Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Seaworld of Animal Kingdom
Seaworld of Animal Kingdom
Omdat we deze zomer maar een beperkt aantal dagen in orlando zullen blijven moeten we de keuze maken tussen Seaworld en Animal Kingdom.
We hebben al een aantal seaworld achtige parken gezien (Marinaland in Frankrijk & loro parque in tenerife) met orka's en dolfijnen. En we hebben al vele dierentuinen gezien (Alle nederlandse dierentuinen, San diego zoo, meerdere in frankrijk & ik heb zelfs een bijbaantje in blijdorp). & we zijn op safari geweest in zuid-afrika.
Naar welk park kunnen we nu het beste gaan?
We hebben al een aantal seaworld achtige parken gezien (Marinaland in Frankrijk & loro parque in tenerife) met orka's en dolfijnen. En we hebben al vele dierentuinen gezien (Alle nederlandse dierentuinen, San diego zoo, meerdere in frankrijk & ik heb zelfs een bijbaantje in blijdorp). & we zijn op safari geweest in zuid-afrika.
Naar welk park kunnen we nu het beste gaan?
Re: Seaworld of Animal Kingdom
Hallo,
Wij zijn in beide geweest en ik vind Seaworld leuker dan animal kingdom. Animal kingdom is verdeeld in "continenten" waar de dieren "los" lopen. Je rijdt er met een jeepachtige op rails "tussen". De dieren zijn dan nog wel op enige afstand. Vond het wel leuk maar Seaworld is toch toffer.
Je hebt hier de dolfijnenshows, ottershow (heel grappig) en een show met allerlei dieren. En natuurlijk de ORCA'S!!! Geweldig!
Er zijn ook een paar leuke attracties zoals: Kraken of zoiets: een rollercoaster en geen kleintje! En Atlantis: een boomstammetje op een waterbaan dat eventjes een rollercoastertje wordt. Topattractie!
Ik zou zeker voor Seaworld kiezen!
Veel plezier,
Lilo
Wij zijn in beide geweest en ik vind Seaworld leuker dan animal kingdom. Animal kingdom is verdeeld in "continenten" waar de dieren "los" lopen. Je rijdt er met een jeepachtige op rails "tussen". De dieren zijn dan nog wel op enige afstand. Vond het wel leuk maar Seaworld is toch toffer.
Je hebt hier de dolfijnenshows, ottershow (heel grappig) en een show met allerlei dieren. En natuurlijk de ORCA'S!!! Geweldig!
Er zijn ook een paar leuke attracties zoals: Kraken of zoiets: een rollercoaster en geen kleintje! En Atlantis: een boomstammetje op een waterbaan dat eventjes een rollercoastertje wordt. Topattractie!
Ik zou zeker voor Seaworld kiezen!
Veel plezier,
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Ik heb exact het tegenovergestelde mening dan mijn voorganger 
Animal Kingdom is één van mijn favorieten parken in Orlando, terwijl ik Seaworld "oké" vind. Zo staat Seaworld bijvoorbeeld wel weer op onze planning voor onze aanstaande vakantie in Orlando, omdat we hun nieuwe achtbaan Manta willen uitproberen... Maar dat heeft meer met onze afwijking voor achtbanen te maken, dan de 'liefde' voor het park
Dus als ik zou moest kiezen door tijdgebrek, zou ik dus persoonlijk voor Animal Kingdom gaan.
Overigens kun je die twee pretparken ook totaal niet vergelijken... Ja, ze hebben beide iets met dieren, maar daar is ook alles mee gezegd
De Disneysfeer wat je in Animal Kingdom hebt, zul je zeker niet vinden in Seaworld. Overigens kun je Animal Kingdom ook niet vergelijken met een dierentuin (zoals hier in Nederland, San Diego Zoo, Blijdorp of de dierentuinen in Frankrijk). Maar grote shows zoals met dolfijnen, orka's of huisdieren vind je weer niet in Animal Kingdom... En de attracties Kraken en Journey to Atlantis zijn natuurlijk ook wel weer erg leuk...
Het is net waar je naar op zoek bent... Dagje shows en dieren, dan kies je voor Seaworld. Dagje pretpark met Disneysfeer en dierenthema, dan kies je voor Animal Kingdom.
Zo zie je maar weer, zoiets is altijd zó enorm persoonlijk...

Animal Kingdom is één van mijn favorieten parken in Orlando, terwijl ik Seaworld "oké" vind. Zo staat Seaworld bijvoorbeeld wel weer op onze planning voor onze aanstaande vakantie in Orlando, omdat we hun nieuwe achtbaan Manta willen uitproberen... Maar dat heeft meer met onze afwijking voor achtbanen te maken, dan de 'liefde' voor het park

Dus als ik zou moest kiezen door tijdgebrek, zou ik dus persoonlijk voor Animal Kingdom gaan.
Overigens kun je die twee pretparken ook totaal niet vergelijken... Ja, ze hebben beide iets met dieren, maar daar is ook alles mee gezegd

Het is net waar je naar op zoek bent... Dagje shows en dieren, dan kies je voor Seaworld. Dagje pretpark met Disneysfeer en dierenthema, dan kies je voor Animal Kingdom.
Zo zie je maar weer, zoiets is altijd zó enorm persoonlijk...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Mijn voorkeur zou uitgaan naar Seaworld. Animal Kingdom vond ik zelf niet echt leuk en zelfs het minst leuke Disneypark in Florida. Maar dat is ook persoonlijk.
Zo vind ik Busch Gardens leuker dan Animal Kingdom, terwijl ze toch ongeveer hetzelfde aanbieden.
Wat SpaceAce al zegt; ga je voor dieren/shows, dan Seaworld of pretpark met dierenthema/Disneysfeer, dan Animal Kingdom.
Wat betreft die jeep(safari)-on-rails; over het algemeen zitten de dieren ietsje verder weg, maar wij hadden een witte neushoorn die de weg blokkeerde en langzaam langs de jeep liep.
Je kon 'm zo aanraken. Heb er nog ergen een MPEG bestand van liggen...
Zo vind ik Busch Gardens leuker dan Animal Kingdom, terwijl ze toch ongeveer hetzelfde aanbieden.
Wat SpaceAce al zegt; ga je voor dieren/shows, dan Seaworld of pretpark met dierenthema/Disneysfeer, dan Animal Kingdom.
Wat betreft die jeep(safari)-on-rails; over het algemeen zitten de dieren ietsje verder weg, maar wij hadden een witte neushoorn die de weg blokkeerde en langzaam langs de jeep liep.

De plannen zijn gewijzigd!
We droppen Universal studios en gaan naar Seaworld.
Ik wil er toch wel graag heen en het hoord bij orlando.
Dan blijft nog de vraag; is Animal kingdom de moeite waard?
Of kunnen we beter naar Epcot gaan?
We droppen Universal studios en gaan naar Seaworld.
Ik wil er toch wel graag heen en het hoord bij orlando.
Als je moet kiezen tussen Animal Kingdom of Epcot, dan EPCOT:xFenna schreef:De plannen zijn gewijzigd!
* Soaring
* Test Track
* Mission: Space
* Turtle Talk with Crush
Of opzoek naar een goedkope multihopper en in de ochtend naar Animal Kingdom en daarna met de bus naar Epcot, en daar gelijk een kaartje voor Soaring halen, daar is het altijd druk...
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Epcot blijft altijd onze favoriet.
Alleen al om World Showcase en de vuurwerk en lasershow.
Maar de enige remedie tegen al deze keuzes is; vaker naar Florida
Je raakt er sowieso besmet met het alom vriendelijke Floridavirus
Alleen al om World Showcase en de vuurwerk en lasershow.
Maar de enige remedie tegen al deze keuzes is; vaker naar Florida

Je raakt er sowieso besmet met het alom vriendelijke Floridavirus

Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Seaworld lijkt me ook fantastisch om te bezoeken en zeker met de kids. Ik zag dat je dit op Verrerondreizen.nl ook kunt beoordelen, zie http://www.verrerondreizen.nl/beoordeli ... ld-orlando
Xander
Xander
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht