Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis america today: rondreis Florida

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
america today
Amerika-newbie

Reis america today: rondreis Florida

Bericht door america today »

In mei willen mijn vrouw een rondreis Florida met een weekje New York gaan boeken. Het onderstaande reisschema hebben wij in gedachten. Hoe zien jullie dit reisschema? Is dit goed te doen en hebben jullie nog op of aanmerkingen of tips?

3-5 Amsterdam - Orlando
4-5 Orlando
5-5 Orlando
6-5 Orlando - Titusville (Kennedy Space Center)
7-5 Titusville - St. Augistine (157 KM)
8-5 St. Augistine - Ocala (114 KM)
9-5 Ocala - Crystal River (50 KM)
10-5 Crystal River - Clearwater
11-5 Clearwater - Tampa (Dali Museaum)
12-5 Tampa
13-5 Tampa - Naples (205 KM)
14-5 Naples - Everglade City (56 KM)
15-5 Everglade City - Key West (354 KM)
16-5 Key West
17-5 Key West - Miami (204 KM)
18-5 Miami
19-5 Miami - New York
20-5 New York
21-5 New York
22-5 New York
23-5 New York
24-5 New York
25-5 New-York - Amsterdam
SenT
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis america today: rondreis Florida

Bericht door SenT »

Ik vermoed dat je naar Crystal River wil om met de manatees te gaan zwemmen? Dat is echt gaaf, mar besef wel dat het seizoen waarin er veel manatees zitten dan voorbij is. Er zullen er nog wel zitten, maar dan vooral moeders met jonkies. Die even goed erg nieuwsgierig zijn hoor. Maar om er zeker van te zijn dat je een ontmoeting kan hebben met een manatee is het goed om dan zo vroeg als mogelijk in de morgen te gaan. Er is er al één die om 6 uur 's ochtends uivaart( Bird's underwater). Voorzie je dus op vroeg opstaan! We hebben het in april 2011 gedaan, geslapen in de Holiday Inn van Crystal River en dan vroeg op. Het hotel was dit gewoon: we konden al ontbijt nemen om 5u.30 en ook de kamer mochten we nog wat langer houden om ons achteraf nog te douchen.

Waarom Everglades City om te overnachten? Je hebt dande volgende dag een enorme trip voor de boeg naar Key West ... en dat is over een eenvaksbaan met beperkte snelheid en dat terwijl er op de andere keys onderweg nog veel moois te zien is. Je kan overwegen om in Florida City of Homestead te overnachten: dat is aan de andere kant van de Everglades.
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
america today
Amerika-newbie

Bericht door america today »

Bedankt voor je reactie SenT.

Inderdaad willen we graag met de manatees zwemmen. Ik besef inderdaad dat er dan minder manatees zijn. Maar met een aantal minder nemen we ook wel genoegen, het is even niet anders dan dat we pas in Mei kunnen. Bedankt voor de tip van de 6 uur s' morgens. Misschien is het dan beter om Ocala over te slaan en vanuit St. Augistine rechtstreeks te rijden naar Crystal River? Dan kunnen we s ochtens vroeg vanuit Crystal River de toch s'morgens vroeg doen. Holiday Inn zal ik meteen even nakijken naar beschikbaarheid.

Misschien inderdaad wel verstandig om in Florida City of anders Key Largo te overnachten. Als je er met beperkte snelheid kan rijden, is dat misschien wel handiger.
SenT
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door SenT »

Over Ocala zal ik me niet uitspreken: ik ben er niet geweest.

Wij zijn in 2011 zes dagen in Orlando geweest (voor de pretparken) om dan via Crystal River verder af te zakken naar Naples met onderweg bezoek aan Sint-Petersburg, Tampa, de stranden, Busch gardens, ca'dzan en Ringling museum in Sarasota, Myakka River State Park en dan vervolgens naar de Everglades.

Op de weg naar Key West hebben wij het volgende bezocht. Ik zet er de milemarkers (MM) bij, dan vind je dat makkelijker terug terwijl je rijdt.
- John Pennekamp State Park :snorkelen met en zonder boottocht : MM 102.5
-Isla Morada Bay Café: waan je op de Caraïben, best wel enkel iets drinken; eten is er prijzig
http://www.moradabay-restaurant.com/index.php?id=31 MM 81.6
- Robbie's Pier: tarpons (en pelikanen) voederen: MM 77.5
-Anne's Beach: keiver in zee lopen terwijl het water maar kniehoog staat: MM 73
-Bahia Honda State Park: MM 37
- MM 0: op Key west te vinden, net zoals het meest zuidelijke continentale punt punt van de USA (wat verder van Highway 1).
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Everglades City is een hele mooie uitvalsbasis als je echt de natuur van de Everglades in wil met een kayak. Geweldig, maar alleen als je dus zoiets gaat doen. Als je wil kayakken zou ik dan Naples inruilen voor Everglades City. En de dag erna naar Key Largo rijden (ongeveer).
Als je niet iets specifieks gaat doen in Everglades City, is het leuker in Naples (meer eetgelegenheden en een fijn strand). En dan dus de volgende dag dus al door de Everglades naar Homestead o.i.d.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer