Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Beste tijdstip om richting Florida te gaan?
-
- Amerika-ontdekker
Beste tijdstip om richting Florida te gaan?
We willen graag ergens de komende maanden richting Florida gaan om een fly&drive te doen. Maar met onze paasvakantie, Spring Break, temperaturen en algemene drukte vroegen we ons af wat nu eigenlijk de beste periode is om een tweetal weken te reizen? Eind april? Eerder maart?
Alle tips zijn welkom...
Alle tips zijn welkom...
Re: Beste tijdstip om richting Florida te gaan?
December-Maart is de beste periode.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik ben nu zelf al een aantal keer eind april geweest en moet zeggen dit beviel prima. Qua weer en de drukte in de parken vond ik meevallen.
Ga in ieder geval niet in de zomermaanden i.v.m. het vochtige weer. Ben er voor mijn werk een aantal keer in die tijd geweest en het is er dan niet echt prettig.
Ga in ieder geval niet in de zomermaanden i.v.m. het vochtige weer. Ben er voor mijn werk een aantal keer in die tijd geweest en het is er dan niet echt prettig.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik houd denk ik iets meer van de warmte dan mtl want ik vind november en april juist erg fijn om in Florida te zijn. Moet wel zeggen dat wij altijd naar het noorden van Florida gaan dat scheelt nog wel iets in temperatuur ten opzichte van het zuiden.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- Ingrid1958
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Ik haak even aan in dit topic, wij zijn van plan om in oktober te gaan, is dat een fijne maand om te vertoeven en ook om nog genoeg zon0uurtjes mee te pikken voor de zonaanbidsters onder ons en een waterpretpark te doen?
Ik ben eerder in mei geweest, voor ons heerlijk, al wel warm met vaak een tropisch buitje , en in september: heel erg warm en heel hoge luchtvochtigheid die niet altijd even prettig aanvoelt. Hoor graag bevindingen van evt locals.. Ben erg benieuwd
Ik ben eerder in mei geweest, voor ons heerlijk, al wel warm met vaak een tropisch buitje , en in september: heel erg warm en heel hoge luchtvochtigheid die niet altijd even prettig aanvoelt. Hoor graag bevindingen van evt locals.. Ben erg benieuwd
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Zelf vind ik oktober de heerlijkste tijd om naar Orlando te gaan vooral ook omdat Halloween altijd een bepaalde sfeer uitademt in de parken en winkels. Qua temperaturen is het meestal ook goed te doen maar af en toe is het er dan toch nog behoorlijk warm.
Wat betreft het begin van het jaar kan ik niet zoveel zeggen we zijn er een keer in mei geweest en dat was ook goed te doen en dan hebben ze bij Disney de Star Wars weekenden die ook erg leuk zijn om te bezoeken. Ik heb wel altijd begrepen dat je er niet rond springbreak moet zijn aangezien het er dan heel erg druk is.
Wat betreft het begin van het jaar kan ik niet zoveel zeggen we zijn er een keer in mei geweest en dat was ook goed te doen en dan hebben ze bij Disney de Star Wars weekenden die ook erg leuk zijn om te bezoeken. Ik heb wel altijd begrepen dat je er niet rond springbreak moet zijn aangezien het er dan heel erg druk is.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Wij kunnen kiezen voor december of mei. Wat zouden jullie aanraden?
-
- Amerikakenner
- Partner van: Elskey
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik ga van 27/05/2014 tot 20/06/2014.
Is dit een goede periode ? Mijn vriendin en ik houden wel van mooi en warm weer
Is dit een goede periode ? Mijn vriendin en ik houden wel van mooi en warm weer

http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik denk dat het voor iedereen toch persoonlijk is. Wat de een warm vindt, vindt een ander weer prima.
Wij zijn 1 x in mei/juni geweest en ik vond het echt vreselijk met een humidity van 95 %.
Daarna zijn we nog in december en in maart geweest en dat bevalt ons uitstekend waarbij ik wel moet zeggen dat we dan alleen richting Zuid Florida en de Keys gaan omdat het weer in Orlando te onzeker is en het daar best 'koud' kan zijn. Nu gaan we in februari, en afwachten wat het weer doet.
Wij zijn 1 x in mei/juni geweest en ik vond het echt vreselijk met een humidity van 95 %.
Daarna zijn we nog in december en in maart geweest en dat bevalt ons uitstekend waarbij ik wel moet zeggen dat we dan alleen richting Zuid Florida en de Keys gaan omdat het weer in Orlando te onzeker is en het daar best 'koud' kan zijn. Nu gaan we in februari, en afwachten wat het weer doet.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Wij gaan ieder jaar, behalve dit jaar want dan gaan we naar The Wild West, van 1 oktober tot 7 november naar Florida en vinden het een super tijd. Zon, warmte, bewolking, regen, enkele zeer zwaren regenbuien van een 15 minuten, maar over het algemeen temperaturen tussen de 23 en 33 graden.
Walter
Walter

Gister met WTC gebeld en ze hebben de prijzen voor de kerstvakantie en meivakantie nog niet.
Ik was wel even benieuwd wat een camperreis gaat kosten. Is een camper leuk voor kids? Of raden jullie het juist af?
Ik was wel even benieuwd wat een camperreis gaat kosten. Is een camper leuk voor kids? Of raden jullie het juist af?
- Ingrid1958
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Hmm dat klinkt erg goed, dat gaat hm dus zeker worden. Nu al terrible veel zin in. Thnkx voor je antwoordJeroenB schreef:Zelf vind ik oktober de heerlijkste tijd om naar Orlando te gaan vooral ook omdat Halloween altijd een bepaalde sfeer uitademt in de parken en winkels. Qua temperaturen is het meestal ook goed te doen maar af en toe is het er dan toch nog behoorlijk warm.

1982 Florida
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
De tickets voor de kerstperiode zijn al wel te vinden op internet maar het is zoeken naar een goede prijs. Ik wacht zelf nog maar even een paar dagen af of ze misschien nog gaan zakken.
Jullie gaan dus 2 weken in de kerst vakantie, of langer?
Hoe is het verder met de kerstsfeer buiten de parken om? Aanrader?
Hoe is het verder met de kerstsfeer buiten de parken om? Aanrader?
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij gaan zo'n 18 dagen is de planning en gaan rond de 16/12 weg en 2/12 weer terug afhankelijk van de ticket prijzen. In de community's waar de mensen echt wonen is er erg veel kerstversiering te zien, verder heb je in centrum van Celebrations een aantal avonden met muziek en sneeuw, ook is er dan een nep ijsbaan waar je op kan schaatsen.
De winkelcentra zijn ook versierd en hier is het de dag na kerst een gekkenhuis vanwege de uitverkoop, al is het de dagen ervoor en er na ook allemaal al afgeprijsd.
Ook zou je downtown disney kunnen doen daar is het ook gezellig en is de kerstman of kerst Goofy aanwezig waarmee je op de foto kan.
De winkelcentra zijn ook versierd en hier is het de dag na kerst een gekkenhuis vanwege de uitverkoop, al is het de dagen ervoor en er na ook allemaal al afgeprijsd.
Ook zou je downtown disney kunnen doen daar is het ook gezellig en is de kerstman of kerst Goofy aanwezig waarmee je op de foto kan.
Hmm begin nu echt te twijfelen wat de beste periode is om te gaan.... Verder nog argumenten waarom wel of niet in december of mei?
En hebben jullie ervaring met het reizen met een camper?
En hebben jullie ervaring met het reizen met een camper?
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Haha bekend probleem, alle voors en tegens afwegen en vooral ook kijken wat je plannen zijn om te gaan doen en welke periode daar het meest voor geschikt is.
Wij hebben geen ervaring met een camper. De keren dat wij rondgereden hebben hebben we dat met de auto gedaan en onderweg hotels genomen. De laatste jaren verblijven we vooral in en rond kissimmee/Orlando en verblijven dan in een condo op Terrace Ridge wat ons heel goed bevalt. De prijzen va de hotels vallen reuze mee in Florida als je ze vergelijkt met California, idem met de benzine prijzen.
De laatste jaren hebben wij geboekt via usafunvacations.nl aangezien die met scherpe tarieven kwamen. Op dit moment twijfelen we of we via Düsseldorf gaan vliegen want het lijkt er op dat de prijzen daar vandaan goedkoper zijn. Je zou ook op hotelkamers kunnen bieden via priceline, hebben wij in het verleden ook veel gedaan en leuke resort hotels "gewonnen" voor prijzen van ca. Euro 50,- per nacht.
Wij hebben geen ervaring met een camper. De keren dat wij rondgereden hebben hebben we dat met de auto gedaan en onderweg hotels genomen. De laatste jaren verblijven we vooral in en rond kissimmee/Orlando en verblijven dan in een condo op Terrace Ridge wat ons heel goed bevalt. De prijzen va de hotels vallen reuze mee in Florida als je ze vergelijkt met California, idem met de benzine prijzen.
De laatste jaren hebben wij geboekt via usafunvacations.nl aangezien die met scherpe tarieven kwamen. Op dit moment twijfelen we of we via Düsseldorf gaan vliegen want het lijkt er op dat de prijzen daar vandaan goedkoper zijn. Je zou ook op hotelkamers kunnen bieden via priceline, hebben wij in het verleden ook veel gedaan en leuke resort hotels "gewonnen" voor prijzen van ca. Euro 50,- per nacht.
Het lijkt ons zo mooi om in een camper rond te reizen en op mooie campings te gaan staan, lekker buiten eten en spelen met de kids. Lekker zwemmen enzo...
Geen idee of een camperreis duurder is dan auto huren en hotels...
Geen idee of een camperreis duurder is dan auto huren en hotels...
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Hou in december rekening met mogelijke stormen, kou en drukte in de psrkrn. Daarnasst is het vaak te fris om te gaan zwemmen.
Ik vind mei de betere tijd in veel opzichten hoewel kerst in Disney ook erg leuk is.
Ik vind mei de betere tijd in veel opzichten hoewel kerst in Disney ook erg leuk is.
We zijn eigenlijk niet van plan om dagen in de disneyparken rond te lopen. Hooguit 1 a 2 dagen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 1592 Weergaves
-
Laatste bericht door Thierry73
-
- 10 Reacties