Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Disneyland Anaheim - Walt Disney World

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
BE-WDW
Amerika-ontdekker

Disneyland Anaheim - Walt Disney World

Bericht door BE-WDW »

Goedemiddag,

Een vraag over Disneyland Anaheim icm Walt Disney World. Geen idee of de vraag in het ‘Florida’ forum thuis hoort eigenlijk.

We hebben het plan om misschien in 2024 een reis te maken naar Disneyland Anaheim (wordt dan de 1e keer) en daarna Walt Disney World (voor de 6e keer alweer 😃).

Zijn er meer forumleden die deze reis in 1 keer gedaan hebben?

Het plan is als volgt:
-eerst naar LA vliegen en vandaar naar Anaheim
-3 of 4 overnachtingen bij Disneyland
-dan vanaf LA naar Orlando vliegen
-en dan daar nog ongeveer 2 weken verblijven

Ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn en wat bijvoorbeeld de mogelijkheden zijn om van het vliegveld in LA naar Anaheim te gaan? En hoe het beste de vluchten te boeken? Want meestal zijn enkele vluchten een stuk duurder.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
tanteto
Amerikakenner

Re: Disneyland Anaheim - Walt Disney World

Bericht door tanteto »

Je kunt het beste een multi city ticket boeken ipv 3 losse tickets.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Inderdaad, bijvoorbeeld een multicity AMS -> LAX / MCO -> AMS, en dan een los enkeltje voor het stuk LAX -> MCO. Je kunt eventueel ook een multicity kopen waarin alle segmenten zijn opgenomen, maar het belangrijkste is dat je de heenreis en terugreis vanuit/naar Europa op één ticket boekt.

Geen idee hoe je de transfers tussen LAX en Anaheim het beste kunt doen. Wij hadden steeds een auto tot onze beschikking. Maar die zou ik met de huidige autohuurprijzen niet direct aanraden als jullie enige bestemming Disneyland is.

Drie overnachtingen in Anaheim zou twee volle dagen toegang betekenen. Voor de meeste mensen zou dat voldoende zijn, maar als jullie echte liefhebbers zijn wordt dat wat krap denk ik. Je kunt in twee dagen onmogelijk alles doen. Als jullie speciaal voor Disneyland naar LA vliegen en dit jullie eerste keer is, zou ik het niet gek vinden om drie of misschien zelfs vier dagen Disneyland te doen.

Mocht je een ochtend of middag over hebben vóór of ná je vlucht dan kan ik nog een niet-Disney-sight van harte aanbevelen, en dat is de Warner Bros. Studio Tour in Hollywood.

Een goede manier om in Anaheim te besparen is om off site te verblijven. De Disney-hotels in Anaheim zijn heel erg duur, maar er zijn tientallen goede hotels op loopafstand van het park. Dat is toch echt anders dan bij WDW, waar de afstanden veel groter zijn.

Ik ben benieuwd hoe Disneyland jullie bevalt. Ik vind het een geweldige plek, maar ben nog nooit in WDW geweest. Goede vrienden van me zijn in alle Disney-parken wereldwijd geweest, behalve in WDW. En zij vonden Anaheim helemaal geweldig!
BE-WDW
Amerika-ontdekker

Bericht door BE-WDW »

Bedankt voor jullie reacties.

Het plan is dan om inderdaad off-site te gaan, want de Disney hotels zijn inderdaad erg prijzig. Ik denk dat we Disney Anaheim misschien 3 dagen moeten bezoeken. Waarschijnlijk komen we er maar 1 keer, aangezien wij voorkeur hebben voor WDW, maar eigenlijk willen we Anaheim toch wel een keer gezien hebben. Ik zou het liefste ook alle Disney parken wereldwijd doen, maar dat wordt wellicht een toekomstverhaal.

Ik zal eens uitzoeken hoe dat werkt met zo’n multi-city ticket en hoe de ervaringen daarmee zijn.

Qua vervoer van LAX naar Disney zouden we natuurlijk ook nog Uber of Lyft kunnen overwegen.

Maar goed, het is nog geen 2024, dus nog uitzoektijd genoeg :wink:
gbr-fl
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door gbr-fl »

misschien even doorsparen en dan is dit wat voor je om je grote wens in vervulling te laten gaan:

https://www.adventuresbydisney.com/arou ... dventures/

overigens , 2024 is een leap year, dus misschien dat disney weer iets speciaals doet maar dan moet je wel hier in de vs zijn op die dag
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Er zijn in de buurt van Disneyland echt prima hotels.
Je kunt dan lopend / Uber naar Disneyland.
Ik zou wel een hopper adviseren.
Beide parken zijn tegen overelkaar zoals in Parijs.

Dat is in Walt Disney world niet zo.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves