Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Enige diversiteit in Florida?
-
- Amerika-newbie
Enige diversiteit in Florida?
Dag,
Ik vroeg me af of een reisje naar Florida, en enkel Florida, de moeite is als je van enige diversiteit houdt. Ik maakte enige tijd geleden een trip door zuidwest-VS en was ook al noordelijker aan de oostkust (New York - Washington), dus wie hiermee wil vergelijken, mag dat gerust doen.
Eens aan het strand liggen, moet kunnen, en eens shoppen zeker ook. Echter, zo wil ik niet m'n hele reis doorbrengen. Dus zijn er ook nog voldoende natuurlijke pareltjes buiten de Everglades? Mogelijkheid tot culturele ontspanning? En kom je wat authenticiteit tegen wanneer je onderweg bent? Hiermee bedoel ik lange verlaten highways met af en toe een klein gezellig dorpje. Of is Florida één groot hectisch pretpark dat na een tijdje wel eens op de zenuwen zou kunnen beginnen werken? En wat zijn de aanraders binnen deze staat?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
groetjes
Ik vroeg me af of een reisje naar Florida, en enkel Florida, de moeite is als je van enige diversiteit houdt. Ik maakte enige tijd geleden een trip door zuidwest-VS en was ook al noordelijker aan de oostkust (New York - Washington), dus wie hiermee wil vergelijken, mag dat gerust doen.
Eens aan het strand liggen, moet kunnen, en eens shoppen zeker ook. Echter, zo wil ik niet m'n hele reis doorbrengen. Dus zijn er ook nog voldoende natuurlijke pareltjes buiten de Everglades? Mogelijkheid tot culturele ontspanning? En kom je wat authenticiteit tegen wanneer je onderweg bent? Hiermee bedoel ik lange verlaten highways met af en toe een klein gezellig dorpje. Of is Florida één groot hectisch pretpark dat na een tijdje wel eens op de zenuwen zou kunnen beginnen werken? En wat zijn de aanraders binnen deze staat?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
groetjes
Wij gaan al jaren naar Florida. In de eerste jaren vooral voor de pretparken. Nu komen wij daar niet meer, we gaan nu vooral voor het strand en shoppen. Er zijn genoeg leuke stukjes waar je geen toerist ziet, huisjes zoals beschreven in hut van oom tom. Kijk maar eens op het forum van Orlandotips en Floridaforum, maar als je in de zomermaanden gaat vind ik het te warm voor de natuurparken behalve die waar je in het water kan b.v. http://www.theotherorlando.com/contents ... ypark.html
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
En het Kellypark uit de link van jaap is echt geweldig! Kijk maar eens op de genoemde Florida fora met zoekwoord 'kelly park'.jaap1 schreef:Wij gaan al jaren naar Florida. In de eerste jaren vooral voor de pretparken. Nu komen wij daar niet meer, we gaan nu vooral voor het strand en shoppen. Er zijn genoeg leuke stukjes waar je geen toerist ziet, huisjes zoals beschreven in hut van oom tom. Kijk maar eens op het forum van Orlandotips en Floridaforum, maar als je in de zomermaanden gaat vind ik het te warm voor de natuurparken behalve die waar je in het water kan b.v. http://www.theotherorlando.com/contents ... ypark.html
Daarnaast kent Florida ook mooie en afgelegen plekken die de sfeer hebben van yesteryear. Izaak Walton;s Lodge in yankeetown is hier ene voorbeeld van, maar ook de loop road die ten zuiden van de Tamiami daar paralel aan loopt. Geweldig mooie natuur!
Veel plezier.
A3
Hey,
Wij zijn deze zomer ook naar Florida geweest. En ik stelde mij van florida ook hoofdzakelijk shoppen en strandzitten voor (buiten de everglades en the keys gerekend natuurlijk).
Maar er zijn ook nog veel andere mooie natuurplekjes zoals bijvoorbeeld Junipers spring. Dit vond ik één van de mooiste dingen die ik gezien heb in Florida. Hier kan je een kano huren en dan vertrek je aan een bron (waar je ook kan zwemmen in helderblauw water). De tocht gaat dwars door een wild tropische vegetatie. Zelden kom je nog een andere kano tegen, je kan hier echt genieten van de rust en pracht van de natuur. Ik heb mij ook laten vertellen dat je hier nog aligators in het wild kan zien (maar wij hebben ze niet gezien).
Juniper spring ligt in het Ocala forest dacht ik.
Echt de moeite
mvg
Wij zijn deze zomer ook naar Florida geweest. En ik stelde mij van florida ook hoofdzakelijk shoppen en strandzitten voor (buiten de everglades en the keys gerekend natuurlijk).
Maar er zijn ook nog veel andere mooie natuurplekjes zoals bijvoorbeeld Junipers spring. Dit vond ik één van de mooiste dingen die ik gezien heb in Florida. Hier kan je een kano huren en dan vertrek je aan een bron (waar je ook kan zwemmen in helderblauw water). De tocht gaat dwars door een wild tropische vegetatie. Zelden kom je nog een andere kano tegen, je kan hier echt genieten van de rust en pracht van de natuur. Ik heb mij ook laten vertellen dat je hier nog aligators in het wild kan zien (maar wij hebben ze niet gezien).
Juniper spring ligt in het Ocala forest dacht ik.
Echt de moeite

mvg
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 6361 Weergaves
-
Laatste bericht door sunshine state