Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisschema Coyote en Lelie: 10 dagen Florida

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reisschema Coyote en Lelie: 10 dagen Florida

Bericht door phillybilly »

lelie schreef:Dit is op dit moment de route. 2 pretparken, 1 waterpark en 3 stranden.

02-10: Amsterdam - Orlando
03-10: Orlando (naar een Disney Park)
04-10: Orlando (Typhoon Lagoon waterpark en eind van de middag/begin avond Florida Mall)
05-10: Orlando - (grote outlet Fort Lauderdale?) - Miami Beach
06-10: Miami Beach - Sanibel Island
07-10: Sanibel Island
08-10: Sanibel Island - Clearwater Beach
09-10: Claerwater Beach
10-10: Clearwater Beach - Busch Gardens Tampa - Orlando
11-10: Orlando - Amsterdam
12-10: Aankomst Amsterdam

Bedankt voor de tips voor hotels. Tegen de tijd dat we gaan boeken nemen we de tips mee.

Groetjes van Marloes
Ziet er goed uit :) Misschien kan ik wat van jullie route "pikken" voor ons mogelijk reisje in oktober :D
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Misschien komen we elkaar wel tegen :D
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Ja, misschien komen we elkaar tegen, dat zou grappig zijn! Maar wij hebben (nog) geen concrete plannen......even afwachten hoe alles nu gaat lopen.
ingem
Amerika-ontdekker

Bericht door ingem »

:D Misschien lopen wij elkaar ook nog tegen het lijf. We arriveren op 11 oktober op MSO en hebben een villa gehuurd in de Kissimee area. Verheug me er nu al op (terwijl drie weken Bretagne ook nog in het verschiet ligt). wat is vakantie vieren toch heerlijk.

Groet,
Inge
gahoogenboog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door gahoogenboog »

Hoi Marloes,

Ook bij Orlando liggen div. outlets die de moeite waard zijn. De Premium Outlets en de Lake Buena Vista Factory Stores en Belz Outlet. Mocht je nog lager komen dan Clearwater Beach dan is er bij Ellenton ook een grote. Wij hebben dit keer erg veel gekocht want met de dollarkoers van nu was het erg goedkoop.
Zelfs in de "gewone"winkels was alles erg betaalbaar.

gr.Greet
Laatst gewijzigd door gahoogenboog op 06 jun 2008, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

gahoogenboog schreef: Ook bij Orlando liggen div. outlets die de moeite waard zijn. De Premium Outlets en de Lake Buena Vista Factory Stores en Belz Outlet.
Belz bestaat inmiddels niet meer en is vervangen door Prima, splinternieuw en supermooi. Absoluut de moeite van het bezoeken waard :wink: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Schrijft dit terwijl we in Key West zitten. Misschien heb je ook nog wat aan ons reisverslag. We hebben het geweldig naar onze zin en hebben nog 2 weekjes te gaan.

www.corry-florida2008.blogspot.com
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hollister
Amerika-ontdekker

Bericht door Hollister »

Ik ben alleen in Magic Kingdom, Animal Kingdom en Epcot geweest maar de laatste steekt er voor mij zeker bovenuit. Wij zijn niet bepaald pretparken fans, vinden het disney sfeertje van Magic Kingdom erg leuk (stukker beter dan in Parijs) maar Epcot komt voor mij op nummer 1. We hebben daar een gehele dag rond gelopen, elke attractie gehad (inclusief 360 graden films van sommige landen). Mission Space (met spinning) was fantastisch, je moet er zeker tegen kunnen maar het is zo'n raar gevoel, niet te beschrijven. Test Track hebben we op de dag dat wij er waren 4x gedaan en dan voornamelijk voor het buiten gedeelte. Soarin jammer genoeg maar 1x want die rijen daar waren 1,5 tot 2 uur. Had het graag nog een keer gedaan. Tegen het avondeten zijn we even het park uitgegaan en naar the Boardwalk gelopen om daar bij de ESPN club een stevige burger naar binnen geduwd en daarna weer richting het park nog een keer alle landen door gelopen, biertje gehaald en van het vuurwerk genoten.

