Ik heb mij vandaag aangemeld op dit forum, omdat wij in de meivakantie graag met onze twee kinderen (dan 10 en 5 jaar) voor twee weken naar Florida willen. We zijn nog nooit in Amerika geweest en op basis van het forum heb ik een route samengesteld van Miami naar Orlando. Ik heb er alleen wel wat vragen over. Ik heb trouwens expres op de reisdagen niks ingepland. Ik begrijp dat we waarschijnlijk op alle reisdagen voldoende tijd hebben om nog iets in te plannen, maar ik wil ook graag de ruimte hebben om iets spontaans te kunnen doen. Ik heb het dus expres zo ingepland dat we het op ons gemakje kunnen doen.
Miami
Dag 1: Vertrek Amsterdam – Aankomst Miami
Dag 2: Dagje strand – bijkomen jetlag
Dag 3: Activiteit (nader overeen te komen, Miami Zoo of een botanische tuin?)
Sanibel Island
Dag 4: Vertrek Miami – aankomst Sanibel Island
Dag 5: Ochtend strand (schelpen verzamelen met dochter) – middag fietstochtje
Dag 6: Ochtend strand – middag boottochtje om dolfijnen te spotten
Clearwater
Dag 7: Vertrek Sanibel Island – aankomst Clearwater
Dag 8: Marine aquarium / stranddag
Dag 9: Celebration station
Orlando
Dag 10: Vertrek Clearwater – aankomst Orlando
Dag 11: Florida mall / Wallmart of target
Dag 12: Disney
Dag 13: Disney
Dag 14: Dagje ontspannen in villa
Dag 15: Kennedy space center
Amsterdam
Dag 16: Vertrek Orlando – aankomst Amsterdam
1. De route is op basis van 16 dagen, maar de meivakantie is natuurlijk maar maximaal 14 dagen. Waar zouden jullie de reis inkorten? Aan de ene kant doen we dit liever niet, omdat (zoals ik schreef) we wel redelijk op ons gemakje de reis willen maken, ook met het oog op onze kinderen.. maar wellicht heb ik het TE op ons gemakje ingepland?
2. Hebben jullie tips in Clearwater en Sanibel qua accommodatie? We zoeken niks luxe, maar ook niet mega budget. We hebben ook geen voorkeur voor airbnb of hotel of appartement.. we willen gewoon een schone fijne plek dat betaalbaar is. Wat is dan meest voor de hand liggend in Clearwater en Sanibel?
3. Ik dacht om in Orlando een villa te huren, maar aan de ene kant twijfel ik, want hoe vaak zullen we er zitten? Is een townhouse of condo echt veel goedkoper of scheelt het niet zoveel en kunnen we voor het geld net zo goed een villa huren?
4. We gaan maar 2 dagen naar Disney. Zijn er dan ook goedkopere tickets te krijgen of gaat dit pas vanaf meerdere dagen? Ik las dat ik kaartjes hiervoor het beste al in Nederland kan kopen. Waar kan ik dit het beste doen?
5. Miami en orlando staan als begin en eindpunt vast, maar Sanibel en Clearwater op zich niet. Zouden jullie één van deze plaatsjes inwisselen voor een leukere plaats? Ik las bijvoorbeeld ook over Treasure Island.. is dat leuker dan Clearwater? Wat wij zoeken zijn leuke plaatsjes met het liefste wel iets van strand in de buurt, waar je ook dingen kunt ondernemen.
6. Ik las dat we op de route van Clearwater naar Orlando ook dichtbij Tampa komen waar je ook een aquarium hebt. Zijn er mensen die bij EN die in Tampa EN die in Clearwater zijn geweest? Welke vonden jullie mooier? We willen er maar 1 doen namelijk.
7. Eventuele andere leuke activiteiten voor waar we naar toe gaan?
In ieder geval alvast bedankt voor het lezen van deze lap tekst