Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

rondreis vanaf Orlando augustus 2013

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Tim&hanne
Amerika-ontdekker

rondreis vanaf Orlando augustus 2013

Bericht door Tim&hanne »

Hallo USA fans,

vorig jaar maakten wij een fantastische rondreis door south-west usa. Daarbij hebben we heel goed gebruik kunnen maken van dit handige forum!
Dit jaar in augustus zouden we opnieuw naar Amerika trekken, omdat mijn man naar een congres moet in Orlando. En dat leek ons de ideale uitvalsbasis om vanuit Florida een rondreis door de zuidelijke staten te maken.
Ikzelf zou dan wel enkele dagen alleen moeten zien door te brengen in Orlando, gelet op het congres. Iemand tips (shoppen, strand, ...)?
Na Orlando zouden we naar Miami trekken en vanuit Miami opnieuw naar boven.
Ik vermoed dat we zullen eindigen in New Orleans. Nog geen vliegtickets geboekt.
We zouden een maand de tijd hebben en willen ook Memphis en Nashville zien. Over de andere streken/steden moet ik nog wat bijlezen (Savannah, ...?).

Is augustus een aangename reisperiode voor deze streken? We houden beide van heel warm weer :-)

En is het doenbaar om geen hotels vooraf te boeken? 'Op de bonnefooi' dus, zoals onze noorderburen op dit forum het zo mooi noemen :-)
Onze vorige VS reis hebben we alle hotels vooraf geboekt en ik vond dit wel zeer aangenaam. Op reis wil ik vooral rust en niet teveel tijd verspillen aan zoeken naar geschikte hotels. Maar ik denk dat deze streek minder toeristisch is dan californië e.d.? Dus dat je makkelijker vrije (en goede) hotels vindt?
Ik wil ook wel eens reizen zonder een vast schema, zodat we langer kunnen blijven op de plaatsen waar we dat willen.

En nog iemand tips voor een goede reisgids? Wij zijn Trotter - fans, maar ik vind enkel een Trotter voor Florida, niet voor de andere zuidelijke staten.

Alvast bedankt!!!
Hanne
Tim&hanne
Amerika-ontdekker

Re: rondreis vanaf Orlando augustus 2013

Bericht door Tim&hanne »

niemand die mij kan helpen betreffende mijn vragen?

*reisgids
*reisseizoen (augustus)
*regio en seizoen geschikt om vooraf geen hotels te boeken?
*tips om in Orlando enkele dagen alleen door te brengen

Merciii
Tim&hanne
Amerika-ontdekker

Bericht door Tim&hanne »

echt niemand? :sadcry:
het is duidelijk dat het zuidwesten een meer populaire bestemming is... :-)
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Ik denk dat je geen reacties krijgt omdat je (route)plannen nogal vaag zijn.
Als je nu eerst zelf eens een routeschema maakt en vertelt wat je interesses zijn maak je meer kans op tips/aanvullingen/enz. om die route te perfectioneren

Om alvast een paar van je vragen te beantwoorden:
reisseizoen (augustus)
Ik vind persoonlijk de maand augustus niet de meest ideale maand voor Florida.
Het kan dan benauwd warm zijn in Florida en je zit midden in het "hurricane season" . Er is dus een, weliswaar kleine, kans dat je een orkaan over je heen krijgt.
Maar jullie houden van heel warm weer schrijf je, dus wat dat betreft zul je best aan je trekken komen

tips om in Orlando enkele dagen alleen door te brengen
In Orlando zitten o.a. de Disney parken en Seaworld. Ook zijn er meer dan genoeg shoppingmogelijkheden.

regio en seizoen geschikt om vooraf geen hotels te boeken?
Iedere Amerikaanse regio kan op de bonnefooi bereisd worden. Ik doe al meer dan 20 jaar niet anders.
Hoewel de laatste jaren wel een laptopje meegaat zodat er, indien nodig, 's avonds van tevoren een hotel voor de volgende dag gezocht kan worden.
Je hebt dan "best of both worlds" je reist nog steeds op de bonnefooi, maar je hebt wel de zekerheid dat er een hotelkamer op je wacht.
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

Voor Florida deel van je reis kan je zowel op het FloridaForum en op het OrlandoForum terecht, daar zal wel geantwoord worden op je vragen rond Orlando en Miami.
Persoonlijk vind ik een villa beter rond Orlando en rond Miami ofwel rond Southbeach of wel ten noorden van Miami waar ook de Sawgrass Mill mall is, de grootste van Florida dacht ik.
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Tim&hanne schreef:niemand die mij kan helpen betreffende mijn vragen?

*reisgids
*reisseizoen (augustus)
*regio en seizoen geschikt om vooraf geen hotels te boeken?
*tips om in Orlando enkele dagen alleen door te brengen

Merciii
Deze reisgids vond ik terug bij bol. En bundelt je vermoedelijke reisweg.
Ik weet niet of ie goed is, hij is redelijk recent 09/2010.
Niet onbelangrijk, mochten er prijzen instaan voor bepaalde zaken, dan gaan die nog niet enorm veel afwijken van de huidige prijzen. Nu ja met internet erbij heb je zo de huidige prijs.

Orlando en het zuiden slechts gedaan in september. Heet en vochtig. Dus ik denk in augustus nog ietsje warmer en vochtiger, en op alle plaatsen heb je toch airco, dus van tijd tot tijd heb je toch afkoeling en droge lucht!

Zoals Cees A zegt, met de laptop of tablet mee, kan je op de " bonnefooi" reizen en dan steeds de dag ervoor of een paar dagen vooraf je volgende hotels vastleggen als je besloten hebt verder te reizen.
2 jaar terug ook zo Florida gedaan. Hotel bij aankomst was op voorhand geboekt, de rest in functie van de reisweg die we wel op papier hadden staan, maar die kon aangepast worden mocht er een hurricane langskomen ( ik wou vermijden hotels op de Keys geboekt te hebben en er te -moeten gaan- zitten als er een orkaan langskwam)

Wat Orlando betreft.
Bezigheid? En je man is x-dagen naar een conventie? Is dat een open deur intrappen?? :mrgreen:
Outlet 1
Outlet 2
mall

Ik weet niet of je de auto kunt/wilt gebruiken op die dagen, maar de eerste 2 zijn allezins met de I ride bereikbaar. Mocht je ook op die route een hotel hebben natuurlijk.
Langs de andere kant, Orlando schreeuwt villa eigenlijk.
Als met die conventie natuurlijk ook een hotel geboekt is ga je dit waarschijnlijk niet doen, maar anders zeker overwegen.
Wil je dan een dagje echt niks, dan wordt je ook niet uit je kamer gedreven door bv kamermeisje, maar zit je relaxed aan je eigen pool bv.

Stof om over na te denken zeker nu? :wink:
Tim&hanne
Amerika-ontdekker

Bericht door Tim&hanne »

Bedankt voor de reacties.
@Cees A: Onze route is zeker nog niet uitgewerkt, maar daar stelde ik dan ook geen vragen over :-) gewoon enkele algemene vraagjes.
@Hans uit Koekelare: het Orlando forum moet ik blijkbaar nog ontdekken thx!
@Pascal: merci voor de info! en ja shoppen stond UITERAARD op mijn lijstje... maar tis het begin van de reis dus ik kan nog niet alles opdoen aan kledij he ;-)
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

New Orleans zou ik niet op de bonnefooi doen. Dat kon een paar jaar geleden makkelijk, maar de hotels zitten steeds sneller vol. Zelfs in augustus, wat daar toch wel het laagseizoen is. Er worden een aantal events gehouden in deze periode, dus als je een leuke deal wilt hebben op een centrale lokatie, dan is het zeker aan te raden om van tevoren te boeken. Hou er rekening mee dat het in augustus bloed benauwd is in New Orleans.
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Ik denk ook dat een stad als Savannah lastig is op de bonnefooi. Daar wil je toch een beetje centraal zitten. Beetje zelfde voor Memphis en Nashville. Hotels genoeg, maar waar wil je zitten? In ieder geval handig om van te voren (thuis) hotels op te zoeken die je voorkeur hebben, scheelt tijd ter plekke.

Je kunt er een prachtige route van maken, misschien heb je nog iets aan ons verslag van 2010. Komen een paar plaatsen in voor die je zou willen bezoeken.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Tim&hanne
Amerika-ontdekker

Bericht door Tim&hanne »

Kokopelli en Figment: bedankt voor de tips!
Ik houd me wel graag op voorhand bezig met zoeken naar leuke, goed gelegen hotels (leve tripadvisor) en vind het ook wel vrij belangrijk om een goede, nette slaapplaats te hebben... de komende maand zal onze route wel meer concreet worden en dan zien we verder hoe we het aanpakken!
Tans4USA
Amerikakenner

Bericht door Tans4USA »

In 2009 zijn wij van New York naar Orlando gereisd waarbij we o.a. Memphis en Nashville en New Orleans bezocht hebben.

Misschien haal je wat tips uit onze reisverslagen http://meeramerikareizen.blogspot.nl/

Op het Orlando fans forum vind je heel veel informatie over Orlando en omgeving.
Heel veel plezier met alle voorpret.
Tim&hanne
Amerika-ontdekker

Bericht door Tim&hanne »

Tans4USA: bedankt! ik check meteen deze sites!
Tim&hanne
Amerika-ontdekker

Bericht door Tim&hanne »

Hoi iedereen,

ondertussen al wat bijgelezen (en 2 goede reisgidsen aangeschaft: Lonely Planet East USA en Rough Guide Florida) en wat zitten plannen.

Ik weet wel niet goed of ik mijn topic ook in het ander deel van het forum (zuidelijke staten behalve Florida) moet plaatsen want zowel Florida als de andere zuidelijke staten zitten in de route? :-)

Een ruwe 1ste planning ziet er als volgt uit (we beginnen wel in miami ipv. in orlando om na orlando niet te moeten terugkeren naar beneden!):

1. Miami (7tal nachten, oa. voor Keys, beach, Everglades, chillen...)
2. Orlando (4/5nachten)
3. Savannah (2 nachten)
4. Charleston (2 nachten)
5. Great Smoky Mountains (2 nachten)
6. Nashville (2 nachten)
7. Memphis (2 nachten)
8. Jackson (1 nacht)
9. NOLA (6nachten)

Enkele vragen:
* de afstand Charleston -GSM is zo'n 346 mijl (kan allicht variëren afhankelijk van in welke stad rond het park je arriveert). We zitten niet graag een hele dag in de auto (halve dag = ok). Welk stadje is interessant als tussenstop/overnachting tussen Charleston en GSM?

* is de verdeling qua aantal nachten per plaats ok? Heb niet echt een idee hoe groot vb. Savannah of Charleston zijn?

* must-see's/overnachtingen aangewezen tussen Miami en Orlando?

Suggesties meer dan welkom!

Bedankt!
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Lijkt me een mooie route, maar de verdeling van de nachten vindt ik niet altijd logisch.

7 nachten Miami lijkt me echt te veel. Ik denk dat het leuker is om b.v. 3 nachten Miami, 2 nachten Key West en dan nog 2 nachten aan de westkust van Florida te doen (b.v. New Orleans).

Ook 6 nachten New Orleans lijkt me erg veel (al heb ik daar geen ervaring mee). Je kunt je er vast 6 dagen vermaken maar met minder heb je denk ik ook een prima indruk. Je kan b.v. 3-4 dagen NOLA doen en dan b.v. nog een paar dagen aan de Gulf coast.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Tim&hanne
Amerika-ontdekker

Bericht door Tim&hanne »

bedankt voor je reactie KW1984!

de verdeling van de nachten zullen we idd aanpassen, vermits we ook de Key's e.d. willen doen.
is Key West leuker dan vb. Key Largo om paar nachtjes te spenderen? Of waar zit het verschil?
Key West is wel prijzig als ik zo eens rondkijk.
En met de westkust van Florida bedoel je wellicht bv. Naples ipv. New Orleans :-)
Ivm. aantal nachten Nola: dat zullen we ook nog eens bekijken!

Dan nog een vraag ivm. Miami: waar is het leuk/interessant logeren, downtown of South Beach? We houden van strand maar ook van stadsleven, winkelen, musea, ...

Bedankt!
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Haha ik bedoelde inderdaad Naples, was alweer bij de volgende zin...

Om te verblijven is Key West absoluut leuker. Key Largo zelf is niets aan, maar je kunt er wel mooi duiken/snorkelen in de omgeving. Key West daarentegen is wel een leuke plek om een nacht of 2 te zitten!

Downtown miami zelf is niets aan, maar het kan wel een makkelijke uitvalsbasis zijn en een goedkoper hotelalternatieven. Miami Beach is veel gezellig en meer te doen maar daar betaal je dan ook voor.
Ik lees soms ook wel is goede verhalen over Coral Gables om te verblijven.

Wij zaten in het Marriot Downtown voor een hele redelijke prijs (Priceline) met schitterend uitzicht over de baai en Miami Beach vanaf de 26e verdieping. Van daaruit pakten we dan de gratis metromover (monorail) naar Bayside Marketplace waar het altijd erg gezellig was. Daar konden we dan ook weer op een Hop On Hop Off stappen om de rest van Miami te bezoeken.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Tim&hanne
Amerika-ontdekker

Bericht door Tim&hanne »

interessant, thx!
Och, wat verlang ik naar die helderblauwe wateren, beetje snorkelen, relaxen :D
Tim&hanne
Amerika-ontdekker

Bericht door Tim&hanne »

Hoi allemaal,

ondertussen krijgt onze reis verder vorm. Hieronder ons schema. Dit lijkt ons haalbaar, hebben jullie hierover nog bedenkingen? Shoot! :D

Miami 1.08 - 5.08 (oa bezoek Everglades)
Key West 05.08-07.08
Naples 07.08-09.08
Orlando 9.08-13.08
st augustine (stoppen)
Savannah 13.08-14.08
Charleston 14.08-15.08
GSM 15.08-17.08 (Cherokee of Graham County)
Nashville 17.08-19.08
Memphis 19.08-21.08
Jackson 21.08-22.08
Nola 22.08-26.08

Misschien een concrete vraag: lijken dit jullie haalbare afstanden? Het is natuurlijk een hele rondreis met redelijk wat mijl, maar langste afstand zou zo'n 6u rijden zijn (van Charleston naar GSM). We hebben er extra op gelet om de afstanden doenbaar te maken, vermits we niet de hele reis alleen maar in auto willen zitten...Het moet relaxt blijven, das belangrijk. Mensen met meer ervaring met deze of gelijkaardige trip kunnen mssn hierrond wat tips geven?
Alvast bedankt!
Tim&hanne
Amerika-ontdekker

Bericht door Tim&hanne »

niemand nog opmerkingen, tips, ... rond deze tour? vb. mbt. afstanden, volgorde...
we boeken allicht dit weekend de vliegtickets.
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Ja, veel mijlen inderdaad. Maar op zich vind ik het leuke route. Je bent alleen wat kort in Savannah en Charleston. Je blijft maar 1 nacht in beide plaatsen als ik het goed begrijp. Maar je moet keuzes maken, dat snap ik.

st augustine (stoppen); wat bedoel je hier precies mee?
Dat je St Augustine wilt bezoeken onderweg van Orlando naar Savannah?
In dat geval heb je maar weinig tijd voor St Augustine, wat toch echt een leuk stadje is.

Misschien kun je de route voor de duidelijkheid nog even uitschrijven in de Van - Naar vorm bijv;
Van Miami naar Key West .. en dan de km erbij.
Dan zie je beter hoeveel tijd je hebt op een dag.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer