Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips reis Florida december
Tips reis Florida december
In december gaan we voor 16 dagen (22/12 - 06/01) naar florida.
Ik heb volgende route in gedachten, maar deze ligt nog niet vast.
Zelf ben ik nog aan het twijfelen over dag 5, 12 en 13.
dag 1: Syracuse (NY) - charleston -> savanah
dag 2: savanah -> st-augustine
dag 3: St-augustine -> daytona beach
dag 4: daytona beach (=beach drive)-> orlando (=gator world)
dag 5: orlando (=magic kingdom)
dag 6: orlando -> miami
dag 7: miami
dag 8: everglades
dag 9: south beach
dag 10: Key west
dag 11: key west
dag 12: Siesta keys/ sarasota
dag 13: naples
dag 14: south beach
dag 15: miami -> charleston
dag 16: charleston -> syracuse
Is deze route haalbaar?
En tips over plaatsen die we kunnen bezoeken zijn altijd welkom
mvg
Ik heb volgende route in gedachten, maar deze ligt nog niet vast.
Zelf ben ik nog aan het twijfelen over dag 5, 12 en 13.
dag 1: Syracuse (NY) - charleston -> savanah
dag 2: savanah -> st-augustine
dag 3: St-augustine -> daytona beach
dag 4: daytona beach (=beach drive)-> orlando (=gator world)
dag 5: orlando (=magic kingdom)
dag 6: orlando -> miami
dag 7: miami
dag 8: everglades
dag 9: south beach
dag 10: Key west
dag 11: key west
dag 12: Siesta keys/ sarasota
dag 13: naples
dag 14: south beach
dag 15: miami -> charleston
dag 16: charleston -> syracuse
Is deze route haalbaar?
En tips over plaatsen die we kunnen bezoeken zijn altijd welkom
mvg
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Tips reis Florida december
Op dag 5 staat nu Magic Kingdom, ik zie dat je nog een beetje twijfelt. Als je op die dag toch een pretpark wilt doen dan kan ik Islands of Adventure van harte aanbevelen met attracties als Spiderman en Jurassic Park. Ik vind het zelf verreweg het mooiste en beste park van Orlando.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ga je echt maar één dag besteden aan Orlando ?
Verder rijd je een beetke over en weer, de everglades vanuit Miami is niet zo ideaal en south beach doe je twee keer. Je kan vanuit Orlando richting Naples, via de everglades richting Keys en terug via Miami.
Overigens Miami - Charleston, met de wagen ? dan is dit best ver voor één dag !!
Verder rijd je een beetke over en weer, de everglades vanuit Miami is niet zo ideaal en south beach doe je twee keer. Je kan vanuit Orlando richting Naples, via de everglades richting Keys en terug via Miami.
Overigens Miami - Charleston, met de wagen ? dan is dit best ver voor één dag !!
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Pretparken zijn in de kerstvakantie erg druk. Als je dat toch wil moet je proberen er gelijk bij opening te zijn.
Ik heb niet gekeken op wat voor dag van de week je naar Key West gaat, maar hou er rekening mee dat hotels daar in het weekend duurder zijn.
Ik heb niet gekeken op wat voor dag van de week je naar Key West gaat, maar hou er rekening mee dat hotels daar in het weekend duurder zijn.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Ik zou de everglades doen op je rit van key west naar naples, dat is logischer en prima te doen. Misschien ook een dagje extra in Orlando en een dagje minder op south beach? Zo kun je de drukte in de Disney parken voor zijn door de dagen dat je gaat heel vroeg voor de deur te staan.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Dank voor alle reacties
En het ziet er inderdaad uit dat er veel over het weer gereden word.
Dit komt dat we over een verblijf bij mensen in hollywood (FL) kunnen beschikken en
Dit bespaart ons wat geld in accomodatie die we dan aan andere zaken kunnen uitgeven.
Ik zou van daar uit dan alles verder willen bezoeken en eventueel ergens een nacht verblijven zoals op the keys.
- Het is daarom ook dat ik twijfel over dag 12 want het is zo n 700 km heen en weer.
Daarom zou ik dat willen combineren met Naples. Maar men vraag is daarbij zijn Sarasota en siësta keys
de moeite om zover te rijden??? Of is het vergelijkbaar met de keys en fort launderdale bijvoorbeeld.
- en ik twijfel over dag 5 omdat we niet echt mensen zijn die veel naar pretparken gaan. Dus waarschijnlijk gaat
dat weg gelaten worden en komt er iets anders in de plaats.
Zijn er daar mooie natuurparken in de buurt?? Of is Orlando mooie stad om te bezoeken??
En het ziet er inderdaad uit dat er veel over het weer gereden word.
Dit komt dat we over een verblijf bij mensen in hollywood (FL) kunnen beschikken en
Dit bespaart ons wat geld in accomodatie die we dan aan andere zaken kunnen uitgeven.
Ik zou van daar uit dan alles verder willen bezoeken en eventueel ergens een nacht verblijven zoals op the keys.
- Het is daarom ook dat ik twijfel over dag 12 want het is zo n 700 km heen en weer.
Daarom zou ik dat willen combineren met Naples. Maar men vraag is daarbij zijn Sarasota en siësta keys
de moeite om zover te rijden??? Of is het vergelijkbaar met de keys en fort launderdale bijvoorbeeld.
- en ik twijfel over dag 5 omdat we niet echt mensen zijn die veel naar pretparken gaan. Dus waarschijnlijk gaat
dat weg gelaten worden en komt er iets anders in de plaats.
Zijn er daar mooie natuurparken in de buurt?? Of is Orlando mooie stad om te bezoeken??
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Wanneer je niet van pretparken houdt en deze ook niet wilt bezoeken, dan zou ik Orlando uit je programma schrappen.
Je zou ook dag 12 en 13 kunnen omwisselen, zodat je vanuit de keys eerst naar Naples gaat en daarna richting Sarasota.
http://chippie777.wordpress.com/2011/08 ... ar-naples/
Je zou ook dag 12 en 13 kunnen omwisselen, zodat je vanuit de keys eerst naar Naples gaat en daarna richting Sarasota.
http://chippie777.wordpress.com/2011/08 ... ar-naples/
Laatst gewijzigd door chippie777 op 17 nov 2014, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Key West naar Naples en dan Everglades bezoeken, dat is best een pittig stukje.
Wij hebben dat gedaan maar dan andersom en zijn gestrand op Islamorada en dat vonden we al meer dan genoeg voor 1 dag.
We hebben toen gelunchd ergens bij een tentje in de Everglades, visitorcenter bezocht en weer verder gegaan. Meer tijd hadden we niet.
Kijk nog even goed naar wat je wilt en maak keuzes
Wij hebben dat gedaan maar dan andersom en zijn gestrand op Islamorada en dat vonden we al meer dan genoeg voor 1 dag.
We hebben toen gelunchd ergens bij een tentje in de Everglades, visitorcenter bezocht en weer verder gegaan. Meer tijd hadden we niet.
Kijk nog even goed naar wat je wilt en maak keuzes

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht