Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Internationaal rijbewijs - toch weer niet nodig in Florida
Re: Internationaal rijbewijs - toch weer nodig in FL
Hmmmm, ik vraag me af hoeveel Nederlander-Amerikanen zo'n ding bij zich hebben als ze naar Europa reizen. Ik heb er in ieder geval nog nooit bij stil gestaan.
http://www.dmv.org/international-driver-permits.php
Kosten: 15 dollar per jaar.
http://www.dmv.org/international-driver-permits.php
Kosten: 15 dollar per jaar.
Zoals ik het lees worden in annex 6 en 7 alleen de eisen omschreven waaraan een driving permit en een IDP moeten voldoen.
En in artikel 41 / 2 staat dat verdragspartners zowel dat driving permit als het IDP erkennen als ze aan de eisen van annex 6 en 7 voldoen.
Ik lees nergens dat je geen IDP nodig hebt als je driving permit aan de eisen van annex 6 voldoet. (maar misschien mis ik ergens iets)
Bovendien vergeten we nu even dat Georgia al jaren een IDP verplicht stelt. (hierover is eerder ook op dit forum gediscussieerd)
Florida is dus niet de enige Amerikaanse staat.
Ikzelf neem (voorlopig) in ieder geval het zekere voor het onzekere. Als ik naar Florida en/of Georgia ga doe ik dat met een IDP op zak.
Ik zie het namelijk als een kansloze missie om de police officer die mij aanhoudt te overtuigen van het feit dat zijn land zich niet aan internationale verdragen houdt.
En in artikel 41 / 2 staat dat verdragspartners zowel dat driving permit als het IDP erkennen als ze aan de eisen van annex 6 en 7 voldoen.
Ik lees nergens dat je geen IDP nodig hebt als je driving permit aan de eisen van annex 6 voldoet. (maar misschien mis ik ergens iets)
Bovendien vergeten we nu even dat Georgia al jaren een IDP verplicht stelt. (hierover is eerder ook op dit forum gediscussieerd)
Ikzelf neem (voorlopig) in ieder geval het zekere voor het onzekere. Als ik naar Florida en/of Georgia ga doe ik dat met een IDP op zak.
Ik zie het namelijk als een kansloze missie om de police officer die mij aanhoudt te overtuigen van het feit dat zijn land zich niet aan internationale verdragen houdt.

Er staat dat verdragspartners zich verplichten om het rijbewijs conform annex 6 te erkennen én om het IDP conform annex 7 te erkennen, in combinatie met een geldig rijbewijs. Daarmee wordt wel degelijk gesteld dat een rijbewijs à la annex 6 geaccepteerd moet worden zonder bijgevoegde vertaling o.i.d.Cees A schreef:Zoals ik het lees worden in annex 6 en 7 alleen de eisen omschreven waaraan een driving permit en een IDP moeten voldoen.
Dat over Georgia dat was ik niet vergeten, maar ik ga daar nu ook maar eens wat verder induiken, om uit te vinden wat daar vanuit de overheid nu precies over wordt gezegd.
Tuurlijk staat dat er wel. Er staat onder (i) dat een driving permit dat voldoet aan annex 6 /erkend/ wordt en dus /geldig/ is. Daarin staat verder geen enkele aanvullende eis. Klaar, daarmee kun je alles wat verder onder (ii) staat vergeten, immers, daarin worden geen /aanvullende/ eisen gesteld.Cees A schreef:Zoals ik het lees worden in annex 6 en 7 alleen de eisen omschreven waaraan een driving permit en een IDP moeten voldoen.
Echter, voldoet je domestic driving permit /niet/ aan (i) dan is die dus /niet/ geldig. In dat geval kun je dus terugvallen op dat wat onder (ii) staat en hem geldig maken in combinatie met een IDP.
Ook daarvoor geldt dat dit dus in strijd zou zijn met dit verdrag. Overigens heb ik een poos geleden nog vrolijk in Georgia rond kunnen rijden zonder zo'n IDP.Bovendien vergeten we nu even dat Georgia al jaren een IDP verplicht stelt. (hierover is eerder ook op dit forum gediscussieerd)
Maar om alle twijfel uit de lucht te halen heb ik zojuist een e-mail geschreven aan de verantwoordelijk ambtenaar. Dat is director Julie Jones van de Florida Department of Highway Safety and Motor Vehicles. Eens kijken of er een antwoord komt van haar office.
Trouwens, zo'n agent overtuigen lijkt me niet zo moeilijk. Print de pagina op de website van het consullaat gewoon uit en neem die mee. Ik kan me niet voorstellen dat een agent je dan nog wil bekeuren.
Georgia:
"Non-US citizens holding a valid foreign driver’s license are allowed to drive in the state of Georgia for tourism or business purposes. If the foreign license is not printed in English, the driver must also have an International Driving Permit (IDP) or similar translation issued in accordance with the provision of the Convention on Road Traffic, any similar treaty, international agreement, or reciprocal agreement between the United States and a foreign nation. Non-US citizens must obtain an IDP from their home country prior to coming to the U.S."
Ik heb net even gecheckt, maar op het (nieuwe) Nederlandse rijbewijs staat keurig dat het om een "driving licence" gaat en de codes zijn vervolgens "in accordance with the provision of the Convention of Road Traffic" dus ik zie niet in op basis waarvan je daarmee in de problemen zou kunnen komen.
"Non-US citizens holding a valid foreign driver’s license are allowed to drive in the state of Georgia for tourism or business purposes. If the foreign license is not printed in English, the driver must also have an International Driving Permit (IDP) or similar translation issued in accordance with the provision of the Convention on Road Traffic, any similar treaty, international agreement, or reciprocal agreement between the United States and a foreign nation. Non-US citizens must obtain an IDP from their home country prior to coming to the U.S."
Ik heb net even gecheckt, maar op het (nieuwe) Nederlandse rijbewijs staat keurig dat het om een "driving licence" gaat en de codes zijn vervolgens "in accordance with the provision of the Convention of Road Traffic" dus ik zie niet in op basis waarvan je daarmee in de problemen zou kunnen komen.
Goed dat je die mail hebt gestuurd Roel.
Ik wacht met spanning op het antwoord en ben benieuwd naar de motivering die ze gaan geven.

Ik wacht met spanning op het antwoord en ben benieuwd naar de motivering die ze gaan geven.
Ik weet niet hoe leesgraag de Amerikaanse agenten zijn maar in NL boeit het ze geen reet welk papiertje je in je hand houdt. Als ze eenmaal besloten hebben dat je fout zit dan zit je fout.roelb schreef: Trouwens, zo'n agent overtuigen lijkt me niet zo moeilijk. Print de pagina op de website van het consullaat gewoon uit en neem die mee. Ik kan me niet voorstellen dat een agent je dan nog wil bekeuren.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Canada maken de provincies afspraken met de landen. Zo mag ik als Belg in Ontario mijn rijbewijs gewoon omruilen voor een Ontario rijbewijs, maar in British Columbia moet ik examen afleggen. Nederlanders moeten zowel in Ontario als in BC examen afleggen, maar in Alberta is het dan weer simpelder. (waarom makkelijk doen als moeilijk ook gaat?dimona schreef: Saillant detail m.b.t. de media ophef in Canada: Canada heeft dat verdrag schijnbaar niet geratificeerd

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dat gaat over omruilen. Dat is iets totaal anders en wordt niet geregeld in dit verdrag! Canada heeft het verdrag overigens ook gewoon geratificeerd. Het zou natuurlijk kunnen dat canadese rijbewijzen niet voldoen aan het model in Annex 6 van het verdrag, en in dat geval moet er in het buitenland inderdaad een IDP bij.kastelke schreef:In Canada maken de provincies afspraken met de landen. Zo mag ik als Belg in Ontario mijn rijbewijs gewoon omruilen voor een Ontario rijbewijs, maar in British Columbia moet ik examen afleggen. Nederlanders moeten zowel in Ontario als in BC examen afleggen, maar in Alberta is het dan weer simpelder. (waarom makkelijk doen als moeilijk ook gaat?dimona schreef: Saillant detail m.b.t. de media ophef in Canada: Canada heeft dat verdrag schijnbaar niet geratificeerd)
Geaccepteerd, niet geratificeerd.roelb schreef: Canada heeft het verdrag overigens ook gewoon geratificeerd.
Ook niet helemaal waar, er staat inderdaad een "a" achter, van "accession". Later toegetreden dus.dimona schreef:Geaccepteerd, niet geratificeerd.roelb schreef: Canada heeft het verdrag overigens ook gewoon geratificeerd.
Maar het verdrag van 1968 (de link die ik hierboven postte) heeft Canada niet geratificeerd/geaccepteerd/ondertekend en daarin zijn de voertuigcategorieën uit het verdrag van 1949 herzien:
http://en.wikipedia.org/wiki/Internatio ... riginal.29
http://en.wikipedia.org/wiki/Internatio ... riginal.29
De verhuurbedrijven zijn er blijkbaar nog niet van op de hoogte.6foot6 schreef:Wie heeft er dit jaar al een auto gehuurd en kan zijn ervaring delen?
In 2009 en 2011 stond in de voorwaarden van Alamo (via Alamo.nl geboekt):
Internationaal Rijbewijs
Een internationaal rijbewijs is alleen noodzakelijk indien u reist door de staat Georgia in de USA of niet is vertaald in de Engelse taal.
Dit jaar (geboekt na 01-01-2013) staat in de voorwaarden van Alamo (via Alamo.co.uk geboekt):
Driving License requirement
Full and Valid Driver’s Licence from country of origin, Passport and credit card in renters name.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Ik zou toch niet zo veel fuzz maken voor een IDP van enkele euro's.
Zouden jullie jullie vakantie laten verknallen wegens een al te over ijverige politieagent, ik allezins niet en ik heb een IDP aangevraagd en kan met een gerust geweten vertrekken naar Florida volgende zomer.
Zouden jullie jullie vakantie laten verknallen wegens een al te over ijverige politieagent, ik allezins niet en ik heb een IDP aangevraagd en kan met een gerust geweten vertrekken naar Florida volgende zomer.
-
- Amerika-expert
Dit antwoord komt van het Florida Department of Highway Safety and Motor Vehicles (officeler kan het dus niet):
New Law Impacts International Drivers
During the 2012 legislative session, the Florida Legislature amended section 322.04, Florida Statutes, to require visitors from outside the United States to have an International Driving Permit in order to drive lawfully in Florida. This change took effect Jan. 1, 2013.
It has come to the Department’s attention that this requirement may violate the Geneva Convention on Road Traffic (1949), an international treaty to which the United States is a signatory. Treaties to which the United States is a party preempt state laws in conflict with them.
Therefore, the Florida Highway Patrol will defer enforcement of violations of the amended statutory section until a final determination of the alignment of the amendment with the treaty can be made. Non-resident visitors to Florida who wish to drive while here will be required to have in their immediate possession a valid driver license issued in his or her name from another state or territory of the U.S. or from their country of residence. However, the FHP will not take enforcement action based solely on the lack of an International Driving Permit.
http://www.flhsmv.gov/IDP.htm
Dus: de wet bestaat, maar wordt voorlopig niet uitgevoerd hangend verder juridisch gehannes.
New Law Impacts International Drivers
During the 2012 legislative session, the Florida Legislature amended section 322.04, Florida Statutes, to require visitors from outside the United States to have an International Driving Permit in order to drive lawfully in Florida. This change took effect Jan. 1, 2013.
It has come to the Department’s attention that this requirement may violate the Geneva Convention on Road Traffic (1949), an international treaty to which the United States is a signatory. Treaties to which the United States is a party preempt state laws in conflict with them.
Therefore, the Florida Highway Patrol will defer enforcement of violations of the amended statutory section until a final determination of the alignment of the amendment with the treaty can be made. Non-resident visitors to Florida who wish to drive while here will be required to have in their immediate possession a valid driver license issued in his or her name from another state or territory of the U.S. or from their country of residence. However, the FHP will not take enforcement action based solely on the lack of an International Driving Permit.
http://www.flhsmv.gov/IDP.htm
Dus: de wet bestaat, maar wordt voorlopig niet uitgevoerd hangend verder juridisch gehannes.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Dat is dan weer fijn om te weten. Dat deel, de statement, heb ik van de week niet kunnen vinden op die site.
Ik vraag me af of de FHP zelf al wel op de hoogte was van de verandering i.v.m. de IDP
Ik vraag me af of de FHP zelf al wel op de hoogte was van de verandering i.v.m. de IDP

Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Ik lees zojuist mijn mailbox, met daarin een reactie van mevrouw Julie Jones persoonlijk.
Per your request, met deze tekst en de melding dat het op de website is geplaatst.
Oftewel: dit mogen we op ons conto schrijven
.
Edit: men schakelt wel erg vlot daar, heel goed! Ook de tekst op http://www.flhsmv.gov/ddl/idp.html is inmiddels aangepast, daar stond voordat ik mijn mailtje stuurde ook nog de datum van 1/1/2013 en de verplichting genoemd.
Ik zal nog even een reply met compliment sturen. - Edit: done:
Dear Ms Jones,
On Thu, Feb 14, 2013 at 02:40:08PM -0500, you (Jones, Julie) wrote the following:
> Per your request. Julie Jones
Thank you for your quick reply and action. Compliments for that.
I have put this information and a link to the page on your site on
the Dutch/Belgium travel forum.
I would appreciate an e-mail if and when a final determination is made
about the status of these regulations.
... ondertekening
Per your request, met deze tekst en de melding dat het op de website is geplaatst.
Oftewel: dit mogen we op ons conto schrijven

Edit: men schakelt wel erg vlot daar, heel goed! Ook de tekst op http://www.flhsmv.gov/ddl/idp.html is inmiddels aangepast, daar stond voordat ik mijn mailtje stuurde ook nog de datum van 1/1/2013 en de verplichting genoemd.
Ik zal nog even een reply met compliment sturen. - Edit: done:
Dear Ms Jones,
On Thu, Feb 14, 2013 at 02:40:08PM -0500, you (Jones, Julie) wrote the following:
> Per your request. Julie Jones
Thank you for your quick reply and action. Compliments for that.
I have put this information and a link to the page on your site on
the Dutch/Belgium travel forum.
I would appreciate an e-mail if and when a final determination is made
about the status of these regulations.
... ondertekening
Re: FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)
Voor alle reizigers naar Florida: je kunt in ieder geval voorlopig gerust met je Europees rijbewijs in Florida rijden.
Naar aanleiding van een e-mail van mij aan de verantwoordelijk ambtenaar van het Florida Department of Highway Safety and Motor Vehicles waarin ik haar wees op het eerder genoemde verdrag en het waarschijnlijk in strijd zijn van deze regels met dit verdrag is handhaving per direct en tot nader order opgeschort.
De verklaring van het FDHSMV, zowel in mijn mailbox als op de site van het Department (https://ffdhsmv.custhelp.com/app/answer ... l/a_id/118):
It has come to the Department's attention that this requirement may violate the Geneva Convention on Road Traffic (1949), an international treaty to which the United States is a signatory. Treaties to which the United States is a party preempt state laws in conflict with them.
Naar aanleiding van een e-mail van mij aan de verantwoordelijk ambtenaar van het Florida Department of Highway Safety and Motor Vehicles waarin ik haar wees op het eerder genoemde verdrag en het waarschijnlijk in strijd zijn van deze regels met dit verdrag is handhaving per direct en tot nader order opgeschort.
De verklaring van het FDHSMV, zowel in mijn mailbox als op de site van het Department (https://ffdhsmv.custhelp.com/app/answer ... l/a_id/118):
It has come to the Department's attention that this requirement may violate the Geneva Convention on Road Traffic (1949), an international treaty to which the United States is a signatory. Treaties to which the United States is a party preempt state laws in conflict with them.
Duidelijk antwoord Roel. Complimenten voor je aanpak. 
Ben benieuwd hoe dit nu gaat aflopen.

Ben benieuwd hoe dit nu gaat aflopen.
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Re: FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)
Goed bezig Roelb !!
Ik krijg net een e-mail van een collega uit Florida, die zegt hetzelfde als jij. Lijkt er idd op dat een Europees rijbewijs voldoende is, al spreekt die collega wel over een rijbewijs wat ook voor 'engels sprekenden' leesbaar moet zijn.
Ik krijg net een e-mail van een collega uit Florida, die zegt hetzelfde als jij. Lijkt er idd op dat een Europees rijbewijs voldoende is, al spreekt die collega wel over een rijbewijs wat ook voor 'engels sprekenden' leesbaar moet zijn.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1756 Weergaves
-
Laatste bericht door Cindy1969
-
- 3 Reacties