Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Langer in Miami of Key West?
Langer in Miami of Key West?
Hello, wij gaan 7 okt tm 16 okt naar Miami, we hebben zo ingepland dat we eerst 4 nachten in Miami zijn (strand + shoppen) en daarna 3 dagen richting Key West gaan met de auto. dan weer terug 1 dagje miami en terugvliegen..
We hebben onze hotels nog niet geboekt, raden jullie aan om meer Key West te zien? wat is daar erg bijzonder aan?
We gaan eerst naar Newyork waar we veel gaan lopen enzo, dus willen we ff in miami bijkomen en uitrusten + shoppen!
(we zijn allebei 28)
Groetjes Gigili
We hebben onze hotels nog niet geboekt, raden jullie aan om meer Key West te zien? wat is daar erg bijzonder aan?
We gaan eerst naar Newyork waar we veel gaan lopen enzo, dus willen we ff in miami bijkomen en uitrusten + shoppen!
(we zijn allebei 28)
Groetjes Gigili
Laatst gewijzigd door Gigili op 16 sep 2009, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Langer in Miami of Key West?
Ik zou persoonlijk liever bijkomen in Key West of Key Largo dan in Miami. Key West is heerlijk relaxed, niets moet en alles mag. Leuke eettentjes, de zonsondergang op Mallory Square bekijken is geweldig en natuurlijk heerlijk op het strand liggen. Misschien kun je op de Key's ook gaan zwemmen met dolfijnen. En in Key Largo vinden wij het erg leuk om een middag een boot te huren, maar dit kan natuurlijk ook op Key West. En ik zou zeker naar the Everglades gaan.
Als jullie willen bijkomen en uitrusten dan kunnen jullie beter meer tijd besteden op de Key's!
Ik zou 2 dagen Miami doen en dan naar de Key's,ik zou lekker de tijd nemen om het stuk te rijden en hier en daar een stop maken op de verschillende Key's, bijvoorbeeld een bezoek aan Bahia Honda State Park http://www.floridakeys.com/lowerkeys/bahiahonda.htm! Op Key West vind je een heerlijke sfeer en je kunt er lekker relaxen,er is daar genoeg leuks te doen. Wat ook erg leuk is is om vanuit Key West een dagtochtje naar Dry Tortugas NP te gaan,het is erg mooi en interessant en het is prachtig om daar te snorkelen , hier info: http://www.drytortugasinfo.com/ .
Groeten Jeroen
Ik zou 2 dagen Miami doen en dan naar de Key's,ik zou lekker de tijd nemen om het stuk te rijden en hier en daar een stop maken op de verschillende Key's, bijvoorbeeld een bezoek aan Bahia Honda State Park http://www.floridakeys.com/lowerkeys/bahiahonda.htm! Op Key West vind je een heerlijke sfeer en je kunt er lekker relaxen,er is daar genoeg leuks te doen. Wat ook erg leuk is is om vanuit Key West een dagtochtje naar Dry Tortugas NP te gaan,het is erg mooi en interessant en het is prachtig om daar te snorkelen , hier info: http://www.drytortugasinfo.com/ .
Groeten Jeroen
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
- gert & peggy
- Amerika-ontdekker
Of stop onderweg even bij John Pennekamp Sp (of NP?) (op Key Largo), stap op de glassbottom boat en bekijk de schitterende fauna en flora van de atlantische oceaan...
Iemand Tips voor de glassbottom boat tour? Best vanuit Key Largo één zoeken, of vanuit Key West zelf? Of ergens anders? Het zou namelijk mijn planning mee beïnvloeden.gert & peggy schreef:Of stop onderweg even bij John Pennekamp Sp (of NP?) (op Key Largo), stap op de glassbottom boat en bekijk de schitterende fauna en flora van de atlantische oceaan...
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
- moonlight91
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
ja, wij hebben de glassbottomtour afgelopen mei op key west gedaan (wel reserveren ,omzeker te zijn dat je mee kan)
enne.......FANTASTISCH
ik zelf heb bewust gekozen voor key west,omdat key largo mij niet zo trok
en idd toen we daar waren zijn we key largo zo gepasseerd,wij vonden het eigenlijk niet veel
key west is zo leuk en enorm gezellig, zeker de zons ondergang op mallory square
dus mijn advies... smiddags een glasbottomtour daar ,dan heerlijk gaan eten in de visrestaurants in de oude haven
en mocht je er willen overnachten dan is het southernmosthotel echt een aanrader,en is het meer dan de moeite waard om daar
te dineren ...heerlijk aan zee!!!
en vervolgens heerlijk genieten van de zons ondergang,
echt een dag om nooit te vergeten
enne.......FANTASTISCH
ik zelf heb bewust gekozen voor key west,omdat key largo mij niet zo trok
en idd toen we daar waren zijn we key largo zo gepasseerd,wij vonden het eigenlijk niet veel
key west is zo leuk en enorm gezellig, zeker de zons ondergang op mallory square
dus mijn advies... smiddags een glasbottomtour daar ,dan heerlijk gaan eten in de visrestaurants in de oude haven
en mocht je er willen overnachten dan is het southernmosthotel echt een aanrader,en is het meer dan de moeite waard om daar
te dineren ...heerlijk aan zee!!!
en vervolgens heerlijk genieten van de zons ondergang,
echt een dag om nooit te vergeten
2010 Orlando,st.Augustine,Clearwater
2011 Key`s,Everglades,Orlando
2011 GSM,Chantanooga,Atlanta
2012 Memphis(graceland) en daarna Orlando/back to the magic!
2012 florida in vogelvlucht de keys via everglades,sebring naar orlando
2013 florida/georgia
2011 Key`s,Everglades,Orlando
2011 GSM,Chantanooga,Atlanta
2012 Memphis(graceland) en daarna Orlando/back to the magic!
2012 florida in vogelvlucht de keys via everglades,sebring naar orlando
2013 florida/georgia
Wij hebben vorig jaar ook de Glassbottom tour gedaan vanuit het John Pennekamp Coral Reef State Park.....GEWELDIG! Is zeker een aanrader. De tocht duurde ongeveer 2,5uur waarvan we 45min. hebben rondgedobberd boven het ¨Molasses Reef¨ met schitterende vissen en koraal.
Theo
Ps.
Hieronder vind je onze site met ons reisverslag van 2010, 7 juli 2010 hebben we de tocht gemaakt.
Theo
Ps.
Hieronder vind je onze site met ons reisverslag van 2010, 7 juli 2010 hebben we de tocht gemaakt.
- Ingrid1958
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Hoi, je kan ook op Key West rond het eiland op een jetski, voor jullie (28 jarigen) misschien ook wel een leuke optie?
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Voor mij persoonlijk een nobrainer. Langer op Key West natuurlijk. Ik vind Miami ook erg leuk, maar ik hou toch meer van de eilandsfeer. Daarnaast is er op Key West zoveel te doen dat ik na 18 jaar, we komen er sinds 1993 bijna jaarlijks, nog steeds niet op het eiland ben uitgekeken. Zeker na New York is het een verademing om je vakantie op Key West af te sluiten. Lekker relaxen, beetje op het strand liggen, wandelen, het water op, 's avond heerlijk eten in één van de vele restaurantjes, daarna nog lekker borrelen in de kroeg of ergens bij een barretje op de pier. Of gewoon een wijntje of biertje drinken op je balkon.
Toen wij vorig jaar van Miami naar Key West zijn gereden, zijn we ook even gestopt op Big Pine Key bij Blue Hole. Heel leuk klein parkje met prachtige natuur en dieren (kleine hertjes en alligators rond een klein meer. Zeker een aanrader als je uurtje of 2 over hebt.
2010 : SC, NC & Washington DC
2010 : NY & FL
2011 : NV, AZ, NM, CO, UT & CA foto's 2011
2013 : AR, MS & TN
2014 : GA
2015 : CO, NE, SD, WY, MO, ID & UT
2018 : BC & AB (CA), MT, ID & WA
2010 : NY & FL
2011 : NV, AZ, NM, CO, UT & CA foto's 2011
2013 : AR, MS & TN
2014 : GA
2015 : CO, NE, SD, WY, MO, ID & UT
2018 : BC & AB (CA), MT, ID & WA
http://southernmostpoint.com
Hoi,
Wij zijn dit voorjaar bijna 3 weken in Florida geweest, 9 dagen villa gehuurd, de parken bezocht, daarna Naples, Key duck, Key West, Miami. Wij hadden een te gekke vakantie, de tegenstelling Key West-Miami is erg leuk. Op bovenstaande link zie je het guesthouse waar we geweest op Key West, echt een aanrader. Ik zou langer naar Key West gaan, en daar zeker een boottocht doen, wij hadden het geluk veel dolfijnen te zien en snorkelen. Op Miami is Duck tours leuk, een bus-boottocht. Heel veel plezier alvast!!
Hoi,
Wij zijn dit voorjaar bijna 3 weken in Florida geweest, 9 dagen villa gehuurd, de parken bezocht, daarna Naples, Key duck, Key West, Miami. Wij hadden een te gekke vakantie, de tegenstelling Key West-Miami is erg leuk. Op bovenstaande link zie je het guesthouse waar we geweest op Key West, echt een aanrader. Ik zou langer naar Key West gaan, en daar zeker een boottocht doen, wij hadden het geluk veel dolfijnen te zien en snorkelen. Op Miami is Duck tours leuk, een bus-boottocht. Heel veel plezier alvast!!
Tokheim schreef:Wij hebben vorig jaar ook de Glassbottom tour gedaan vanuit het John Pennekamp Coral Reef State Park.....GEWELDIG! Is zeker een aanrader. De tocht duurde ongeveer 2,5uur waarvan we 45min. hebben rondgedobberd boven het ¨Molasses Reef¨ met schitterende vissen en koraal.
Theo
Ps.
Voor deze tour heb ik ook een reservatie gemaakt, hopelijk hebben we wat geluk met het weer en met de vissen die we zien. Ik kijk er alvast erg naar uit!
Zo zie je maar zoveel mensen, zoveel meningen
Wij zijn net terug van Islamorada (halverwege Keys) en vonden het tegenvallen. Misschien was onze verwachting wel te hoog... Resort viel wat tegen (Islander resort) Vooraf ziet het op de plaatjes perfect uit, werkelijkheid valt dan weer tegen. De Keys kwamen op mij schreeuwerig (heel veel reclameborden etc) en oud over. Hebben een snorkeltocht gedaan (2x uur snorkelen) en op een zusterhaai en een zeeschildpad alleen maar wat klein spul gezien. Koraal rif zag er ook niet echt spectaculair uit. Daarentegen had ik nog wel wat langer in Miami willen blijven, OceanDrive vond ik heel gaaf, verder zijn wij ook wel van het shoppen, dat kun je daar ook prima. Ik zou in de toekomst Miami nog wel eens willen bezoeken. Waarom verblijf je niet een nacht op de Everglades? Dan pak je die ook nog mooi even mee?

Islamorada is m.i. niet te vergelijken met Key West. Wij gebruiken het hooguit als stop om te lunchen, dineren of om te overnachten. We hebben dat nu al een aantal keer gedaan (zowel Islamorada en Key Largo) en telkens komen we tot dezelfde conclusie. Key West is absoluut het leukste eiland van de Keys. Miami Beach is en blijft overigens ook erg leuk.Jurgh schreef:Zo zie je maar zoveel mensen, zoveel meningenWij zijn net terug van Islamorada (halverwege Keys) en vonden het tegenvallen.
Leuk hoor, wij hebben ter plekke deze tour geregeld. Ook een beetje om het weer, dus fingers crossed!!ToonW schreef:Voor deze tour heb ik ook een reservatie gemaakt, hopelijk hebben we wat geluk met het weer en met de vissen die we zien. Ik kijk er alvast erg naar uit!
Theo
Ik heb een reservatie gedaan, maar ik denk dat het niet veel voorstelt want het was nogal een eenvoudig inschrijvingsformulier en heb ook nog niets betaald, dus we zien wel. Nog enkele weken

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht