Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Beste periode voor Florida?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Beste periode voor Florida?

Bericht door Veusy »

Hallo,

na vele malen het ZuidWesten is het misschien eens tijd voor Florida. Daar ik meestal enkel in Juni met verlof kan, vroeg ik mij af of dit een aangename periode is om naar florida te gaan. Hoe is het weer? Warm? drukkend? zonnig ?

Andere tips of commentaar voor die periode is welkom. Normale reisduur zou 3 weken zijn en we (ik en mijn vriendin) vliegen vanaf Brussel.

bedankt,
Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
TedjevanEs
Amerikakenner

Re: Beste periode voor Florida?

Bericht door TedjevanEs »

Hans,

Waar wil je precies heen in Florida? Miami, Orlando of meer naar het noorden?

Juni is het hier lekker warm (zeg maar gerust erg warm), ik ben er inmiddels aan gewend, maar als je pretparken wilt bezoeken zal je wel wat kilootjes weg zweten :)

Officieel is 1 Juni het begin van hurricane season, maar uit ervaring (ik woon hier al weer een aantal jaartjes) kan ik je zeggen dat die ellende meestal pas in Augustus echt begint.

Veel plezier met plannen en gebruik de zoek functie van dit forum en je kan vast veel vinden, Miami, Orlando, pretparken, stranden, hotels, alligators etc etc...
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Juni is een goede periode voor Florida. Het kan inderdaad wel al wat aan de warme kant zijn maar nog niet zo extreem als juli/augustus.

Veel plezier met de voorbereidingen!
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

TedjevanEs schreef:Hans,

Waar wil je precies heen in Florida? Miami, Orlando of meer naar het noorden?
Zeg maar de gebruikelijke steden in Florida. Zeker Miami en Orlando. En uiteraard de parken zoals Everglades en Biscayne. Seaworld heb ik al in San Diego gezien dit jaar, maar misschien moet Disney er maar wel eens bij.
TedjevanEs schreef:

Veel plezier met plannen en gebruik de zoek functie van dit forum en je kan vast veel vinden, Miami, Orlando, pretparken, stranden, hotels, alligators etc etc...
Dat zal ik zeker doen :-)

bedankt,
Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Rene072
Amerika-ontdekker

Bericht door Rene072 »

Wij zijn van plan om in februari of maart 2009 naar Orlando te gaan voor een dag of 10...

Iemand ervaring met het weer in Orlando in deze periode?

Hoe is het in deze periode met de drukte in de pretparken?

Groeten!
Rene
Tramps like us, baby we were Born to Run!
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Wij hebben een keer in februari een rondreis in Florida (ook Orlando bezocht) gemaakt en het was heerlijk qua temperatuur, we hebben altijd buiten kunnen zwemmen in hotelzwembaden, maar ook in de zee. Wel koelde het 's avonds wat eerder af. Maar goed een vest o.i.d. heb je toch wel mee, voor de restaurants met de airco op max. :D
Heerlijke tijd om te gaan, te meer omdat het hier dan nog winter is.
Rene072
Amerika-ontdekker

Bericht door Rene072 »

pyca schreef:Wij hebben een keer in februari een rondreis in Florida (ook Orlando bezocht) gemaakt en het was heerlijk qua temperatuur, we hebben altijd buiten kunnen zwemmen in hotelzwembaden, maar ook in de zee. Wel koelde het 's avonds wat eerder af. Maar goed een vest o.i.d. heb je toch wel mee, voor de restaurants met de airco op max. :D
Heerlijke tijd om te gaan, te meer omdat het hier dan nog winter is.
Hoi, bedankt voor je antwoord. Hoe was het rond die tijd van het jaar met de drukte in de pretparken in Orlando?

Rene.
Tramps like us, baby we were Born to Run!
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Wij zijn toen alleen naar Disney's Magic Kingdom geweest, en eerlijk gezegd weet ik het niet meer zo goed, ik weet nog wel dat de boot waarmee je naar het park gaat helemaal vol zat, en dat het in ieder geval niet opvallend stil was. In mijn herinnering was het gewoon gezellig druk.
Misschien is er hier iemand anders die het je beter kan vertellen.

In het voorjaar is er ook Spring Break (ik weet nooit wanneer precies :oops: ) misschien iets om in je achterhoofd te houden.
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Wij hebben dit jaar in maart een rondreis door Florida gemaakt (zie link naar vakantieweblog hieronder). Het weer was toen wat wisselend. Soms een graad of 18 met veel wind, maar bijna altijd felle zon zodat het toch best lekker was, soms een paar warme dagen tussendoor.
Volgens de kranten was het toen wel uitzonderlijk fris voor die tijd, maar voor ons was dit niet zo'n probleem.

Van de springbreak hebben wij weinig gemerkt, maar dat zal wel gekomen zijn doordat wij niet in hotels aan het strand hebben gelogeerd.

gr, Ineke
USFun
Amerika-ontdekker

Bericht door USFun »

Wij waren er eind augustus / begin september en hadden het de eerste dagen enorm lastig om aan de hitte aan te passen. De eerste week was het in de parken ook enorm druk. De 2de week (na Labor Day) was het veel rustiger.

Dus wat de drukte betreft kan je er best voor zorgen dat je er bent terwijl het geen vakantie is voor de lokale bevolking.

Wat de periode betreft is ons door de lokale bevolking oktober / november aangeraden.
jaap1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door jaap1 »

Wij zijn de laatste keer in oktober/november geweest. Het weer viel ons tegen; veel wind en bewolking. Wij gaan al jaren niet meer naar de pretparken, dus daar kan ik niets over vertellen. Wij gaan cruisen, lekker naar het strand en winkelen. Wij vonden deze periode wel heel gezellig in de winkels. December staat nu op het verlanglijstje, maar voor ons is elk jaargetijde goed.
turnh001
Amerika-newbie

Bericht door turnh001 »

Wij zijn van 7 t/m 15 november 2008 geweest en het weer was perfect! eerste paar dagen rond de 25 C, en onbewolkt, lage luchtvochtigheid en in de avond wel wat frisser, dus wel een vestje nodig. De laatste dagen werd het beduidend warmer, 30 C en toen was de luchtvochtigheid ook een stuk hoger, dus het was klammer en in de avond was een vest ook niet meer nodig. verder geen spat regen gehad en in de parken was het lekker rustig. We zijn in Buschgardens geloof ik wel 5 keer achter elkaar in dezelfde achtbaan geweest, want je kon zo doorlopen!
Voor mij is November dus de ideale periode en als ik dus weer eens ga, wordt het zeker weer november!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer