Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reisbureau vs "Internet reisbureaus"
Reisbureau vs "Internet reisbureaus"
Noot van de webmaster: Op zoek naar informatie over reisbureaus voor Amerika? Klik hier voor onze reisbureau-suggesties voor de Verenigde Staten van Amerika.
Omdat wij van plan zijn om in februari of maart 2009 voor een dag of 10 naar Orlando te gaan heb ik eens op verschillende sites gekeken naar wat prijzen.
We denken aan het volgende:
- Vliegreis Schiphol -> Orlando v.v. met KLM of Delta
- 9 overnachtingen in hotel Courtyard by Marriott, Marriott Village, Lake Buena Vista.
- 10 dagen autohuur bij Avis op basis van het Super Plus tarief. Compact car want we zijn maar met z'n 2-en.
- 5 daagse disney-pass met park hopper & water fun optie.
Bij verschillende internet-sites (o.a. American Estates) kwam de totaalprijs hiervoor op ca. € 1.200,- p.p.
Ik was nogal verbaasd dat, toen ik bij het reisbureau reisgidsen haalde (o.a. Holland International, Hotelplan, OAD) dat de totaalprijs hiervoor soms nog LAGER was dan de prijs bij de "online reisbureau"… had eerlijk gezegd eerder verwacht dat dit veel duurder uit zou komen!
Dus tip voor iedereen… staar je niet alleen blind op internet reisaanbieders zoals American Estates, usareisen.de etc. want het reisbureau kan in sommige gevallen net zo duur of zelfs goedkoper zijn!
Meer mensen ervaring hiermee?
Omdat wij van plan zijn om in februari of maart 2009 voor een dag of 10 naar Orlando te gaan heb ik eens op verschillende sites gekeken naar wat prijzen.
We denken aan het volgende:
- Vliegreis Schiphol -> Orlando v.v. met KLM of Delta
- 9 overnachtingen in hotel Courtyard by Marriott, Marriott Village, Lake Buena Vista.
- 10 dagen autohuur bij Avis op basis van het Super Plus tarief. Compact car want we zijn maar met z'n 2-en.
- 5 daagse disney-pass met park hopper & water fun optie.
Bij verschillende internet-sites (o.a. American Estates) kwam de totaalprijs hiervoor op ca. € 1.200,- p.p.
Ik was nogal verbaasd dat, toen ik bij het reisbureau reisgidsen haalde (o.a. Holland International, Hotelplan, OAD) dat de totaalprijs hiervoor soms nog LAGER was dan de prijs bij de "online reisbureau"… had eerlijk gezegd eerder verwacht dat dit veel duurder uit zou komen!
Dus tip voor iedereen… staar je niet alleen blind op internet reisaanbieders zoals American Estates, usareisen.de etc. want het reisbureau kan in sommige gevallen net zo duur of zelfs goedkoper zijn!
Meer mensen ervaring hiermee?
Tramps like us, baby we were Born to Run!
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Re: Reisbureau vs "Internet reisbureaus"
Je vergelijkt nu internet reisbureau's met "gewone" reisbureau's, in beide gevallen maak je dus gebruik van een tussenpersoon om je reis te boeken, daar zal inderdaad niet zoveel verschil in zitten, het kan lonend zijn om eventueel te kijken wat hetzelfde kost als je alles rechtstreeks bij de aanbieders boekt (vlucht en hotel, voor de auto is het i.v.m.verzekeringen altijd beter om in Europa te boeken) , dus zonder de tussenkomst van een reisbureau, of dat nou een internetreisbureau is of een "gewoon" reisbureau.
Maar ook dan kan het voor een "standaard" reis goedkoper zijn om het via een tussenpersoon te boeken.
Maar ook dan kan het voor een "standaard" reis goedkoper zijn om het via een tussenpersoon te boeken.
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
In de reisgidsen staan vaak mooie prijzen qua vliegtarieven, maar als je deze daadwerkelijk wilt boeken, blijken vaak de goedkoopste vliegtarieven al volgeboekt te zitten is mijn ervaring. Vorig jaar had ik de vliegreis naar Orlando al bij het reisbureau geboekt voor de gidsen uit waren. Toen ik daarna de hotels en autohuur wilde boeken ( toen de gidsen er wel waren) bleek ik voor de auto goedkoper uit te zijn bij usareisen.de en voor de hotels bij american Estates. Maar dit jaar was de vlucht bij het reisbureau veel duurder ( omdat we in duurdere vliegtarieven moesten boeken) daarom hebben we die dit jaar bij Orbitz geboekt.Maar misschien hebben jullie mazzel hoor, en zijn de goedkope tarieven voor de periode dat jullie willen gaan nog wel beschikbaar.
Mijn ervaring is dat losse segmenten bij elkaar boeken goedkoper is dan een pakket te boeken.
Succes met het uitzoeken.
Groeten, Ilse
Mijn ervaring is dat losse segmenten bij elkaar boeken goedkoper is dan een pakket te boeken.
Succes met het uitzoeken.
Groeten, Ilse
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Heb je al kunnen boeken voor dat lagere tarief? Die vliegtarieven in de reisgidsen zijn voor een bepaalde klasse. Als die klasse vol is (wat vaak het geval is ) betaal je een hoger bedrag voor de vlucht.
De hoteltarieven in de reisgidsen zijn per persoon, terwijl de prijzen via internet per kamer zijn.
Vaak is het voordeliger om de verschillende dingen zoals vliegreis, hotel en auto bij verschillende aanbieders te kopen, dan in een pakket bij een reisaanbieder.
Marjon
De hoteltarieven in de reisgidsen zijn per persoon, terwijl de prijzen via internet per kamer zijn.
Vaak is het voordeliger om de verschillende dingen zoals vliegreis, hotel en auto bij verschillende aanbieders te kopen, dan in een pakket bij een reisaanbieder.
Marjon
Nee we hebben nog niet geboekt, dat gaan we denk ik over een aantal weken doen als de exacte data vaststaan wanneer we willen gaan.
Klopt dat de hotelprijzen in de reisgidsen p.p. zijn maar als ik dat bedrag x 2 doe ben ik voor het hotel van onze keuze
nog goedkoper uit dan wanneer ik rechtstreeks via het internet bij het hotel zou boeken. Zal er wel mee te maken hebben dat de reisorganisatie meerdere kamers tegelijk "afneemt" denk ik... de wet van de grote getallen he....
Klopt dat de hotelprijzen in de reisgidsen p.p. zijn maar als ik dat bedrag x 2 doe ben ik voor het hotel van onze keuze
nog goedkoper uit dan wanneer ik rechtstreeks via het internet bij het hotel zou boeken. Zal er wel mee te maken hebben dat de reisorganisatie meerdere kamers tegelijk "afneemt" denk ik... de wet van de grote getallen he....
Tramps like us, baby we were Born to Run!
Onze ervaring is als je gaat boeken bij een reisbureau dat het niet uit maakt of je er naar toe gaat of dat je een offerte aanvraagd via internet: je komt altijd duurder uit dan aangegeven in de reisgids of op de site. Ik kijk niet meer in reisgidsen en vraag ook geen offertes meer aan, daar word ik moedeloos van. Als ik zelf zoek, zie ik gelijk of ik een leuke prijs betaal en weet waar ik aan toe ben. Ik vind dat het prettigst.
Wij slapen altijd met z'n vieren op één kamer (met twee queensbedden) dus komen we via een nederlands reisburo altijd duurder uit.
Wij slapen altijd met z'n vieren op één kamer (met twee queensbedden) dus komen we via een nederlands reisburo altijd duurder uit.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3630 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr