Hey hey,
Ik reageer op je bericht puur uit eigen ervaringen.
Als ik het goed begrijp wil je in september 2013 naar Usa toe gaan?
Ik denk dat veel maatschappijen nog geen deals voor september 2013 hebben...dus welke maatschappij er rechtstreeks vliegt,hoeveel de brandstofprijs volgend jaar word en welke vluchten er blijven bestaan of stoppen is nu nog niet bekend en volgens mij word dat pas in februari/maart een beetje bekend.Vorig jaar vlogen wij met Lufthansa's A380 van Frankfurt rechtstreeks naar Miami en dit jaar vliegt die zelfde A380 rechtstreeks op San Francisco.
Wie weet vliegt die volgend jaar wel op Miami.
Rechtstreeks vliegen heeft ook altijd mijn voorkeur hoor,je hoeft maar 1 keer met je koffer te sleuren en ik vind het veel relaxter,maar als je een goed passende aansluiting hebt dan maakt het qua totale reistijd soms weinig uit.
Wij hebben meegemaakt dat we met een overstap minder lang onderweg waren dan via een rechtstreekse vlucht,vraag me niet hoe dat kan!!
Mocht je toch noodgedwongen een overstap moeten maken onthoud dan heel goed dat het nationale vliegverkeer in de Usa net is als de nederlandse spoorwegen(vertraging door blaadjes op de rails weggelaten dan)
Mocht je je aansluiting missen dan word je vanzelf overgezet naar de eerst volgende vlucht(wel ff naar de balie gaan om te melden dat je aanwezig bent)
September is wel een mooie warme tijd..gemiddeld in Florida zo tussen de 28 en 35 graden maar hou er wel rekening mee dat in Augustus en September de meeste regen valt en je zit in het hurricane seizoen.
Nou is de regen met die temperaturen zo weer opgelost natuurlijk maar dat betekend wel VOCHT!! VEEL VOCHT en benauwdheid.
Ook voor een cruise kan dit gevolgen hebben.
Vorig jaar heb ik voor mijn werk 7 weken op het eiland Sint Maarten gezeten(

en heb daar gepraat met een groep personeelsleden van een cruise schip die op Sint Maarten zou aanmeren.
In het hurricane seizoen gebeurd het geregeld dat een cruise schip een eiland over moet slaan omdat ze door de verwachte weersomstandigheden niet kunnen aanmeren.
Zo zijn in die 7 weken dat ik op Sint Maarten zat 9 cruise bezoeken aan het eiland gecanceld en bleven de passagiers aan boord terwijl het cruise schip voor de kust lag.
Alleen het vervangende personeel werd vervangen door middel van kleine bootjes.
Zelf ben ik nog vreemd in de cruise wereld dus ik kan je alleen doorgeven wat ik van cruise personeel heb gehoord.
Als ik jou was dan zou ik even uitzoeken wat jouw geplande cruise doet mochten ze niet aan wal kunnen komen.
Flextickets kan ik je helaas geen ervaringen over vertellen.Wij halen onze tickets meestal online en zonder datum,ook weer omdat we nooit weten op welke dag het weer lekker is om hele dag in een park te lopen.
Alleen speciale dagen (halloween,optredens,speciale shows etc)boeken we van tevoren online of bij de parken zelf(meestal hebben die online kortingen)
En je weet dan ook zeker dat je onvervalste tickets krijgt.Er zijn VEEL sites die je tickets verkopen die gekopieerd zijn dus let daar goed op.
Ze kopen dan 1 ticket,waarvan ze 10 keer de barcodes kopiëren en die plakken op lege tickets.Zo hebben ze 11 dezelfde tickets kunnen verkopen en alleen de gelukkig koper die als eerst het park binnenkomt heeft geluk.De andere 10 kopers hebben pech en mogen er niet in of worden ondervraagt.
Disney Paris is,zoals al gezegd is, totaaaal niet te vergelijken met Disney Orlando.Maar ik snap direct wat je bedoelt met "leuk met kids".
Daarom gaan wij ook altijd naar Epcot,animal kingdom of het gratis disney village en natuurlijk Seaworld(geen Disneypark)
Tja...even kort dan..
Epcot,eigenlijk een groot landenpaviljoen,relaxt wandelen,veel kleine winkeltjes met artikelen uit dat land en hier en daar eet tentjes uit dat land.Wij vonden het eten wel duur.Nederland zit er niet tussen..word hoog tijd!!
Ik zal er wel gaan staan dan met kaas,tulpen,klompen en drugs(dat laatste is geintje natuurlijk)S'avonds word Epcot afgesloten met een mooi stukje vuurwerk.Mocht je daar heen gaan en naar het vuurwerk gaan kijken let dan wel even op paar dingetjes.
- wees op tijd bij de waterkant en zorg dat je eventueel wat eten/drinken gekocht hebt,en met op tijd bedoel ik zeker 1 tot 1,5 uur voor de show.Als je een bankje hebt gevonden om op te zitten sta dan niet raar te kijken dat er mensen voor je komen staan,eerst lief vragen of dat ok is en gaan ze voor je op de grond zitten maar zodra de show begint gaan hun staan en zie jij niks meer.(wij hebben 1 keer het bankje naar het hek gesleurd,,,,vond de bewaking niet leuk dus dat raad ik af)
-Let op de wind...zorg dat je aan die kant van het meer gaat staan waar de wind vanaf blaast anders zie je alleen maar rook,rook,ennuuuu rook en kruiddamplucht.
-Als je denkt een leuk bankje gevonden te hebben met een eethuisje,vraag dan of dat stukje open blijft tijdens de show,wij hebben meegemaakt dat we 20 minuten voor de show begon weggestuurd werden omdat dat een gereserveerd stukje was..(zet daar dan een bordje neer of een lint 3 uur voor de show zou je zeggen)
-Als je niet van een mensenmassa houd,,,ga dan op een afstandje staan kijken,wij hebben 2 keer bij CANADA gestaan,daar is een trapje naar boven toe en dan kun je op een muurtje zitten.eerst kijken mensen je raar aan als je daar gaat zitten maar 1,5 uur later als de show bezig is kijkt iedereen je jaloers aan want je kijkt over iedereen heen en hebt een mooi overzicht over het meer.
Seaworld, Mag je eigenlijk niet missen als je in Florida bent.het Nederlandse dolfinarium is er een speeltuintje bij.Sinds het ongeluk 2 jaar geleden waarbij een orka 1 van de trainsters heeft gedood zijn de shows wel saaier geworden(begrijpelijk)
Er word niet meer met de dieren(dolfijnen uitgezonderd) gezwommen en alleen vanaf de wal opdrachten gegeven.Dat is erg jammer maar gelukkig hebben wij de oude show nog op dvd staan dus dit jaar slaan we Seaworld over.
tegenover Seaworld zit.
Aquatica..een combinatie van zwemparadijs en Seaworld.Door een glazen glijbaan schiet je onder water tussen de orka's en dolfijnen door of drijf je op een rubberen band heel relaxt langs een groot glas met zeedieren erachter.Als je van water,zon en dieren houd is dit echt een super leuk park.(mijn favo park dus)
Universal Studio's, bestaat uit 2 parken een belevenis park en een attractie park,Tja,,,,een MEGA pretpark,,mooi,...groot...netjes...en veel attracties.
Wij zijn er geweest tijdens Halloween avond en ik kan je vertellen...WAUW!!!
Nu wil je een romantische reis cadeau doen aan je vriendin maar als je haar ooit wilt horen gillen en dan bedoel ik ECHT GILLEN dan zou ik haar een keer meenemen naar Universal tijdens Halloween..(tenzij ze niet schrikt van bloed,vleermuizen,donkere steegjes,ingewanden,kettingzagen)Ik zal mijn gemaakte filmpjes wel eens online gaan zetten.
Bush garden tampa, Het is ongeveer 45 a 60 minuten rijden vanaf Orlando.Bush Garden Tampa is een combi tussen sixflags en burgers zoo.
Een groot achtbanen park met tussen de attracties door een dierentuin.
Best raar idee als je in kabelbaan zit en je ziet een stel leeuwen,olifanten of giraffen onder je door lopen.
Wij zijn hier tijdens halloween geweest,Super leuk.
Als je iets van natuur wilt zien dan zou ik je SILVERSPRINGS aan willen raden. Silversprings.com
Hier kun je een leuke rondleiding krijgen in een glasbodem boot over de springs die er uit de grond komen.
Als je dat gedaan hebt kun je een andere rondvaartboot nemen die je meeneemt langs de oevers en als je geluk hebt kun je wilde aapjes zien(geluk hadden wij dus)maar ook alligators,vissen,vogels,mooie natuur etc etc
En daarna kun je nog een 3e rondvaartboot nemen.
Ikkuuu denk dat ik nu maar ga stoppen want tis toch langer verhaal geworden dan ik van plan was hahaha.
Mochten er nog vragen zijn..laat het me weten..ik ben geen usa expert en er zijn mensen die er 1000den keren vaker zijn geweest...maar zoals ik ook begon...ik vertel uit eigen ervaringen die ik opgedaan heb.
PenE.