Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Florida, veel van hetzelfde..

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Florida, veel van hetzelfde..

Bericht door Dbacks2 »

Van 'niets' doen ik Las Vegas krijg ik altijd zulke zere voeten :shock:

Ik vond Florida ook minder, zou niet mijn eerste keus zijn om naar terug te gaan. Maar we hebben het ook niet echt getroffen met een orkaan die zo'n beetje de hele maand maar bleef hangen. Die drukte ook zijn stempel op de pretparken (vaak heftige buien) en het zwemmen... iedere keer het zwembad dicht vanwege onweer.
En verder vond ik het zoooo vies warm. (geen keus, we moesten in de zomervakantie)
Het huis dat we hadden was absoluut fantastisch, maar veel restaurants waren inderdaad minder (ook de ketens, vreemd genoeg) dan elders in de VS. Het leek wel een beetje of ze voor al die stomme toeristen niet zo hun best wilden doen... die bleven toch maar een beperkte tijd.
Buiten de pretparkenzone vond ik de mensen absoluut vriendelijk en gezellig... en spaans hebben we helemaal niet gehoord.
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Wat jammer dat jullie vakantie wat is tegengevallen. Ik moet zeggen dat ik je verhaal ook niet echt herken... De enige onbeschofte mensen die ik in Orlando heb gezien waren toeristen, en dan met name die grote kuddes Brazilianen en Colombianen waar ik mij enorm aan kan irriteren. De Amerikanen zelf zijn altijd bijzonder vriendelijk en gastvrij en altijd in voor een gezellig praatje.
Dat er veel Spaans wordt gesproken herken ik wel, maar dan voornamelijk in Miami. Het stoort mij niet want ook dit hoort bij Amerika.

Ik kan me voorstellen dat veel mensen het 'Wow' gevoel missen die ze wel in Utah enzo ervaren, maar ik kom zelf al 33 jaar in Florida en kan nog steeds overdonderd raken van de mooie flora en fauna daar. Het is toch geweldig om dolfijnen in het wild te zien zwemmen, en manatees, en alligators, en zeeschildpadden die 's avonds aan land komen om hun eieren in het zand te begraven. Ik vind het heerlijk om ten midden van het drukke leven even van de weg af te gaan en terecht te komen in een schitterend stukje ongerepte natuur met schildpadden, wasbeertjes, vele verschillende soorten vogels, slangen en zelfs de kans om een beer te zien. Maar ook natuur zoals de banyan bomen in het zuiden, de cipres bomen, sinaasappelbomen en de indrukwekkende live oaks met Spaans mos, wat het geheel iets mysterieus en zwoels geeft. De Everglades is een prachtig en uniek natuurgebied, maar elders in Florida zijn er ook vele verborgen schatten te vinden met warm waterbronnen, wildlife en kleurrijke bloemen en planten.
Florida is zoveel meer dan enkel pretparken, outlets en stranden. En zelfs in de stranden zit er enorm veel verschil. Zo kan je bijv. Sanibel Island niet vergelijken met Amelia Island. En dan natuurlijk de steden... van oude historische plaatsjes met Spaans koloniale huizen en Victoriaanse Mansions tot slaperige vissersdorpjes en bruisende steden met een scala aan musea en evenementen, ... Florida bied het allemaal! Het enige wat er niet is, zijn die grote rode rotsen....

Ik vind Florida bijzonder mooi en allesbehalve saai of eentonig. Maar goed, ik ben iemand die ook enorm kan genieten van het Nederlandse landschap en straks weer helemaal in awe is als de heide paars kleurt, net zo goed als dat ik even stil val als ik in Moab of Valley of Fire ben. Moeder natuur is nou eenmaal geweldig mooi en altijd verrassend.
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

Ook al ben ik nog niet in Florida geweest, ik herken wel je gevoel. Het Zuidwesten geeft zo ontzettend veel wow momenten dat na onze eerste reis in 2009 eigenlijk alles wel wat tegenvalt :lol: . Onze reis naar het Noord-oosten in 2011 was geweldig maar we misten de diversiteit. We zijn ook weer op vakantie naar Tsjechië geweest en hebben ook hier een fijne vakantie gehad maar ook hier.... de omgeving die we ooit zo geweldig vonden ( boheems paradijs ) leek te zijn gekrompen, nog steeds mooi en fijn er te zijn maar het voelde anders. Eigenlijk zijn we door en door verwend geraakt :wink: We kwamen in de VS want we wilden een keer een verre reis maken, nu willen we niet anders meer. Na 4 keer VS willen we volgend jaar Canada. Het is het virus .... ik voel me gezegend dat we inmiddels al zoveel moois hebben gezien......en ben me er zeer bewust van dat dat meer is dan waar de meeste mensen alleen maar over kunnen dromen.
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Wij vertrekken over drie weken weer naar Florida. Voelt als thuiskomen voor ons. We hebben de west kant ook gedaan, 4 weken rondgetoerd . Prachtige natuur gezien maar ook steden die ik minder vond.
Las Vegas vonden wij verschrikkelijk, los Angeles echt plastic, SanFrancisco helemaal geweldig. Natuur is idd overweldigend.
Hotels vonden wij niet indrukwekkend en aan de dure kant in vergelijking met Florida.
We hebben ook aan de oostkust getoerd,,dit was weer helemaal anders. New York, Washington, Atlantic city, Savannah, Atlanta, vonden wij ook helemaal top en weer compleet anders. Ik denk dat als je je voorbereidt en reisgidsen leest dat je wel ongeveer weet wat je kunt verwachten in iedere staat. Wij blijven het prachtig vinden dat er zo'n grote verscheidenheid is aan natuur, steden en de bevolking.
Wat betreft het Spaans spreken, dit horen wij idd ook steeds meer. Maar ja om je daar aan te storen.
Natuur in Florida hebben wij ook pas de laatste jaren ontdekt, de stateparks. Schitterende parken waar je kunt wandelen, fietsen, kanoëen.
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening maar Florida is echt wel meer dan Miami en Orlando en pretparken. Je moet het alleen weten te vinden.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

In de VS praten we Engels.
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door katrienenluc »

Ik kan jou helemaal volgen Nathalie! Wij zijn vorig jaar 4 weken weggeweest:1week Florida, 2 weken New Orleans, Memphis, Atlant, Charleston, en zo nog een week in Orlando.
Nou, de 2 weken in het noorden vond iedereen leukst!
Als je niet van shoppen houdt, niet van pretparken en niet van lekker lui wezen op vakantie, kan je beter niet naar Florida gaan.
Ivm de vriendelijkheid in de hotels heb je pech gehad denk ik;wij hebben no nooit zoveel gratis upgrades gehad als vorig jaar! Wij logeerden wel ook altijd in Hilton/Mariott.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik heb nog niet zo veel gezien van de VS, maar vond Florida ook niet geweldig. Wist ik ook wel van te voren, maar ja, het kwam logistiek het beste uit (we woonden in Texas en wilden in de kerstvakantie nog een dikke week weg, niet te koud, en te doen met 2 kinderen en een zwangere buik). Het was leuk, 2 dagen disney voor de kids, miami een keer gezien, everglades was mooi, en nog wat leuke dingen gedaan, maar geen 'wow'-factor voor mij. Maar dat is ook persoonlijk natuurlijk, we gingen niet winkelen, vinden pretpark beperkt leuk, zijn geen strandmensen en wat natuur betreft was het voor ons wat te vlak (misschien ook wel te vergelijkbaar met onze eigen woonomgeving op dat moment, Houston). Ik denk niet dat we snel terug zullen gaan, maar ook zeker geen spijt!
Overigens vonden we de mensen iets minder vriendelijk dan in Texas, en uit eten gaan iets duurder, maar dat heb je denk ik al snel als je met Texas vrgelijkt. Op de hotels hadden we niets aan te merken.
Terug in Texas!
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Leuk om al die verschillende meningen over Florida te herkennen. Ik behoor tot de groep die Florida wel positief gestemd is 8)

Waarom?

- Korte afstanden
- Fijne stranden (Sanibel, Cocoa Beach)
- Shoppen
- Natuur (Everglades, de Stateparks op de Keys, Juniper Springs, Alexander Springs)
- Miami

Aan het Spaanstalige stoor ik me overigens niet. Het hoort bij de USA en zeker bij Florida :thumbup:
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Ik lees dit topic ook met veel interesse. Smaken verschillen natuurlijk.

Maar ik zeg al sinds begin 90er jaren tegen iedereen die (na het het aanhoren van mijn enthousiasme over Amerika) ook naar Amerika op vakantie wil, dat ze EERST naar Florida moeten gaan (als ze er al ooit eens heen wilden) en dan naar het westen. Andersom draait meestal op een teleurstelling uit als je niet voor pretparken, shoppen en strand gaat.

Ik kom regelmatig in Florida (met name Orlando) en heb het er altijd reuze naar mijn zin, maar het is ONVERGELIJKBAAR met de prachtige natuur in andere delen van Amerika.
Overigens vind ik Florida voor een strandvakantie zwaar overgewaardeerd en hetzelfde geldt wat mij betreft voor Miami en de route naar Key West (Key West vind ik wel fantastisch).

Ik onderschrijf de irritatie over met name zuid Amerikaanse bezoekers in Orlando, maar heb verder geen enkele negatieve ervaring met de mensen in Florida gehad. Ook zie ik weinig kwaliteitsverschillen bij hotels van de zelfde keten in Florida. Wel is het prijskaartje vaak vriendelijker :>
Laatst gewijzigd door eddepet71 op 03 apr 2014, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Tja, Florida heeft leuke en minder leuke dingen. Ik kan nog steeds genieten van de prachtige bloemen, de hagedissen, ibissen, en andere prachtige dieren in de straat, ben blij dat ik geen sneeuw meer hoef te ruimen, en ben heel erg blij met de goede scholen voor de kinderen. Maar er zijn hier inderdaad heel veel onbeleefde/onvriendelijke mensen en het voelt hier een beetje afgeleefd. Wij wonen in een goede buitenwijk maar ik verbaas me hier regelmatig over hoe vies en slecht onderhouden het allemaal is.
analogkid
Amerikakenner

Bericht door analogkid »

Wij zijn nu 2 maal aan de Nooroostkust op vakantie geweest en gaan over 3 weken naar Florida. Voor de aankomende (3-5) jaren staat de westkust op het programma. Toch een beetje bewust in die volgorde gedaan, om 'teleurstellingen' te voorkomen. In deze volgorde hebben wij in ieder geval op en top genoten van New England en de Canadese Oostkant! Hetzelfde gaat vast gebeuren in Florida over een paar weken!
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Moniquemichiel
Amerikakenner

Bericht door Moniquemichiel »

eddepet71 schreef:
Maar ik zeg al sinds begin 90er jaren tegen iedereen die (na het het aanhoren van mijn enthousiasme over amerika) ook naar Amerika op vakantie wil, dat ze EERST naar Florida moeten gaan (als ze er al ooit eens heen wilden) en dan naar het westen. Andersom draait meestal op een teleurstelling uit als je niet voor pretparken, shoppen en strand gaat.
Hahaha, ik zeg juist eerst het westen.... dan is verslaving gegarandeerd ! :lol:
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Leuk al die verschillende meningen, ik hou het toch ook op Florida want ik vond het westen ook niet echt mijn ding, grote afstanden rijden om ergens te komen, in de grote steden een verschrikkelijke drukte en de hotels in Florida zijn mij beter bevallen dan de hotels in het westen.

Nu hebben we in het westen een behoorlijke rondreis gemaakt waarbij er veel kilometers gemaakt zijn en blijven we in Florida vaak op 1 plek en rijden we daar vandaan zo nu en dan een fiks stuk om ergens anders naar toe te gaan dan de pretparken en de malls. Nu moet ik ook eerlijk bekennen dat ik graag dingen onderneem maar niet echt een natuur mens ben. Dingen zoals de Grand Canyon en Niagra Falls zijn leuk om even naar te kijken maar ik moet er geen 3 uur blijven. :D

Maar gelukkig dat niet iedereen naar hetzelfde gebied gaat, dan was het nml. zo druk daar met Nederlanders. :lol:
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ik ben het volledig eens met eddepet71.
Die ervaring hebben wij gehad. Na het westen was florida toch wel een beetje een teleurstelling.
Groetjes,
Carine
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Het is gewoon niet met elkaar te vergelijken, ook al ben je in hetzelfde land. Er zit tussen sommige stukken bijna 5000 kilometer afstand! Dat is hetzelfde als in Europa een vakantie in Italië en Rusland met elkaar vergelijken (ja, ik weet dat je dat niet helemaal met elkaar kunt vergelijken :lol: ), een wereld van verschil.

Daarnaast is het voor een heel groot deel ook het verwachtingspatroon van de mensen. Als je naar het Westen bent geweest en je verwacht ook zo'n reis in Florida kom je van een koude kermis thuis.
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Ik ben ondertussen ook 3 keer aan de Westkust geweest en vertrek op 27 mei voor de eerste keer voor 25 dagen naar Florida en ik weet dat qua landschappen de Westkust met niets te vergelijken is maar ik kijk toch geweldig uit naar mijn reis :

* lekker shoppen
* pretparken
* de eilandjes aan de golf van Mexico en de mooie stranden
* de Everglades
* een paar dagen de Keys doen
* Miami Beach
* ...
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Nathalie21
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Nathalie21 »

Dat lekker shoppen is bij ons ook gelukt al had ik het na 2 winkelcentra ook wel weer gezien, ik denk dat ik (wij) vooral van de afwisseling houden en dat het ook tegenviel omdat het veel van hetzelfde was.
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
2025: Las Vegas - The Sphere
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Klopt wel, Florida heeft echt we iets te bieden. Wat gaat er bvb boven een airboat ride. Key West uiteraard, maar toch ook nog tal van andere leuke plaatsjes. En Orlando uiteraard als het op pretparken aankomt. Alhoewel we Bush Gardens in Tampa destijds het leukste vonden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
JetteNL
Amerika-ontdekker

Bericht door JetteNL »

Wij hebben vorig jaar Florida gedaan en gaan dit jaar naar het Zuidwesten. Eigenlijk wel bewust deze volgorde gekozen omdat het zo totaal verschillend en we verwachten dat we het zuidwesten mooier gaan vinden.

Ik vind aan Florida dat veel plekjes erg op elkaar lijken. Als ik er weer heen zo gaan zou ik niet zo snel weer een rondreis doen. Waarschijnlijk zou ik dan een combi maken van Orlando en Miami (alhoewel ik weet dat veel forum leden niet perse enthousiast zijn over miami)

Ik kan me niet vinden in het ergeren aan de Spaanse taal. Ik heb dit alleen in Miami echt meegemaakt. Dan waren we bijvoorbeeld in de supermarkt en konden we gewoon geen engels-sprekende werknemer vinden. Dat vond ik wel erg irritant. Maar verder hebben wij dat nergens echt zo meegemaakt eigenlijk.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Ik denk dat het ook verschil maakt of je hier woont of alleen op vakantie bent. Persoonlijk vind ik het dus wel heel irritant als ik in Amerika naar een ziekenhuis bel en niemand spreekt Engels. Of als ik een school binnenloop om info te vragen en de dames in de front office kunnen me niet helpen omdat ze geen Engels spreken. Sorry, maar ik wil mijn kinderen niet naar een school sturen waar niet of nauwelijks Engels gesproken wordt. Net zoals ik onze oudste in Nederland niet naar een peuterspeelzaal deed waar eigenlijk alleen maar Turks gesproken werd. Aan de andere kant, als we nog een jaar langer in Duitsland waren gebleven was onze oudste zoon wel naar een Duitse peuterspeelzaal gegaan en had hij zich dus moeten aanpassen een de plaatselijke taal. Het is dus absoluut niet zo dat ik niet wil dat onze kinderen andere talen leren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer