieden zijn totaal anders.
Florida is, vinden wij, geweldig wat natuur betreft. We komen er graag en houden van het wandelen in de natuur.
Voor wandelen kun je ook eens kijken op deze site:
https://floridahikes.com/
- Cindy1969
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wat Trails zegt, overal zit je wel goed. Hou zelf ook van natuur en verblijf meestal in/rond Orlando, mooie uitvalsbasis voor veel dingen (hou zelf ook niet van pretparken zoals Disney)
Lake Apopka Wildlife Drive is een aanrader, vlakbij Orlando. Maar ook Circle B Bar Preserve, ook goed aan te rijden vanaf Orlando.
Omdat je al een paar dagen aan de westkust verblijft is het wellicht een leuk idee om ook aan de oostkust te gaan zitten. Vanaf Daytona, maar ook vanaf Titusville, kun je ook veel kanten op. Richting St Augustine zit een leuk kleinschalig dolfijnenparkje, Marineland. Goed te combineren
met Anastasia State Park bijvoorbeeld.
Lake Apopka Wildlife Drive is een aanrader, vlakbij Orlando. Maar ook Circle B Bar Preserve, ook goed aan te rijden vanaf Orlando.
Omdat je al een paar dagen aan de westkust verblijft is het wellicht een leuk idee om ook aan de oostkust te gaan zitten. Vanaf Daytona, maar ook vanaf Titusville, kun je ook veel kanten op. Richting St Augustine zit een leuk kleinschalig dolfijnenparkje, Marineland. Goed te combineren
met Anastasia State Park bijvoorbeeld.
dankjewel voor jullie ractie!
ik ga jullie suggesties eens opzoeken.
ik ga jullie suggesties eens opzoeken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht