Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Eerste keer USA: 12 dagen Florida
Eerste keer USA: 12 dagen Florida
Hoi allemaal,
In februari ga ik voor het eerst richting Florida. Op 31 januari vertrek ik richting Miami en op 12 februari zal ik vanaf Orlando weer terugvliegen naar Amsterdam. Ik zal alleen naar Florida afreizen omdat ik heel graag deze ervaring op wil doen, maar daarom zal ik wel zo veel mogelijk in hostels overnachten om toch andere mensen te leren kennen en eventueel mee op te trekken.
Dit is mijn concept reisplan:
Dag 1: Vlucht AMS-MIA, Miami Beach
Dag 2: Miami (Segway Tour, Hop On Hop Off Bus)
Dag 3: Miami (Miami Seaqarium 14:30 uur show)
Dag 4: Miami - Key West (Auto ophalen, Kay Tour @ Key Largo, Theater of the Sea @ Islamorada)
Dag 5: Key West (Dry Tortugas met seaplane, Key West Trolley)
Dag 6: Key West - Homestead (Kayak Tour (10:45 uur), middag rijden)
Dag 7: Homestead (Everglades Alligater Farm)
Dag 8: Homestead - Naples (Airboat Tour @ Everglades City)
Dag 9: Naples - Fort Myers (Sanibel, middag strand)
Dag 10: Fort Myers - Clearwater (Kayak Tour Manatee Natuur (Lovers Key State Park, 09:00), middag rijden)
Dag 11: Clearwater - Titusville (Air Station Clearwater of zelf vliegen vanaf Clearwater Air Park, middag via Homosassa Springs Wildlife Park rijden)
Dag 12: Titusville - Orlando (NASA, Orlando Magic - NY Knicks (19:00)
Dag 13: Orlando, Vlucht MCO-AMS (Auto inleveren)
Ik heb tussen haakjes de mogelijke activiteiten gezet. Wat vinden jullie van dit schema?
Eventuele tips en/of opmerkingen hoor ik heel erg graag!
Alvast bedankt.
Groetjes,
Erik
In februari ga ik voor het eerst richting Florida. Op 31 januari vertrek ik richting Miami en op 12 februari zal ik vanaf Orlando weer terugvliegen naar Amsterdam. Ik zal alleen naar Florida afreizen omdat ik heel graag deze ervaring op wil doen, maar daarom zal ik wel zo veel mogelijk in hostels overnachten om toch andere mensen te leren kennen en eventueel mee op te trekken.
Dit is mijn concept reisplan:
Dag 1: Vlucht AMS-MIA, Miami Beach
Dag 2: Miami (Segway Tour, Hop On Hop Off Bus)
Dag 3: Miami (Miami Seaqarium 14:30 uur show)
Dag 4: Miami - Key West (Auto ophalen, Kay Tour @ Key Largo, Theater of the Sea @ Islamorada)
Dag 5: Key West (Dry Tortugas met seaplane, Key West Trolley)
Dag 6: Key West - Homestead (Kayak Tour (10:45 uur), middag rijden)
Dag 7: Homestead (Everglades Alligater Farm)
Dag 8: Homestead - Naples (Airboat Tour @ Everglades City)
Dag 9: Naples - Fort Myers (Sanibel, middag strand)
Dag 10: Fort Myers - Clearwater (Kayak Tour Manatee Natuur (Lovers Key State Park, 09:00), middag rijden)
Dag 11: Clearwater - Titusville (Air Station Clearwater of zelf vliegen vanaf Clearwater Air Park, middag via Homosassa Springs Wildlife Park rijden)
Dag 12: Titusville - Orlando (NASA, Orlando Magic - NY Knicks (19:00)
Dag 13: Orlando, Vlucht MCO-AMS (Auto inleveren)
Ik heb tussen haakjes de mogelijke activiteiten gezet. Wat vinden jullie van dit schema?
Eventuele tips en/of opmerkingen hoor ik heel erg graag!
Alvast bedankt.
Groetjes,
Erik
Re: Eerste keer USA: 12 dagen Florida
Hi Erik,
Super leuke vakantie!
De plekken die je gaat bezoeken zijn zeker aan te raden, maar wellicht heb ik nog wat tips, waardoor je beeld iets veranderd.
Je aantal dagen in Miami zijn in principe genoeg. Miami is een prachtige stad en er valt veel te beleven, maar voor een relatief ''korte reis'' van 12 dagen is dit zeker voldoende. Ook je verblijf in Key West is mooi alleen is het wellicht aan te raden hier 1 dag extra te blijven. Key West is echt super leuk en je kunt er veel zien, doen en beleven. Als je op zoek bent naar mensen waar je mee op kunt trekken is Key West wellicht een goede plek. Er hangt een ongedwongen sfeer en dat zul je zeker merken als je uit Miami vertrekt.
Ik zou zelf niet teveel aandacht besteden aan Homestead. Slaap er 1 nacht en rij zelf door everglades park heen. Je kunt dan onderweg uitstappen en bijvoorbeeld een airboat tour doen (Speedy's is aan te raden) en naar een alligator farm gaan. Als je weer terug rijdt is dat imo tijdverlies.
Naples een fijne stad en ook fort myers is leuk. De Route aan de westkust is sowieso erg leuk!
Als ik jou was zou ik alleen niet naar Titusville rijden. Ik weet uberhaupt niet zo goed wat je daar zou gaan doen, maar in Orlando heb je zat leuke hotels. Je kunt er zelf (mits je ervan houdt) een dag pretpark aan kunnen vast plakken, of eventueel nog een dagje shoppen.
Een basketbal wedstrijd is super! zelf naar Miami Heat vs. Was. Wizards geweest en dit is echt een belevenis.
Mocht je nog wat willen weten hoor ik het wel!
Super leuke vakantie!
De plekken die je gaat bezoeken zijn zeker aan te raden, maar wellicht heb ik nog wat tips, waardoor je beeld iets veranderd.
Je aantal dagen in Miami zijn in principe genoeg. Miami is een prachtige stad en er valt veel te beleven, maar voor een relatief ''korte reis'' van 12 dagen is dit zeker voldoende. Ook je verblijf in Key West is mooi alleen is het wellicht aan te raden hier 1 dag extra te blijven. Key West is echt super leuk en je kunt er veel zien, doen en beleven. Als je op zoek bent naar mensen waar je mee op kunt trekken is Key West wellicht een goede plek. Er hangt een ongedwongen sfeer en dat zul je zeker merken als je uit Miami vertrekt.
Ik zou zelf niet teveel aandacht besteden aan Homestead. Slaap er 1 nacht en rij zelf door everglades park heen. Je kunt dan onderweg uitstappen en bijvoorbeeld een airboat tour doen (Speedy's is aan te raden) en naar een alligator farm gaan. Als je weer terug rijdt is dat imo tijdverlies.
Naples een fijne stad en ook fort myers is leuk. De Route aan de westkust is sowieso erg leuk!
Als ik jou was zou ik alleen niet naar Titusville rijden. Ik weet uberhaupt niet zo goed wat je daar zou gaan doen, maar in Orlando heb je zat leuke hotels. Je kunt er zelf (mits je ervan houdt) een dag pretpark aan kunnen vast plakken, of eventueel nog een dagje shoppen.
Een basketbal wedstrijd is super! zelf naar Miami Heat vs. Was. Wizards geweest en dit is echt een belevenis.
Mocht je nog wat willen weten hoor ik het wel!
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik herken wat Stijn schrijft. Homestead en Titusville is inderdaad niet veel. Vwb overnachten in de buurt van Ft. Myers vonden wij het La Quinta Inn & Suites aan de Sanibel Causeway helemaal te gek. Prima kamers en een geweldig groot zwembad. Daarnaast gunstig gelegen t.o.v. Naples, Ft. Myers Beach en natuurlijk Sanibel. Wellicht heb je wat aan onze reisverslagen 2001 en 2014.
Laatst gewijzigd door Ruud2004 op 05 sep 2014, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
Hoi Stijn en Ruud,
Heel erg bedankt voor jullie reacties!
Bedankt voor de tips over Homestead, wellicht dat ik dan een extra dag Key West in het schema kan doen in plaats van een volledige dag in Homestead.
Ik lees overigens dat Key West vooral in het weekend erg druk is. Hoe is het qua drukte doordeweeks?
Ik ga de reisverslagen zeker even lezen Ruud!
Grt,
Erik
Heel erg bedankt voor jullie reacties!
De reden dat ik Titusville in het schema heb gezet is om een overnachting te hebben in de buurt van NASA, maar uit jullie berichtjes begrijp ik dat Titusville niet zo heel erg veel voorstelt. Dan is het misschien beter om inderdaad ergens anders een overnachting te gaan doen.StijnL schreef:Ik zou zelf niet teveel aandacht besteden aan Homestead. Slaap er 1 nacht en rij zelf door everglades park heen. Je kunt dan onderweg uitstappen en bijvoorbeeld een airboat tour doen (Speedy's is aan te raden) en naar een alligator farm gaan. Als je weer terug rijdt is dat imo tijdverlies.
Bedankt voor de tips over Homestead, wellicht dat ik dan een extra dag Key West in het schema kan doen in plaats van een volledige dag in Homestead.
Ik lees overigens dat Key West vooral in het weekend erg druk is. Hoe is het qua drukte doordeweeks?
Ik ga de reisverslagen zeker even lezen Ruud!
Grt,
Erik
Hi Erik,
Ik ben zelf ook door de weeks in Key West geweest. Ik kan je vertellen dat het dan ook niet rustig is. De bars zitten 's avonds goed vol en er klinkt overal live muziek, vooral op Duvall Street. Het zou kunnen dat het in de weekenden nog drukker is, (wellicht komen er dan ook meer ''vrije'' amerikanen naar Key West, zoals wij een dagje scheveningen doen) maar dat weet ik niet zeker.
Orlando ligt ongeveer een uurtje van de NASA landing base vandaan. Opzich wel aan te rijden lijkt mij? Ik verwacht dat er in Orlando meer te beleven valt dan in Titusville, dus dat zou ik overslaan.
Ik ben zelf ook door de weeks in Key West geweest. Ik kan je vertellen dat het dan ook niet rustig is. De bars zitten 's avonds goed vol en er klinkt overal live muziek, vooral op Duvall Street. Het zou kunnen dat het in de weekenden nog drukker is, (wellicht komen er dan ook meer ''vrije'' amerikanen naar Key West, zoals wij een dagje scheveningen doen) maar dat weet ik niet zeker.
Orlando ligt ongeveer een uurtje van de NASA landing base vandaan. Opzich wel aan te rijden lijkt mij? Ik verwacht dat er in Orlando meer te beleven valt dan in Titusville, dus dat zou ik overslaan.
Ik heb inmiddels besloten om 1 overnachting in Homestead te doen in plaats van 2. Na wat lezen in de Lonely Planet lijkt mij dit inderdaad niet een plek om 2 overnachtingen te blijven.
Ik heb nu het volgende schema:
31-jan 1 Vlucht AMS-MIA, Miami airport - Miami Beach
01-feb 2 Miami
02-feb 3 Miami
03-feb 4 Miami - Key West
04-feb 5 Key West
05-feb 6 Key West
06-feb 7 Key West - Homestead
07-feb 8 Homestead - Naples
08-feb 9 Naples - Fort Myers
09-feb 10 Fort Myers - Clearwater
10-feb 11 Clearwater - Orlando
11-feb 12 Orlando
12-feb 13 Orlando, Vlucht MCO-AMS
31-jan 1 Vlucht AMS-MIA, Miami airport - Miami Beach
01-feb 2 Miami
02-feb 3 Miami
03-feb 4 Miami - Key West
04-feb 5 Key West
05-feb 6 Key West
06-feb 7 Key West - Homestead
07-feb 8 Homestead - Naples
08-feb 9 Naples - Fort Myers
09-feb 10 Fort Myers - Clearwater
10-feb 11 Clearwater - Orlando
11-feb 12 Orlando
12-feb 13 Orlando, Vlucht MCO-AMS
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Als ik er over nadenk, is Homestead net een Duitse Rastatte. Een grote parkeerplaats met veel hotels/motels een Mall en tankstations aan het eind van een Autobahn. In dit geval een overnachtingsplek naar- en van de Florida Key's. 

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
Erik,
Denk dat dit schema inderdaad een stuk leuker en ook realistischer is.
Als je vanuit Miami naar Key West rijdt, is het leuk om ook even te stoppen op Key Largo en het John Pennekamp Coral Reef State Park aan te doen.
Je kunt hier snorkelen op de atlantische oceaan boven het koraal. Je gaat met een boot zo'n 20 minuten uit de kust om ongeveer een uurtje te snorkelen. Echt heel erg leuk om te doen!
Voordeel hiervan: je komt er sowieso langs, dus je hoeft er niet voor om te rijden!
Denk dat dit schema inderdaad een stuk leuker en ook realistischer is.
Als je vanuit Miami naar Key West rijdt, is het leuk om ook even te stoppen op Key Largo en het John Pennekamp Coral Reef State Park aan te doen.
Je kunt hier snorkelen op de atlantische oceaan boven het koraal. Je gaat met een boot zo'n 20 minuten uit de kust om ongeveer een uurtje te snorkelen. Echt heel erg leuk om te doen!
Voordeel hiervan: je komt er sowieso langs, dus je hoeft er niet voor om te rijden!
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Inderdaad erg leuk om te snorkelen bij john Pennekamp SP. Ook even een stop maken bij Morada Bay Beach Cafe op Islamorada. Schitterend aangelegd op een hagelwit strand. Echt een stukje paradijs!!
http://www.moradabay.com
http://www.moradabay.com
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1791 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-