Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hardlopen

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Bergmannetjes
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Hardlopen

Bericht door Bergmannetjes »

Thuis loop ik regelmatig hard, dus op reis gaan mijn loopschoenen ook altijd mee.
Is het verantwoord om als vrouw alleen een blokje om te doen daar?
Uiteraard niet in een vage buurt van een grote stad in het donker!
Maar hoe zit dat in MiamiBeach/KeyWest/Naples/Orlando(villa-wijkje)?
Op KeyWest zitten we zelfs redelijk dicht bij een atletiekbaan, zag ik toevallig op het GoogleEarth kaartje van 't hotel.
Zou ik daar gewoon mogen 'aankloppen' en netjes vragen of ik daar een paar rondjes mag lopen?
Zo doet Dolf Jansen dat ook overal altijd volgens mij.
Geen idee of ik er veel tijd voor ga hebben, maar al is het maar 1x per week.

Misschien zitten er meer lopers op dit forum?

PS: in 2011 hoop ik zelfs de NewYorkCity marathon te lopen!
5 Bergmannetjes gingen in 2010 voor 't eerst naar de VS!
guinevere
Amerika-expert

Re: Hardlopen

Bericht door guinevere »

Hoe het in Florida zit kan ik je niet mee helpen, maar over het algemeen kan je in Amerika prima alleen hardlopen. Gewoon je gezonde verstand gebruiken en telefoon mee voor het geval je de weg kwijt bent.

Veel scholen hier hebben atletiek- en tennisbanen en vaak mag je daar gewoon gebruik van maken, wanneer de scholieren er niet zijn. Al lijkt het me als tourist juist leuk om door de woonwijken te joggen ... dan zie je iets meer van het dagelijks leven in Amerika.

Volgens mij is er een topic over hardlopen op het forum ... ik denk dat je daar wel mensen kan vinden. Mijn knieen gaan helaas in protest wanneer ik meer dan 5K wil doen, dus daar blijft het bij.
Afbeelding
Bergmannetjes
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Ik zal vanaaf dat topic eens opzoeken dan.
Het handigst is om te lopen als de kids slapen 's avonds.
Weet niet hoe laat het donker wordt in dec/jan?
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Oei, dat maakt het wat lastiger. Het wordt 's winters al vrij vroeg donker. Als je googlet op sunset + plaats + maand kan je het zo opzoeken. Als het even kan zou ik 's ochtends er op uit gaan ... door de jetlag ben je meestal toch al vroeg wakker.
Afbeelding
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Sommige hotels zijn anders ook vaak voorzien van een fitness gedeelte met loop banden, wellicht kunnen die als alternatief dienen als je je toch niet op je gemak voelt.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Bergmannetjes
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Ja, dat had ik ook al bedacht, weet niet of daar 'n prijskaartje aanhangt, en heb nog nooit op de loopband gelopen.
Er gaat toch niets boven de buitenlucht!
Ben geen ochtendmens, misschien 's middags als de rest van het gezin zwembad/strand doet...
Nou ja, we zien wel.
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Bergmannetjes schreef:Misschien zitten er meer lopers op dit forum?

Ja, en bezoek dan vooral het "hardlopen-topic" :)
Ik wil ook graag de marathon van NY lopen..... ga voor 2011, en anders 2012.
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

De GYM in de hotels zijn over het algemeen in de prijs begrepen... Ik ben ook niet zo'n binnensporter maar het is wel een lekker alternatief ( en iets meer keuze, loopband, crosstrainer, fietsen). Laatst in NY ben ik ook binnen gebleven (het joggen op TS en 5th Av. schiet ook niet echt op, de tijd ontbrak om eerst even naar Central Park te lopen...)

Ik loop eigenlijk ook altijd en overal en heb eigenlijk nooit meegemaakt dat ik me onveilig voel.

Wel stoer dat je volgend jaar de marathon van NY ga lopen. :thumbup:
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

phillybilly schreef:
Bergmannetjes schreef:Misschien zitten er meer lopers op dit forum?

Ja, en bezoek dan vooral het "hardlopen-topic" :)
Ik wil ook graag de marathon van NY lopen..... ga voor 2011, en anders 2012.
Zo zo een mooie uitdaging... :thumbup:
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
Linda & Patrick
Amerika-ontdekker

Bericht door Linda & Patrick »

Ik neem ook altijd mijn hardloopschoenen mee op vakantie.
Het ligt eraan wat voor soort trip we maken,tijdens drukke rondreis heb ik iets minder gelegenheid voor het buitenlopen en kies ik voor de band in de GYM van het hotel.
Maar in het geval van een iets rustigere trip loop ik eigenlijk altijd wel een aantal keren buiten.
Onlangs zijn wij nog in Orlando geweest en daar is het zeker goed te doen.
Uiteraard moet je wel je gezondverstand gebruiken,ik zou niet om 22uur alleen gaan lopen,maar overdag is het absoluut goed te doen!

Groetjes Linda
Counting 'till Texas 2015!
Bergmannetjes
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Heb al 3 marathons achter de rug, die van NY is voor de leuk, niet voor 'n pr.
Ben van plan deze met fototoestel te gaan lopen en vooral te gaan genieten!
Uiteraard wel weer goed trainen, anders wordt het geen genieten...
erki
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door erki »

Ja vooral je loopschoenen meenemen. Is een leuke manier om wat meer op een andere manier van je omgeving te verkennen indien de mogelijkheid zich voordoet. Zal in dec/jan na bedtijd minder makkelijk zijn, maar misschien vind je een verlichte boardwalk of andere locatie waar je de Amerikanen ziet fietsen, joggen of skaten. Een baan is ook een optie 's avonds.
Heb ook ooit in staat New York in een provinciestadje aan een cross meegaan (gewoon met google gezocht) op een campus op een (veel te warme) zaterdagochtend. Erg leuke belevenis maar niet te vergelijken met de NY marathon. In 2004 zelf gelopen, vorig jaar gekeken (omdat ik er toch was).
Toen wel de fout gemaakt om die ene marathon die ik zou lopen toch op een tijd te mikken en daar mezelf behoorlijk tegengekomen vooral door de onverwachte warmte en bijbehorend zoutverlies (kramp).
Ramon27
Amerika-ontdekker

Bericht door Ramon27 »

Ik vertrek morgen ook richting Amerika. En we zijn van plan elke dag te gaan hardlopen en zoiezo als ik in Miami ben elke dag Venice Beach te bezoeken om daar te gaan trainen. Kijk er ontzettend naar uit, om de mensen daar te zien trainen.
Afbeelding
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Ramon27 schreef:als ik in Miami ben elke dag Venice Beach te bezoeken om daar te gaan trainen.
Dat is heel ver lopen :)
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

6foot6 schreef:
Ramon27 schreef:als ik in Miami ben elke dag Venice Beach te bezoeken om daar te gaan trainen.
Dat is heel ver lopen :)
Zo'n 2345 miles volgens Google... :shock:
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Da's nog eens een conditie! :lol:
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
Ramon27
Amerika-ontdekker

Bericht door Ramon27 »

Haha sorry verkeerde strand :D maar in Miami zal ook vast zoiets zijn.
Afbeelding
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

In Orlando lijkt het me leuk lopen in Celebration, betere woonwijkje, langs het water.
Mss ook op de Disney boardwalk.
Op Miami Beach, op het stuk met de houten planken en dan verder over het strand. Ineens een goede workout voor de kuiten!

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Bergmannetjes
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Lopen in Florida (VS) 29-12-2010

Aangezien ik niet zo van de complete reisverslagen ben, maar het toch leuk vind om een paar woorden aan Word toe te vertrouwen, heb ik dan maar een kleine hardloopervaring proberen te omschrijven. Later ook nog op Miami Beach gelopen, maar dat was maar 4 km.

Het begon met mijn voornemen om op het traject Key Largo – Key West halverwege bij Marathon op de foto te gaan, in loopkledij natuurlijk. De Keys van Florida ,dat zijn die wereldberoemde soort van Waddeneilandjes die onderaan die zonnige staat bungelen, verbonden door ruim 40 bruggen. Best wel een aanrader. En aangezien ik zodoende op Key West in loopkledij aankwam, besloot ik om dan maar eindelijk eens een stukje te rennen. Ondertussen stortten de heren uit mijn reisgezelschap zich vol overgave in het hotelzwembad en op het aangrenzend privéstrand, overigens geheel terecht en eigenlijk ook best wel erg aanlokkelijk.

Uiteraard heb ik eerst mijn gezin de beoogde route en tijd ongeveer medegedeeld, je weet natuurlijk maar nooit met die Amerikanen. En gewapend met een kleine plattegrond van het eiland durfde ik midden op de dag bestwel een stukkie in m’n eentje op pad te gaan. Ik hield het water angstvallig aan mijn rechterzijde (en terug links), maar het is natuurlijk wel een eiland he! Aan de ene kant de Golf van Mexico en aan de andere kant de Atlantische Oceaan, maar dat al water lijkt best op elkaar. En zo heel avontuurlijk ben ik verder ook niet.

Maar eenmaal voor het hotel op straat, terwijl ik nog even het kaartje bestudeerde, werd ik meteen door een man met hoed en in 3-delig krijtkostuum, koperen toeter achterop z’n fiets (straatartiest?), op weg geholpen. Langs de Atlantc Blvd. zou ik prima over een kronkelpad kunnen lopen. Kwestie van rechts aanhouden en de kustlijn volgen. Dit bleek idd. een heerlijk traject. Een echte boulevard, dus veel om te bekijken. Naast badgasten en verkopers ook een zwerver en zelfs nog een ander hardlooprokje. Hierna nam ik de Roseveld Blvd. (South) tot aan Int’l Airport. Bijna 5 km verder gelegen, dus tijd om weer terug te lopen. Zonnetje in m’n gezicht nu, heerlijk. Pelikanen in de lucht en lekker langs de Atlantische Oceaan rennen. Zelfs nog 2 hardlopers en 1 fietser ingehaald.

Passeerde ik op de heenweg al een man, gezeten voor zijn campertje, met een stapeltje boeken (titel: Marathon) op een campingtafeltje uitgestald, op de terugweg moest ik daar natuurlijk meer van weten. De man was idd. (hard)loper maar vond zichzelf vooral Schrijver. Dit was zijn nieuwste roman, maar over de titel kon hij niet veel vertellen, want dan ‘gaf hij het einde weg’. Hij was een aantal maanden geleden vertrokken met ruim 100 dollar en een stapel boeken. Gaf lezingen e.d. Verder erg leuk allemaal, maar ik had natuurlijk geen geld (of creditcard) op zak. En met het hotel al op de achtergrond, dacht ik: “op naar een verfrissende duik in het zwembad”! Zo gezegd zo gedaan, en daarna de hangmat in met ‘Hemmingway’.
Quta
Amerika-newbie

Bericht door Quta »

Ik heb dit 1 keer gedaan met mijn oom die in tampa woont, heet was het wel zo rond 9 uur savonds. Maar het was wel goed te doen hoor...
Wat opviel is dat de autos heel voorzichtig passeren:)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer