Wij reizen hier met een huurauto via Alamo (die was voor ons het goedkoopste), met onze eigen TomTom met het kaartje van heel USA er in. Omdat wij regelmatig in de US zijn is dat voor ons veel voordeliger dan hier een navigatiesysteem huren. Als je zelf een TomTom oid hebt, is het zeker de moeite waard om te checken wat een kaartje voor heel US kost.
We zijn begonnen met Oud & Nieuw in Orlando - super mega extra druk in de parken, je kon echt over de hoofden lopen

Tip voor hotel in Orlando: als je in Orlando aankomt en je wilt in de buurt van International Drive slapen (leuke, levendige buurt met winkels, eettentjes, etc in de buurt en niet ver van de parken) is het vaak de moeite waard om langs het Official Visitors Center aan de International Drive (nr. 8723) te gaan. Daar kun je vaak tegen 'dumpprijzen' prima hotelkamers krijgen. Bijvoorbeeld een Double Tree kamer voor maar 70 dollar, of een Rosen Plaza kamer voor het zelfde bedrag. Er gaat 10 dollar naar het OVC maar dan zijn het vaak nog steeds erg goeie deals.
Wij hebben onze parktickets ook daar gekocht, omdat we van te voren nog niet precies wisten wat we wilden. Overigens zul je misschien verschillende mensen tegenkomen die je geld aanbieden voor je gedeeltelijk gebruikte passen. Dat lijkt misschien aantrekkelijk, maar het mag niet (de tickets zijn persoonlijk en niet overdraagbaar).
Oja, op verschillende plekken worden ook parktickets aangeboden tegen enorme kortingen. Dat is ofwel illegaal (bv. passen die al door een ander zijn gebruikt) ofwel er zit een tour aanvast voor 'time share-property', dan moet je dus een halve dag luisteren naar een verkooppraatje. Wat ik van anderen heb gehoord is het echt vreselijk.
We hadden een vier daagse hopperpass voor de parken. We hebben de eerste twee dagen gelijk na aankomst gebruikt - Oud & Nieuw in Magic Kingdom is achterlijk druk maar wel erg gaaf. Het vuurwerk is nog mooier en grootser dan anders en het heeft wel wat, met zo veel mensen aftellen juichen en feesten.
Qua shopping heb je vlakbij International Drive (nou ja, 10 minuutjes met de auto) een heel grote mall, de Florida Mall (aan S. Orange Blossom Trail) en er is ook een meer upscale mall met alle dure Europese merken, de Mall at Millenia (Conroy Rd). Voor liefhebbers van Western wear & boots kan ik Sheplers aanbevelen in weer een andere mall (5232 International Drive). Daar heb je ook een mega outdoorszaak (vooral veel voor vissers & jagers) en Ron's Surfshop.
Omdat het zo ontzettend druk was in de parken zijn we op dag 3 naar Kennedy Space Center gegaan - waar het ook heel druk was, maar wel vrij goed te doen. Wij vonden het interessant, maar hebben ook mensen gesproken die het saai vonden. De bustour is een aanrader, omdat je dan veel info krijgt.
Na Orlando zijn we naar Tampa gegaan voor het eigenlijke doel van onze reis: een 5-daagse convention/tradeshow met 500 andere huwelijksfotografen. Waanzinnig leerzaam en supergezellig, maar daar zal ik jullie verder niet mee lastig vallen

Goed - op naar het volgende avontuur, ik zal proberen zo af en toe te updaten hier!!!
See y'all later,
ellen