Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Florida in februari

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Eve88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Florida in februari

Bericht door Eve88 »

Ik zit erover te denken om in 2014 rond februari naar Florida te gaan (het wordt waarschijnlijk dit of Australië - klein verschil :lol: of wie weet wat komt er nog uit de bus).

Maar is het dan eigenlijk al "gegarandeerd" mooi weer? Ik dacht dat het altijd wel goed was in Florida maar toch al veel berichten gelezen dat het rond kerst bv wel kan tegenvallen. Hoe is dat in februari? Al lekker warm of is dat pas vanaf maart? Liefst zowel noordelijk als zuid Florida.

Iemand ervaring met naar Florida gaan rond die periode?
mtl
Amerika-expert

Re: Florida in februari

Bericht door mtl »

Ik ben 2 keer in een februarimaand in Florida geweest en het weer was perfect: rond de 25 graden. Wel af en toe een regenbui.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Kan ook een stuk kouder zijn in Fl. Niet te voorspellen. In ieder geval kouder dan in Australia (muv Tasmania) maar ook droger dan in het noorden van Australia.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Wij wonen sinds vorig jaar in Florida en ik vond de winter hier echt heerlijk. Bijna elke dag t-shirt weer. Maar het kan gebeuren dat het in de ochtend koud genoeg is voor een jas. En nachtvorst kan ook gebeuren maar rond 10 uur 's ochtends is het dan al weer heerlijk weer.

De lente en de eerste weken van de zomer vind ik een stuk minder prettig. Stormen, regenbuien, en veel te warm. Persoonlijk vind ik Florida in de winter fijner dan in de zomer en ik vond het in de winter makkelijker om de hele dag naar buiten te gaan. Nu in de zomervakantie moet ik de dagen goed plannen zodat de kinderen 's ochtends naar buiten gaan en dan 's middags als het regent iets binnen kunnen doen. En je moet heel goed oppassen voor bliksem, gisteren voor de zoveelste keer blikseminslag aan het eind van de straat. Geen idee waarom maar dat gebeurt redelijk vaak.
Myrte
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Myrte »

Hoe is het weer in november? Ik houd niet van superwarm weer, ben nog nooit in Florida geweest maar wel in California en Hawaii in februari en dat bevalt me erg goed.
Is november in Florida vergelijkbaar?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik ben 2 keer eind november begin december in Florida geweest en het was heerlijk weer, vooral in het zuiden bij Miami was het gewoon zomer en totaal niet vochtig.
lauravanderklugt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door lauravanderklugt »

Wij zijn 2 keer in februari geweest. Mooie dagen gehad, maar ook kouder weer. Dit jaar hadden we zelfs nachtvorst en heb ik in Busch Gardens een warme trainingsbroek gekocht omdat het 's ochtend echt nog fris was. In februari dus geen garantie op mooi weer. Wel een stuk rustiger in de parken en ook de waterparken zijn te doen, maar daar moet je wel wat flexibel in zijn qua planning totdat je een goede dag hebt. Dat lukte bij ons en vanwege onze kleine meid wilden we ook geen superheet weer. Ik vind het een prettigere tijd dan eind van de zomer, wanneer je vaak regenbuien aan het eind van de dag hebt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer