Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Florida in acht dagen ...

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Stephanie
Amerikafan
Contacteer:

Florida in acht dagen ...

Bericht door Stephanie »

Iemand suggesties voor een goede route?
Op dag 1 komen we rond 10h 's ochtends aan in Key West, en op dag 9 vertrekken we 's ochtends vanuit Orlando.
We willen in elk geval Kennedy Space Center, de Keys en de Everglades bezoeken. Voor de rest eventueel: Miami, Seaworld, Universal, Disney, ...
Ik ben zowel een natuur- als steden- als pretparkenliefhebber ;)
Dus mag een beetje van alles zijn.
Is het het interessantst om via de westkust of via de oostkust richting orlando te rijden?
Vuur al je ideeën maar af :)
ppil

Bericht door ppil »

Nou, waarom ga je niet zoiets doen al the trip van mtv, je begint gewoon in het zuiden en je ziet wel waar je uitkomt. :wink:
Lijkt me best wel leuk om zoiets ooit eens te doen.
Stephanie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stephanie »

lijkt me ook wel leuk, maar mijn ouders zijn ook mee en die zijn niet zo avontuurlijk ingesteld :wink:
Zelf hou ik trouwens ook wel een beetje van een planning, niet héél strikt, maar toch een beetje, anders kan het bvb zijn dat op het einde blijkt dat je helemaal geen tijd meer hebt voor bepaalde dingen die je had willen doen, terwijl het met een beter geplande route misschien wel had gekund. Dus dat weet ik toch liever zeker op voorhand :wink:
ppil

Bericht door ppil »

Hmm, misschien vind je dit iets als je 8 dagen gaat.

dag 1: schiphol - miami
dag 2: miami
dag 3: miami beach
dag 4: orlando
dag 5: orlando
dag 6: Tampa
dag 7: Tenessee
dag 8: tennesee - schiphol

Trouwens, ik ben niet zo goed in plannen! :wink:
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
als natuurliefhebster mag je natuurlijk de unieke everglades niet missen, als stad heb je miami en voor de pretparken orlando: dat zal die 9 dagen wel vullen.
misschien:
dag 1 aankomst key west, naar miami
dag 2 verkennen miami, miami beach. eventueel parrot jungle ?
dag 3 the everglades, bezoeken op de 2 meest gekende wijzes.
dag 4 naar orlando, namiddag start bezoeken pretparken: sea world
dag 5 universal
dag 6: kennedy space center
dag 7: disney
dag 8 : naar tampa voor Bush Gardens ? of tochtje even ten noorden van orlando?
dag 9 terugreis

zowel bij de tocht naar orlando als naar kenndy space center kun je eventueel kennismaken met de oostkust. gezien de beperkte tijd zou ik niet naar de westkust rijden.
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Stephanie schreef:lijkt me ook wel leuk, maar mijn ouders zijn ook mee en die zijn niet zo avontuurlijk ingesteld :wink:
Hallo Stephanie
Wel weinig tijd om zoveel te zien e.e.a. hangt wel af van waar je wilt gaan slapen. Ik heb het lijstje van JTA enigszins aangepast. Toch even een vraag. Je reist samen met je ouders? Hebben die geen inbreng in het geheel of gaan die wel met jou mee?

dag 1 aankomst key west
dag 2 the everglades
dag 3 naar miami, miami beach. eventueel parrot jungle ?
dag 4 kennedy space center
dag 5 naar orlando, namiddag start bezoeken pretparken: sea world
dag 6 universal
dag 7 disney
dag 8 naar tampa voor Bush Gardens of een van de andere Disney park
dag 9 terugreis
Harm
ppil

Bericht door ppil »

Maarja, wij weten ook niet wat jouw wensen zijn, de ene houd van avontuur, de ander van bezienswaardigheden :wink:
Stephanie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stephanie »

hdeweert schreef:Toch even een vraag. Je reist samen met je ouders? Hebben die geen inbreng in het geheel of gaan die wel met jou mee?
Tuurlijk hebben die wel inbreng :wink:
Het is zo: we doen een reis van 3 weken: 5 dagen new york, 3 dagen toronto, 6 dagen atlanta, 8 dagen Florida.
Mijn vader houdt zich momenteel bezig met New York en Toronto, uitzoeken welke hotels enzo.
Aangezien mijn pa niet alles tegelijk kan plannen, ben ik nu Florida aan het "bestuderen". Ik kijk waar de interessante attracties zijn en wat goede overnachtingsplaatsen zijn, en dan stel ik het plan aan mijn ouders voor en kijken we of ze het goed vinden.
Dus zo dit dat :wink:
Nog een paar vraagjes:

1) We zouden toch graag een tijdje de Keys zelf bezoeken. Dus niet de eerste dag meteen al doorrijden naar Miami. Is 2 dagen keys teveel?
2) Is het niet zonde om eerst een halve dag te rijden naar Orlando, en dan naar een pretpark te gaan (bvb SeaWorld)? Je betaalt dan een ticket voor een hele dag terwijl je niet alles meer zal kunnen zien. Of is dat niet zo? ;)

Bedankt voor alle reacties tot nu toe!
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
- 2 dagen keys te veel ? op die vraag kunnen enkel jij en je ouders antwoorden, je weet wel: smaken en interesses....
misschien even kijken per eilandje wat er te doen valt
één faktor is echter onverbiddellijk: de tijd. een dag keys meer is een dag miami/orlando minder
- pretpark vanaf namiddag. sea world is open tot 22u00. velen bezoeken het park tussen 10u00 en 18u00. als je van 14u00 tot 22u00 bezoekt heb je even veel tijd. wel het schema van de shows checken en bezoek zo uitstippelen dat je de shows die je wil zien nog te zien krijgt. bij ons bezoek kregen we bij de ingang een kaart van het park met alle tijden van de shows en ook een zogenaamd ,,beste" schema om alles te kunnen zien. is wel al een tijdje geleden....
of je kan in die namiddag ook wat kleinere attrakties bezoeken (bv krokodillenfarm). maar dan wordt het wringen om sea world en disney en universal en kennedy space center bezocht te krijgen.
nog een andere oplossing is van miami naar kennedy space center te rijden en dat in de namiddag te bezoeken. dan heb je de volgende dagen wel alle pretparken op een rijtje zonder eens een dagje iets anders.

jacques
Stephanie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stephanie »

jta schreef:pretpark vanaf namiddag. sea world is open tot 22u00. velen bezoeken het park tussen 10u00 en 18u00. als je van 14u00 tot 22u00 bezoekt heb je even veel tijd.
Ik ga wel in september, dus als ik het goed begrepen heb sluit SeaWorld dan al om 7 uur :(
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer