Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

excursies tijdens een cruise

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: excursies tijdens een cruise

Bericht door RNA »

Klopt. Dit staat op de RCI website en als je je tips vooraf betaalt krijg je in je envelopje op je kamer ook deze tekst keurig op een papiertje. Bijgevoegd zijn de vouchers van wat je vantevoren al betaald hebt, met de bedoeling dat je deze zelf overhandigt aan de crew die jou geholpen heeft. Natuurlijk zien ze graag dat je er nog wat extra's bijstopt, iets wat wij ook gedaan hebben omdat we uitmuntend geholpen zijn!

Misschien dat ze het vooraf betalen van de fooien alleen hanteren indien je via de RCI website boekt (zo deden wij dat), je krijgt dan ook geen keuze om het niet te doen. Maar kan me niet voorstellen dat die hotel manager zulke onzin zou verkopen! Zal morgen is vragen aan een vriend van mij die werkzaam is bij de HAL hoe de policy daar is... :)
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Mag ik trouwens vragen waarom je je RCI cruises boekt via Cruisetravel nederland?
Als ik een aantal cruises vergelijk schrik ik gewoon van de prijzen, die direct bij RCI een stuk lager zijn! Veel mensen weten niet dat RCI een laagste prijs garantie heeft, en als je nu een cruise boekt voor bijv 500 euro en diezelfde cruise over 4 maanden maar 400 euro is, je het verschil terugkrijgt in on board credit of in mindering op je rekening wordt gebracht indien je nog niet hebt betaald!
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Zijn ook met HAL geweest in 2005. Er wordt automatisch een bedrag van rond de 10 dollar afgeschreven van je boordkaart. Geldt voor iedereen. Aan het einde v/d cruise kun je evt het bedrag aanpassen (lager of hoger).
Princesscruises hanteert nagenoeg dezelfde richtlijnen als RC.

Op je vraag waarom ik niet direkt bij RC boek...moet ik je het antwoord schuldig blijven. Geen idee eigenlijk. Zal gelijk eens even inzien vwb onze volgende cruise in mei 2011.
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Nou RNA...kan kort zijn. Mijn buitenhut met balkon geboekt via cruisetravel is 56 euro goedkoper dan als ik geboekt zou hebben bij RC.
Dat je geld tegoed krijgt op je boordrekening als de hutprijs lager wordt kan ik niet direkt terugvinden. Als dit zo is.....dan zou het wel een unicum wezen dat hutprijzen lager gaan uitvallen naarmate de vertekdatum dichterbij komt. Normaliter stijgen de prijzen alleen maar ivm de grote belangstelling voor het cruisen tegenwoordig. Onze 2011 mei reis heb ik al 10 maanden vantevoren geboekt. Zelfs toen hadden wij al moeite om 2 buitenhutten met balkon te boeken ivm de grote belangstelling. De cruise van 2 weken geleden heb ik geboekt in februarie van dit jaar...dus zo een 5,5 maanden vantevoren...alle buitenhutten met balkon waren toen ook al gereserveerd. Misschien een leuke suggestie van de maatschappij...maar de praktijk zal laten zien dat zelden tot nooit hutprijzen vlak voor vertrek drastisch zullen dalen. Lijkt mij economisch ook niet echt wenselijk voor de maatschappij.
In ieder geval zal ik de aankomende periode hier nog eens goed naar kijken.
Stuur mij de tekst maar waar dit staat en wat de voorwaarden zijn om van die evt korting te profiteren.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Die tekst moet ik je schuldig blijven, vandaar dat bijna niemand het ook weet. Ik heb de tip gekregen op het forum van cruisecritic.com en heb er dankbaar gebruik van gemaakt.
Kan je wel iets laten zien van het best price guarantee programme, maar dat is slechts geldig 48 uur na boeking, dus vraag me af of dit hetzelfde is.
(http://www.royalcaribbean.com/customers ... =389&pnav=)

Overigens ben ik het niet met je eens dat het een unicum is dat de hutprijzen lager uitvallen naarmate de vertrekdatum dichterbij komt, dit komt namelijk vaker voor dan je denkt. Denk aan cruises die een week voor vertrek nog niet aan het vereiste start percentage voldoen, cruises die nog niet vol zitten etc. zorgen ervoor dat de hutprijzen kunnen dalen. Ik heb dit meegemaakt met mijn cruise (afgelopen Mei, RCI) die ruim 50 euro in prijs daalde, 10 dagen voor vertrek. Nadat ik contact heb opgenomen met RCI heb ik het verschil in OBC gekregen!!
Je moet zelf contact opnemen met de maatschappij, voorwaarde is dat de cruise ook geboekt is via de maatschappij en niet via een reisagent.

Het kan ook anders, lees regelmatig op cruisecritic dat mensen een complimentary upgrade krijgen. Stel dat de binnenhutten verschrikkelijk goed lopen en ruim voor de cruise zijn volgeboekt. De hutten met raam lopen zeer slecht en zijn nog grotendeels onbezet. Op dat moment kan de maatschappij besluiten om (last minute) een aantal binnenhutten te upgraden naar buitenhut, en zo de 'lege' binnenhutten alsnog te verkopen!

Net als airlines is het een aparte wereld, met zo hun eigen regels!!

Maarre... dit is niet echt het juiste onderwerp om dit te bespreken :offtopic: . Als je er op in wil gaan, stuur me dan een PB!!

Afbeelding
JeePeeOoo
Amerika-ontdekker

Bericht door JeePeeOoo »

Wij hebben vorig jaar kerst met Norwegian Cruise Line een 8 daagse West-Caribean cruise vanuit Miami gemaakt en ook bij deze cruisemij. wordt per persoon $12 fooi per dag op je eindrekening gezet. Er was ook nog een extra 15% gratuity op de drankrekening maar in de voorwaarden stond toen dat je daar voor kon kiezen of je dat wel of niet wilde - ik heb toen aangegeven dat ik dat niet wilde - vind die $12 pp/pd al meer dan genoeg en heb het toen ook niet hoeven te betalen na heel veel moeite dat wel - blijkbaar hebben ze daarvan geleerd want nu gaan we op 31 januari weer met de NCL en is nu die 15% extra als standaard meegenomen op elke drankrekening je kan dus niet meer kiezen of je dit wel of niet wilt betalen - alles bij elkaar loopt het dus aardig op. Maar ja dan moet je niet gaan cruisen of een andere maatschappij kiezen - wij hebben bewust voor NCL gekozen omdat we niet opgedirkt willen dineren en dan zit je bij NCL helemaal goed - als je het wel wil dan kan dat wil je dit niet dan kan dat ook - helemaal goed toch?
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Dan hebben jullie geluk gehad...of jullie kunnen heel goed onderhandelen.
Bij elke maatschappij wordt per drankje 15% gratuity erbij geteld (m.u.v van de all inclusive)..daar bar personeel niet meedeelt in het overige "tipgeld".
In de voorwaarden staat vaak dat je kan kiezen of je een standaard bedrag automatisch wilt laten bijtellen zoals bijvoorbeeld de genoemde 12-15 dollar p/dag.
Dit is echter niet de 15% gratuity bovenop de drankjes. Dat jullie dit zijn kwijtgescholden bij NCL mag wel heel opmerkelijk worden genoemd.
In mijn ogen een unicum! :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer