Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Orkaanseizoen 2013

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Re: Orkaanseizoen 2013

Bericht door LittlePhoenix »

Dbacks2 schreef:De keer in Florida was ik wel blij dat ze meer informatie vooraf hadden, maar ik vond het wel moeilijk om te kiezen wie je moest geloven.
Dat vind ik ook lastig, de county enz geven heel sterke waarschuwingen en pushen heel sterk dat iedereen een flinke noodvoorraad moet hebben en klaar moet staan om te evacueren maar de buren, moeders van school, collega's enz zijn allemaal zo relaxed.
Ik vind het trouwens ook zo grappig hoe anders de instelling hier in Florida is vergeleken met Utah of Texas.
In Florida krijg ik steeds het advies om te zorgen dat de Ipads enzo opgeladen zijn zodat de kinderen zich niet vervelen. Hier moet je blijkbaar vooral zorgen dat iedereen zich electronisch kan vermaken.
In Utah kreeg ik tips over knutselprojecten om te doen met de kinderen, welke boeken leuk zijn om samen te lezen, en welke bordspellen leuk zijn met kinderen in verschillende leeftijdsgroepen. Ingesneeuwd zijn is een mooie gelegenheid om een gezellige dag met je gezin door te brengen.
In Texas vertellen ze je hoe je het beste je lawn chair kan vastmaken aan je pick up truck zodat je niet wegwaait terwijl je met een biertje in je hand de storm bewondert :lol:
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

:lol:

Ik zat gisteren andehalf uur met de kinderen in de basement vanwege tornadorisico en toen hebben we de basement maar eens opgeruimd :D

Als ik een iPad oplaadt, dan is het mooi voor mezelf :D

Ik ga een beetje met de flow mee verder. Mensen zijn over het algemeen heel relaxed, misschien wel een beetje tè relaxed doordat er zoveel waarschuwingen zijn en er "nooit wat gebeurt". Hier in de wijk was het twee jaar geleden echt een shock dat de stroom dagen achter elkaar uitviel en inmiddels heeft bijna iedereen een generator. Het gebeurde altijd wel ergens, maar nooit hier; mensen waren er aan gewend geraakt. Ik als nieuwtje, niet wetend waar ik rekening mee moest houden, had gewoon gedaan wat er werd gezegd: ik had genoeg water in huis (inclusief volle badkuipen om de WC te kunnen doorspoelen) een volle benzinetank, mijn apparaten waren opgeladen, en we konden koken op de gasbarbecue. Toen het er op aankam, bleek dat er geen accu in de generator zat, dus die moesten we toen nog even gaan kopen (ding was nog nooit nodig geweest in de 20 jaar dat het huis hier staat). Nu testen we de generator af en toe even uit als er iets serieus op komst is. Water is het belangrijkste, de meeste mensen hebben in hun voorraadkast genoeg eten liggen om een paar dagen mee door te komen. Extra veel verse spullen halen heeft toch geen zin als de stroom uitvalt.
Bizze
Amerikafan

Bericht door Bizze »

wij vertrekken 24 september, en als onweer-liefhebber zou ik het niet eens zo erg vinden mocht er een orkaan zijn. Kwil dat gerust eens meemaken (net zoals een tornado-trouwens)
Afbeelding
JetteNL
Amerika-ontdekker

Bericht door JetteNL »

''Het orkaanseizoen, dat vorige maand begon, zal waarschijnlijk dertig procent sterker zijn dan het gemiddelde voor de periode 1915 tot 2012. Dat zegt de Canadees Jan Gelfand, operationeel directeur Amerika van het Internationale Rode Kruis.''

Het enige waar ik op hoop is dat we alleen af en toe 's avonds een buitje hebben en dat we overdag gewoon de dingen kunnen doen die we willen gaan doen!
LittlePhoenix
Amerika-expert

De meeste buien zijn tussen 14.00 en 17.00. Net als het tijd is om naar de bushalte te lopen voor de kinderen of als ik naar de speeltuin wil na de middagdutjes. Ik zou aanraden om de belangrijkste dingen 's ochtends te doen. Na etenstijd is het ook vaak weer lekker buiten maar hou er wel rekening mee dat er hier en daar overstromingen zijn. De grond is zo nat dat het water niet makkelijk wegloopt dus wegen staan regelmatig onder.
JetteNL
Amerika-ontdekker

Bericht door JetteNL »

Een beetje laat maar zoals vele hier al zeiden maak je je vaker druk om niks. We zijn in September 3 weken in Florida geweest en we hebben uiteindelijk 1 keer overdag een regenstorm gehad van een uurtje. En verder denk ik 4x S avonds hevige buien. Verder hebben we het overdag altijd droog gehad. Heel erg veel geluk, of misschien waren we net op de juiste plekken. In ieder geval druk gemaakt om helemaal niks!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Nee zulk weer is normaal in Florida.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Die doom and gloomer van het Rode Kruis zat er dus helemaal naast.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Nou was dit pas ons tweede tornadoseizoen hier, en zijn tornado's in deze regio hier niet erg verwoestend (doorgaans een schuur ofzo die tegen de vlakte gaat, soms wat meer) maar het afgelopen jaar hebben we toch echt wel vaak tornadowaarschuwingen gehad; in ieder geval beduidend meer dan het jaar ervoor. Wel was dit ons eerste jaar zonder hurricane :mrgreen:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het commentaar was op Hurricanes en niet Tornados.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ja, dat is waar, maar ik ging er eigenlijk (wellicht ten onrechte) van uit dat tornado's en hurricanes werden bedoeld. Een orkaanseizoen dat 30% sterker is, ok, meestal hebben we jaarlijks te maken met hooguit 1 serieuze orkaan die het Amerikaanse vasteland bereikt, dus ik weet niet zo goed wat ik me moet voorstellen bij die 30%. Het is ook beslist niet zo dat je mazzel moet hebben om tijdens je vakantie in Florida GEEN hurricane over je heen te zien trekken tijdens de zomermaanden. Tornado's daarentegen....
LittlePhoenix
Amerika-expert

Toen we te horen kregen dat we naar Florida zouden verhuizen dacht ik meteen aan misdaad (CSI Miami) en orkanen. Dat er hier ook zo veel tornadoes voorkomen wist ik dus niet. En ik vind het nog steeds eng, die dingen komen zo onverwacht en je weet nooit waar ze zullen landen en hoe erg het zal zijn.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik zat net nog even naar de statistieken te kijken, maar in 2012 hebben de pacific en atlantic ocean samen te maken gehad met

5 hurricanes van categorie 2
6 hurricanes van categorie 3
1 hurricane van categorie 4.

In 2013 was er

1 hurricane van categorie 2
1 hurricane van categorie 3.

Volgens mijn voorspellingen wordt 2014 een veeeel zwaarder hurricaneseizoen dan 2013 :mrgreen:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Zelfs in NL hadden we deze maand een tornado...
frans&esmé
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door frans&esmé »

niet zeggen anders krijgen er hier thuis een paar de zenuwen als ze dit weten, we gaan volgend jaar weer naar Florida tijdens dit seizoen. Ik vind het wel grappig hoor maar de andere 3 niet zo :lol: :lol:
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Yeehaw schreef:Zelfs in NL hadden we deze maand een tornado...
De afgelopen maanden zelfs meerdere. Bijvoorbeeld in Wijk bij Duurstede en Arnhem.
http://www.weer.nl/weer-in-het-nieuws/w ... rland.html

Maar ook eind Oktober rond Drunen/Elshout in Brabant
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/laatste- ... en-elshout

En dan vorig week die zware storm met orkaanachtige windstoten... ook hier krijgen we mijns inziens steeds extremer weer de laatste jaren.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Van Wikipedia: "Uit onderzoek blijkt dat er in Nederland naar schatting 35 tornado's per jaar voorkomen."

En dan dit: http://www.knmi.nl/klimatologie/lijsten/zwarestorm.html

Het is in het totaalbeeld van deze tabel bijna opmerkelijk te noemen dat er bijna 7 jaar zit tussen deze storm en de vorige!
LittlePhoenix
Amerika-expert

Hoe ernstig mensen de hurricanes nemen ligt ook aan waar ze wonen hier in Florida. Zo heb ik de afgelopen weken meerdere huizen bekeken waar bijv. de hele screen-dinges om het zwembad vervangen was na de laatste orkaan. Of het dak was vervangen omdat het beschadigd was. Mensen nemen het allemaal niet zo heel serieus omdat de verzekering netjes uitbetaalt. Dit is geen superrijke buurt, maar als je bedenkt dat de huur voor een 3 kamer huisje al ruim $2000 per maand is kan je je voorstellen dat de meeste mensen hier toch een goed inkomen hebben. De grote stormen zijn serieus, maar als het te erg is gaan ze gewoon naar een hotel, familie, of vrienden in het noorden van de staat en als ze weer terugkomen dienen ze hun claim in en is het probleem binnen een paar weken opgelost. Sommige mensen zijn juist blij met de schade omdat de verzekering dan betaalt voor iets wat ze anders zelf hadden moeten regelen, zoals een nieuw dak.

Maar als je bijv. met de tuinman praat over de laatste grote storm, dan hoor je verhalen over hoe z'n eigen bedrijfje is ingestort omdat z'n pick up truck zwaar beschadigd was en hij geen geld had voor een andere. Voor mensen met een laag inkomen is goede verzekering niet mogelijk dus als er flinke stormschade is betekent dat voor veel mensen dat ze weer helemaal opnieuw moeten beginnen.
Veel mensen met een laag inkomen zullen ook niet zo snel evacueren omdat ze bang zijn dat hun spullen gestolen zullen worden terwijl ze weg zijn. Dat zag je toen ook in New Orleans, mensen wachten heel lang met weggaan. Of ze hadden gewoon geen geld voor benzine. Dat heb ik hiet ook al een paar keer gehoord, dat mensen niet konden evacueren omdat ze een lege tank hadden.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer