Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Florida: vragen betr. parken bezoeken met kinderen

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Anneke79
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Florida: vragen betr. parken bezoeken met kinderen

Bericht door Anneke79 »

Hey iedereen,

Wij gaan dit jaar van 13 juli tem 27 juli naar Florida/Orlando. Wij zijn met twee volwassenen en twee kinderen van 10 en 2 jaar oud. Hebben een villa gehuurd + huurwagen + vlucht via Exit reizen. Iemand ervaringen mee?

Wij zouden volgende zaken willen gaan doen:

-Walt Disney 2 dagen
-Universal Studio's
-Gladiator park (of zoiets)
-Sea World
-Zwemmen met dolfijnen

Is dit te doen met kinderen?
Het dagelijkse leven, is dat redelijk van prijs? Hiermee bedoel ik het gaan eten, eten kopen in supermarkt, enz...

Alvast bedankt voor jullie reacties

Grts Anneke (die niet kan wachten om te vertrekken)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Florida

Bericht door Njit »

Exit Reizen is een bekende aanbieder. Niks mis mee. Je auto kun je op Orlando Airport ophalen. Gewoon naar de overkant van de weg lopen en daar je Voucher laten zien.

Wat betreft het bezoeken van pretparken, je zult keuzes moeten maken:
-Walt Disney 2 dagen
-Universal Studio's
-Gladiator park (of zoiets)
-Sea World
-Zwemmen met dolfijnen
Disney zijn 4 pretparken en 2 waterparken
Universal bestaat uit 2 parken (Studios en Island of Adventures)
Gladiator park zegt me niks??
Zwemmen met dolfijnen kan in Discovery Cove.

Eten kun je zo duur of goedkoop maken als je wilt. Bij een Buffet restaurant kun je al voor $10 pp klaar. Je kunt natuurlijk ook zelf boodschappen doen en een keer koken in je villa.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Anneke79
Amerika-ontdekker

Bericht door Anneke79 »

@NijtB

Bedankt voor je reactie!!

Het is idd niet gladiator park maar alligator park.. :-)

Grts
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Anneke79 schreef:@NijtB
die kende ik nog niet :lol:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
wennepen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door wennepen »

Als je gaat zwemmen met dolfijnen bij discovery cove heb je ook "gratis" de entree voor seaworld en aquatica erbij en voor 20 dollar per persoon extra ook busch gardens. Wij gaan dit namelijk in mei doen en ik heb net gereserveerd. de tickets voor universal heb ik gekocht bij undercover tourist, die waren het goedkoopste. amerikaanse site en binnen 2 dagen tickets in huis. Verder kun je groupon in de gaten houden voor leuke aanbiedingen van boottochtjes of airboatrides. veel plezier alvast met de voorbereidingen.
Anneke79
Amerika-ontdekker

Bericht door Anneke79 »

@wennep

eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Ik neem aan dat je Gatorland bedoelt? Vond ik zelf de entreeprijs niet waard. Net als veel andere attracties die mee willen liften op het succes van Disney, Universal en Seaworld.

Disneyworld bestaat 4 pretparken, 2 waterparken en Disneyquest. Alleen Disneyworld is al een behoorlijke kluif als je maar twee weken de tijd hebt. Mijn advies zou zijn om niet alle parken in 1 vakantie te proppen maar het te verdelen over 2 vakanties. Jullie kinderen hebben nu de leeftijd dat ze Disney prachtig vinden. Als ze gaan puberen zullen ze Universal met de thrill rides interessanter vinden.
Vanwege de hitte in Jul kan je bijvoorbeeld in de ochtend naar een pretpark gaan en in de middag naar het waterpark. S' s avonds ga ik zelf altijd het liefst naar Epcot. Heel relaxed de dag eindigen met vuurwerk.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Anneke79 schreef: eten kopen in supermarkt
Supermarkten in de US zijn,in dollars, twee keer zo duur als in Nederland
Met de huidige koers(1,31) dus 50% duurder

Uitzonderingen zijn:
blikjes frisdrank
donuts
kooi-eieren
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
wousmous
Amerika-newbie

Re: Florida: vragen betr. parken bezoeken met kinderen

Bericht door wousmous »

Er zijn verschillende combi kaarten te krijgen en voor families. Zoeken op Internet of bij de ticketshops aldaar, soms verkopen die kaarten van mensen die nog 1 dag over hebben, scheelt vaak ook USD's!

Disney is voor de kinders denk ik top, zeker de afwisseling ervan...
Gast

Bericht door Gast »

Wij vonden Gatorland wel erg leuk. Vooral die show was lachen. Ook de kids (toen 4 en 9) vonden het heel cool al die grote beesten.

Wij zijn niet echt Disney-fans. We hebben tijdens onze eerste Florida reis veel parken gehad. Was leuk, maar dan hebben ook wel weer genoeg gehad voor de komende 20 jaar. Ook de kids vinden Disney "wel leuk" maar ze gaan net zo lief ergens anders heen.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

6foot6 schreef:
Anneke79 schreef: eten kopen in supermarkt
Supermarkten in de US zijn,in dollars, twee keer zo duur als in Nederland
Met de huidige koers(1,31) dus 50% duurder
ben pas nog in nederland geweest...en ik vond alles behoorlijk prijzig.
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

wousmous schreef:Er zijn verschillende combi kaarten te krijgen en voor families. Zoeken op Internet of bij de ticketshops aldaar, soms verkopen die kaarten van mensen die nog 1 dag over hebben, scheelt vaak ook USD's! Disney is voor de kinders denk ik top, zeker de afwisseling ervan...
Zijn de meerdaags passen tegenwoordig nog wel makkelijk overdraagbaar ? Zijn ze niet persoons gebonden ? Disney is ook HEEL leuk voor grote kinderen, lees volwassenen :wink:
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Zijn de meerdaags passen tegenwoordig nog wel makkelijk overdraagbaar ? Zijn ze niet persoons gebonden ? Disney is ook HEEL leuk voor grote kinderen, lees volwassenen :wink:
Die zijn niet overdraagbaar. Wordt meestal gecombineerd met je vingerafdruk.
niic0leiine
Amerika-ontdekker

Bericht door niic0leiine »

Beste Anneke79,

Wat leuk wij vertrekken ook op 13 juli!

Wat wij hebben gedaan is een week al volgt verdeeld;
zondag de 14e niets om bij te komen van alles
Vanaf maandag t/m vrijdag nemen wij de tijd om naar Disney te gaan (we hebben een parkhopper)
Zaterdag en Zondag gaan wij naar Universal.

Wij wilde zelf naar nog meer parken alleen werd ons dit echter afgeraden. (te zwaar en te weinig tijd om alles in de vakantie te doen) Ook ons werd aangeraden eventueel terug te komen als we parken gemist hebben.
Wij hebben natuurlijk maar van maandag tot zondag om onze parken te doen. Maar dit komt omdat wij nog wilde cruisen.

Hoop dat je wat met deze info kan :)

PS Wij zijn een reisstel van 23 en 27 jaar.
Met de zomer naar Orlando voor een weekje pretparken en een weekje cruisen
Afbeelding
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Exit is een prima betrouwbaar reisburo.
Hebben er een paar keer geboekt.
Vindt ze alleen beetje duur geworden.
Maar huurauto en vlucht prima uitgevoerd.
Wel vaak met lange overstap er tussen .
Je hebt in florida ook een kaart kids eat for free.
Misschien interresant om naar te kijken.
Misschien een lekker dagje strand tussen de pretparken.
Pretparken zijn erg vermoeiend en afwisselen is lekker.
Seaworld heeft ook een heel mooi waterpark.
Het is leuker om in de everglades uit te stappen en daar bij de alligators te kijken
dan Gatorpark.
Monique2012
Amerika-ontdekker

Bericht door Monique2012 »

Hoi Anneke,

Wat een heerlijk vooruitzicht!
Wij zijn met onze kinderen al vanaf dat ze een half jaar oud zijn een keer of acht in Florida geweest en de laatste jaren hebben wij (via particulieren) altijd een villa gehuurd. De jongens zijn nu 10 en 15 en vinden Florida en dan met name de pretparkhoofdstad van de wereld :D nog steeds helemaal geweldig.

Zelf vinden wij de Disney waterparken super leuk en de jongens zijn ook groot fan van Disney Quest (interactief pretpark in Downtown Disney). Onze vakantie begint altijd standaard op de eerste dag met een bezoekje aan Downtown Disney overigens. Heerlijk om in de Disney sfeer te komen met al die winkeltjes en bovendien een goede plek om bij de klantenservice vast de parkplattegronden te halen. Vooral in de drukke zomermaanden is het belangrijk om van te voren goed te kijken welke attracties je wilt bezoeken. Zorg dat je nog voor openingstijd bij de ingang bent en je direct het park in kan zodra de poorten open gaan. Dan kan je drie a vier van de populaire attracties zonder veel wachttijd doen. Maak ook gebruik van het Fastpass systeem bij Disney. Ga vroeg lunchen, als het kan al rond half elf, elf uur, ook daar ben je de lange rijen dan voor. Wij gingen dan meestal rond de middag even uit het park, zeker toen de kids nog wat kleiner waren. Zwemmen bij de villa, beetje winkelen in de airco of een van de vele hotelresorts (van Disney) bezoeken, echt super leuk om te zien hoe het thema van het hotel tot in de kleinste details is doorgevoerd. Dan tegen de avond weer terug naar het park voor de parade en vuurwerkshows. Op die manier kun je zonder veel wachttijd heel veel van het park zien. Houd bij je planning rekening met de openingstijden van de parken en plan na een heel intensieve dag met een laat avond programma een wat rustigere dag in een wat kleiner park of een waterpark

Voor Universal geldt grotendeels hetzelfde, alleen liggen twee parken veel dichter bij elkaar zodat je makkelijker kan switchen. Tussen de parken heb je de Citywalk, een gebied met restaurants en winkels, ook erg leuk om rond te kijken.
Gatorland vonden op zich wel aardig maar ik vind dan persoonlijk de "net niet"parkjes, zoals Jungle Adventures bij Christmas, leuker. Daar is degene die achter de kassa zit een uur later ook degene die in een "show" je de slangen en baby alligators laat zien (van heel dichtbij en soms mag je ze ook vasthouden of aanraken). Het is een leuke tegenhanger van de perfect georganiseerde grote parken.
Seaworld is ook een super mooi park met indrukwekkende shows en wij zijn ook echte Busch Gardens fans (Tampa) Vooral het dierentuin deel van Busch Gardens is erg leuk. Je ziet daar, beter als in Animal Kingdom van Disney, heel goed nijlpaarden onder water via een viewing tunnel en wat ik ook altijd erg leuk blijf vinden is het verblijf van de hyena's waar een pick-up truck half in de glazen afscheidingswand van het verblijf is ingebouwd. De laadbak staat dus in het dierenverblijf en niet zelden liggen hyena's daar in te slapen, terwijl je zelf in het cabinedeel van de pick up kunt zitten, heel apart.
Zwemmen met dolfijnen hebben wij nog nooit gedaan maar ik heb er heel veel leuke verhalen over gelezen.

Qua restaurants vind je denk ik niet snel een plek die meer op kinderen is gericht als die in de omgeving van Kissimmee / Orlando. In werkelijk alle restaurants zijn voorzieningen voor kinderen, op zijn minst kleurplaten en dergelijke maar onze kids hebben ook wel eens brooddeeg gekregen om iets mee te "kleien" wat vervolgens gebakken werd. Er zijn heel veel restaurants waar kinderen op bepaalde dagen gratis eten. Ook restaurants als Rainforest cafe of T-rex in Disney zijn erg leuk voor kinderen maar wel wat duurder. Wat onze jongens gek genoeg ook erg leuk vinden zijn de buffet restaurants zoals bijvoorbeeld the Golden Corral waar je voor relatief weinig geld kunt eten. Wat wij ook als voordeel hebben ervaren is dat je meestal heel snel geholpen wordt. Je zit dus niet lang aan tafel. Dat klinkt misschien niet zo gezellig maar met kleine kinderen en een druk programma vonden wij dat helemaal niet erg.

In de buurt van jullie villa is vast een grote Walmart (supermarkt) waar je ook hele lekkere dingen kunt kopen om thuis te eten. Je villa is vast van alle gemakken voorzien en het is heerlijk om lekker bij je eigen prive zwembad te ontbijten of misschien zelfs te BBQ-en.

Heel veel plezier en geniet ervan!!!
Groetjes
Monique
2015: Noordoost https://noordoostusa2015.wordpress.com/
2014: Zuidwest https://westusa2014.wordpress.com/
2012 / 2010 / 2007 / 2005/ 2003 /2000/ 1995: Florida
2007 : Las Vegas
Anneke79
Amerika-ontdekker

Bericht door Anneke79 »

Heykes

allemaal al super bedankt voor de leuke, nuttige reacties. Ik ben momenteel bezig met het plannen van de reis maar zie door de bomen het bos niet meer :-(. Ik vraag me af of ik inkomtickets vanuit hier moeten bestellen of gewoon daar.
Restaurants zoeken vind ik al een ramp. Ik heb ook totaal geen idee van het budget per dag. Dus ja het zal een adventuur worden denk :-)

grts

Anneke
Monique2012
Amerika-ontdekker

Bericht door Monique2012 »

Hai Anneke,

Vaak is via internet bestellen van toegangsbewijzen goedkoper en het scheelt je bovendien vaak veel tijd als je niet in de normale rijen hoeft te staan bij de kassa.
Bij de grote parken zelf kun je heel vaak online bestellen en vervolgens daar uit een speciale machine met behulp van de credit card die je hebt gebruik voor de boeking je kaartjes laten afdrukken (will call)
Ook zijn er veel andere aanbieders, waarbij de kaarten vaak thuis worden gestuurd. Behalve met American Estates (prima service) die naast verhuur van villa's ook Disney kaarten verkoopt, heb ik daar geen ervaring mee.

En over de restaurants zou ik mij echt geen zorgen maken, die zijn er echt in overvloed en ook in alle prijsklassen. Je kindje van twee eet vrijwel voor niets, werkelijk elk restaurant heeft kindermenu's voor een paar dollar. Het is ook helemaal niet gek om maaltijden te delen.
Aan de International Drive en aan de weg waaraan in Kissimmee de meeste hotels en restaurants liggen (highway 192) liggen de restaurants praktisch zij aan zij. Alle ketens zijn vertegenwoordig en er is heel veel aanbod, Italiaans, Chinees, Steakhouse, buffetten enz. Is er een bepaald soort restaurant qua prijs of soort eten dat je zoekt? In de parken zelf is het eten vaak wel behoorlijk aan de prijs. Als je meerdaagse tickets hebt, kun je overwegen om in de middag het park te verlaten en ergens anders te eten, even uit de drukte te zijn en te rusten of zwemmen en 's avonds weer terug te komen. Het kost wel wat tijd maar vaak is het vooral voor de kids veel beter vol te houden (zijn ze het niet mee eens op het moment dat je om 13.00 wilt vertrekken hoor, dan zijn ze vaak nog helemaal hyper :-) )

Ik kan mij voorstellen dat als je zo'n heerlijke villa hebt dat je het ontbijt gewoon thuis doet met inkopen bij de supermarkt. Veel huizen hebben standaard een heel uitgebreide keuken met broodrooster, oven, magnetron en een groot fornuis dus je kunt ook voor de lunch en het avondeten thuis eten maar het buiten de deur eten is relatief zo goedkoop dat wij dat eigenlijk zelden gedaan hebben.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. Er zijn ontzettend veel mensen met heel veel ervaring die je kunnen helpen!

Succes en groetjes
Monique
2015: Noordoost https://noordoostusa2015.wordpress.com/
2014: Zuidwest https://westusa2014.wordpress.com/
2012 / 2010 / 2007 / 2005/ 2003 /2000/ 1995: Florida
2007 : Las Vegas
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Onze kinderen vonden vooral de NASA heel leuk. Verder viel Universal beter in de smaak dan het nog steeds ook leuke Disney (maar da's een beetje onze eigen schuld omdat we heel vaak in Parijs zijn geweest). Animal Kingdom was echt heel erg leuk!
Uit eten is prima te doen (favoriet van onze kinderen is de 'Golden Coral'... een shabby jaren 70 iets... maar met een buffet waar de kinderen helemaal weg van zijn, van kippenpootjes tot en met het zelf ijsjes maken).
Hou rekening met het feit dat in het weekend 'iedereen' uit eten gaat, er zijn dan vaak wachtrijen voor restaurants. Amerikanen zijn stapelgek op kinderen; ze krijgen overal de volle aandacht en er worden kinderstoelen of booster seats voor je aangesleept. Ook krijgen ze in veel restaurants iets om te kleuren of te spelen.

Wij kwamen na de eerste dagen nooit verder dan een ontbijt en avondeten... meer honger was er niet met die porties! Een enkele keer haalden we een gegrilde kip (Albertsons) voor thuis, maar over het algemeen was uit eten goedkoper dan zelf koken.
Anneke79
Amerika-ontdekker

Bericht door Anneke79 »

Hey

Jullie zijn echt super. Op het gebied van eten ben ik eigenlijk nog op zoek waar je lekker ontbijtbuffet hebt en betaalbaar. We zullen voornamelijk wel uiten eten gaan denk ik daar ik al vaak heb gelezen dat dit redelijk betaalbaar is. En de mama heeft ook vakantie he :-). Uiteraard voorzien we wel eten in ons villaatje ook. Voor de kleine hongertjes.

Ik heb een planning opgemaakt als volgt:
14/07/13 uitpakken - eten halen - verkennen -
15/07/13 Magic Kingdom
16/07/13 Sea world
17/07/13 Rustdag in de villa + eventueel shoppen
18/07/13 Kennedy Space center + Cocoa Beach
19/07/13 Jungle adventures
20/07/13 Rustdag + wat kuieren mss
21/07/13 Busch garden - Clearwaterbeach + dolfijnentoer
22/07/13 Animal Kingdom
23/07/13 Gatorland
24/07/13 Rustdag
25/07/13 Universal Studio
26/07/13 Epot Center
27/07/13 Rustdag + inpakken + shoppen
28/07/13 vertrek terug

Is dit te doen? Of is dit teveel van het goede of raden jullie andere bezienswaardigheden aan? Weten jullie ook wat je ongeveer aan budget moet rekenen per dag aan eten en benzine.
Nu zien dat ik het allemaal nog in elkaar gegoten krijg met de nodige tickets en planningen :-)
Normaal gaan we altijd gewoon op zon strand zee vakanties in hotel dus dit is iets helemaal anders vandaar de stress denk ik

grts
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer