Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Combinatie New York - Florida

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
thefreeze
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Combinatie New York - Florida

Bericht door thefreeze »

Na dit jaar een wel heel erg geslaagde reis door het westen te hebben gemaakt overwegen we volgend jaar een wat rustigere en budgetvriendelijkere Amerika reis te doen (ouders & kind van 12)

De plannen zijn vooralsnog om eerst een paar dagen New York te doen en daarna twee weken een huis/villa in de buurt van Orlando.

Heeft iemand ervaring met deze combinatie? Hoe kan je dit het beste doen? Is er een maatschappij die rechtstreeks op NY vliegt en ook rechtstreeks vanaf NY naar Orlando? Van Orlando naar huis wil ik wel overstappen, maar op de eerdere twee vluchten liever niet (ik heb nu een aanbieding van een reisagent liggen die een tussenstap tussen NYC en Orlando heeft geplanned en dat lijkt me wat overdreven).

Of is er nog een veel leukere optie? Trein?

Kortom: wie heeft ervaring en tips?
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 FL/2022 FL/CA/NV, 2023 West / Deep south, 2024 FL/FL, 2025 west
TedjevanEs
Amerikakenner

Re: Combinatie New York - Florida

Bericht door TedjevanEs »

Je kan een auto huren een stukje rijden en een stuk trein doen;

http://www.amtrak.com/servlet/ContentSe ... 0&ssid=136

brengt je van Lorton, VA (Washington, DC) tot Sanford, FL (Orlando)
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Continental airlines vliegt non-stop van Amsterdam naar Newark en ook non-stop van Newark naar Orlando, Delta airlines vliegt non-stop op JFK en ook non-stop vanaf JFK naar Orlando.

En ik vond New York niet echt budgetvriendelijk, nou was ik daar ook niet naar op zoek, maar het is gewoon niet een goedkope stad.

Harry
Pioenroos
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Pioenroos »

Wij hebben dit jaar ook New York en Florida gedaan.

We vlogen met United en hadden een gratis stop-over in Washington. Daar hebben we een auto gehuurd en zijn daarmee naar New York gereden (ruim 4 uur rijden). Daar hebben we de auto in Manhattan ingeleverd.
Na 5 dagen hebben we weer voor een dag een auto gehuurd om weer terug naar Washington te rijden.

Eerlijk gezegd vind ik in de zomer New York geen aanrader. Zo heet en zo druk!
Ooit zijn we er in de herfstvakantie geweest en dat beviel veel beter.
Budgetvriendelijk was New York bepaald niet. Hotels zijn er b.v. enorm duur. Wij hebben zelden zoveel geld uitgegeven
als in deze vakantie (ook niet in het Westen :( ).

Florida is zeker goedkoper dan het Westen. Anders, maar minstens zo leuk.

Als je echt een "goedkope" vakantie wilt, zou ik alleen naar Florida gaan.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

thefreeze schreef:Na dit jaar een wel heel erg geslaagde reis door het westen te hebben gemaakt overwegen we volgend jaar een wat rustigere en budgetvriendelijkere Amerika reis te doen (ouders & kind van 12)

De plannen zijn vooralsnog om eerst een paar dagen New York te doen en daarna twee weken een huis/villa in de buurt van Orlando.
Ik vraag me eerlijk gezegd af of dat budgetvriendelijker is hoor .... Zoals anderen al aangaven, New York is extreem duur wat betreft overnachtingen, eten, etc. En in Florida zijn overnachtingen en eten wel voordelig, maar vergis je niet in de prijzen van de parken, tenminste ik neem aan dat je daar naartoe wilt ? En in de zomervakantie zijn de tickets ook nog eens vrij prijzig. Ik zou vooraf wel even goed plannen wat alles gaat kosten, als je denkt een budgetvriendelijkere reis te maken ..... :roll:

En Harry gaf de mogelijkheden via New York al aan. Zowel Delta als Continental kunnen. Volgens mij (zonder na te zoeken) lukt het ook wel met Northwest / KLM, dat zou je even moeten nagaan.

