Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
brandstofkosten Orlando naar Miami
brandstofkosten Orlando naar Miami
Hallo Amerika gangers,
wij willen graag aankomend zomer vanuit Orlando met een huurauto langs de westkust terug rijden naar Miami.
wie heeft hier ervaring mee qua brandstofkosten....
waar moeten we ongeveer rekening mee houden ?
bedankt!
wij willen graag aankomend zomer vanuit Orlando met een huurauto langs de westkust terug rijden naar Miami.
wie heeft hier ervaring mee qua brandstofkosten....
waar moeten we ongeveer rekening mee houden ?
bedankt!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: brandstofkosten Orlando naar Miami
Tja, ..... dit is toch bijna een volle 400 kilometer.
Ik vermoed niet dat de brandstof de grote kost gaat worden ?
Zijn er nog ernstige vragen ?

Zijn er nog ernstige vragen ?

Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
bedankt voor je reactie.
nee dat zijn idd de kosten niet, maar wel prettig te weten aangezien we graag alle kosten op een rijtje willen hebben.
kunen we weer wat afstrepen
greetz
nee dat zijn idd de kosten niet, maar wel prettig te weten aangezien we graag alle kosten op een rijtje willen hebben.

kunen we weer wat afstrepen

greetz
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat is ook erg afhankelijk van de auto die je rijd, maar ga eens uit van een $70,- dan zit je wel goed denk ik zo. Ik moet eerlijk zeggen dat ik in Amerika niet zo op het brandstofverbruik let aangezien de brandstof daar erg goedkoop is. Maar op 1 tank moet je dat wel redden zelfs als je auto zuipt.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Brandstofprijzen variëren grofweg van 3-4 dollar per gallon, en een gallon is bijna vier liter. Hangt er dus vanaf hoe zuinig je auto is, en het is moeilijk om een kleine auto te krijgen bij een verhuurbedrijf hier.
Bedankt Rachel en JeroenB!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het hangt er ook vanaf hoe je rijdt natuurlijk. Pak je de turnpike of de 95 of de 1. Rij je direct van Orlando naar Miami of wil je onderweg nog dingen doen (bv Kennedy space center ofzo).Ik denk overigens dat voor een directe rit je echt geen 70 dollar kwijt bent.
Het is zeker niet onze bedoeling om in 1 x te rijden, we willen toch stoppen en overnachten aan de westkust. Willen sowieso Clearwater en Tampa aandoen .
Thanx voor jullie feedback!
Thanx voor jullie feedback!
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat kost met mijn auto $80. Met de auto van mijn vrouw $25 

- Re1gnman
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
als je de kosten wat preciezer wil uitrekenen:
Zoek een voorbeeld auto uit je te boeken klasse....stel Bij Alamo een mid size,
Ford Focus or similar.
Zoek nu bij Edmunds.com je Focus op. Daar staat alles, dus ook verbruik, van die
auto. Zo kun je alle types auto daar opzoeken.
Stel 32 mile/gallon, 220 miles....gallon prijs erbij en voila.....je hebt je kostenplaatje compleet.
Zo heb je ook makkelijk inzichtelijk wat het qua brandstof scheelt als je een SUV of een mid/full size huurt.
Zoek een voorbeeld auto uit je te boeken klasse....stel Bij Alamo een mid size,
Ford Focus or similar.
Zoek nu bij Edmunds.com je Focus op. Daar staat alles, dus ook verbruik, van die
auto. Zo kun je alle types auto daar opzoeken.
Stel 32 mile/gallon, 220 miles....gallon prijs erbij en voila.....je hebt je kostenplaatje compleet.
Zo heb je ook makkelijk inzichtelijk wat het qua brandstof scheelt als je een SUV of een mid/full size huurt.
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Volgende vraag : Wat kost een ontbijt bij de Mac ? 
De benzine is ongeveer 3x goedkoper hier als in NL ...uit eten 2x en kleding 4x en de dollar is ongeveer 35% minder waard als de euro, dus relax en geniet gewoon van je vakantie...anders toch maar weer weekje Ardennen boeken met de tent volgende keer.

De benzine is ongeveer 3x goedkoper hier als in NL ...uit eten 2x en kleding 4x en de dollar is ongeveer 35% minder waard als de euro, dus relax en geniet gewoon van je vakantie...anders toch maar weer weekje Ardennen boeken met de tent volgende keer.

Laatst gewijzigd door kaap koraal op 09 apr 2014, 00:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
In Nederland of in Amerika kaap ? 
En het is natuurlijk afhankelijk van van alles hoeveel brandstof je nodig hebt voor het ritje, maar voor het rekenen denk ik dat $ 70,- een goede maatstaf is. Je moet immers ergens vanuit gaan.

En het is natuurlijk afhankelijk van van alles hoeveel brandstof je nodig hebt voor het ritje, maar voor het rekenen denk ik dat $ 70,- een goede maatstaf is. Je moet immers ergens vanuit gaan.
weekje Ardennen is voor ons wel erg duur, we wonen op Aruba!
Allemaal bedankt voor de info. thanx

Allemaal bedankt voor de info. thanx
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
JeroenB schreef:Dat is ook erg afhankelijk van de auto die je rijd, maar ga eens uit van een $70,- dan zit je wel goed denk ik zo. Ik moet eerlijk zeggen dat ik in Amerika niet zo op het brandstofverbruik let aangezien de brandstof daar erg goedkoop is. Maar op 1 tank moet je dat wel redden zelfs als je auto zuipt.
Zo goedkoop is het niet meer hoor. Ja in 1997 toen ik 83 cent voor een gallon betaalde

Nu tussen de 3 en 3,5 dollar per gallon. Afhankelijk van de warmte (airco) en auto (economic of bijv. SUV) rij je tussen de 1 op 6 en 1 op 12 schat ik.
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
In ieder geval nog steeds goedkoper dan in NL en inmiddels worden de auto's in Amerika ook steeds zuiniger.
Maar ik kan me die goede oude tijd ook heugen waarin we voor $ 18,- een grote SUV vol konden tanken als de tank leeg was, maar die tijd is geweest. Maar in die tijd was een dollar ook nog ruim F 2,50 en was onze wisselkoers dus slechter.
Maar ik kan me die goede oude tijd ook heugen waarin we voor $ 18,- een grote SUV vol konden tanken als de tank leeg was, maar die tijd is geweest. Maar in die tijd was een dollar ook nog ruim F 2,50 en was onze wisselkoers dus slechter.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Zéker goedkoper als in Nederland. Wij rijden in Amerika met een SUV goedkoper als hier in Nederland met onze Suzuki Alto!JeroenB schreef:In ieder geval nog steeds goedkoper dan in NL en inmiddels worden de auto's in Amerika ook steeds zuiniger.

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Niet altijd hoor space ace. Mijn auto slurpt 1 op 4. Met een alto moet je toch 1 op 16 kunnen rijden? Benzine is nog niet 4x goedkoper hier
Met de peugeot van mijn vader kan ik trouwens ook 1 op 5 rijden. (toen wees de meter in duitsland wel 200km/h aan
) Met mijn auto moet ik dan 90 km/h blijven rijden

Met de peugeot van mijn vader kan ik trouwens ook 1 op 5 rijden. (toen wees de meter in duitsland wel 200km/h aan

- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
En ik dacht dat die Chevrolet Traverse LT die we toen mee hadden al best wat zoop, maar die van jou is dus nóg erger?
Als ik de kosten van vorig jaar vakantie vergelijk met de kosten wat mijn auto kost, dan is de Chevrolet in ieder geval goedkoper dan mijn Suzuki Alto...

Als ik de kosten van vorig jaar vakantie vergelijk met de kosten wat mijn auto kost, dan is de Chevrolet in ieder geval goedkoper dan mijn Suzuki Alto...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
Net maar even gerekend: benzine is in NL nog altijd 2,6 keer duurder dan in de VS
In Nederland gemiddeld 1,80 euro per liter (volgens brandstofprijzen.info) en in de VS gemiddeld 3,60 dollar per gallon (volgens eia.gov) ofwel 0,69 euro per liter.

In Nederland gemiddeld 1,80 euro per liter (volgens brandstofprijzen.info) en in de VS gemiddeld 3,60 dollar per gallon (volgens eia.gov) ofwel 0,69 euro per liter.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
6 liter V8, model baksteen en 3000kg voortslepen is geen goeie receptuur voor zuinig rijden. Het geeft alleen wel een hoop lol en je auto is makkelijk terug te vinden op de parkeerplaatsSpaceAce schreef:En ik dacht dat die Chevrolet Traverse LT die we toen mee hadden al best wat zoop, maar die van jou is dus nóg erger?![]()
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 2013 Weergaves
-
Laatste bericht door mtl
-
- 5 Reacties