Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hulp bij route 7 dagen Miami, Everglades, Key West

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Lievebees
Amerika-ontdekker

Hulp bij route 7 dagen Miami, Everglades, Key West

Bericht door Lievebees »

Inmiddels hebben we de tickets en de huurauto geboekt en kunnen we niet wachten tot we gaan!! :D
Ik zou graag wat hulp willen en tips willen over een route.
We landen zondag middag op Miami en vliegen ruim een week later maandag ochtend weer terug.
De eerst dag willen we gewoon lekker weinig doen en vooral niet te veel rijden, idee is dus op een hotel op Miami beach te reserveren.
Het lijk ons heerlijk om te eindigen in Key West, en daar rustig nog aan het strand te liggen, te duiken en te relaxen.

We willen iig everglades, key west en natuurlijk Miami zien. Misschien nog andere plekken op de route??
Hoe zouden jullie dat indelen in 7 dagen?
Hebben jullie tips voor goedkope hotels?
Dank je wel!
Anja en renee
Amerika-ontdekker

Re: Hulp bij route 7 dagen Miami, Everglades, Key West

Bericht door Anja en renee »

Hoi,

Wij zijn in februari 2009 een weekje naar Florida geweest en dat is ons prima bevallen (we gaan in 2011 weer :P ).
We hebben 2 nachten in het Dorchester Hotel in Miami South Beach overnacht. Hiervandaan kun je via een speciale boardwalk langs de oceaan lopen naar het Art Deco District.
Vervolgens zijn we via de prachtige Overseas Highway naar Key West gereden, waar we 2 nachten in Het Southernmost Hotel hebben gebivakkeerd. Key West is echt hartstikke leuk! Om nog wat van de Everglades te zien hebben we 1 nacht in Florida City gezeten. In de Everglades hebben we bij Shark Valley een fietstocht gemaakt (alligators langs het fietspad!), wat ook een leuke ervaring was.
De laatste 2 nachten verbleven we in het Best Western in Fort Myers Beach. Een fijn hotel met zwembad, vlak langs de Golf van Mexico. We hebben ook nog een fietstocht gemaakt op Sanibel Island.
Nogmaals, het is ons uitstekend bevallen, we hebben een prima week gehad!

Veel Plezier!

Renee
Marc de heer
Amerika-ontdekker

Bericht door Marc de heer »

Hai,

Florida, echt superleuk! In 7 dagen valt er genoeg te zien!
Ik zou echt een hotel op south beach aanraden, de sfeer is daar echt super leuk en je zit overal lekker dichtbij. Wij hebben in het chesterfield hotel geslapen.
Een leuk design hotel, hou er wel rekening mee dat t op south beach altijd feest is en vraag daarom om een kamer die niet direkt aan de straatkant ligt!!
Parkeren doe je gewoon aan de straat (betaald, maar niet heel duur). Als je in Miami overnacht, dan moet je dat zeker op South beach gedaan hebben!! :wink:

Wij zijn op onze reis in Fort Lauderdale, Napels, Homestead, Alle Keys en Miami geweest. Wij hebben het rondje klein gehouden, zodat je niet de hele dag in de auto zit.
Verder is alles echt super leuk. Als je op Key West slaapt, Kijk dan eens op de site van The Inn at Key west!! De site ziet er een beetje sjeik uit, maar dat valt allemaal wel mee!
Echt een leuk hotel net buiten de drukte. Ook is Naples aan de westkant van Florida de moeite waard, daar kan je echt heerlijk genieten van de rust en de super mooie stranden en
de onvergetelijke zonsondergang!! Ook kan je er supergoed sushi eten (Sushi Thai) als je daar natuurlijk van houd!Een heel leuk hotel in Napels met echt een top ligging is The Cove inn at Naples
Dat hotel ligt aan een haventje, waar wij dolfijnen gespot hebben!! Dat was echt helemaal geweldig! Ook is Naples een hele goede uitvalbasis om de then thousand islands te bezoeken, per kano, of op de waterscooter!
Als je meer wil weten, laat t me dan maar even weten!

Succes
Lievebees
Amerika-ontdekker

Bericht door Lievebees »

Bedankt voor jullie enthousiaste reacties! Ik heb er zin in!!
De tip van Naples klinkt goed, ik ga het eens googlen 'then thousand islangs'. Ook de hotels ga ik eens opzoeken!!
Bergmannetjes
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Bergmannetjes »

Wij gaan strax (dec/jan) ook voor 't eerst.
We doen Orlando, Naples, KeyLargo, KeyWest, Miami, Orlando.
Heb dus nog geen tips voor jullie,
maar na veel inlezen (reisgids/internet) zijn we tot deze reis gekomen.
Everglades bezoeken we vanuit Naples denk ik.
Vanuit Orlando doen we naast Disney ook Cape Canaveral.
En onderweg rijden we wellicht door FortMeyers en/of FortLauderdale.
Ook wij willen niet teveel rijden (3 kids mee) en af en toe relaxen bij zwembad of strand, of ergens lekker rondneuzen/shoppen.
Wij hebben inmiddels tickets, huurauto en hotels (villa) geboekt bij online-reisburo.
Alleen Key Largo verblijven we 1 nachtje, rest 2 of meer.
Maar we doen dan ook 2 weken (+ 2 reisdagen).

Jullie veel plezier strx!
5 Bergmannetjes gingen in 2010 voor 't eerst naar de VS!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik moet zeggen dat ik het in Miami relaxter vond dan in Miami Beach. Ik sliep (slaap, maar vlieg morgen terug) in het clinton hotel aan washington avenue.
Het strand is echt heerlijk, laat daar geen misverstand over zijn, maar het stikt op het moment echt enorm van de zwervers hier. Vanuit hier naar het strand is nog geen kleine 10 min lopen wordt ik al 3 dagen minimaal 5x aangesproken om kleingeld/eten en omdat het weer gisteren echt slecht was, om een vuilniszak om n regenjas ofzo van te maken.
Waar ik in Miami (doubletree hotel) gewoon in het donker over straat kon alleen en iedereen uitzonderlijk vriendelijk was, zelfs in de metromover, ben ik hier toch enorm op mn hoede. Verder vind ik Lincoln road/mall nou ook weer niet zo bijzonder...de boardwalk (ligt hier toch een stukje vandaan) is wel, net als het strand, een heerlijk stukje hoor...genieten.

Voor de Bergmannetjes. Ik heb de reis Miami-cape canaveral-orlando (kissimmee, want dat ligt nog dichterbij disney) in 1 dag gedaan en op dit moment is dat goed te doen, want de scholen zijn hier ook gewoon aan de gang en het is low season. Maar plan je kennedy space center reisje goed, dat je geen dag kiest waarop een shuttle vertrekt of raket gelanceerd wordt, want dan betaal je nog veel meer. Verder heb je, als het dus zo druk is als toen ik er van de week was, aan een halve dag genoeg om alle films te zien, de attracties te doen en de rondrit (+ wat daar allemaal bij hoort) te zien.

Mocht je goed weer hebben, dan raad ik het fort desoto strand aan trouwens in st petersburg (net voorbij tampa meer eigenlijk) op een goed anderhalf uur rijden vanuit Kissimmee Orlando....echt schitterend, maar ik vind de golf v mexico wat ik nu gezien heb zowieso mooier dan de atlantische oceaankant qua natuur en ligging.

Een mooie wandeling door de everglades kan bv in corkscrew ehh.. ik weet zo even niet precies waar dat ligt, maar net voorbij fort wurth iig. Over een boardwalk 2 mijl de bushbush of dit geval de swamps in.

De keys kan ik niet goed beoordelen, want ik ben alleen in de buurt van Marathon gestopt, ben wel op key west bij het zogenoemde puntje van de US geweest, maar dat was zo'n farce dat ik er niet eens een foto van genomen heb....een soort tol met wat tekst ergens op de hoek van de straat...net als het vriiheidsbeeld niets speciaals mijns inziens.

Kijk ook goed uit als je een airboat ride maakt waar je dat doet, want sommige companies geven gewoon meer waar voor je geld. Het hangt ook af hoeveel je onderweg tegenkomt en of bv de alligators voor je boot langs zwemmen, want dan houden ze nl in. Ik ben bij gatorpark geweest en de ride was super (leerzaam), de show was mwoah mwoah, omdat de man niet kon worstelen vanwege een operatie, maar de dierenshow die hij wel kon doen was ook leerzaam en leuk om te zien....hoop nieuwe dingen opgestoken over bv schorpioenen.
renejansen111
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door renejansen111 »

Wij zijn in 2008 ook naar Florida geweest en het is er echt super mooi. Onderweg richting key west kom je langs het Wild Bird centre. Om hier even te stoppen is zeker de moeite waard. Er is elke dag rond 15:00 uur voeder tijd voor de beesten, en met een beetje geluk komen de haaien dan ook. Verder zou ik ook Fort Lauderdale bezoeken en een boot tocht maken over de everglades opzoek naar Aligators.

Verder hebben wij het geluk gehad om een space shuttle te zien opstijgen vanaf Kennedy space centre. Als je nou wil weten wanneer die gaan, kan je de site www.nasa.gov in de gaten houden. Er gaan er nog 2 in totaal geloof ik, maar als je de kans hebt dan is dit echt een aanrader!

Rene
1995: Ontario-Quebec-New York
2008: British Columbia
2008: Florida
2010: British Columbia - Alberta
2011: California - Utah - Arizona - Nevada
2012: Florida
Bergmannetjes
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Bergmannetjes »

Eind dec/begin jan. geen shuttels had ik al gezien
5 Bergmannetjes gingen in 2010 voor 't eerst naar de VS!
Diggel
Amerikafan

Bericht door Diggel »

Kijk even op ons reisverslag. Staat genoeg info op, vooral over Everglades en Key Largo/Key West
De everglades zijn prachtig maar ga vooral met een echte airboat op stap ( niet in het park te regelen ! ). Op onze site staat een uitstekende link ( Coopertown). Bedenk dat alleen het rijden naar Key West al de nodige tijd in beslag neemt. Mooie weg maar als je "maar" een week hebt. Wij zaten op Key LArgo ( zie site) in het Hilton Key Largo Beach Resort. Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelemaaaaaaaaaaaaaal super !!! ( Snorkelen, zwemmen, relaxen). Miami zelf vond ik niet zo heel byzonder dus ons advies : Vooral de Everglades en de Key's !
Speakingtongues
Amerikakenner

Bericht door Speakingtongues »

Neem je wel oude kaas, stroofwafels en Hagelslag mee als je op de koffie komt ?? :wink: :wink: :lol:
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer