Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

meivakantie met kinderen

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
deurtje
Amerika-newbie

meivakantie met kinderen

Bericht door deurtje »

Na lang wikken en wegen denken we dat dit de route gaat worden. Maar tips zijn altijd welkom. We zijn er in de meivakantie met twee kinderen van 6 en 8 jaar. Is zwemmen met manatees wel te doen voor deze leeftijd? Zijn er dan wel van die pakken? Zijn het niet te verplaatsingen?

1 Amsterdam - Miami, door naar hotel in Ft. Lauderdale
2 Ft. Lauderdale rust
3 Vertrek Ft. Lauderdale naar Orlando
4 Orlando
5 Orlando
6 Orlando
7 Orlando
8 Orlando
9 Orlando
10 Orlando
11 Orlando
12 Orlando en 's avonds alvast vertrekken naar Crystal River
13 Crystal River zwemmen met manatees, daarna door naar Naples
14 Naples via Tamiamitrail richting Homestead. Onderweg iets in de Everglades. (tram of airboat oid)
15 Homestead (evt Anhin gatrail)
16 naar Miami terug naar huis.
flexer
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: meivakantie met kinderen

Bericht door flexer »

Heerlijk vooruitzicht om in de mei-vakantie naar Florida te gaan.

De volgende zaken vallen mij op in je reisroute:

- Na aankomst op Miami airport ga je direct naart Ft Lauderdale. Je komt waarschijnlijk laat in de avond aan met tijdverschil. Dan is het niet echt fijn om nog een flink stuk te moeten rijden met kinderen. Beter zoek je iets dichterbij voor de eerste nacht.
- Veel dagen in Orlando. Er is hier zeker genoeg te doen, maar Florida heeft zoveel meer. Persoonlijk zou ik een paar daagjes aan de golf van Mexico er bij doen, je hebt daar de mooiste stranden.
- Je maakt wel een erg grote omweg om met mannatees te zwemmen. Als je op de zwemdag ook nog daarna naar Naples moet rijden (bijna 400 km), lijkt het me wat teveel van het goede en eigenlijk niet haalbaar.

Verder kun je veel tips hier op het forum vinden of bij de collega's op floridaforum.nl .

Veel plezier met de voorbereiding!
Groet, Flexer
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Van de luchthaven naar Fort Lauderdale is toch zover niet? Hooguit een uurtje rijden, prima te doen.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Het is maar 35 minuten rijden, prima te doen hoor. :wink:
b_talens
Amerikafan

Bericht door b_talens »

ik zou eigenlijk ook de manatees laten vallen ivm afstand naar naples . daarnaast is mei al geen manatee seizoen meer en het de vraag is of je ze gaat zien .
ik zou in daarvan plaats bv de dolfijnenboot little toot nemen in clearwaterbeach en dus gaan afzakken vanaf orlando ipv eerst omhoog te gaan naar chrystal river .

fort lauderdale is prima te doen vanaf miami vliegveld . heerlijk de volgende dag wakker worden aan het strand :thumbup:
Laatst gewijzigd door b_talens op 01 mar 2015, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Ik sluit mij aan bij vorige advies. Het is nogal een omweg om eerst naar crystal river te gaan en dan naar Naples. Little toot is zeker een aanrader, hebben wij ook gedaan in 2012. Waar verblijf je in Orlando en wat is precies je plan aldaar?
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
deurtje
Amerika-newbie

Bericht door deurtje »

Het plan was om dag 12 nog in Orlando te zijn en dan na het avondeten naar Crystal River te vertrekken. (1,5 uur rijden) Daar dan 's morgens met de zeekoeien zwemmen en dan door naar Naples. (3 uur 40 min)
In Orlando hebben we kaartjes voor de Discovery Cove, daardoor kunnen we ook naar Seaworld en Aquatica. We zullen ons daar wel vermaken.
Little toot ziet er gaaf uit, maar ik vraag mij af of het dan niet weer dolfijnen zijn. (tjee dit klinkt een beetje verwend, maar zo bedoel ik het niet hoor. :wink: )

Als ik van Orlando naar Clearwater reis is het ook 1,5 uur. En van Clearwater naar Naples is 2 uur 44min. Het scheelt dus maar eigenlijk een uurtje wat we korter in de auto zitten. Of zie ik iets over het hoofd?

Iets meer strand zou op zich wel lekker zijn, we hebben gewoon tekort dagen. :D
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

welke pretparken ga je eigenlijk doen? ik vind 8 en een halve dag orlando veel te lang voor enkel aquatica, seaworld en discovery cove.
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
b_talens
Amerikafan

Bericht door b_talens »

wat ga je in homestead doen dag 15?? ?? je kan ook homestead laten vallen en een stopover in clearwaterbeach/st pete beach/treasure island maken en daar een dag strand toevoegen.

dus dag 13 chrystal river en dan door naar clearwaterbeach
dag 14 clearwaterbeach door naar naples
dag 15 everglades overnachting homestead cq miami ( airport)
dag 16 naar huis vliegen ( hoe laat vlieg je want als je een avondvlucht hebt kan je ook deze dag nog wat leuks doen )

ga je ook naar kelly park? dat is een statepark in de buurt van orlando waar je oa met een tube de stroming kan afdobberen . groot favoriet van mijn kinderen . het is geen strand maar wel even wat rust in het toch wel hectische orlando. hier komen weinig toeristen en de bezoekers zijn vooral de locals

wij hadden vorige keer jaarkaarten voor seaworld , busch garden aquatica en het waterpark bij busch garden en hebben daar 3 weken mee gevuld. we hebben elk park 2 of 3x gedaan voor we echt alle attracties en shows hebben gedaan/ gezien . we waren echt elke dag op pad in die 3 weken ondanks het voornemen af en toe een rustdag te nemen maar er is zoveel te doen . we daarnaast oa gekart , honkbal wedstrijd plus erachteraan concert van carly rae jepson , kennedy spacecenter ,gebowled, science museum, st augustine, dagje strand, kelly park ,tampa zoo , shoppen etc. oftewel we hadden tijd te kort dus gaan we dit keer 5,5 week :mrgreen:

kelly park ( in juli dus druk, in mei is het er erg rustig weet ik van de keer dat we er in mei zijn geweest)

Afbeelding
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida