Zoals iedereen proberen wij op de 1 of andere manier vakantieplannen te maken in deze vervelende periode. ^^
Gezien dit voorjaar duidelijk geen optie is (en mijn vriendin en ik in september/oktober niet op vakantie kunnen ivm werk) zijn we aan het kijken naar november/ december (specifiek 12 november - 4 december).
Tweede punt is dan: Waar? We zouden graag "zeker" kunnen gaan (hoewel voorlopig niets nog zeker is), gezien de vaccinatiesnelheid lijkt de VS veruit de meest waarschijnlijke kandidaat. Enja, als je dan een beetje goed weer wilt, kom je dan al snel bij Florida terecht.

Gezien ik écht geen idee had wat er te doen valt in Florida, ben ik online wat gaan opzoeken (zowel via google & hier op het forum) en heb voorlopig het volgende als ruwe draft:

Paar opmerkingen.
1. Deze richting (ipv omgekeerd) gekozen omdat het makkelijker lijkt Thanksgiving te plannen (kunnen we, indien het weer goed is, voor een dagje strand opteren, gezien er weinig/niets open zal zijn (het is onze tweede keer in de US, dus geen ervaring met Thanksgiving).
2. Het zou leuk zijn een NBA en/of NFL wedstrijd te kunnen meepikken. Gezien die schema's nog niet bekend zijn, zal dat een kwestie van geluk zijn? Enige wat ik kan veranderen is zorgen dat ik een dagje eerder in de omgeving van Tampa ben, mocht dat net zo uitkomen.
3. St Augustine ligt wat ver uit de route, maar schijnt echt wel de moeite zijn. Moet ik ergens anders een dag schrappen om hier in de omgeving nog iets anders mee te pikken?
4. Ik vermoed nog de Keys/Everglades om te wisselen qua dagen. Dat is wat meer kilometers rijden, maar liever iets meer rust in een NP lijkt me.
Wat vinden de kenners van mijn eerste draft? Moet ik meer tijd uittrekken op bepaalde plekken, of ben ik te lang op andere plaatsen?
- 2 dagen Miami lijkt ideaal.
- Orlando zouden we dus een dag of 2 Disney en 1 dag Silver Springs doen, die vierde dag ben ik nog niet 100% over uit, maar er is genoeg te doen in de omgeving lijkt me).
- Tampa area lijken 2 dagen me ook voldoende. Maar omdat Fort Myers/Naples ideaal lijken om er (bij goed weer) een stranddag van te maken, heb ik het voorlopig zo staan.
- 3 dagen Everglades omdat we graag wat willen gaan hiken.
- 3 dagen Keys lees ik overal als vrij standaard omdat je wel wat kilometers doet.
Alternatief overwegen we ook om er 2 weken Florida van de maken + 1 week New York (en dan Orlando en Tampa area te laten vallen).
Je hoort, we zijn er absoluut nog niet over uit, dus alle tips zijn welkom!