vorig jaar maakten wij een fantastische rondreis door south-west usa. Daarbij hebben we heel goed gebruik kunnen maken van dit handige forum!
Dit jaar in augustus zouden we opnieuw naar Amerika trekken, omdat mijn man naar een congres moet in Orlando. En dat leek ons de ideale uitvalsbasis om vanuit Florida een rondreis door de zuidelijke staten te maken.
Ikzelf zou dan wel enkele dagen alleen moeten zien door te brengen in Orlando, gelet op het congres. Iemand tips (shoppen, strand, ...)?
Na Orlando zouden we naar Miami trekken en vanuit Miami opnieuw naar boven.
Ik vermoed dat we zullen eindigen in New Orleans. Nog geen vliegtickets geboekt.
We zouden een maand de tijd hebben en willen ook Memphis en Nashville zien. Over de andere streken/steden moet ik nog wat bijlezen (Savannah, ...?).
Is augustus een aangename reisperiode voor deze streken? We houden beide van heel warm weer

En is het doenbaar om geen hotels vooraf te boeken? 'Op de bonnefooi' dus, zoals onze noorderburen op dit forum het zo mooi noemen

Onze vorige VS reis hebben we alle hotels vooraf geboekt en ik vond dit wel zeer aangenaam. Op reis wil ik vooral rust en niet teveel tijd verspillen aan zoeken naar geschikte hotels. Maar ik denk dat deze streek minder toeristisch is dan californië e.d.? Dus dat je makkelijker vrije (en goede) hotels vindt?
Ik wil ook wel eens reizen zonder een vast schema, zodat we langer kunnen blijven op de plaatsen waar we dat willen.
En nog iemand tips voor een goede reisgids? Wij zijn Trotter - fans, maar ik vind enkel een Trotter voor Florida, niet voor de andere zuidelijke staten.
Alvast bedankt!!!
Hanne