Tja, de vraag is ook, hoe lang wil je gaan ? Er zijn nog steeds erg goedkope tickets te verkrijgen via Brussel; denk aan EUR 350 pp (kijk eens rond op andere topics over vliegprijzen; met name US Airways heeft lage prijzen). Bedenk via Brussel wel hoe je daar gaat komen, of je auto nog moet parkeren, etc etc.
Een auto huren (via bv usareisen.de) doe je vanaf ongeveer EUR 160 per week, inclusief een tank benzine. Wil je daar nog veel rondreizen ?
Een hotel via priceline kost je waarschijnlijk $ 40 à $ 50 per nacht. Dus bereken hoeveel nachten je wilt gaan. Wil je naar Miami, daar zijn prijzen meestal iets hoger van hotels. In Orlando heb je veel goedkope hotels. Maar ja, pretparken in Orlando zijn weer duur, het strand in Miami (en de rest van Florida) is natuurlijk voor een groot deel gratis.
Voor eten kan je het natuurlijk zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. Gewoon bij de supermarkt wat halen, zal het niet duur maken. De US is natuurlijk het shop-walhalla met zijn outlets en (momenteel toch nog steeds) lage dollar. Als je je daar laat gaan, lopen de prijzen weer op.
Dus ja, het is te doen. De vraag is, hoe lang wil je gaan, waar wil je precies heen, wat wil je gaan doen, etc etc ...
De motel 6 in Orlando op de Irlo Bronson hwy kost in november slechts 32$!
Een basic hotel met bed en bad, maar meer heeft een mens niet nodig! Als je in de ponderosa of sizzlers gaat eten (buffet) ben je ook niet veel geld kwijt (onder de 4$ per persoon voor ontbijt, met een coupon is het nog minder!) Voor pretparken kan je best een combiticket nemen, dit is uiteindelijk goedkoper, dus verschillende parken voor 1 ticket. Of je doet 1 dag of halve dag mee met zo'n timesharing ding en dan krijg je (bijna) gratis tickets voor disneyparken!
Hopelijk kunnen jullie gaan!
Ik ben bang dat een budget van EUR 1500 wel erg krap is. In het meest gunstige geval besteed je de helft aan tickets waardoor er EUR 750 overblijft voor autohuur, overnachtingen, eten en overige uitgaven. Lijkt mij toch erg weinig al zou je slechts een week blijven.
Wij zijn nu twee keer twee weken geweest en hebben samen gemiddeld 4000 euro uitgegeven. Goedkoper moet echt wel kunnen, maar voor 1500 euro lukt echt niet hoor, tenzij je in het meest goedkope hotel gaat zitten, overdag alleen maar gaat wandelen en alleen bij de McDonalds en co eet. En dat wil je toch niet?
Hotel is de kosten niet, eten ook niet. Benzine kost er ook nog niet veel.
Maar zoals de rest al schrijft - je wilt er ook wat doen. En Disney tickets zijn niet goedkoop
Tja, het hangt er denk met name van af wat je wilt met de parken.
Ga even uit van een week:
Als je een vlucht boekt van ca. 350 = 700
en een auto (economy) = 106 (usareisen.de)
benzine (ca. 500km) 20
3 ster hotel incl tax = 142
1e dag relaxen en zwemmen 0
2e dag Kelly Park (mooie natuur, snorkelen) 2
3e dag window shopping 0
4e dag Magic Kingdom of Epcot 116
5e dag relaxen en zwemmen 0
6e dag Merrit Island Wildlife Refuge 0
7e dag Gatorland 34
TOTAAL 1120
Hou je nog 380 euro/490 dollar over voor 7 dagen eten en drinken. Moet te doen zijn!
Veel plezier!
A3
8e dag
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
Ik wil iedereen bedanken voor de reacties, daar ben ik alvast heel blij mee.
1500 euro is inderdaad heel erg krap, maar meer lukt nu even niet.
We gaan nu even uit van een week en ik stel dit jaar even geen hogen eigen aan een accomadatie. Een caravan is ook prima voor ons en dan halen we wel wat bij de supermarkt. Eten moeten we hier ook. Enne, met de Mac maak je mij niet blij, althans niet als je dat een week moet eten.
Weet iemand een goede camping/caravan in de buurt van de attractieparken of een net goedkoop huurhuisje?
Hoeveel kosten die parken eigenlijk??? Wat moet je in ieder geval gedaan/gezien hebben?
Snarf: de parken kosten ongeveer 75 dollar pp ex tax (volgens mij ca. 11%)
Accommodatie is volgens mij niet goedkoper te boeken (ook niet in een caravan of huisje) dan een goedkoop hotel/motel. Deze hebben overigens wel altijd een zwembad.
Op easyclicktravel.com boek je zoiets vanaf 20 dollar per nacht (wederom excl. ca. 11% tax). Goedkoper lukt volgens mij echt niet.
MVG
A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
Wat ik ook weleens gedaan heb in een periode van een krap budget: Iedere week 5 euro van je "boodschappengeld"in een potje doen. Aangezien je pas in het najaar wilt gaan, heb je tegen die tijd bijna 2 disneytickets bij elkaar!
Inderdaad zijn er in Orlando genoeg mogelijkheden om goedkoop in een hotel te verblijven, wij waren vorig jaar 225 euro kwijt voor een week en dat was niet eens de goedkoopste! Zorg er wel voor dat je in een periode gaat dat het in Amerika ook laagseizoen is.
Eind november zit je wel met Thanksgiving (26 november). Hou er rekening mee dat veel hotels de prijzen zullen verhogen in die periode. Tenzij je echt bent gebonden aan eind november, zou je kunnen uitwijken naar een week later. De eerste week van december gooien dezelfde hotels hun kamers in de aanbieding. Soms scheelt het maar een paar tientjes, maar dat is met een krap budget toch weer meegenomen.
Als je perse iets wilt doen, ga dan ergens anders heen een citytrip bv naar New York of nog beter en heel budget iets huren in Nederland.
Spaar al het geld wat je daardoor niet uitgeeft op en ga volgend jaar of het jaar daarop naar Orlando.
Een vakantie waarbij je constant op het geld moet letten is naar mijn inzien geen vakantie.
De parken zijn in Orlando gewoon duur en het is zonde ze niet te bezoeken, dus als je geld spaart dan kun je wel gewoon de volle 100% parken doen en genieten.
Kijk eens bij hotelspecials.nl hier staan hele leuke hotelletjes op in europa waar je voor heel weinig geld toch best luxe kunt overnachten.
Misschien een heerlijk romantisch weekend weg via hun en je bent maar €300 max kwijt.
Als je flexibel bent qua data moet je het lukken. Wij zaten in Orlando op de International Drive in een uitstekend hotel voor 420 euro inclusief ontbijt, voor 10 dagen 2 personen. We hadden een 10 dagen hopperpas van Disney voor nog geen 200 euro per persoon, dan heb je nog de vlucht voor 400 per persoon. Dan heb je nog 500 euro over om andere parken te bezoeken, een auto te huren en te eten. Moet te doen zijn lijkt me!!
Overigens waren wij ook rond de 1500 euro per persoon kwijt voor heel onze vakantie, maar wij begonnen eerst met 5 dagen New York en vlogen daarna door naar Orlando!
Volgens mij moet het ook best te doen zijn. Vooral met de voordelige ticket prijzen die je nu overal ziet. Een week lang mcDonalds eten zou ik ook niet willen, maar het voordeel van Orlando/Kissimmee is dat er overal redelijk goede restaurants zijn, voor weinig geld. Haal bij de Walmart een visitors guide, daarin zitten honderden coupons met fijne discounts. Als je een dagje Disney wil doen (persoonlijk zou ik kiezen voor Epcot), dan kan je de auto gratis parkeren bij de Boardwalk. hiervandaan kan je lopend naar Epcot, met de boot naar de Studios, of met de bus naar Magic Kingdom en Animal Kingdom. Je bespaart dan toch weer zo'n 12 dollar, en je kan 's avonds nog de gezellige sfeer van de Boardwalk proeven! Wat is nou 12 dollar? Nou, als backpacker zijnde die altijd met een krap budget reist, kan ik zeggen dat een extra 12 dollar soms erg prettig is.
Als jullie ergens uit eten gaan, dan kan je van te voren aangeven dat jullie je 12 1/2 jarig jubileum vieren. Vaak krijg je dan iets extra's, zoals een glaasje champagne of dessert van het huis. Als je zeker bent dat jullie dit jaar gaan, dan zou je kunnen kijken of je alvast online Disney tickets kan kopen. Misschien worden de prijzen rond april/juni weer verhoogd, en dan heb je ze alvast in huis, zonder dat je hoeft bij te betalen. Ik geloof dat iemand anders de optie gaf voor timeshare. Zelf vind ik dat soort dingen een verschrikking, maar het is zeker een goed idee. Kijk van te voren wat er precies wordt aangeboden. Vaak kan je kiezen tussen cash geld, of een kaartje voor je favoriete attractie park. Als ze 2 kaartjes aanbieden, dan moet je daarvoor gaan. Wordt er 1 gratis kaartje aangeboden, dan ben je beter uit met kontant geld. Kies voor de vroegste mogelijkheid om de huizen te bezichtigen, dan krijg je er ook nog een gratis ontbijt bij. Meestal ben je een uurtje of 3 kwijt aan het bezichtigen en het verkooppraatje. Als je er zo vroeg mogelijk bent, heb je dus nog een hele dag om andere leuke dingen te doen.
En, als 1 van jullie misschien jarig is tijdens de vakantie, dan krijg je dit jaar sowieso een gratis entree kaartje van Disney! Je hoeft je alleen maar op te geven via de website en je gratis kaartje ligt voor je klaar bij de ingang van het door jou gekozen park.
Ik geloof dat A3 een mooi schema heeft gemaakt, waarop je kan zien dat een weekje Orlando best te doen is. Ik vind het ook altijd wel een uitdaging om met een beperkt budget toch een leuke vakantie te plannen. En dat moet in Florida zeker geen probleem zijn!
Overigens denk ik dat een city trip naar New York net zo duur is als een weekje Florida. En als je het echt wil, dan gaat het zeker lukken!
Ja hoor, is best te doen. Natuurlijk is het leuker om meer te besteden te hebben, maar er is genoeg te doen zonder dat het een vermogen kost. Ik zou als ik jullie was de parken gewoon overslaan. Zo bijzonder is dat nou ook weer niet en het kan qua geld snel uit de hand lopen. Je kunt altijd nog een keer terugkomen om nog eens Disney te doen. Florida is in en rond Orlando bijzonder genoeg om een leuke vakantie te hebben. Je kunt bijvoorbeeld een dagje strand doen (zowel de Gulf of Mexico als de Atlantische Oceaan zijn dichtbij) en dan heb je de kosten zelf in de hand.
Qua eten is er vanalles in verschillende categorieen. Het makkelijkste is om gewoon bij de supermarkt wat broodjes ed te halen. Dan bespaar je al de kosten van het ontbijt. En voor het avondeten kun je ook zo gek maken als je zelf wilt. Je hoeft echt niet elke avond naar de McDonald's. Er zijn genoeg andere zaken waar je voor een prikje wat kunt eten.
Esprit schreef:Wij zaten in Orlando op de International Drive in een uitstekend hotel voor 420 euro inclusief ontbijt, voor 10 dagen 2 personen. We hadden een 10 dagen hopperpas van Disney voor nog geen 200 euro per persoon, dan heb je nog de vlucht voor 400 per persoon. Dan heb je nog 500 euro over om andere parken te bezoeken, een auto te huren en te eten. Moet te doen zijn lijkt me!!
Hoi,
Snarf spreekt over 15OO € voor 2 personen: Als ik de som van hierboven maak, kom ik op 1620 € voor 2 personen, ik zie niet waar er dan nog 500 € over blijft!
Snarf spreekt over 15OO € voor 2 personen: Als ik de som van hierboven maak, kom ik op 1620 € voor 2 personen, ik zie niet waar er dan nog 500 € over blijft!
Chari[/quote]
Je begrijpt waarschijnlijk wel dat ik dacht dat hij over 1500 euro per persoon sprak. Sorry, mijn fout.
Laatst gewijzigd door markro op 12 feb 2009, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
chari swinnen schreef:
Of je doet 1 dag of halve dag mee met zo'n timesharing ding en dan krijg je (bijna) gratis tickets voor disneyparken!
Chari,
even een vraag: wij gaan in het najaar, maar gratis naar pretparken gaan kan toch niemand afslaan. Heb je ergens adresjes waar ze zo'n timesharing voorstellen en waar we dan aan (bijna) gratis tickets voor de parken kunnen geraken ? (moeten we een bepaald hotel boeken, ...)
Alvast bedankt !
Gewoon ff gaan shoppen in de bekende malls en je laten aanklampen door een time share agent.
Hier moet je zelf de afweging maken.
Of een hele dag binnen zitten, die verkopers je laten stalken voor de rest van je vakantie.
Zo mogelijk thuis ook nog want velen kennen iemand aan de balie van je hotel en bekomen zo je thuis adres.
Of ticket zelf betalen.
Ik zou zelf betalen want time share haaien laten niet makkelijk los en kunnen behoorlijk boos worden als ze in de gaten hebben dat je het voor een free ticket doet.
En vergeet niet, het is een spel en jij speelt op verplaatsing...
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.