Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis burb11: eerste keer Florida

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
burb11
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis burb11: eerste keer Florida

Bericht door burb11 »

Hallo Amerika experts! :hello2:

Ook wij (twee volw. met een meid van 13) zijn van plan om volgend jaar naar Florida te gaan. Niet de eerste keer Amerika, wel eerste keer Florida.
Nu hebben we een schemaatje gevonden, en ik ben heel erg benieuwd naar jullie opmerkingen/aanvullingen/adviezen hierover.

5 overnachtingen in Orlando: natuurlijk vanwege de parken (en de outlets) :lol:
1 overnachting in Daytona Beach: dagje strand
1 overnachting in Titusville: Kennedy Space Centre
2 overnachtingen in Miami Beach: yoga @3rd street, sight see-en op Ocean Dr. ;-)
2 overnachtingen in Islamorada, Florida Keys: genieten van de zee
3 overnachtingen in Naples: Everglades, tips?
2 overnachtingen in Fort Myers: stad ontdekken, cayo costa
4 overnachtingen in in St. Pete Beach (Clearwater): stad / strand / excursies

Twijfel nog of dit misschien te lang is.. Anders denk ik nog aan inkorten, om na Florida nog een dag of 4 Las Vegas te doen.
Tips zijn welkom!
2008--> Hawaii / 2011--> Philadelphia / 2012--> New York-Oahu-Chicago / 2013--> Phoenix / 2014--> South West / 2015(mei)--> New York (juli/aug)--> Route 66: Chicago -> Phoenix -> Maui
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis burb11: eerste keer Florida

Bericht door Arends1989 »

Geen verkeerd reisschema denk ik zo..

Wellicht kun je Titusville en Daytona combineren door op een plek te overnachten. Afstand tussen deze locaties is maar 54min.

En 4 overnachtingen in St. Pete? Valt daar heel veel meer te doen dan het strand? Misschien daar een dag afsnoepen en een extra dag Miami. Met alle malls, downtown, key biscayne en south beach etc, kun je je daar heel goed vermaken.

Tips voor de Everglades?

-Anhinga trail http://www.nps.gov/ever/planyourvisit/anhinga-trail.htm
-Airboat tripje
-Trail met de auto, besproken in het dirt road topic. Schijnt er te stikken van de alligators 8)
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Ik zou ook zeggen blijf 7 nachten in Orlando en ga van daaruit naar Daytona en KSC. Dan kun je een leuke villa met zwembad huren.

Ik zou je reis niet te lang vinden maar dat is persoonlijk. Dus ff bij je zelf te rade gaan of je ook nog naar LV wilt.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
KW1984
Amerikakenner

Bericht door KW1984 »

Prima route!

Persoonlijk zou ik ipv Islamorada voor Key West kiezen, dan kun je iedere avond daar het leuke sfeertje op Duval Street en Mallory Square meepakken. Op Islamorada heb je het Morada Bay Cafe, heerlijk eten voor lunch/diner met een schitterend uitzicht!
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
flex123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door flex123 »

waarom fort meyers en naples apart? die 2 plaatsjes liggen zo dichtbij elkaar dat je bijvoorbeeld ook vanuit naples naar fort myers kan gaan,zoveel is er nou ook weer niet te doen in fort myers. 5overnachtingen orlando vind ik ook maar beetje weinig,weet niet hoeveel parken je wil gaan bezoeken,maar als je een paar parken wil bezoeken en ook nog shoppen zou ik toch wel 7nachten doen.
Arends1989
Amerikakenner

Bericht door Arends1989 »

@ Burb11; je geeft aan het schema te hebben "gevonden"..

Past dit wel bij hetgeen je van plan bent te gaan doen in Florida? Ben je van plan om de parken te bezoeken? Te shoppen? Voor de natuurparken? Strandvakantie?

Een antwoord op bovenstaande geeft anderen de mogelijkheid om wat gerichter advies te geven! :thumbup:
burb11
Amerika-ontdekker

Bericht door burb11 »

Reisschema's liggen voor het oprapen, je kunt je door een ieder die er al ervaring mee heeft, laten inspireren ;)
Ik weet uiteraard nog niet exact wat we gaan doen, het is tenslotte nog een eindje weg.
Maar een globaal idee is er al wel: had ik er ook bij gezet: dus parken bezoeken, vandaar 5 dgn Orlando, (wat wellicht aan de korte kant is las ik al), maar ook voor natuur is er ruimte: vandaar de Everglades bijvoorbeeld, en strand hoort er in Florida ook bij...
Al met al is het wat ons betreft zeker niet alleen het 1 of het ander, maar een combinatie van park/natuur/stad/strand.

Ik heb al wel wat interessante tips gezien; zoals dat de reistijd soms zo kort is, dat je 2 steden kunt combineren. Of dat 4 dgn St Pete's wellicht wat aan de lange kant is.
Daar kan ik iets mee, is top.

Er is echter iets anders dat me ernstig aan het twijfelen heeft gebracht..... We zouden namelijk in juli/augustus gaan, en nu lees ik zo her en der over 'hurricane season', de regendagen in die periode, de drukte in de parken....

Zou dat voor jullie ook een reden zijn om de reisplannen te herzien, en wellicht voor een andere streek in de VS te kiezen?
2008--> Hawaii / 2011--> Philadelphia / 2012--> New York-Oahu-Chicago / 2013--> Phoenix / 2014--> South West / 2015(mei)--> New York (juli/aug)--> Route 66: Chicago -> Phoenix -> Maui
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Juli en augustus is meestal in de avond fikse onweersbui met harde regenbui.
Meestal met aantal minuten over.
Het is tropischs warm.
Zelf twee keer in juli en zelfs in oktober geweest.
Dit jaar in augustus.
Dus nee daar zou ik niet voor wegblijven.
In de parken wordt door waternevels ook voor verkoeling gezorgd.
Goed afwisselen een dag pretpark.
Volgende dag strand of waterpark.
Vanuit Napels richting de keys kan je heel goed de everglades bezoeken.
Vier dagen Fort meyers lijkt me ook wel beetje veel.
Je kan ook nog naar Sanibel al is daar ook niet veel te doen behalve strand.
Vanuit Orlando is het inderdaad heel makkelijk om dagtripjes te maken naar Clearwaterbeach
Daytona en KSC.
Wij verblijven dit jaar vijf nachten in Orlando en bezoeken dan 2 parken.
Vorige keer gemerkt dat de parken leuk maar erg vermoeiend zijn.
Daarom doen we een dag pretpark en volgende dag strand of waterpark.
Op de keys zijn de stranden minder mooi dan aan de Mexicaanse golf.
Wij gaan dit jaar ook voor het eerst naar Key west omdat we het toch heel graag willen zien.
Lindje67
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Lindje67 »

Hoi Burb11!

Florida is leuk. Twee keer geweest. (een keer onder Orlando en een keer regio boven Orlando)

Shoppen in Orlando is te gek. Veel Outlets!
Wij zijn ook naar Epcot geweest (disney) en dat was wel leuk park. (maar wij waren met zijn tweeen, zonder kinderen)

Wat ik je kan aanraden:

1 De Everglades (moet je gezien hebben, met een bootje de rivier op; alligators kijken)
2 Silver Springs (vlakbij Orlando, zijn de Tarzan films opgenomenn) ...prachtig park, heeft veel van een jungle, veel te zien , veel alligators
3 The Florida keys...de eilanden groep onder Florida (en bezongen door de Beach Boys) bereikbaar vanaf Miami via highway 1)
Heerlijk sfeer, prachtige stranden, aardige mensen. Met name Key West (laatste eiland) is heel erg leuk. (winkeltjes, leuke huizen, lekker eten en Hemingway)
En je kunt Cuba zien bij helder weer!
4. Captiva....eilandengroep boven Naples. (westklust Florida) Ongeveer een uurtje rijden maar zoooo de moeite waard. Prachtig (rijk) eiland met mooie stranden en heel veel bloemen!

Veel plezier!

Greetz,

Linda
Laurentius
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Laurentius »

Orlando kan je ook in 2 splitsen . paar pretparken aan het begin ,en een paar aan het einde .
Op Miami na ,hebben wij dezelfde route gedaan . Everglades hebben wij gedaan onderweg naar Naples . Hadden ons wel wat vergist aan de afstand die we toen nog moesten rijden ,dus het was al laat toen we in Naples waren . gelukkig reeds hotel gereserveerd . Reserveer ook voor de Keys je hotel op voorhand . .
burb11
Amerika-ontdekker

Bericht door burb11 »

Dank voor de behulpzame reacties!

We gaan er es flink over nadenken. Ik merk dat de meesten erg enthousiast zijn over Florida, dat is leuk.
Dat maakt de beslissing niet makkelijk.. :-) Want hier gaat de discussie nu over of Florida, of misschien toch de westkust..

Naja... Wat een luxe probleem :-)
We zullen zien!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer