Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis Florida meivakantie 2024

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
ManonLeijten
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Rondreis Florida meivakantie 2024

Bericht door ManonLeijten »

Hoi allemaal,

Ik heb heel veel routes voorbij zien komen dat ik bijna geen bomen meer door het bos zie. :wink:

In de meivakantie willen we met onze 2 jongens, 10 en 8 jaar, een rondreis maken in Florida ivm ons 12,5 jarige huwelijk. Graag zouden we tips willen om onze reis nog mooier kunnen maken. Tips zoals minder bekende plaatsjes waar je goed kunt vertoeven en vanuit daar uitstapjes kunt maken. We houden wel van klein en het gemoedelijke.

Dag 1: 17 april 2024 aankomst Orlando
Dag 2: Orlando
Dag 3: Orlando (pretpark)
Dag 4: Orlando (pretpark)
Dag 5: Orlando (pretpark) naar Tampa
Dag 6: Tampa (uitje naar Clearwater Beach of waar kun je het best met zeekoeien zwemmen?)
Dag 7: Tampa naar Sarasota en Napels
Dag 8: Napels
Dag 9: Napels naar Everglades
Dag 10: Everglades (airboot) naar Islamorada
Dag 11: Islamorada (uitje naar Turtle Hospital)
Dag 12: tips?
Dag 13: Miami Beach
Dag 14: Miami Beach
Dag 15: Miami naar Amsterdam
Dag 16: Amsterdam
recidivist
Amerikafan

Re: Rondreis Florida meivakantie 2024

Bericht door recidivist »

Een paar suggesties:
- je hebt twee jongens, misschien vinden die ruimtevaart interessant? Dan zou vanuit Orlando een uitstapje naar het Kennedy Space Center interessant kunnen zijn. Vanuit Orlando is dat prima te doen.
- Daytona is ook prima te doen: even langs de legendarische speedway en natuurlijk met de auto over het strand rijden. Hoort er toch een beetje bij als je er bent.
- zwemmen met de manatees gaat hem waarschijnlijk niet worden in mei: de periode dat je ze tegenkomt loopt van november tot maart. Maar in Homosassa Springs Wildlife State Park is wel een opvang. Ik denk dat de jongens zich daar prima zullen vermaken met de bijzondere dieren die je er nog meer vindt.
- Op dag 6 misschien een bezoekje brengen aan Tarpon Springs (Grieks dorpje, natuurlijke sponzen)
- Wat ga je doen in Tampa? Misschien leuker om de jongens de ruimte van ravotten te geven bij St. Pete Beach?
- Even de garderobe aanvullen bij de outlet in Brandenton
- heb je een hele dag in de Everglades nodig? Er is een mooie wandel, fiets en tramtocht bij het Shark Valley Visitors Center maar weet niet hoe sportief je vakantie houdt. In één dag over de Tamiami trail gaan tussen Naples en Miami inclusief een airboat-tour is prima mogelijk (persoonlijk vind ik een airboattour van 1 uur lang genoeg...)
- kijk voor Islamorada eens of Robby's iets voor jullie is (tarpons voeren)
-....

Ach....er is zoveel te doen. Jullie gaan je sowieso vermaken!
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

Manatees heb ik in de meivakantie van 2017 nog wel gezien in Chrystal River.
En wij hebben kayaks gehuurd op de Weeki Wachee river. Kristalhelder. En daar stonden wij ook in het water samen met de zeekoeien.
Dus dat kan zeker wel :-)
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

En tips....
- wij gingen in de vroege ochtend rondrijden in Ocala National Forest over zandwegen op zoek naar Florida black bears. En zowaar 1 gezien vlak bij. Dat was een leuke en spannende zoektocht.
- snorkelen bij John Pennekamp was leuk (al heb ik wel mooier elders in de wereld gezien; de kids vonden het leuk)
- Dolphin tour met Little Toot in Clearwater was erg leuk.
- Myakka River State Park was gaaf qua wildlife. Aligators, slangen, kraanvogels, roofvogels etc.
ManonLeijten
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door ManonLeijten »

Dank je wel voor de vele nuttige tips die we zeker gaan gebruiken!

Overnachten bij St. Pete ipv Tampa. Geen overnachting in Everglades (alleen overdag bezoeken), maar waarschijnlijk langer in Orlando en van daaruit naar Daytona en misschien Wekiwa park. Ook de dolfijnentour zouden de jongens leuk vinden.

Uiteraard wil ik als vrouw een dagje gaan shoppen. Is Brandenton bij St. Pete? Als er nog tips zijn, altijd welkom!
Fredk
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door Fredk »

Wij wonen na al ruim 18 jaar in Bradenton FL en zijn wellicht wat bevooroordeelt wat betreft Tampa en omgeving. Ik zou Tampa geheel overslaan. Bradenton/Sarasota met de stranden van Bradenton Beach, Holmes Beach en Anna Maria Island zijn erg mooi. De omgeving is nog echt oud Florida. Siesta Key en St Armands Circle bij Sarasota zijn ook zeker de moeite waard.

Als je in St Pete verblijft, is net ten zuiden van Tampa/St Pete Ft De Soto Park. Een mooi en groot strand park: https://pinellas.gov/parks/fort-de-soto-park/.

Winkelen in de Ellenton Outlet Mall (een paar mijl ten noorden van Bradenton aan I75) heeft vrijwel alle winkels waar toeristen altijd naar op zoek lijken te zijn. Een mooie niewe mall, University Mall, is te vinden op de grens van Bradenton en Sarasota (aan I75), met alle bekende winkels.

Manatee's kunnen soms in mei nog te zien zijn, maar je moet wat geluk hebben: https://www.fws.gov/refuge/crystal-rive ... f%20waters.

Ik weet niet of er Manatee's zijn in mei maar de volgende website geeft info voor het Manatee Viewing Center: https://www.tampaelectric.com/manatee/

Dolfijen zijn vrijwel dagelijks te zien vanaf de stranden rond Anna Maria Island en Ft De Soto Park.

Veel plezier met de voorbereiding.

Fred
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer