we twijfelen om onze route iet wat aan te passen om het hoger gelegen homosassa springs te bezoeken.
We zouden dan één dag strandvakantie aan de westkust minder doen (1 dag Sint petersburg weg..)
Is homosassa echt de moeite? en heeft er iemand al gezwommen met deze 'beestjes'
Ik ben er vorig jaar geweest met mijn echtgenoot. De Springs waren prachtig en ook het zwemmen met de koetjes vonden wij super. Echt een hele leuke ervaring.
Sssssssstttt Christel !!!
Deze vraag mag je op het forum niet stellen!
Naar mijn mening is het het best bewaarde geheim van Florida...
Zeker doen het zal je niet tegenvallen!
P.S: als je er geweest bent niet verder vertellen hé!
Zeg maar dat het er barslecht was...
Wij hebben in de kerstvakantie gezwommen met de manatees. Mijn partner vond het veel leuker dan ik, maar ik hou niet zo van zwemmen en snorkelen. Heb wel een manatee geaaid, heel grappig. Schattige beesten ook. Ik raad je wel aan met een privétour te gaan. Misschien iets duurder, maar zoveel leuker dan met een boot vol andere toeristen. Wij waren met nog een ander stel amerikanen en hebben de tour geboekt bij Captain Mike. http://www.manateeswimtours.com
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Serieus!!
heb ik zelf dat grote geheim gevonden.. :dance:
haha
ik zal het aan niemand vertellen zenne, en uiteraard gaat het barslecht worden, maar eigenwijs als we zijn gaan we lekker toch
ook al zal het dik vet tegenvalen
ik heb nu wel het probleem dat ik een dag van mijn planning moet wijzigen/schrappen..
dit is onze planning nu
hoe kunnen we dat bar slechte plaatsje van die o zo vervelende zeekoeien daar in passen?
Fort Myers weg misschien?
30-6-2009 Brussel ->Orlando
1-7-2009 Orlando
2-7-2009 Orlando
3-7-2009 Orlando
4-7-2009 Sint Augistine
5-7-2009 Cocau Beach
6-7-2009 Palm Beach
7-7-2009 Miami
8-7-2009 Key West
9-7-2009 Key Largo
10-7-2009 Napels
11-7-2009 Fort Myers
12-7-2009 Clear Water Beach
13-7-2009 Orlando
14-7-2009 Orlando -> Brussel
Dat moet dan tussen Clearwater en Orlando. Het ligt ten noorden van Clearwater. Wij hebben het vorig jaar gedaan en zijn toen doorgereden naar Orlando. Was heel goed te doen.
Zwemmen met manatees was het leukste dat we ooit gedaan hebben! Zelfs leuker dan zwemmen met dolfijnen.
Het zijn namelijk echt gigantische grote lobbessen en ze laten 'alles' toe. Daarnaast zijn het echt wilde manatees en niet zomaar een stelltje 'getrainde' tuimelaars.
lees maar eens: viewtopic.php?f=11&t=11053
(kijk bij maandag 17 juli)
Ook de dag ervoor (16 juli dus) waren we in Homosassa. Een leuk voorproefje!
MVG
A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
oei nog vergeten vragen
kan het zijn dat je om dit te bezoeken moet slapen in silver springs? of waar kan je best overnachten?
en moet je dat zwemmen met manatrees op voorhand boeken? of hoe gaat dat in zijn werk?
Christel schreef:oei nog vergeten vragen
kan het zijn dat je om dit te bezoeken moet slapen in silver springs? of waar kan je best overnachten?
en moet je dat zwemmen met manatrees op voorhand boeken? of hoe gaat dat in zijn werk?
groetjes !
Christel,
Het is niet in Silver Springs, maar in Crystal River. Dat scheelt wel een paar kilometertjes hoor.......
Wij hebben inderdaad vooraf geboekt en dat raad ik ook iedereen aan; op de bonnefooi zal denk ik ook wel kunnen, maar dan loop je natuurlijk het risico dat het vol is. Wij boekten bij Birds Underwater, en deze organisatie kan ik iedereen aanbevelen: http://www.birdsunderwater.com/
Zij nemen ook een professionele onderwaterfilmcamera mee, waarvan je zo'n 15 minuten na afloop een DVD kan kopen waar je dan zelf regelmatig op staat. Leuk! Van die DVD kun je met je PC weer zgn. 'stills' maken die je dan weer als foto kunt laten afdrukken. Hebben wij ook gedaan.
MVG
A3
amai bedankt A3 !!
zowel voor de locatie als voor de firma
ik heb al een hotel gevonden in crystal river en we gaan gelijk ook boeken bij Birds under water
ik ben naar aanleiding van jullie tips ook gaan rondsurfen en ben al helemaal verkocht aan het idee om een manatee-tour te gaan doen.
Ik heb wel gelezen dat het seizoen om ze te spotten slechts van December tot April gaat?
Wij gaan op reis eind September. Zou er dan nog iets te zien zijn?
Wij waren er in juli en omdat je met Birds Underwater als eerste op pad gaat (wel erg vroeg dus...) vind je ze ook altijd als eerste. Later in de ochtend gaan ook de andere manateetours van start en dan wordt het - in de zomermaanden althans- al snel dringen rondom de enkele manatees die dan in de baai aanwezig zijn.
MVG
A3
Disney-Golf schreef:Sssssssstttt Christel !!!
Deze vraag mag je op het forum niet stellen!
Naar mijn mening is het het best bewaarde geheim van Florida...
Zeker doen het zal je niet tegenvallen!
P.S: als je er geweest bent niet verder vertellen hé!
Zeg maar dat het er barslecht was...
Ssssssssttttttt !!!!!
Hebben jullie dan niet mijn vorig berichtje gelezen?
De bedoeling was dat er net geen reclame over ging gemaakt worden... LOL!
Veel plezier Christel en laat ons weten wat je ervan vond!
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.