Animal Kingdom was ik in het begin sceptisch over, ik had echt het idee veredelde dierentuin maar dat bleek dus een foute inschatting. Alles is weer zo mooi aangelegd zoals alleen Disney dat lijkt te kunnen. De dierenpoot afdrukken in de grond is bijvoorbeeld weer zo'n detail waarin Disney zich weer onderscheid. Ook een lange dag rond gelopen, Expedition Everest was geweldig, prachtige achtbaan, vooral die drop vanuit het tunneltje naar buiten geeft een mooi gevoel in je buik. Dit niet om het je moeilijker te maken want als ik nu een park zou mogen kiezen om binnen te stappen dan is het zeker Epcot maar ik wilde je toch een kleine impressie geven maar mijn idee bij AK.
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Dank je wel voor de uitleg.
Het blijft moeilijk. Mijn vriend heeft zelf maar 1 park bezocht, en dat is Epcot. Het viel hem een beetje tegen. En het zou voor hem zonde zijn om dan juist dat park weer te bezoeken.
Gelukkig hebben we nog 4 maanden om te beslissen.
Misschien moet ik maar een poll beginnen :lol:
Hollister
Amerika-ontdekker

Bericht door Hollister »

lelie schreef:Dank je wel voor de uitleg.
Het blijft moeilijk. Mijn vriend heeft zelf maar 1 park bezocht, en dat is Epcot. Het viel hem een beetje tegen. En het zou voor hem zonde zijn om dan juist dat park weer te bezoeken.
Gelukkig hebben we nog 4 maanden om te beslissen.
Misschien moet ik maar een poll beginnen :lol:
Geen dank, het blijft toch altijd leuk om over vakantie te praten :wink:

Safe side zou je natuurlijk voor Magic Kingdom kunnen kiezen, leuke attracties en natuurlijk de welbekende sfeer maar als je bijvoorbeeld in Parijs al bent geweest dan zullen een aantal attracties je zeker gaan tegenvallen en dan vooral Pirates of the Carribean. In Parijs vond ik die geweldig, ben er zelf een stuk of 6 keer in geweest binnen twee dagen. In Orlando had ik een beetje het idee dat het een huiskamer en een schuur was met wat piraten erin.

Lastige keuzes maar goed vervelend is het allemaal niet, meer een luxe probleem :D
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Florida is echt heeeeeerlijk; heel anders dan de rest van Amerika, maar zeker (op een andere manier) de moeite waard :)
Misschien heb ik er overeen gelezen (er staan al zo veel tips!!!), maar ik mis de Keys eigenlijk in je lijstje.
Dit was voor mij persoonlijk iedere keer weer een hoogtepunt van mijn vakanties in Florida.

Zoals velen me al voor zijn geweest; als je van mooie stranden houdt, is de westkust aan te bevelen, hou je meer van aktie/toerisme, dan moet je aan de oostkust wezen ;) Heeft alletwee zíjn charme, maar zijn wel compleet anders.
Groot voordeel van Florida is dat het een stuk goedkoper is dan de rest van de USA.

Heel veel succes met het plannen van de reis!
chuck
Amerika-ontdekker

Bericht door chuck »

IK vind de stranden aan de westkust ook prachtig maar heb me toch ook wel goed geamuseerd op miami beach, er heerst daar een gezellige drukte, er is altijd wat te zien, goede accomodatie (zoals verschillende lounge bars op het strand),...
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Onze plannen zijn een klein beetje veranderd, we willen nu namelijk een huisje huren (eigenlijk soort villa met zwembad), waarschijnlijk in Kissimmee of omgeving en vandaaruit van alles ondernemen. Dit geeft wel wat meer rust, ook wel lekker na een drukkere vakantie.
Dan kunnen we nog steeds veel doen en zien.
Ik zou zeker een dag naar Clearwater willen, een dagje pretpark en/of waterpark als het lekker warm is.
Tips zijn nog steeds welkom :wink:

Groetjes van Marloes
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

lelie schreef:Ik zou zeker een dag naar Clearwater willen, een dagje pretpark en/of waterpark als het lekker warm is.
Een dagje? Als je toch in Orlando verblijft, kun je net zo goed meer van Disney en/of Universal zien :D
Dagje Miami (of Fort Myers, Naples, The Keys) zit er dan niet in. Waarschijnlijk inderdaad wel Tampa/Clearwater Beach (of Daytona, Sint Petersburg en/of Kennedy Space Center)

Sla vooral het tuben bij Kelly Park niet over!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

SpaceAce schreef:
lelie schreef:Ik zou zeker een dag naar Clearwater willen, een dagje pretpark en/of waterpark als het lekker warm is.
Een dagje? Als je toch in Orlando verblijft, kun je net zo goed meer van Disney en/of Universal zien :D
We hebben net besloten om toch niet naar Disney te gaan. Klinkt misschien erg vreemd in jullie ogen :wink: maar we hebben er echt niet zoveel mee. Universal hebben we net uitgebreid gezien in LA. Dus willen we, qua pretparken, waarschijnlijk alleen naar Bush Garden. En dan is er vast ook nog wel tijd voor het Typhoon Lagoon waterpark, als het weer een beetje meewerkt.
Dagje Miami (of Fort Myers, Naples, The Keys) zit er dan niet in. Misschien kunnen we wel een dag naar Miami en dan voor één nacht daar overnachten. Waarschijnlijk inderdaad wel Tampa/Clearwater Beach (of Daytona, Sint Petersburg en/of Kennedy Space Center)

Sla vooral het tuben bij Kelly Park niet over!
Kelly Park? Nog nooit van gehoord. Ik weet inmiddels dat het een natuurpark is, kun je er iets meer over vertellen?
Als jullie nog tips hebben?
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Wij gaan in september een weekje naar een huisje (met pool) in Florida.
Zijn er al eens eerder geweest en dat vindt ik het mooiste plekje van Florida.
Je kan er makkelijk langs de kust naar Fort Myers, Sanibel, Captiva rijden en ook Miami is in de buurt.

En in Naples heb je ook een outlet genaamd Miromar.
Is een vrij nieuwe met veel winkels.

http://www.explorenaples.com/brochure.p ... berno=1244

Als je op mijn blog Naples intikt links boven in, zul je misschien nog wat info van die regio vinden ;-)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

lelie schreef:Onze plannen zijn een klein beetje veranderd, we willen nu namelijk een huisje huren (eigenlijk soort villa met zwembad), waarschijnlijk in Kissimmee of omgeving en vandaaruit van alles ondernemen. Dit geeft wel wat meer rust, ook wel lekker na een drukkere vakantie.

Groetjes van Marloes
Waarom in Orlando en niet aan het strand? Als jullie toch alleen naar Busch Gardens gaan, zouden jullie een huisje in bijvoorbeeld Indian Rocks kunnen huren. Iedere ochtend vissende dolfijnen praktisch voor de deur en de meesten hebben ook een zwembad.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Petra/VS schreef:Waarom in Orlando en niet aan het strand? Als jullie toch alleen naar Busch Gardens gaan, zouden jullie een huisje in bijvoorbeeld Indian Rocks kunnen huren. Iedere ochtend vissende dolfijnen praktisch voor de deur en de meesten hebben ook een zwembad.
Dat zou ook kunnen maar we zijn uitgegaan van de villa's die in de brochures en op internet aangeboden worden voor een hele schappelijke prijs. Zo'n villa die wij zouden willen huren heb ik altijd al eens gewild. Ik weet niet hoe de huisjes er in Indian Rocks uitzien en wat die kosten. Heb je een link voor de huisjes in Indian Rocks?

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Jeetje, ik realiseer me net, dat Rick en ik nog op zijn en dat het kwart voor acht in Nederland is! Tijd om te gaan slapen (late vlucht terug naar huis en twee uur jetlag, soms denk ik, dat dat erger is, dan meer uren!).
Maar goed, om op je vraag te antwoorden, wij hebben het huisje van een particulier gehuurd. Ik heb op het internet gezocht naar huisjes langs de westkust van Florida en dan komt Indian Rocks heel veel tevoorschijn. Wij hadden natuurlijk een groter huis nodig met zijn vijven, dan jullie, maar het was echt super. Keurig onderhouden, naast het strand, het kon niet beter.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Hoi,

Ik wil jullie nogmaals bedanken voor alle tips en we zullen er misschien ooit iets aan hebben, maar het reisje naar Florida dit jaar gaat voor ons niet meer door. Het is toch een enorme uitgave (vind ik :wink:) en als je alles bij elkaar optelt is het toch duurder dan ik dacht. Vliegtickets, een villa, autohuur (cabrio)... (en aangezien we dit jaar al ruim 3 weken hebben rondgereisd in het zuidwesten van Amerika)
Helaas :(

Groetjes van Marloes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer