Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Miami en/of Orlando
Miami en/of Orlando
Goedemiddag Allemaal,
Ik zit hier een beetje met een dilemma waar ik graag jullie ervaringen/raad zou over willen horen.
Wij hebben een paar dagen geleden besloten om van 1 maart t.e.m. 10 maart (we vertrekken in Florida op 9 maart) naar Florida af te reizen.
Ik heb na verschillende uren zoeken volgens mijn idee de goedkoopste vlucht kunnen vinden voor deze periode. We vliegen nu van Brussel(ik woon in België) naar Fort Lauderdale en omgekeerd.
Ikzelf ben al wel in de States geweest maar nooit in Florida en omstreken. Daarom vragen we ons af of het de moeite is om voor deze 8 dagen Miami en Orlando te combineren ?
Ik heb van een aantal mensen vernomen dat de reistijd van Miami naar Orlando met de auto soms langer dan 5 uur in beslag kan nemen. Ik vind dit wel erg lang aangezien google maps ongeveer 220 mijl aangeeft (+/- 355 km)
Is het volgens jullie realistisch om ook een paar dagen in Orlando door te brengen ? En zo ja zou ik dat dan het beste de eerste dagen doen of de laatste ?
Alle raad en tips zijn welkom
Alvast bedankt
Kelvin
Ik zit hier een beetje met een dilemma waar ik graag jullie ervaringen/raad zou over willen horen.
Wij hebben een paar dagen geleden besloten om van 1 maart t.e.m. 10 maart (we vertrekken in Florida op 9 maart) naar Florida af te reizen.
Ik heb na verschillende uren zoeken volgens mijn idee de goedkoopste vlucht kunnen vinden voor deze periode. We vliegen nu van Brussel(ik woon in België) naar Fort Lauderdale en omgekeerd.
Ikzelf ben al wel in de States geweest maar nooit in Florida en omstreken. Daarom vragen we ons af of het de moeite is om voor deze 8 dagen Miami en Orlando te combineren ?
Ik heb van een aantal mensen vernomen dat de reistijd van Miami naar Orlando met de auto soms langer dan 5 uur in beslag kan nemen. Ik vind dit wel erg lang aangezien google maps ongeveer 220 mijl aangeeft (+/- 355 km)
Is het volgens jullie realistisch om ook een paar dagen in Orlando door te brengen ? En zo ja zou ik dat dan het beste de eerste dagen doen of de laatste ?
Alle raad en tips zijn welkom
Alvast bedankt
Kelvin
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Re: Miami en/of Orlando
Dag Kelvinve,
Allereerst welkom op dit forum! (vergeet niet je ff voor te stellen)
Persoonlijk kan je de 2 niet vergelijken.
Miami is beach, uitgaan en een beetje cultuur opsnuiven, Orlando is meer pretpark en fun.
Als je wat langer kunt blijven ga je ook de plekjes ontdekken waar de locals uithangen en krijg je een beter beeld.
Maar dit is nu niet het geval en ook niet je vraag
Orlando/Miami is goed op een dikke 3 uur te doen hoor. (wel doorrijden en niet stoppen onderweg)
De tijd die jij opgeeft lijkt me eerder van Orlando naar Key West;
Wat ik zou overwegen is een tripje van Fort Lauderdale -Miami - Fort Meyers/Sarasota - Orlando een dag of 4 als je de pretparken toch wil doen? - Cape Canavaral/Daytona - Cocoa Beach - Fort Lauderdale.
Zo heb je een idee van hoe de staat er uitziet van South tot Central Florida.
Nog veel plezier met het plannen van je reis! Enneh zeker nog eens terugkomen want je hebt de panhandle en de Keys nog niet gezien...
Allereerst welkom op dit forum! (vergeet niet je ff voor te stellen)
Persoonlijk kan je de 2 niet vergelijken.
Miami is beach, uitgaan en een beetje cultuur opsnuiven, Orlando is meer pretpark en fun.
Als je wat langer kunt blijven ga je ook de plekjes ontdekken waar de locals uithangen en krijg je een beter beeld.
Maar dit is nu niet het geval en ook niet je vraag

Orlando/Miami is goed op een dikke 3 uur te doen hoor. (wel doorrijden en niet stoppen onderweg)
De tijd die jij opgeeft lijkt me eerder van Orlando naar Key West;
Wat ik zou overwegen is een tripje van Fort Lauderdale -Miami - Fort Meyers/Sarasota - Orlando een dag of 4 als je de pretparken toch wil doen? - Cape Canavaral/Daytona - Cocoa Beach - Fort Lauderdale.
Zo heb je een idee van hoe de staat er uitziet van South tot Central Florida.
Nog veel plezier met het plannen van je reis! Enneh zeker nog eens terugkomen want je hebt de panhandle en de Keys nog niet gezien...

Hallo
Alvast bedankt voor de reactie.
Ik zie dat jij ons de raad geeft om toch de Golf van Mexico ook een keer te bezoeken. Zie er inderdaad een erg mooie trip uit.
Over de preparken zijn we er nog niet helemaal uit, we willen er wel doen maar we weten nog niet zeker welke allemaal. Seaworld is wel iets wat ik zeker wil doen. Het is ook zo dat ik en mijn vrouw beide 22 jaar zijn maar mijn schoonouders, die ons zullen vergezellen, zijn beide +/- 50 jaar. Het is dus maar de vraag of zij die pretparken allemaal zien zitten
Op gebied van mooie stranden moet je daar in Miami voor zijn of eerder bij de Golf van Mexico ?
Alvast bedankt
Kelvin
Alvast bedankt voor de reactie.
Ik zie dat jij ons de raad geeft om toch de Golf van Mexico ook een keer te bezoeken. Zie er inderdaad een erg mooie trip uit.
Over de preparken zijn we er nog niet helemaal uit, we willen er wel doen maar we weten nog niet zeker welke allemaal. Seaworld is wel iets wat ik zeker wil doen. Het is ook zo dat ik en mijn vrouw beide 22 jaar zijn maar mijn schoonouders, die ons zullen vergezellen, zijn beide +/- 50 jaar. Het is dus maar de vraag of zij die pretparken allemaal zien zitten

Op gebied van mooie stranden moet je daar in Miami voor zijn of eerder bij de Golf van Mexico ?
Alvast bedankt
Kelvin
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Pretparken voor 50+ is zeker goed te doen.
Sea World alvast, Disney Magic Kingdom als klassieker dan nog Disney Studio's en Universal zijn aanraders maar dan ben je al al 4 dagen verder...
De mooiste stranden ga je inderdaad aan de Golf vinden, Miami is meer opvallen en party.
Sea World alvast, Disney Magic Kingdom als klassieker dan nog Disney Studio's en Universal zijn aanraders maar dan ben je al al 4 dagen verder...
De mooiste stranden ga je inderdaad aan de Golf vinden, Miami is meer opvallen en party.
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij zijn in 2012 naar Florida geweest. Wij hebben toen overnacht in Orlando en hebben van daar uit van alles bezocht. Zo is CocoaBeach erg mooi, in Daytona heb je een grote racebaan. Pretparken zijn ook erg leuk al vond ik SeaWorld een beetje tegenvallen. Wij moesten kiezen tussen Disney en Universal en zijn voor Universal gegaan, dit omdat wij al in Disneyland Parijs zijn geweest en de attracties zijn vergelijkbaar. Als je voor zo'n park gaat en je gaat 1 dag zou ik ook maar 1 park kiezen. Disney en Universal hebben hun parken opgedeeld in 2 verschillende parken (zoals bij Disneyland Parijs ook t geval is). Ervaring leert dat je het gehele park niet red in 1 dag. Ook zou ik als je tijd hebt van te voren kaartjes bestellen scheeld een hoop tijd. Wij zijn vanuit Orlando naar Miami Beach gereden daar heb je wel een uurtje of 4 voor nodig hoor!! Daar hebben wij 1 nacht geslapen en zijn daarna doorgereden naar West Key. Achteraf had ik liever een nacht in West-Key geslapen. Ontzettend mooi daar! Vanuit West-Key is het 6 uur rijden naar Orlando. In Orlando zelf is niet zo gek veel te doen buiten de pretparken, je bent dus wel erg afhankelijk van een auto. Hoop dat je iets aan deze info hebt en have fun in Florida!!
Dag Kevin, wij hebben in mei 2011 een bezoek gebracht aan Florida, en het was geweldig! We hebben een rondreis gemaakt (een kant en klare, via Holland International meen ik, maar ook vb. Kras reizen biedt dat aan: incl. middenklasse hotels én huurauto) van Miami via de Everglades, de mooie westkust, Tampa naar Orlando. Als je goed wil shoppen ga je naar Orlando, daar zitten naast de beroemde parken (Epcot is wel een aanrader voor jullie wellicht: voelt niet zo erg al pretpark en oa. de Soarin is echt geweldig!) ook de meeste Outlets. In Miami hebben wij niet één outletmall gezien... Wel van die Baywatch huisjes op het strand en de beroemde boulevard is leuk om eens over gelopen te hebben, maar verder vonden we er niet veel aan daar. Aan de oostkust zijn de meest prachtige stranden, spierwit en enorm breed! Wil je een combi van shoppen/parken en strand dan zou ik kiezen voor een dag of 3 Orlando en de rest heerlijk toeven aan de mooie westkust.
Of je doet ook een rondreis... Zie je van alles wat en keer je later nog eens terug naar je favoriete bestemming
Of je doet ook een rondreis... Zie je van alles wat en keer je later nog eens terug naar je favoriete bestemming

- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Helaas is bovenstaande info niet helemaal juist. Universal Studios bestaat inderdaad uit 2 parken, namelijk Universal Studios en Islands of Adventure. Disney echter bestaat uit 4 parken (Magic Kingdom, Disney Studios, Epcot en Animal Kingdom) en heeft daarnaast nog twee waterparken (typhoon Lagoon en Blizzard Beach) en Disney Quest (vond ik niet de moeite waard).Denisem1005 schreef:Wij moesten kiezen tussen Disney en Universal en zijn voor Universal gegaan, dit omdat wij al in Disneyland Parijs zijn geweest en de attracties zijn vergelijkbaar. Als je voor zo'n park gaat en je gaat 1 dag zou ik ook maar 1 park kiezen. Disney en Universal hebben hun parken opgedeeld in 2 verschillende parken (zoals bij Disneyland Parijs ook t geval is). Ervaring leert dat je het gehele park niet red in 1 dag. Ook zou ik als je tijd hebt van te voren kaartjes bestellen scheeld een hoop tijd.
Absoluut niet vergelijkbaar met Disneyland Parijs al klopt het dat een aantal attracties op elkaar lijken. Zoiets als Hema en Bijenkorf :>
Als je weinig tijd hebt in Orlando dan is het inderdaad wel aan te raden om maar 1 park te doen anders blijf je heen en weer rennen :>
Ik denk dat je Orlando als bestemming op zich moet zien waar je, als je van pretparken houdt, makkelijk twee weken kan verblijven. Neem wel een dik gevulde portemonnee mee.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Juist.. Qua naam heten ze hetzelfde, maar qua attractie zijn ze dán zelfs nog anders. Neem alleen al Space Mountain. Totaal NIET te vergelijken!eddepet71 schreef:Absoluut niet vergelijkbaar met Disneyland Parijs al klopt het dat een aantal attracties op elkaar lijken.

En inderdaad, Disney World heeft vier pretparken (en niet twee - zoals in Parijs).
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- Ingrid1958
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Als 50+-er even een reactie, ik denk dat het niet zo zeer met de leeftijd te maken heeft, maar hoe jij zelf daar mee omgaat, ik ken mensen van 20-30 die zich al oud gedragen en in mijn beleving nooit gek hebben gedaan, ik persoonlijk vind het kei leuk om met mijn kids de pretparken te doen. 

1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 2874 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-