Begin mei ben ik ruim 2 weken vrij (meivakantie), zodat ik kans zag om een Florida reis samen te stellen.
Ik zit in het onderwijs, dus zit vast aan schoolvakanties.
Afgelopen zomer hebben mijn vriend en ik onze eerste USA ervaring opgedaan en we vonden het fantastisch!

We hebben toen een rondje SF - LA gedaan in 3 weken, uiteraard met huurauto.
Voor komende zomervakantie willen we dus wel weer naar de USA, maar dan naar het midden (met Yellowstone inbegrepen).
Toch wil ik ook graag een wat romantischer, relaxter vakantie hebben dan die eerste USA vakantie.
Ik heb dus een route samengesteld met aankomst en vertrek vanuit Miami.
Maar ik weet eigenlijk niet wat nou romantisch is om te doen daar.
We zijn niet van Disney en Universal hebben we in LA al gezien. Ik heb nu wel Busch Gardens, het Kennedy Space Center en Sea World ingepland,
omdat ik dolfijnen te gek vind en nu wel eens een orka in het echt wil zien.
Het hoeft ook niet iedere dag romantisch te zijn

Ik zou wel heel graag witte zandstranden met palmbomen zien en hierbij overnachten, maar ik weet niet goed waar dat mogelijk is.
We houden van de kleine hotels/motels, het hoeft niet allemaal superluxe. Dat is leuk voor een keer, maar dat hoeft niet de hele vakantie.
Ik zou graag jullie mening horen over onderstaande route, en weten waar we 'moeten' overnachten om bij een mooie zandstrand te zitten.
En is de route een beetje te doen? Ik heb wel een paar twijfels, o.a. over dag 5 (lang rijden) maar nog meer over dag 9 (is dit niet teveel?).
Tussen haakjes heb ik reis- of verblijftijden gezet, zodat ik een kleine indicatie heb of ik een beetje een goede dagindeling maak.
Komt de route, alvast erg bedankt voor jullie reacties!
Dag 1
Amsterdam – Miami.
Auto ophalen en naar hotel in Miami rijden.
Dag 2
Miami
Met de auto door Art Deco wijk (1 uur) en eventueel naar het Holocaust Memorial (2 uur). Dan door naar Coral Gables en Coconut Grove (2 uur). Daarna door naar Fairchild Tropical Garden (2 uur) om vervolgens in het zuiden van Miami te overnachten, bijvoorbeeld in Florida City.
Dag 3
Miami (Florida City) – Everglades
Rijden richting Everglades - Flamingo Visitor Center, kano’s huren?
Onderweg in ieder geval de uitzichtpunten bezoeken (5 uur).
Overnachten op Key Largo.
Dag 4
John Pennekamp CRSP bezoeken, snorkeltour of duiktour doen (4 uur).
Daarna doorrijden naar Key West, daar overnachten. In Key West Duval Street en strand bezoeken.
Dag 5
Vanuit Key West naar Everglades (3,5 uur rijden) naar Shark Valley Road en hier fietsen (3 uur).
Eventueel naar Everglades City en Thousand Islands, als daar iets te beleven is.
Doorrijden naar Naples, overnachten.
Dag 6
Vanuit Naples via Sarasota, Treasure Island en Madeira Beach naar Clearwater Beach. Hier mogen we de hele dag over doen, onderweg mooie strandjes bezoeken (maar welke?) en lekker eten.
In Clearwater Beach overnachten.
Dag 7
Vanuit Clearwater Beach naar Busch Gardens, Tampa. Hele dag daar, eind van de dag naar Orlando rijden. In Orlando overnachten.
Dag 8
In Orlando naar Sea World, hele dag.
Dag 9
Eventueel naar Kelly Park, op banden ronddobberen (4 uur). Of er moet in Orlando een leuke outlet zijn, dan gaan we daar shoppen. Anders wordt het wel erg veel op een dag. Vanuit Kelly Park/Outlet naar Kennedy Space Center en Cape Canaveral (1,5-2 uur rijden en 3 uur bezoeken), overnachten in bijvoorbeeld Cocoa Beach.
Dag 10
Vanuit Cocoa Beach naar Miami via Fort Lauderdale. Ergens in een outlet shoppen??
Dag 11
Terugreis naar Amsterdam vanuit Miami.
Dag 12
Aankomst in Amsterdam en terug naar huis.