Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Airboat tour Everglades

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Diggel
Amerikafan

Airboat tour Everglades

Bericht door Diggel »

In 2010 willen we graag een airboat tour maken in de Everglades. De voorkeur gaat uit naar een 1-2 uur durende private tour. Er zijn nogal wat aanbieders als ik even Google en de prijzen varieren enorm ( van 50 - 200 )
Heeft iemand ervaring met zo'n tochtje zodat onze keuze wat eenvoudiger wordt...
Ik heb er geen moeite mee om 200 dollar uit te geven maar dan wil ik wel waar voor mijn geld :D :D
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Airboat tour Everglades

Bericht door Susie one »

Wij zijn vorig jaar voor de airbout tour bij Speedy Johnson geweest. aan de us41 vlakbij everglades city heb je het informatie center zitten en daar hebben wij de kortingscoupon gehaald. Hun tour duurt ruim een uur en je zit op een 4 persoons boot.

Susie one
Laatst gewijzigd door Susie one op 23 nov 2009, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Volgens mij staat de topic in de verkeerde staat. Hij staat in de zuidelijke staten maar hoort thuis bij Florida..
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Diggel
Amerikafan

Bericht door Diggel »

Dank en.........je hebt gelijk :oops:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

**Onderwerp verplaatst naar Florida. **
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

1 a 2 uur is heel erg lang.... in mijn herinnering heb ik toen ik in Florida was een Airboat tour van 1/2 uur tot 3/4 uur gedaan en dat vond ik al lang... op een gegeven moment is het lawaai wel genoeg en worden de bankjes wel hard.....
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ligt aan de boot en de omgeving. Wij hadden heel zachte banken, en een prachtige omgeving. Twee uur is dan echt zo voorbij!
De kapitein had ook ruim aandacht voor de omgeving (fauna, flora, bebouwing), en gaf veel uitleg. Dus als je echt van de natuur houdt, dan is het leuk.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Diggel
Amerikafan

Bericht door Diggel »

maar ik wil dan wel graag weten by wie jullie goede ervaringen hadden, even los van de hardheid van de bankjes
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wij zaten bij Aquatic Adventures, maar da's in de buurt van Orlando, dus niet diep in de Everglades zelf.
Elke
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Waar wij het toen hadden geregeld weet ik niet meer....
Het was fantastisch om een keer gedaan te hebben maar na een half uur werd het wel monotoon.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Topcops
Amerika-newbie

Bericht door Topcops »

Rijd gewoon langs alligator alley. Daar liggen er 10-tallen langs de baan.
200 Is zot veel geld voor een airboattour. De everglades zijn gewoon een moeras met wat alligatoren moet je onthouden.
Diggel
Amerikafan

Bericht door Diggel »

Kijk, da's pas een advies ! Daar heb ik wat aan. Weet je wat, ik blijf gewoon thuis want Amerika is gewoon een soort eiland met een hoop rotzooi erop :lol: :lol: :lol: :lol:
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Diggel schreef:Kijk, da's pas een advies ! Daar heb ik wat aan. Weet je wat, ik blijf gewoon thuis want Amerika is gewoon een soort eiland met een hoop rotzooi erop :lol: :lol: :lol: :lol:
hey, we gaan niet schelden hé ?! :lol:
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Diggel
Amerikafan

Bericht door Diggel »

Nee agent... :oops: :oops:
recidivist
Amerikafan

Bericht door recidivist »

Ook een airboattour gemaakt met Speedy Johnson. Leuke ervaring om op zo´n boat vol speed door de mangroves te varen. Als je gaat omdat je alligators wil zien, dan zou ik het niet doen. Tijdens onze tour van een uur (wat lang zat is) hebben we zeggen en schrijven 1 exemplaar gezien. Vijf kilometer verderop een zandweg inrijden met een kanaal ernaast leverde mooiere en heel veel meer exemplaren op. En die waren nog gratis te bezichtigen ook... :P

Op Youtube vind je wel wat filmpjes waarmee je een idee krijgt van een airboat ride en op de website van Speedy Johnson vind je alvast een discountbon.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

ook ik vind 1 - 2 uur wel erg lang, volgens mij ben je 2 dagen doof en heb je whiplash. Wanneer je de Tamiami Trail (Rt. 41) afrijdt naar het westen, dan zitten er zoooveel airboat bedrijven voorbij de Shark Valley Visitor Center. Maar om het wildleven te zien moet je niet in een airboat de Everglades ingaan, dan kun je beter een stukkie wandelen of fietsen huren bij Shark Valley.
Jurg
Amerika-ontdekker

Bericht door Jurg »

Wij hebben een airboat ride vorig jaar in mei gedaan. Je hebt op de weg van de tamiami trail erg veel aanbieders zitten. We waren eerst 's ochtends een trail gaan doen, waar ook zo'n soort treintje rijd. De rangers van het park raden ons toen aan om niet met het treintje te gaan en ze wezen ons toen op een paar airboat aanbieders.

Het was toen ook redelijk droog voor de tijd van het jaar, dus alle aligators en vissen zaten in het zelfde water waar we met de airboat door heen gingen. Zonder te overdrijven hebben we wel honderd alligators gezien die voor de boot wegzwommen en achter de vissen aangingen, die daardoor uit het water sprongen! Dit gebeurde allemaal vlak voor de boot.
Ik weet niet meer precies hoeveel $ we kwijt waren, maar het waren er zeker te weten geen 200. En de rit duurde dacht ik ongeveer een uur, maar ging veel te snel voorbij.
Wij vonden het echt een super ervaring en ontzettend leuk!
2011; 10 dagen New York en 1 dag Washington
2010; 3 weken zuid-west Amerika
2009; 2 weken Florida
2008; 1 week New York
dustybyou
Amerika-newbie

Bericht door dustybyou »

Als je naar de everglades gaat,kom je een bord tegen van alygator farm.Ga daarheen en daar kan je vrij goedkoop een airboot tour maken.Is echt aan te raden.Maar maak ook wandelingen door de everglades over de verschillende boardwalks.Is echt de moeite waard.
ina
Diggel
Amerikafan

Bericht door Diggel »

Slotvraag. Vooraf boeken of zijn er zoveel aanbieders dat je altijd wel mee kan ?
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Wij hebben in 2008 gebruik gemaakt van http://www.captaindougs.com/ op aanraden van iemand in ons hotel in Orlando (zij reden ons rondje andersom).

Was prima te doen en ik denk niet dat je grote verschillen zult vinden tussen de aanbieders :)..

Wij hadden de tour niet geboekt en persoonlijk denk ik niet dat het nodig is. Wij waren met alleen nog een ander stel toen we daar vroeg in de ochtend al aankwamen. Maar dat was wel in december, ik weet niet of er bijvoorbeeld meer drukte is in de zomer!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer