Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
winter @ Florida?
-
- Amerikafan
winter @ Florida?
Misschien dat ik tijdens mijn reis door het oosten van de VS ook Florida wil aandoen. ik heb alleen geen idee wat de temeratuur in januari/februari is in bijv. Miami? Ik ben wel eens naar Orlando geweest, maar dan was in de zomer. Is Miami verder leuk om naar toe te gaan? Of is het in de winter uitgestorven?
Groetjes iris
Groetjes iris
Het seizoen voor de Amerikanen, vooral de ouderen is van november tot eind april, dan zijn de temp. redelijk. Waarschijnlijk zal je dan veel oudere mensen tegekomen.
In MIami zal het waarschijnlijk wel meevallen, dat is altijd wel een "bruisende" stad.
Houd er wel rekening mee dat jan/feb. de koudste maanden zijn, en het kan ook kouder zijn dan 20 c., vooral als er een koude wind staat, dan valt het nog eens extra kouder aan...
Nu is er momenteel een koudefront en is het rond de 15 C. Heb mijn moeder al gebeld, ze komt volgende week om toch niet alleen zomerspul mee te nemen.
In MIami zal het waarschijnlijk wel meevallen, dat is altijd wel een "bruisende" stad.
Houd er wel rekening mee dat jan/feb. de koudste maanden zijn, en het kan ook kouder zijn dan 20 c., vooral als er een koude wind staat, dan valt het nog eens extra kouder aan...
Nu is er momenteel een koudefront en is het rond de 15 C. Heb mijn moeder al gebeld, ze komt volgende week om toch niet alleen zomerspul mee te nemen.
-
- Amerikakenner
15 graden ?
Las dat het 15 graden zou zijn in Miami ?
Van de week was het 2 dagen even koeler inderdaad met zo'n 24 graden overdag en s'nachts zelfs 1 keer 14 graden.
In Januari en Februari is het gemiddeld zo'n graad of 20. Soms is het een paar dagen flink koeler en soms is het gewoon 25 a 26 graden .
Maar over het algemeen is de winter hier het lekkerste qua temperaturen. Wij sliepen van de week eindelijk weer eens met de ramen open en kon de Airco s'nachts af. Heerlijk hoor !
Van de week was het 2 dagen even koeler inderdaad met zo'n 24 graden overdag en s'nachts zelfs 1 keer 14 graden.
In Januari en Februari is het gemiddeld zo'n graad of 20. Soms is het een paar dagen flink koeler en soms is het gewoon 25 a 26 graden .
Maar over het algemeen is de winter hier het lekkerste qua temperaturen. Wij sliepen van de week eindelijk weer eens met de ramen open en kon de Airco s'nachts af. Heerlijk hoor !
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Re: winter @ Florida?
Ik ben er eerlijk gezegd alleen maar blij mee...ik hoop dat ik het voorelkaar krijg, maar wij willen in dec naar orlando (20-26) en daarna yes yes weer naar Las Vegas.
Ben blij te horen dat de temp dan meevalt..ben zelf niet zo een zomertypje, maar ik wil toch heel graag naar Disney World..dus dan maar zo.
Het zal wel druk zijn in die periode, maar dat neem ik dan ook maar voor lief.
Heeft iemand al eens kerst daar doorgebracht en wat zijn de do's en dont's??
Ben blij te horen dat de temp dan meevalt..ben zelf niet zo een zomertypje, maar ik wil toch heel graag naar Disney World..dus dan maar zo.
hoi iris,Shorty schreef:Ik ben er eerlijk gezegd alleen maar blij mee...ik hoop dat ik het voorelkaar krijg, maar wij willen in dec naar orlando (20-26) en daarna yes yes weer naar Las Vegas.
wij zijn in de periode van 20 dec 2006 t/m 5 jan 2007 naar Orlando geweest. Het was er steeds rond de 23-25 graden op 1-2 dagen na.( wat wel bijzonder mooi weer was voor die periode vertelde men ) Eerste kerstdag ( 25e al kennen ze daar maar 1 kerstdag ) zijn we naar Disney World Magic Kingdom geweest. Kan je maar één ding aanraden zorg dat je er bent zodra het betreffende park open is dan is alles prima te doen, kom je laat in de ochtend dan bedragen de wachttijden circa 1 uur. Wij vonden btw Disney W M K 'tegen' vallen in vergelijking met bv Sea World, Universal Studio's, Island of Adventure.
Wil jullie bij deze alvast hel veel plezier aldaar toewensen!
mvg,
es
-
- Amerikafan
Wij hebben in januari 2005 best pech gehad met het weer in Orlando. Waren er een dag of 10 en hebben het echt koud gehad. Het was denk ik een graad of 15, maar met een heel harde en koude wind. De waterattracties in alle pretparken vielen wat mij betreft meteen af! Alleen de laatste twee dagen werd het warmer en ook in Miami waar we daarna heen gingen was het met 25 graden heerlijk weer.
Ik denk dus niet dat je een garantie hebt op lekker warm weer in januari/februari, maar je moet zelf beslissen of je daar moeite mee hebt. Ik vond het persoonlijk erg jammer van de pretparken, maar gelukkig gaan we deze zomer terug! (En dan zal het wel te warm zijn, haha, zo hebben Nederlanders altijd iets te zeuren over het weer...
Ik denk dus niet dat je een garantie hebt op lekker warm weer in januari/februari, maar je moet zelf beslissen of je daar moeite mee hebt. Ik vond het persoonlijk erg jammer van de pretparken, maar gelukkig gaan we deze zomer terug! (En dan zal het wel te warm zijn, haha, zo hebben Nederlanders altijd iets te zeuren over het weer...

okay ik moet misschien vermelden, dat attracties mij niet zo boeien..ik ben echt een schijterd wat dat betreft. Alles wat langzaam gaat en een beetje kleuterniveau is, dat kan ik aan....als het snel, over de kop of backwards gaat, dan sla ik het over....
Ik vind Pirates al behoorlijk spannend en dat is voor mij as far as it goes...ik ben er meer voor sfeer en shoppen.
De plannen zijn gewijzigd trouwens.
We willen van 20-26 dec naar Las Vegas en van 26dec - 02 jan naar Florida. Dus we zijn met oud en nieuw dan in een van de parken, zou ik denken. :dance:

Ik vind Pirates al behoorlijk spannend en dat is voor mij as far as it goes...ik ben er meer voor sfeer en shoppen.

De plannen zijn gewijzigd trouwens.
We willen van 20-26 dec naar Las Vegas en van 26dec - 02 jan naar Florida. Dus we zijn met oud en nieuw dan in een van de parken, zou ik denken. :dance:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 949 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 6 Reacties