Succes :wink: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
vln
Amerika-ontdekker

Bericht door vln »

Wij vliegen in de kerstvakantie met American Airlines van NY naar Orlando. Op de terugweg hebben we een stopover in NY. Bijkomend voordeel, we vliegen vanaf Brussel dus geen extra vliegtax.
thefreeze
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door thefreeze »

Het reisbureau had hotelkamers van 256 Euro per nacht in NY begroot (weet niet welk hotel). Dat kan je zelf een stuk goedkoper en dan zit je nieteens in rommel maar in 3/4 sterren ketens.
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 FL/2022 FL/CA/NV, 2023 West / Deep south, 2024 FL/FL, 2025 west
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Als je er voor kiest om buiten Manhattan te gaan zitten, ben je ook een stuk voordeliger uit. De allerlaatste nacht voordat we terugvlogen, zaten we in North Bergen en dat was prima en onder de $100. Dichtbij een busstation met parkeerplaats: binnen no-time op de 42th street. Vind het zelf wel leuker om Manhattan te zitten: kijk eens bij de "Chelsea lodge". Hier slapen wij in december. Goedkoop en heel goede reviews.
Het voordeel van in New York opnemen in je vakantie: je hoeft geen auto te huren, dus dat scheelt weer!
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
gahoogenboog
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door gahoogenboog »

Wij hebben 2 keer ook de combinatie New York-Florida gedaan. Heel goed bevallen. Wij hadden een ticket bij van Delta airlines gekocht en gebruik gemaakt van de stop-over in New York. Daar 4 dagen gebleven en door naar Florida. Alleen hebben wij gekozen om te vliegen naar Tampa omdat we heel graag aan de westkust verblijven.
Vanuit Tampa is het ongeveer 1-1,5 uur naar Orlando.
Als je zo'n reis wilt maken is het dus het voordeligste om een ticket naar Orlando te kopen met tussenstop New york.
Succes met de voorbereidingen.

Greet
USFun
Amerika-ontdekker

Bericht door USFun »

Enkele jaren geleden. New York + ruime omgeving verkend en daarna van JFK naar Fort Lauderdale gevlogen (rechtstreeks met Delta)
A3
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door A3 »

Wij hebben jl. april/mei ook de combi NY &Niagara Falls) & Florida gedaan. Prima te doen en zeker niet duur.....
Wij vlogen A'dam-New York, Buffalo - Orlando & Orlando - Adam voor € 514 incl. tax met Delta. Zal volgend jaar echter zeker (behoorlijk) duurder zijn!

In Florida zijn de verblijfskosten in villa en/of hotel zowiezo zeer laag, maar ook in NYC kun je 'goedkoop' vakantievieren. Uiteraard moet je wel wat concessies doen. Zo hadden wij bijvoorbeeld een hotel in Jersey City en niet op Manhattan. Via de trein/metro stonden we toch in 12 minuten bij Ground Zero of in twintig minuten op Grand Central Station. Prima te doen dus, en het hotel kostte ons minder dan $100 per kamer per nacht. Zeker als je met kinderen reist best te betalen dus (nog wel het dubbele van Florida, maar ook minder dan de helft van Manhattan).

Daarnaast heb je in NYC geen auto(huur) nodig en zijn in NYC veel bezienswaardigheden niet al te duur cq goedkoop; Macy's ($0), Staten island Ferry ($0), Central park ($0) etc. Ook de bekende musea kosten niet veel en gebouwen als Empire State, Rockefeller Centre & Chrysler Building zijn - zo lang je beneden blijft - gratis. Wel raad ik een bezoek aan Top of The Rock aan (bovenste verdieping van Rockefeller Centre). Het is iets minder hoog dan het Empire State - en goedkoper.... -, maar bovenal heb je een veel beter uitzicht op Central park en alles wat ten noorden daarvan ligt, en heb je een uitzicht op midtown & downtown inclusief het Empire State Building. En als je op het Empire State Building staat zie je alles behalve.........inderdaad, het Empire State Building!

Veel plezier.

A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
nienna
Amerikafan

Bericht door nienna »

A3 schreef:In Florida zijn de verblijfskosten in villa en/of hotel zowiezo zeer laag, maar ook in NYC kun je 'goedkoop' vakantievieren. Uiteraard moet je wel wat concessies doen. Zo hadden wij bijvoorbeeld een hotel in Jersey City en niet op Manhattan. Via de trein/metro stonden we toch in 12 minuten bij Ground Zero of in twintig minuten op Grand Central Station. Prima te doen dus, en het hotel kostte ons minder dan $100 per kamer per nacht. Zeker als je met kinderen reist best te betalen dus (nog wel het dubbele van Florida, maar ook minder dan de helft van Manhattan).
Welk hotel was dat dan?
A3
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door A3 »

nienna schreef:Welk hotel was dat dan?
Dat was het Ramada Limited in Jersey City, New Jersey.

Op (echt) 1 minuut achteneveertig seconden lopen van het PATH station, hetgeen een directe verbinding heeft met o.a. Ground Zero.

Hotel is prima en er wordt zelfs gratis ontbijt geboden.

Kijk in ons reisverslag voor foto's en een review:

viewtopic.php?f=9&t=15800

MVG

A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer